- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
SALUT LABORAL
RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL DE L’INSTITUT MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS. GENER 2024
Avaluacions de riscos psicosocials a l’IMSS
Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) s’explica la situació actual dels estudis dels riscos psicosocials on s’aprecia una alta participació:
– Avaluacions de riscos Psicosocials d’APC: 78,7%
– Avaluacions de riscos Educadores a les Escoles: 75,5%
El cap de Recursos Humans (RRHH) reconeix l’alta participació de la plantilla d’ambdós col·lectius com a fet validador de la feina posterior desenvolupada pel grup de treball (amb representació de l’empresa i dels treballadors), ja que han treballat amb resultats molt representatius del personal de cada programa.
Des de RRHH no es volen crear expectatives amb mesures que siguin difícils de complir i exposen que hi ha mesures validades pel grup de treball que no són competència d’un procés d’avaluació de riscos psicosocials.
Per tant, aquestes que no són mesures purament organitzatives caldrà traslladar-les a la mesa general perquè formen part d’un procés de la taula de negociació de les condicions de treball i és en aquest espai on es poden treballar i valorar-ne la viabilitat o no.
► Des de la secció sindical de Comissions Obreres (CCOO) de l’Ajuntament de Barcelona, sempre hem defensat que el grup de treball faci propostes de mesures viables i factibles per garantir que totes poguessin ser aprovades en el si del Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSiSL d’ara endavant) i que, posteriorment, es puguin portar a terme.
►També hem manifestat que s’ha fet ús del verb “sol·licitar” en diverses mesures perquè l’equip directiu de l’executiva de l’IMSS “faci un pas endavant” i recolzi aquestes mesures, s’apliquin i es traslladin als respectius responsables o si escau, a altres espais de negociació.
►Hem fet reflexionar als membres del Comitè que si els mateixos responsables de l’IMSS no recolzen les mesures correctores (organitzatives i/o de condicions laborals) difícilment ningú aconseguirà que s’apliquin pressionant en altres espais de diàleg.
Finalment, es validen les mesures preventives d’APC i d’Educadores a les Escoles en el si del CSiSL i es pot iniciar la creació del pla de treball.
FELICITEM A LA PLANTILLA D’AQUESTS DOS COL·LECTIUS PER LA GRAN PARTICIPACIÓ I COMPROMÍS EN AQUESTA AVALUACIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS!
S’acorda que des de PRL es faci un comunicat als professionals de l’IMSS informant de la finalització de l’estudi i de l’inici de les mesures proposades.
►Des de CCOO suggerim a l’administració que hi hagi una comunicació clara, transparent i continuada als equips afectats per cada psicosocial i a la plantilla, informant-los de com s’està avançant amb l’aplicació de les mesures correctores.
S’acorda que hi hagi una comissió de seguiment de totes les mesures preventives de totes les avaluacions de riscos psicosocials que es validin al CSiSL, tant del 2023 com del 2024.
Resta pendent concretar els membres que en formaran part i la periodicitat de les trobades d’aquesta comissió.
Amb relació a l’avaluació de riscos psicosocials dels SEAIA encara no ha finalitzat i resta pendent compartir les mesures del grup de treball amb els membres del CSiSL.
La planificació per l’inici de les pròximes avaluacions de riscos psicosocials a l’IMSS és la següent:
– Febrer: equip volant i OPSE.
– Maig: Centres de Serveis Socials i SARA.
– Setembre: el SADEP i Serveis Centrals.
►Seguint el nostre programa electoral, CCOO sol·licitem que en el si del comitè de seguretat i salut de l’IMSS, al llarg del 2024, s’acordi la periodicitat de la repetició dels estudis psicosocials a l’IMSS. I celebrem haver acordat tractar-ho a altres reunions del 2024.
Memòria anual 2023
Des de Prevenció de Riscos Laborals es presenta la Memòria de l’activitat preventiva 2023.
La part sindical en bloc es queixa de les dificultats amb les quals es troba tant la plantilla com les direccions per gestionar les diferents incidències de manteniment. PRL indica que s’està treballant per millorar la comunicació.
