• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

SALUT LABORAL

REUNIÓ ONADA DE CALOR

28 juny, 2023

Des de CCOO GUB hem sol·licitat que la pròxima reunió del Comitè de Seguretat i Salut de GUB (divendres 30/06/2023) se celebri enmig de la Plaça Sant Jaume.


Pel fet que les condicions climàtiques de la plaça són idònies per a prendre consciència per part de les persones responsables de l’administració i de la prefectura de les condicions tèrmiques en les quals es treballa al carrer, i ajudaran a tractar les mesures preventives davant l’exposició a altes temperatures que es negociaran en aquesta reunió.


Instem la resta de sindicats que s’uneixen a la nostra petició.


  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES28 juny, 2023
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA PREFECTURA TENSA LA CORDA23 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023

LA CALOR EXTREMA POT MATAR

23 juny, 2023

Consells i prevenció del cop de calor en la policia

Una de les conseqüències del canvi climàtic que experimenta el nostre planeta són les freqüents onades de calor. Dins del servei policial, no podem evitar aquest risc, però podem prendre una sèrie de mesures preventives per evitar que esdevingui un perill per a nosaltres. Cal recordar que els fenòmens meteorològics adversos, incloent-hi l’extrema calor o les onades de calor, són considerats riscos en el servei policial.

Si no prenem mesures per a reduir la nostra temperatura corporal i restablir l’equilibri, podríem patir insolacions o cops de calor que ens podrien conduir a la deshidratació a causa de la pèrdua de sals minerals i líquids. Això pot tenir conseqüències més greus per al nostre organisme, afectant el cervell, el cor, els ronyons i el sistema muscular.

El cop de calor és un trastorn provocat per l’excés de calor en el cos, generalment a causa de l’exposició prolongada a altes temperatures o l’esforç físic en condicions de calor intensa. És la forma més greu de lesió per calor i pot ocórrer quan la temperatura del nostre cos arriba als 40 graus centígrads o més.

Per aquest motiu exigim al Comitè de Prevenció, Seguretat i Salut Laboral l’aplicació urgent de les següents mesures:

La-Calor-Estrema-Pot-Matar-GUBCCOOBaixa

CONSELLS:

Consells-onada-de-calorBaixa

Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –

19 juny, 2023

Resum primer Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’any el dia 16 de juny del 2023

Després de la presentació del nou Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) que consta de 26 membres (13+13) entre representació de la part empresarial i sindical, la directora de relació laborals expressa públicament un agraïment als anteriors membres que conformaven el CSSL per la labor realitzada sobretot en èpoques de la COVID amb un reconeixement de bon fer per tots els membres.

CCOO hem exigit:

– La resolució immediata dels factors de risc que vam denunciar durant el 2022.

– La participació i consens  en les propostes i desenvolupament en tota l’activitat preventiva de l’empresa.

– Que l’administració abordi amb urgència aquells factors de risc i/o perillositat molt alta i alta envers el Pla d’Inversió Municipal (PIM) i la dotació econòmica de cada gerència convoqui una reunió urgent per a tractar-los.

– Demanem reorientar els serveis privats contractats en matèria de prevenció, seguretat i salut laboral fent-los viables amb el mateix servei de prevenció propi. Actualment, aquests serveis estan contractats a l’empresa EGARSAT per uns 800.000 € en 4 anys, xifra que supera substancialment la possible dotació de personal tècnic qualificat de la plantilla municipal.

– Demanem la convocatòria del Comitè de Coordinació que recull els 3 sectors (GUB-SPEIS i personal no uniformat) per a tractar urgentment el tema de l’estrès tèrmic, ja que es preveu que les temperatures seran més càlides que l’anterior any que afectarà especialment a aquells col·lectius que passen gran part o total de la seva jornada laboral al carrer. L’administració diu que està treballant en això per a treure una instrucció que la reguli. L’administració comenta que en l’actualitat fins i tot s’ha de constituir en CSSL de Guàrdia Urbana i Bombers, entenent que fins que no succeeixi no podran rebre les demandes dels col·lectius esmentats.

Nova especialista en medicina del treball

L’administració presenta la nova especialista en medicina del treball Dra. Marta Gil , figura que des de fa més de 2 anys estava vacant, i ens informen de la nova organització del DPRL.

La Dra. ens informa de les línies principals que vol treballar com per exemple:

– revisar les condicions del personal especialment sensible.

– les adaptacions dels llocs de treball contactant prèviament amb els/les treballadores afectades.

– la reincorporació progressiva al lloc de treball per motius de salut, s’ha compromès a intentar agilitzar aquests processos, i serà el mateix servei de prevenció qui gestioni la reincorporació (actualment aquesta gestió la fa EGARSAT).

– Proposa l’elaboració d’un protocol d’embaràs i lactància natural per a personal no uniformat i crear un grup de treball amb la part social.

Des de CCOO tornem a insistir en la necessitat d’ampliar els recursos de personal.

Sistema de gestió en prevenció.

L’actual aplicatiu ROSNIMAN que substitueix a l’anterior GESPRE “sistema de gestió en prevenció” no està funcionant correctament. El servei de prevenció diu que ho intentaran arreglar al més aviat possible.

Identificació personal com a Delegats de Prevenció.

Se’ns informa que per als/les delegades de prevenció que s’han incorporat, se’ls lliurarà una identificació personal com a Delegats de Prevenció per a poder tenir accés a totes les dependències municipals pel que se’ls demanarà una foto de carnet que hauran d’enviar al servei de prevenció.

Memòria de l’activitat preventiva.

