• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
  • Organismes
  • Educació
  • Bombers/res
  • Guàrdia Urbana
  • Cercar
  • AFILIA'T
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
      • Altres
  • Drets
    • 2021-2024
    • Notícies
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
    • FORMACIÓ
    • OPOSICIONS

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

Noticias

CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI

17 maig, 2023

Ahir van quedar constituïdes la taula general de negociació de l’Ajuntament de Barcelona i la taula de negociació del personal funcionari.

Per a la vostra informació les taules han estat constituïdes del següent repartiment de representants sindicals:

Membres Taula General:

CCOO 5

UGT 4

CSIF 3

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona.

Membres Mesa de Funcionaris:

CCOO 4

UGT 4

CSIF 4

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal

Les Comissions Obreres hem exigit a l’administració que ens convoqui amb la celeritat més gran per tractar els següents temes d’urgència, ens han contestat que així serà, en concret abans del 28 de maig.

LLISTAT DE TEMES PENDENTS DE NEGOCIAR O REBRE INFORMACIÓ

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona hem lliurat aquest llistat d’alguns temes pendents de negociació i/o informació (hem prioritzat els més urgents), hem exigit la major celeritat possible en convocar les meses corresponents:

  • Negociació de la jornada de 35 hores.
  • Desenvolupament del compromís de l’Ajuntament en crear les especialitats a GUB i SPCPEIS, revisar els complements específics circumstancials, revisar els nivells de destinació imparells i la creació del Grup B a més serveis a banda de Bressol. Negociació de les modificacions mensuals de la Relació de Llocs de Treball.
  • Escrit enviat pel col·lectiu de treballadors/es gestors de projectes i tècnics A1 i A2 de la Divisió de Serveis a les Persones i Territoris dels districtes.
  • Escrit enviat pel Departament de Relacions amb els contribuents de l’IMH.
  • Informació sobre el nou tràmit per canviar el dia de teletreball i sobre com es quantifica el 60% de treball presencial i el 40% de teletreball. Modificacions de la norma de desenvolupament del teletreball necessàries.
  • Reunions pendents teletreball, majors de 60 anys, les UGA, personal àmbit polític amb teletreball parcial. Justificació per escrit de les necessitats del servei que fan que el personal no pugui teletreballar o teletreballi de manera parcial.
  • Aplicació complement d’atenció directe parcial al personal que té assignades funcions d’atenció directa a la ciutadania de caràcter parcial a dotacions de Serveis Tècnics de Districte, des de l’1 de gener de 2023.
  • Temes específics personal frontal de les Oficines d’Habitatge i informadors/es tramitadors/es de les OAC. Estem elaborant una proposta.
  • Calendari d’Estabilització per concurs de mèrits (Prova català i previsió final procés). Calendari Estabilització per concurs d’oposició especial, d’oferta pública ordinària i promoció interna (Totes les proves i previsió, finalització de processos).
  • Calendari d’inici del curs de preparació per la promoció interna de C2 a C1.
  • CEB: Desenvolupar promocions internes vertical i horitzontal per personal docent. Publicació bases Oferta Pública del personal docent i PAE.
  • Comissió de borses: Convocatòria de la comissió de borses. Renovar acord de borses. Problemes amb les subcomissions de borses: CEB, IMEB, IMSS, etc.
  • Previsió d’entrevistes bloc B de la OPO 2021.
  • Ampliació a 37,5h de la banda municipal.

Educació:

  • Cessament progressiu de l’activitat al CEB.
  • Condicions específiques del personal de la categoria tècnica especialista d’educació especial i d’educació infantil.
  • Normativa borses pels docents municipals i PAE.
  • Recuperar la formació del CEB pel personal PAS.

IMSS:

  • Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24h d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  • Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  • Moviments de personal interí sense justificació.
  • Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar
  • Situació contractes COVID.
  • Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  • Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos y llicències amb l’Ajuntament.

GUB:

  • Donar compliment als compromisos adquirits a l’annex 1 del Conveni: Regulació segona activitat, comissió d’agregacions, comissió model alternatiu 2×1.
  • Aplicació 24h borsa general de dilluns a diumenge.