►Des de CCOO demanem que es reculli a la memòria tant les observacions de l’auditoria interna com l’elaboració del protocol per situació d’embaràs i l’actualització tant del circuit d’activació del suport psicològic en cas d’agressió com l’actualització del protocol per situacions d’alta complexitat als centres.
►Aquestes són exemples clars de lluites recollides al nostre programa electoral de salut laboral de l’IMSS i que hem aconseguit assolir en els últims mesos del 2023.
Planificació de l’activitat preventiva 2024
Per falta de temps els delegats no podem fer les aportacions pertinents a aquest document.
► CCOO hem sol·licitat una reunió extraordinària per poder-ne parlar en el si del CSiSL.
ccoo
#MilloraElMón
- Uneix-te a la lluita per un IMHAB més segur i saludable.
- Enquesta IMHAB
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- Reivindicació de la cobertura de vacants i millores laborals a l’Institut d’Habitatge de Barcelona
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
- CCOO DETECTA ERRADA A LES NÒMINES DE SUBALTERN/A DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA
- RESUM MESA FUNCIONARIS/ÀRIES IMSS 13/02/2024
- PREN LA PARAULA!
- RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL DE L’INSTITUT MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS. GENER 2024
- Descompte: CIRQUE DU SOLEIL
GRUP DE TREBALL VESTUARI I INFRAESTRUCTURES
- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
INCOMPLIMENT DE REQUISIT SOBRE L’ESPAI FORMATIU DE CARRER TÀNGER
La denúncia presentada per CCOO davant la Inspecció de Treball de Barcelona va provocar la clausura de l’espai formatiu del carrer Tànger per motius de seguretat laboral i higiènica-sanitària.
L’Ajuntament ha desatès la resolució de la Inspecció de Treball i no ha finalitzat totes les obres i tampoc ha esmenat les deficiències detectades. L’administració va retirar els precintes i amb irresponsabilitat va normalitzar l’activitat formativa.
Davant aquesta situació, els nostres delegats de Prevenció i Riscos Laborals conjuntament amb un altre sindicat van realitzar una inspecció de l’espai formatiu per sorpresa.
Els delegats van comprovar “in situ” que l’espai de la segona nau estava en ús sense haver-se portat a terme la correcció de totes les deficiències detectades per la Inspecció. Per aquest motiu es va estendre acta en el lloc, fent constar l’incompliment de requisit.
Aquest 12 de desembre, hem tingut coneixement que finalment la mateixa Administració han tornat a precintar la zona, producte de la nostra inspecció i de la nostra intenció de denunciar davant l’Autoritat Laboral l’incompliment de la resolució.
És evident que la prefectura ha incomplert i exposat innecessàriament als i les empleades públiques de la Guàrdia Urbana de Barcelona en una zona que no reuneix els requisits mínims de seguretat.
LA SALUT LABORAL NO ÉS UN JOC!
- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
Davant la queixa per insuficiència lumínica, la falta de renovació d’aire, i l’alta temperatura en l’ambient de treball de l’oficina administrativa de la Unitat Territorial Horta-Guinardó, el nostre delegat de prevenció i riscos laborals va visitar les instal·lacions.
Que la citada oficina es troba en la planta baixa (a peu de carrer) de l’esmentada unitat, si bé en primera instància i abans de crear-se l’ampliació dels vestuaris femenins, la citada oficina se situava en la planta primera del districte.
Que el canvi es va realitzar de manera eventual, durant durés les obres i ha passat a ser definitiu, amb unes pitjors condicions ambientals de treball.
Que a més a més ens fan participis que la ubicació d’aquesta oficina es troba en la “zona zero”, on van aparèixer els primers casos de lipoatrofia muscular del citat districte.
Hem demanat una visita del Departament de Prevenció i Riscos Laborals de l’Ajuntament, juntament amb el personal de l’empresa Egarsat, a l’efecte de prendre els mesuraments oportuns i concloguin si les condicions de treball que reuneix l’oficina són la més idònies.
En funció d’aquesta inspecció valorarem sol·licitar un canvi d’ubicació de l’oficina a un lloc que presenti unes millors condicions ambientals de treball.
- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
ADVERTÈNCIA SANITÀRIA. MÀQUINES VENDING GUÀRDIA URBANA BARCELONA
A una de les dependències policials de Zona Franca s’ha detectat una de les màquines de cafès amb petits insectes, mosques i cucs, fins al punt d’haver de posar un precinte anunciant-lo per a evitar que es continués usant.
El servei és tan deficient que en moltes ocasions les màquines estan dies o setmanes sense subministrar llet. La llet és en pols i si entra humitat en els conductes es forma un tap i s’obstrueixen.
Tot això és perquè el servei de manteniment és insuficient. Els operaris venen amb el temps just i es dediquen a recarregar les màquines, i treure un cafè com a forma de prova. Si no reben queixa o reclamació, les revisions, manteniment i neteja a fons es fan massa esporàdicament.
Hem sol·licitat que s’investigui com és possible que una de les màquines estigui subministrant cafè amb insectes. També exigim que es revisi el servei de manteniment, es facin les gestions oportunes per a garantir un servei de qualitat i s’interposin les accions pertinents davant aquestes deficiències tan greus.
- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
REUNIÓ ONADA DE CALOR
Des de CCOO GUB hem sol·licitat que la pròxima reunió del Comitè de Seguretat i Salut de GUB (divendres 30/06/2023) se celebri enmig de la Plaça Sant Jaume.
Pel fet que les condicions climàtiques de la plaça són idònies per a prendre consciència per part de les persones responsables de l’administració i de la prefectura de les condicions tèrmiques en les quals es treballa al carrer, i ajudaran a tractar les mesures preventives davant l’exposició a altes temperatures que es negociaran en aquesta reunió.
Instem la resta de sindicats que s’uneixen a la nostra petició.
- MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ –
- CGT, NO FEU SERVIR ELS NENS I LES NENES COM ARMA SINDICAL
- RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA – MARÇ
- Informació sobre el procés de mobilitat interna Guàrdia Urbana de Barcelona 2024
- 8M – Amb la corresponsabilitat, tothom hi guanya!
LA CALOR EXTREMA POT MATAR
Consells i prevenció del cop de calor en la policia
Una de les conseqüències del canvi climàtic que experimenta el nostre planeta són les freqüents onades de calor. Dins del servei policial, no podem evitar aquest risc, però podem prendre una sèrie de mesures preventives per evitar que esdevingui un perill per a nosaltres. Cal recordar que els fenòmens meteorològics adversos, incloent-hi l’extrema calor o les onades de calor, són considerats riscos en el servei policial.
Si no prenem mesures per a reduir la nostra temperatura corporal i restablir l’equilibri, podríem patir insolacions o cops de calor que ens podrien conduir a la deshidratació a causa de la pèrdua de sals minerals i líquids. Això pot tenir conseqüències més greus per al nostre organisme, afectant el cervell, el cor, els ronyons i el sistema muscular.
El cop de calor és un trastorn provocat per l’excés de calor en el cos, generalment a causa de l’exposició prolongada a altes temperatures o l’esforç físic en condicions de calor intensa. És la forma més greu de lesió per calor i pot ocórrer quan la temperatura del nostre cos arriba als 40 graus centígrads o més.
Per aquest motiu exigim al Comitè de Prevenció, Seguretat i Salut Laboral l’aplicació urgent de les següents mesures:
CONSELLS:
Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –
Resum primer Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’any el dia 16 de juny del 2023
Després de la presentació del nou Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) que consta de 26 membres (13+13) entre representació de la part empresarial i sindical, la directora de relació laborals expressa públicament un agraïment als anteriors membres que conformaven el CSSL per la labor realitzada sobretot en èpoques de la COVID amb un reconeixement de bon fer per tots els membres.
CCOO hem exigit:
– La resolució immediata dels factors de risc que vam denunciar durant el 2022.
– La participació i consens en les propostes i desenvolupament en tota l’activitat preventiva de l’empresa.