SPCPEIS:

  • Adaptació a Bombers de les 80hs trimestrals per conciliació familiar i les 30hs per assumptes propis. Permisos i llicències adaptats al nostre horari.
  • Reunió Grup Salvament Aquàtic per tractar diversos temes urgents.
  • Mesa de negociació per treballar les especialitats i parcs de referència a Bombers
  • Crear grup de treball per desenvolupar la segona activitat.
  • Desenvolupament del Pla director i taula de seguiment de conveni
  • Bases Oferta Pública 60 places bomber/a

La resta de temes, que no són menys importants es tractaran després el 28 de maig.


    Hits: 90

    80 hores trimestrals recuperables per motius de conciliació familiar.

    5 maig, 2023

    80 hores trimestrals recuperables per motius de conciliació familiar.

     

    CAP PAS ENRERE

     
    Delegats sindicals de CCOO-GUB, van tenir coneixement que en diverses unitats de la Guàrdia Urbana, s’estaven aplicant criteris a l’hora de fer la devolució d’hores de caràcter recuperable, que prèviament els agents havien sol·licitat per motius de conciliació familiar.
     
    NO DEIXANT FER LA DEVOLUCIÓ DE LES HORES EL MATEIX DIA QUE ES RECUPEREN
     
    Que aquest canvi de criteri i la seva aplicació difereix amb els pactes per CCOO en l’acord de condicions laborals que es troba en vigor, concretament en l’article 13.8.2, on es reconeix la utilització de 80 hores trimestrals per motius de CONCILIACIÓ FAMILIAR.
     
    La devolució (recuperació) d’aquestes hores, es farà en un termini màxim de dos mesos següents al qual han estat utilitzades, de comú acord amb la prefectura i en fraccions mínimes de trenta (30) minuts.
     
    En cap article del conveni laboral, limita el dia en què es pugui fer la devolució de les hores de caràcter recuperable, excedint-se la prefectura, en el moment de limitar els drets per conciliació familiar, en intentar regular de manera unilateral la devolució d’aquestes hores.La denegació de la petició feta pels agents haurà de ser motivada per part de la Prefectura.
     
    Des de CCOO-GUB vam presentar la nostra disconformitat a la Prefectura, sol·licitant que es deixés sense efecte la regulació de la devolució de les hores, podent ser retornades el mateix dia, prioritzant el dret a la conciliació familiar.
     
    Després de la reclamació interposada, la Prefectura ens va comunicar, que aplicarà els pactes en l’acord de condicions laborals:
     
    • La utilització de les 80 hores trimestrals recuperables per conciliació familiar, es farà de mutu acord amb la persona responsable, tenint en compte les necessitats del servei i en fraccions mínimes de trenta minuts i màxim de cinc hores.
    • La recuperació es farà abans que finalitzin els dos mesos següents al mes en què han estat utilitzades, de comú acord amb la Prefectura i en fraccions mínimes de trenta minuts.
    • Els agents que tinguin intenció de fer ús d’aquest règim especial ho comuniquessin préviamente a la Prefectura (G113), a l’efecte de programar la forma i els horaris de recuperació.
     

    Hits: 10

    PER QUÈ VOTAR A CCOO?

    27 març, 2023

    • Perquè hem aconseguit en els darrers 8 últims anys, enmig d’una crisis econòmica i després d’una pandèmia, el conveni de l’any 2017 i el conveni de la vida (vigent fins finals de l’any 2024) millorant la vida laboral de tot el personal municipal.
    • Perquè negociem construint poc a poc i des del seny, la serenitat i l’honestedat. Practiquem un sindicalisme transversal que vol representar a totes les persones que formem part de la plantilla municipal i defensem per igual totes les casuístiques de cada sector (SPCPEIS -bombers-, Guàrdia Urbana i personal no uniformat).
    • Perquè utilitzem la mobilització constant com a eina per arribar a acords que millorin la vida de tothom.
    • Perquè concebem la lluita com un instrument per a tots els col·lectius, en tots els espais de negociació.
    • Perquè la nostra capacitat negociadora i experiència sindical ens ha permès arribar a més de 500 acords durant aquests darrers 8 anys.
    • Perquè fem un sindicalisme de proximitat. En tot aquest temps hem desplegat per tot el territori els nostres efectius fent-nos visibles, sent presents i a prop de la plantilla, recollint les vostres demandes i informant-vos de tot.
    • Perquè mai hem anomenat altres forces sindicals. Treballem amb responsabilitat i des del respecte. La nostra forma de fer sindicalisme és explicar a la gent què fem, per què ho fem i com ho fem.