– Que l’administració abordi amb urgència aquells factors de risc i/o perillositat molt alta i alta envers el Pla d’Inversió Municipal (PIM) i la dotació econòmica de cada gerència convoqui una reunió urgent per a tractar-los.
– Demanem reorientar els serveis privats contractats en matèria de prevenció, seguretat i salut laboral fent-los viables amb el mateix servei de prevenció propi. Actualment, aquests serveis estan contractats a l’empresa EGARSAT per uns 800.000 € en 4 anys, xifra que supera substancialment la possible dotació de personal tècnic qualificat de la plantilla municipal.
– Demanem la convocatòria del Comitè de Coordinació que recull els 3 sectors (GUB-SPEIS i personal no uniformat) per a tractar urgentment el tema de l’estrès tèrmic, ja que es preveu que les temperatures seran més càlides que l’anterior any que afectarà especialment a aquells col·lectius que passen gran part o total de la seva jornada laboral al carrer. L’administració diu que està treballant en això per a treure una instrucció que la reguli. L’administració comenta que en l’actualitat fins i tot s’ha de constituir en CSSL de Guàrdia Urbana i Bombers, entenent que fins que no succeeixi no podran rebre les demandes dels col·lectius esmentats.
Nova especialista en medicina del treball
L’administració presenta la nova especialista en medicina del treball Dra. Marta Gil , figura que des de fa més de 2 anys estava vacant, i ens informen de la nova organització del DPRL.
La Dra. ens informa de les línies principals que vol treballar com per exemple:
– revisar les condicions del personal especialment sensible.
– les adaptacions dels llocs de treball contactant prèviament amb els/les treballadores afectades.
– la reincorporació progressiva al lloc de treball per motius de salut, s’ha compromès a intentar agilitzar aquests processos, i serà el mateix servei de prevenció qui gestioni la reincorporació (actualment aquesta gestió la fa EGARSAT).
– Proposa l’elaboració d’un protocol d’embaràs i lactància natural per a personal no uniformat i crear un grup de treball amb la part social.
Des de CCOO tornem a insistir en la necessitat d’ampliar els recursos de personal.
Sistema de gestió en prevenció.
L’actual aplicatiu ROSNIMAN que substitueix a l’anterior GESPRE “sistema de gestió en prevenció” no està funcionant correctament. El servei de prevenció diu que ho intentaran arreglar al més aviat possible.
Identificació personal com a Delegats de Prevenció.
Se’ns informa que per als/les delegades de prevenció que s’han incorporat, se’ls lliurarà una identificació personal com a Delegats de Prevenció per a poder tenir accés a totes les dependències municipals pel que se’ls demanarà una foto de carnet que hauran d’enviar al servei de prevenció.
Memòria de l’activitat preventiva.
Se’ns informa que s’estan acabant de recopilar el material que servirà per a oferir la memòria anual on quedarà recollida tota l’activitat preventiva duta a terme durant l’anualitat 2022.
Personal designat.
La instrucció es va signar al desembre 2022 i per a la seva consulta està penjada de la intranet (personal designat). S’ha introduït una carpeta específica per a aquest col·lectiu. Consta de 67 persones quedant 11 places vacants que sortiran a concurs de mèrits. A aquest col·lectiu ja se li va fer efectiu el reconeixement dels 30 €, tal com consta al conveni, des d’en la passada nòmina d’abril amb caràcter retroactiu des del mes de gener del 2022.
Pla d’Inversió Municipal
Seguiment de l’activitat preventiva i Pla d’inversió Municipal per a la resolució dels factors de riscos. El servei de prevenció explica la gestió que s’ha realitzat durant l’any 2022 i part del 2023 per l’empresa EGARSAT.
Referent al pla d’inversions fa 3 anys es va posar una línia d’inversió a través de la gerència de recursos per a potenciar i agilitzar la resolució dels factors de riscos pendents de les gerències, parlem de 16.098 mesures preventives que estaven ja identificades des del 2013 al 2021.