    UN VOT NO ÉS NOMÉS UN VOT

    ÉS EL PODER DE CANVIAR-HO TOT

    El teu vot ens permetrà continuar la lluita i afrontar amb més força les properes negociacions i el proper Conveni, on exigirem:

    • una relació de llocs de treball justa
    • una plantilla ben dimensionada
    • jornada a 35 hores
    • jubilació parcial per a tothom
    • millorar el cessament progressiu de l’activitat.
    • estabilitzar la plantilla municipal i acabar amb la temporalitat, amb totes les garanties jurídiques.
    • augmentar les places de promoció interna
    • ampliar el teletreball a més serveis, amb compensacions econòmiques per les despeses generades
    • aconseguir complements retributius compensatoris pel personal que no se li permet teletreballar.
    • negociar el IV Pla d’Igualtat.
    • reduir les despeses de transport per a tota la plantilla
    • garantir el compliment de la normativa de Salut Laboral
    • potenciar la mobilitat interna
    • més i millor formació per a tothom

    Per tot això, demanem el teu vot

    LA FORÇA QUE ENS UNEIX

    Hits: 99

    Pantalons amb patronatge específic per a dones

    15 març, 2023

    Hem demanat a la prefectura que doti urgentment pantalons amb patronatge específic per a dones, ja que els que usen les companyes actualment estan dissenyats per a homes i no són pràctics.

    En cas que el distribuïdor no tingui peces amb patronatge femení, proposem es facin diferents proves i es tingui en compte les valoracions, opinions i suggeriments de les companyes, sense perjudici de què aquelles companyes que vulguin, mantinguin els que tenen assignats fins ara.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 0

    INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

    15 març, 2023

    CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

    CCOO portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Habitatge des de BAGURSA.

    Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

    Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

    Un cop a l’Ajuntament hem seguit lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMHAB), en el procés d’estabilització.

    I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

    Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

    Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat, el 20 de juliol.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
    • Eleccions sindicals IMHAB

    Hits: 76

    HO TORNEM A FER!!!

    15 març, 2023

    CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMU

    Institut Municipal d’Urbanisme

    Les Comissions Obreres portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Urbanisme des de BAGURSA.

    Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

    Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

    Un cop a l’Ajuntament hem continuat lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMU), en el procés d’estabilització.

    I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Urbanisme reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

    Us adjuntem totes les sentències que hem guanyat i la demanda interposada.

    Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

    Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat el 12 de juliol.

    Hits: 31

    EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS

    1 març, 2023

    Les Comissions Obreres hem mostrat el nostre desacord en l’aplicació unilateral de la MOBILITAT per part de l’administració.

    Des de l’elaboració de les bases hem advertit a l’administració de què els criteris establerts podrien perjudicar a algunes persones.

    Tot i això, creiem que un procés com la MOBILITAT, que beneficia a centenars de persones com a mesura de benestar psicosocial, no pot aturar-se.

    Més encara quan alguns perfils professionals fa més d’un lustre que esperen la mobilitat.

    Després de moltes peticions a RRHH exigint explicacions, avui l’Administració, a 28 de febrer, s’ha reunit per fi amb la part social, i encara que sigui tard hem intentat fer propostes constructives.

    Les Gerències de l’IMSS han reconegut els seus errors en el procés de mobilitat, hem demanat mesures reparadores pels col·lectius d’Equip Central, SADEP i Educadores d’Escoles i s’ha arribat a un principi de consens.

    Per primera vegada ens han deixat participar en les decisions del procés de Mobilitat. Ens han informat avui de què ens tornaran a convocar en els quinze dies vinents. Esperem que així sigui!

    No obstant això, mantenim el nostre rebuig a la mala gestió del procés de mobilitat i al maltractament institucional que ha rebut la plantilla.

    No podem permetre que l’administració de forma unilateral prengui decisions que afecten greument a la plantilla de l’IMSS.

    Per aquest motiu us convoquem a la mobilització del dimarts 7 de març de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials, per donar visibilitat del malestar de la plantilla i poder exigir canvis en l’organització que vetllin pel benestar de tots els professionals de l’IMSS.