CCOO ha demanat al detall els plans d’inversió i transparència sobre les partides pressupostades de les diferents gerències.
Estrès tèrmic.
Dintre del torn obert de paraules.
CCOO insisteix que es prenguin mesures contra l’estrès tèrmic amb urgència per a assegurar la salut de tot el personal municipal.
MESURES DE PROTECCIÓ FRONT A FÈNOMENS METEOROLÒGICS ADVERSOS
- LICITACIÓ I PROVA DE NOUS CASCOS SCHUBERTH C5
- RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL DE L’INSTITUT MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS. GENER 2024
- GRUP DE TREBALL VESTUARI I INFRAESTRUCTURES
- INCOMPLIMENT DE REQUISIT SOBRE L’ESPAI FORMATIU DE CARRER TÀNGER
- Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
- ADVERTÈNCIA SANITÀRIA. MÀQUINES VENDING GUÀRDIA URBANA BARCELONA
- REUNIÓ ONADA DE CALOR
- LA CALOR EXTREMA POT MATAR
- Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –
- Continuen les avaries a la nova comissaria de la GUB a Ciutat Vella. Ara els ascensors!
Continuen les avaries a la nova comissaria de la GUB a Ciutat Vella. Ara els ascensors!
L’11 d’abril vam reclamar la REPARACIÓ DELS ASCENSORS i la resta de desperfectes de les noves dependències de la Unitat 1 Ciutat Vella en el carrer Tàpies. Hem rebut la resposta per part de l’administració. A l’enllaç de sota podràs veure la contestació de l’administració.
És una vergonya el que està passant! Insistim que com és possible que un edifici nou que ha costat més d’un milió d’euros s’hagi dissenyat tan malament, amb tantes carències en seguretat, ascensors, vestidors petits i sense aigua calenta, etc.
En resposta al correu electrònic enviat pel nostre delegat de prevenció i salut laboral GUBCCOO el dia 11 d’abril de 2023, dirigit als serveis de Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament, sobre les contínues incidències i desperfectes relatius a Prevenció, Seguretat i Salut de la Comissària de la Unitat Territorial UT 1 Ciutat Vella.
Se’ns ha informat de les actuacions que s’estan portant a terme per a solucionar-ho.
Us posem un extracte del contingut de la resposta:
Al DPRL hem rebut el vostre correu electrònic a data 11 d’abril de 2023 amb número de registre intern 116 pel qual, des de CCOO, sol·liciteu la revisió i la resolució de les incidències detectades a la Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella del carrer Tàpies 4.
Després de consultar-ho al Departament de Recursos Materials (DRM), encarregats del manteniment de l’edifici, us facilitem la informació que ens van traslladar ahir 12/04/2023:
- Avaria ascensors: DRM ja disposa de l’aprovació dels pressupostos per a la reparació dels ascensors. S’ha iniciat la recerca de peces, però trobar recanvis està resultant complicat a causa del fet que es tracta d’ascensors que ja no estan en stock i, a banda, el fabricant ha desaparegut. DRM calcula que a finals d’abril un dels ascensors pugui quedar arreglat i que el segon ascensor, que presenta més problemes, es pugui reparar a finals de maig. A l’avaluació inicial de riscos de la Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella del carrer Tàpies 4 (UT 01) s’hi recull el factor de risc 17.027 relatiu al mal funcionament dels ascensors.
- Manca d’aigua calenta a les dutxes: des del dijous 06/04/2023 fins al dimarts 11/04/2023 no s’ha disposat d’aigua calenta a les dutxes dels vestidors. El mateix dijous es va contactar amb l’empresa de manteniment de la caldera perquè arreglessin l’avaria, però, en coincidir amb l’inici de Setmana Santa, fins dimarts no es va resoldre la fallada del sensor de temperatura. Ara mateix ja torna a haver-hi aigua calenta.
INSISTIM! És una vergonya el que està passant! Insistim que com és possible que un edifici nou que ha costat més d’un milió d’euros s’hagi dissenyat tan malament, amb tantes carències en seguretat, ascensors, vestidors petits i sense aigua calenta, etc.