    Durant el procés de la Mobilitat a l’IMSS, des de CCOO:

    • Hem demanat reiteradament que es modifiquin les bases de totes les categories (abans de la seva publicació).
    • Hem lluitat per incloure la ubicació de les places del SADEP i de l’Equip Central dins dels annexos de la mobilitat.
    • Hem defensat la mobilitat interna dins dels serveis de ciutat (SADEP, Educadores d’Escoles, APC, Equip Central…) amb uns criteris objectius i clars.
    • Hem proposat que les Educadores d’Escola puguin demanar comissions de servei perquè puguin acabar la planificació d’aquest curs.
    • Hem demanat que l’Equip Central no es mogui fins a la realització de l’estudi territorial de necessitats dels CSS.
    • Hem instat a l’administració a realitzar tots els processos d’elecció de plaça de manera presencial per major transparència del procés.
    • Hem assistit a tots els actes d’elecció de plaça com a observadors per donar-vos acompanyament si era necessari.
    • Hem exigit explicacions de totes les irregularitats i canvis de criteri, sense una resposta clara per part de RRHH.
    • Hem demanat que els reforços COVID esdevinguin places estructurals per cobrir l’augment de necessitats als diferents serveis de l’IMSS.
    • Hem demanat que es convoqui a les persones aprovades sense plaça a la darrera oposició a fi de poder constituir el Bloc B de la Borsa de Treball.

    Recorda!

    Ens veiem el dimarts 7 de març per continuar lluitant junts i juntes!

    de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials

    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
    • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
    • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
    • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS

    Hits: 208

    Legionel·la en les dutxes de la comissaria de Zona Franca

    24 febrer, 2023

    S’ha deixat sense servei les dutxes de l’edifici 3 (vestidors vells) del complex de Zona Franca perquè en les dutxes dels vestidors de planta baixa es va detectar legionel·la en els preventius anuals que es realitzen tant en Aigua Calenta Sanitària com en aigua freda.

    Per aquest motiu i de forma preventiva el divendres a la tarda es van deixar fora de servei les dutxes d’aquest vestidor.

    Dilluns es van instal·lar uns filtres absoluts en totes les dutxes en les 24 de l’edifici, tot i que a la planta primera els resultats van sortir bé, per precaució s’ha instal·lat en totes.

    Addicionalment s’ha tancat la producció d’aigua calenta solar per assegurar en tot moment un recirculació d’aigua calenta a prou temperatura, ja que amb les actuacions realitzades l’any passat des del Departament de Recursos Materials no entenen el motiu per al qual hi ha un resultat positiu amb aquest bacteri en algunes zones.

    El Departament de Recursos Materials s’ha compromès ha realitzar una neteja de l’acumulador i tornaran a realitzar hipercloració i presa de mostres. Si sortissin negatives retirarien els filtres absoluts instal·lats que tenen una durada de 60 dies i si no caldria substituir-los fins a trobar una solució definitiva.

    Exigim més prevenció, la nostra salut està en joc.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 0

    No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.

    24 febrer, 2023

    No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.

    L’avaria de la caldera es va produir el 03/02/23, tres dies després la Brigada de Manteniment va encarregar el recanvi tant de la placa electrònica com de la bugia.

    El 17 de febrer encara no havien rebut cap dels recanvis, aquest mateix dia la Brigada de manteniment valora una altra avaria i canvia un relé de la placa electrònica. Fins al dia 21 de febrer no torna a sortir aigua calenta.

    Des del Departament de Prevenció de Riscos Laborals hem sol·licitat informació actualitzada al Departament d’Obres i Manteniment del Districte d’Horta-Guinardó i als comandaments de la UT07 sobre les actuacions previstes per resoldre la manca d’aigua calenta a les dutxes dels vestidors de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó de la GUB a causa d’una avaria de la caldera.

    Des de GUBCCOO instem a l’administració per evitar que torni a succeir un fet com aquest, tenim un servei de manteniment que cal millorar. Exigim ampliar les revisions periòdiques dels edificis.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 1

    DEL CESSAMENT PROGRESSIU DE L’ACTIVITAT A LA JUBILACIÓ PARCIAL ANTICIPADA

    15 febrer, 2023

    Des de la secció sindical de CCOO a l’Ajuntament us informem dels avenços que les Comissions Obreres, com sindicat majoritari de la Funció Pública, està fent amb l’Estat en matèria la recuperació de drets arrabassats.

    Antecedents

    La Disposició Final vint-i-unena, va modificar el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de Mesures per a garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, suprimint entre altres, els articles que imposaven una limitació als dies de permís i a les vacances addicionals; que impedien el cobrament del 100% en cas d’incapacitat temporal; que suspenien els convenis i acords previs contraris al referit Decret, o que eliminava del TREBEP la possibilitat de la jubilació parcial anticipada del personal funcionari.

    L’Acord marc per a una Administració del segle XXI signat per CCOO i altres sindicats amb el Govern d’Espanya, es va signar el 19 d’octubre passat, ara continuem avançant en la seva implementació.

    La Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023 ha determinat la derogació de gran part de les retallades imposades en el 2012.

    Dilluns 6 de febrer de 2023, es va celebrar la primera reunió del grup de treball de ‘Recuperació de drets i jubilació parcial anticipada’.

    Què exigim les CCOO?

    Hem requerit al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública a instar en TOTES les Administracions Públiques l’aplicació de les mesures acordades per a la recuperació de drets i l’avenç en la jubilació parcial anticipada.

    EXIGIM QUE cap d’elles deixi d’aplicar els acords.

    Igualment, hi ha drets que considerem han de ser recuperats, com és el cas de l’increment de Fons d’Acció Social i la quantia completa de les pagues extraordinàries, entre altres assumptes.

    Jubilació parcial anticipada

    Respecte a la jubilació parcial anticipada, hem situat la prioritat, una vegada s’introdueixin les adaptacions normatives pertinents en el TREBEP, de treballar intensament abans de la pròxima reunió del grup, que serà el 6 de març, per a la implantació d’aquest dret i que sigui una realitat.

    D’aconseguir restablir aquest dret, cal destacar que és totalment complementari al dret aconseguit amb El Conveni de La Vida, el cessament progressiu de l’activitat.

    Les 35 hores

    La secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona hem iniciat una campanya conjuntament amb el Sector de l’Administració Local (SAL) de la FSC de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya per EXIGIR la implantació de les 35 HORES A TOTES LES ADMINISTRACIONS LOCALS (inclòs el seu Sector Públic).

    Tal i com hem explicat abans, la nostra signatura de l’acord ens habilita a recuperar i NEGOCIAR JA , la jornada setmanal ordinària de 35 hores. CCOO ja ho estem demanant a totes les administracions en el sentit que aquest tema s’incorpori a l’ordre del dia i es tracti a les reunions de Mesa General de Negociació. 

    A més, cal tenir en compte que el compromís adquirit és implantar de manera immediata la Jornada de 35 hores a l’Administració General de l’Estat, sent aquesta una mesura molt important per al món local, ja que a l’article 94 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local diu: “La jornada de treball dels funcionaris de l’Administració local és en còmput anual la mateixa que es fixa per als funcionaris de l’Administració civil de l’Estat”.

    Per tant, la resolució que es preveu que en breu es faci a l’AGE en relació a les 35 hores, establirà també pels ens locals de Catalunya, una norma d’obligat compliment.

    En qualsevol cas, CCOO estarem molt pendents d’allò que els ens locals facin al respecte. Exigirem de manera immediata, mitjançant la negociació col·lectiva, l’equiparació amb l’AGE, sense descartar la resta d’eines sindicals que tenim al nostre abast (el conflicte, judicialització, entre d’altres) per a que s’estableixi les 35 hores ja.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 694

    ELECCIONS SINDICALS AJUNTAMENT DE BARCELONA

    7 febrer, 2023

    DATA ELECCIONS

    El 29 de març tindran lloc les eleccions sindicals del personal funcionari (Junta de Personal) de l’Ajuntament de Barcelona que serviran per triar les persones compromeses que ens representaran per aconseguir millorar les nostres condicions laborals mitjançant la negociació col·lectiva.

    HORARI VOTACIONS

    Hem acordat que l’horari de les eleccions sindicals serà, en caràcter general, de 8:30 a 18:30 hores, les taules de Guàrdia Urbana amb unitats nocturnes de 05:30 a 18:30 hores i les de Bombers de 07:00 a 18:30 hores.

    Hi haurà una Mesa Itinerant compartida que donarà servei a l’Escola Castell de Sant Fost i a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC).

    MIRA EL CENS

    L’administració ha començat a publicar el cens i les instruccions per exercir el vot per correu i es publicaran en els respectius taulers d’anuncis de cada centre de treball.

    RECLAMACIONS

    Si necessites realitzar una reclamació, ho has de fer mitjançant un d’aquests medis:

    Via e-mail a [email protected]

    Presencialment al carrer Escar núm. 1 2ª Planta de Barcelona

    Registre a les OACS de l’Ajuntament de Barcelona i qualsevol registre legal.