Legionel·la en les dutxes de la comissaria de Zona Franca
S’ha deixat sense servei les dutxes de l’edifici 3 (vestidors vells) del complex de Zona Franca perquè en les dutxes dels vestidors de planta baixa es va detectar legionel·la en els preventius anuals que es realitzen tant en Aigua Calenta Sanitària com en aigua freda.
Per aquest motiu i de forma preventiva el divendres a la tarda es van deixar fora de servei les dutxes d’aquest vestidor.
Dilluns es van instal·lar uns filtres absoluts en totes les dutxes en les 24 de l’edifici, tot i que a la planta primera els resultats van sortir bé, per precaució s’ha instal·lat en totes.
Addicionalment s’ha tancat la producció d’aigua calenta solar per assegurar en tot moment un recirculació d’aigua calenta a prou temperatura, ja que amb les actuacions realitzades l’any passat des del Departament de Recursos Materials no entenen el motiu per al qual hi ha un resultat positiu amb aquest bacteri en algunes zones.
El Departament de Recursos Materials s’ha compromès ha realitzar una neteja de l’acumulador i tornaran a realitzar hipercloració i presa de mostres. Si sortissin negatives retirarien els filtres absoluts instal·lats que tenen una durada de 60 dies i si no caldria substituir-los fins a trobar una solució definitiva.
Exigim més prevenció, la nostra salut està en joc.
No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.
No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.
L’avaria de la caldera es va produir el 03/02/23, tres dies després la Brigada de Manteniment va encarregar el recanvi tant de la placa electrònica com de la bugia.
El 17 de febrer encara no havien rebut cap dels recanvis, aquest mateix dia la Brigada de manteniment valora una altra avaria i canvia un relé de la placa electrònica. Fins al dia 21 de febrer no torna a sortir aigua calenta.
Des del Departament de Prevenció de Riscos Laborals hem sol·licitat informació actualitzada al Departament d’Obres i Manteniment del Districte d’Horta-Guinardó i als comandaments de la UT07 sobre les actuacions previstes per resoldre la manca d’aigua calenta a les dutxes dels vestidors de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó de la GUB a causa d’una avaria de la caldera.
Des de GUBCCOO instem a l’administració per evitar que torni a succeir un fet com aquest, tenim un servei de manteniment que cal millorar. Exigim ampliar les revisions periòdiques dels edificis.
L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat a la Unitat Central de Trànsit
L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat als i les agents motoristes de la Unitat Central de Trànsit (UCT).
Després d’aconseguir els cascos d’alta visibilitat i el canvi d’impermeable ara ens queda pendent, entre altres qüestions, reemplaçar l’actual flota de motos per un model nou més segur i menys contaminant.
D’altra banda, volem que s’assignin nous cascos homologats per poder portar la mentonera oberta en circulació per a les i els motoristes.
Finalment, exigim l’actualització de les instal·lacions i millora de la ventilació de la Unitat Central de Trànsit que està ubicada en un antic pàrquing on s’acumula tots els gasos dels vehicles.
LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA NO VOL QUE ELS I LES AGENTS DE POLICIA ES DUTXIN?
No entenem per què la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona es capfica en reduir els espais destinats a vestuaris, no fa una bona revisió de les instal·lacions bàsiques d’higiene, i el sistema de manteniment és molt lent i triga molt a retornar la normalitat en uns serveis públics essencials que estan oberts les 24 hores dels 365 dies de l’any.
Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència
Reclamem un servei de suports psicològic especialitzat i experiència treballant en les patologies més comuns que podem desenvolupar per la nostra feina, ja que el servei actual (pre-b) és un servei generalista i molt limitat i ha deixat molt a desitjar en els últims casos que ha portat.
Així mateix, demanem una col·laboració més estreta amb el CUESB per les primeres intervencions en “calent” després d’una intervenció en què sigui necessari i també demanen un seguiment i valoració posterior que avui en dia és inexistent, ja que moltes d’aquestes patologies poden desenvolupar-se un temps després.