    VOT PER CORREU

    Com hem dit, tens l’opció de votar per correu, la nostra recomanació és que comencis els tràmits des de demà mateix. Això no obstant, la data límit de l’entrega per correu és fins al 24 de març.

    A baix tens les instruccions oficials per exercir el teu dret de vot per correu i a més, annexem en aquest correu el document per fer-ho.

    Si necessites ajuda contacta amb nosaltres ([email protected]).

    PERSONAL LABORAL

    D’altra banda, el 27 de febrer ens reunirem per decidir la data de les eleccions sindicals del personal laboral (Comitè d’Empresa) de l’Ajuntament de Barcelona.

    Les Comissions Obreres proposarem fer aquestes eleccions el mateix dia que les del personal funcionari. També les corresponents als Delegats de Personal.

    INSTRUCCIONS VOT PER CORREU

    INSTRUCCIONS PER EXERCIR EL VOT PER CORREU

    EN LES ELECCIONS DE LA JUNTA DE PERSONAL A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

    1.- L’interessat/da pot sol·licitar el vot per correu a una oficina de correus. Ha de portar una sol·licitud en sobre obert per tal que sigui datada i segellada pel personal de Correus, juntament amb una fotocòpia del DNI.

    Aquesta sol·licitud ha d’estar dirigida a:

    Mesa Electoral Coordinadora EESS de I’ Ajuntament de Barcelona

    C/ Escar, núm. 1, 2ª Planta

    08039 Barcelona

    2.- Un cop la Mesa Coordinadora rebi la sol·licitud comprovarà que el sol·licitant/da està efectivament inclòs/a en el cens definitiu d’electors/res. A continuació es remetrà al domicili indicat pel sol·licitant tota la documentació per efectuar el vot per correu:

    • Sobre electoral, el petit on s’inclou la papereta.
      • Paperetes de cadascuna de les candidatures proclamades.
      • Sobre gran amb l’anotació “CONTÉ VOT PER CORREU”

    3.- Rebuda aquesta documentació, l’elector/a introduirà la papereta que hagi escollit en el sobre electoral i el tancarà. A continuació l’introduirà en el sobre gran (que ha de posar VOT PER CORREU) amb l’adreça de la Mesa Electoral Coordinadora i també adjuntarà una fotocòpia del seu DNI. Finalment, ho enviarà tot per correu certificat on consti el nom de l’elector.

    Nota: A l’efecte d’assegurar l’efectivitat d’aquest procediment es recomana sol·licitar el vot per correu no més enllà del dia 17 de març.

    20230207-MODEL-VOT-PER-CORREUBaixa

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 231

    HAPPY WEEKEND – EL CONVENI DE LA VIDA +1

    3 febrer, 2023

    El conveni de la vida et dona més, tal i com vam acordar cada any l’administració ha de carregar a la teva borsa de dies “cessament progressiu de l’activitat” un dia addicional; i recorda cada 5 anys un altre més.

    Comprova-ho!

    Amb les Comissions Obreres tu hi guanyes!


    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 173

    FET PREAVÍS COMITÈS D’EMPRESA INCLÒS AJUNTAMENT DE BARCELONA

    1 febrer, 2023

    Com ja vam comunicar, el dia 3 de febrer de 2023 es constitueix la Mesa Electoral per iniciar el procés electoral del personal funcionari i poder celebrar les eleccions sindicals.

    Quan vam fer aquest preavís, conjuntament amb l’altre sindicat majoritari que te la legitimitat per fer-ho, els dos sindicats ja teníem data prevista per fer el preavís dels diferents Comitès d’Empresa dels Organismes i Ens que estan adherits al nostre Conveni, inclòs el de l’Ajuntament de Barcelona!!!

    Les meses electorals dels Comitès d’Empresa es constituiran el 27 de febrer de 2023.

    Per què no el vam fer alhora?

    Perquè no es pot, la llei electoral marca els temps de calendari de les eleccions sindicals i els tempos pels comitès són més curts, per tant, per poder votar el mateix dia, com s’ha fet sempre, s’ha de fer el preavís més tard.

    Per tal que ningú manipuli ni vulgui treure profit electoral, de si es fa el preavís o no, us informem que on existeix la possibilitat de fer preavís de Delegats de Personal (figura que representa al personal laboral quan hi ha menys de 50 treballadors/es) també ho farem, quan sigui oportú.

    Com ja sabeu qualsevol persona que vulgueu més informació sobre els processos electorals us podeu dirigir a [email protected]

    Hits: 52

    FELIÇ DIVENDRES! + 3,25% MIRA LA TEVA NÒMINA!

    27 gener, 2023

    Tal com t’hem informat, en la nòmina de gener rebràs l’increment pactat per les Comissiones Obreres que es desglossa en un augment del 2,5% (PGE) més un 0,75% aconseguit amb la signatura del Conveni de la Vida.

    A més, està pactat un altre possible augment del 0,5% més un altre 0,5% que es cobraria a partir del segon semestre d’enguany en funció d’unes variables econòmiques.

    • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?
    • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL
    • A LA UNITAT D’INFORMACIÓ DE LA GUB LI CALEN MILLORS EINES INFORMÀTIQUES.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

    Hits: 151

    ASSEMBLEA ESTABILITZACIÓ PLANTILLA AJUNTAMENT DE BARCELONA

    16 gener, 2023

    LES ÚLTIMES MODIFICACIONS D’ESTABILITZACIÓ!!!

    Com totes i tots sabeu continuem treballant els processos d’estabilització i fruit d’aquest treball hem aconseguit augmentar el nombre de places a convocar.

    L’administració ja va publicar divendres 13 de gener en el BOPB l’última modificació.

    Els números finals són els següents:

    PLACES D’ESTABILITZACIÓ CONCURS DE MÈRITS: 1597

    PLACES D’ESTABILITZACIÓ CONCURS OPOSICIÓ ESPECIAL: 627

    PLACES TOTALS D’ESTABILITZACIÓ: 2224

    Modificació Places d’Estabilització_13GENER23_BOPB

    Les companyes i companys als quals no els hi apareixia la seva plaça a la publicació anterior i estaven pendents de posar recurs, haurien de comprovar que la seva plaça continua sense aparèixer en aquesta darrera publicació abans d’interposar-ho i de no ser així, realitzar el recurs sobre aquesta última publicació. Us adjuntem PDF de com consultar la vostra dotació per fer la comprovació.

    Aquesta modificació afecta al nombre de places a convocar, i per tant, a l’Annex 1 de les bases de les convocatòries i també s’ha publicat aquesta modificació (aquesta modificació no influeix en la finalització de les inscripcions, el darrer dia serà el 17 de gener):

    Modificació Annex 1 Bases d’Estabilització per Concurs de Mèrits 13GENER23 BOPB

    Modificació Annex 1 Bases d’Estabilització per Concurs d’Oposició 13GENER23 BOPB

    Hem sol·licitat a l’administració poder avançar en la negociació de les bases de l’oferta pública ordinària i la promoció interna, esperem que ens convoquin com més aviat millor. Com us imagineu no deixarem de lluitar, per obtenir les millors condicions possibles en aquests processos.

    Per tant, esperem tenir novetats al respecte i també resoldre tots els dubtes respecte als processos d’estabilització, és per això que us convoquem a una ASSEMBLEA el pròxim 23 de gener de 2023 a les 12:00 (ja autoritzada). Allà us esperem!!!

    SALA D’ACTES EDIFICI CCOO CATALUNYA

    VIA LAIETANA 16

    BARCELONA

    Per qualsevol dubte o consulta us podeu posar en contacte amb nosaltres a: [email protected].

    Descarrega’t la presentació de COM CONSULTAR LA MEVA DOTACIÓ:

    Com-consultar-la-meva-dotacio_CCOOBaixa

                                           CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!

    PARTICIPA TELEMÀTICAMENT

    ASSEMBLEA ESTABILITZACIÓ PLANTILLA AJUNTAMENT DE BARCELONA

    Hits: 1324

    • Go to page 1
    • Go to page 2
    • Go to page 3
    • Interim pages omitted …
    • Go to page 38
    • Go to Next Page »

    Footer

    CCOO

    Catalunya

    Federació Serveis Ciutadania

    Administració Local

    FORMACIÓ

    Formar·te

    Fundació Paco Puerto

    Formació policial

    COMPARTEIX

    Gràcies per visitar-nos!

    • 526.666
    • 219.784
    Política de privacitat Política de cookies

    COMISSIONS OBRERES

    Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

    Garantim la teva privacitat
    Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

    Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.