Se’ns informa que s’estan acabant de recopilar el material que servirà per a oferir la memòria anual on quedarà recollida tota l’activitat preventiva duta a terme durant l’anualitat 2022.

Personal designat.

La instrucció es va signar al desembre 2022 i per a la seva consulta està penjada de la intranet (personal designat). S’ha introduït una carpeta específica per a aquest col·lectiu. Consta de 67 persones quedant 11 places vacants que sortiran a concurs de mèrits. A aquest col·lectiu ja se li va fer efectiu el reconeixement dels 30 €, tal com consta al conveni, des d’en la passada nòmina d’abril amb caràcter retroactiu des del mes de gener del 2022.

Pla d’Inversió Municipal

Seguiment de l’activitat preventiva i Pla d’inversió Municipal per a la resolució dels factors de riscos. El servei de prevenció explica la gestió que s’ha realitzat durant l’any 2022 i part del 2023 per l’empresa EGARSAT.

Referent al pla d’inversions fa 3 anys es va posar una línia d’inversió a través de la gerència de recursos per a potenciar i agilitzar la resolució dels factors de riscos pendents de les gerències, parlem de 16.098 mesures preventives que estaven ja identificades des del 2013 al 2021.

CCOO ha demanat al detall els plans d’inversió i transparència sobre les partides pressupostades de les diferents gerències.

Estrès tèrmic.

Dintre del torn obert de paraules.

CCOO insisteix que es prenguin mesures contra l’estrès tèrmic amb urgència per a assegurar la salut de tot el personal municipal.


MESURES DE PROTECCIÓ FRONT A FÈNOMENS METEOROLÒGICS ADVERSOS


  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Continuen les avaries a la nova comissaria de la GUB a Ciutat Vella. Ara els ascensors!14 abril, 2023
  • Legionel·la en les dutxes de la comissaria de Zona Franca24 febrer, 2023
  • No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.24 febrer, 2023
  • L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat a la Unitat Central de Trànsit24 febrer, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA NO VOL QUE ELS I LES AGENTS DE POLICIA ES DUTXIN?9 febrer, 2023
  • Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència13 octubre, 2022
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.13 octubre, 2022

Continuen les avaries a la nova comissaria de la GUB a Ciutat Vella. Ara els ascensors!

14 abril, 2023

L’11 d’abril vam reclamar la REPARACIÓ DELS ASCENSORS i la resta de desperfectes de les noves dependències de la Unitat 1 Ciutat Vella en el carrer Tàpies. Hem rebut la resposta per part de l’administració. A l’enllaç de sota podràs veure la contestació de l’administració.

És una vergonya el que està passant! Insistim que com és possible que un edifici nou que ha costat més d’un milió d’euros s’hagi dissenyat tan malament, amb tantes carències en seguretat, ascensors, vestidors petits i sense aigua calenta, etc.

En resposta al correu electrònic enviat pel nostre delegat de prevenció i salut laboral GUBCCOO el dia 11 d’abril de 2023, dirigit als serveis de Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament, sobre les contínues incidències i desperfectes relatius a Prevenció, Seguretat i Salut de la Comissària de la Unitat Territorial UT 1 Ciutat Vella.

Se’ns ha informat de les actuacions que s’estan portant a terme per a solucionar-ho.

Us posem un extracte del contingut de la resposta:

Al DPRL hem rebut el vostre correu electrònic a data 11 d’abril de 2023 amb número de registre intern 116 pel qual, des de CCOO, sol·liciteu la revisió i la resolució de les incidències detectades a la Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella del carrer Tàpies 4.

Després de consultar-ho al Departament de Recursos Materials (DRM), encarregats del manteniment de l’edifici, us facilitem la informació que ens van traslladar ahir 12/04/2023:

  • Avaria ascensors: DRM ja disposa de l’aprovació dels pressupostos per a la reparació dels ascensors. S’ha iniciat la recerca de peces, però trobar recanvis està resultant complicat a causa del fet que es tracta d’ascensors que ja no estan en stock i, a banda, el fabricant ha desaparegut. DRM calcula que a finals d’abril un dels ascensors pugui quedar arreglat i que el segon ascensor, que presenta més problemes, es pugui reparar a finals de maig. A l’avaluació inicial de riscos de la Unitat Territorial de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella del carrer Tàpies 4 (UT 01) s’hi recull el factor de risc 17.027 relatiu al mal funcionament dels ascensors.
  • Manca d’aigua calenta a les dutxes: des del dijous 06/04/2023 fins al dimarts 11/04/2023 no s’ha disposat d’aigua calenta a les dutxes dels vestidors. El mateix dijous es va contactar amb l’empresa de manteniment de la caldera perquè arreglessin l’avaria, però, en coincidir amb l’inici de Setmana Santa, fins dimarts no es va resoldre la fallada del sensor de temperatura. Ara mateix ja torna a haver-hi aigua calenta.

INSISTIM! És una vergonya el que està passant! Insistim que com és possible que un edifici nou que ha costat més d’un milió d’euros s’hagi dissenyat tan malament, amb tantes carències en seguretat, ascensors, vestidors petits i sense aigua calenta, etc.

  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Nous permisos i drets de conciliació
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR
  • INFO CONCURS DE MÈRITS

Legionel·la en les dutxes de la comissaria de Zona Franca

24 febrer, 2023

S’ha deixat sense servei les dutxes de l’edifici 3 (vestidors vells) del complex de Zona Franca perquè en les dutxes dels vestidors de planta baixa es va detectar legionel·la en els preventius anuals que es realitzen tant en Aigua Calenta Sanitària com en aigua freda.

Per aquest motiu i de forma preventiva el divendres a la tarda es van deixar fora de servei les dutxes d’aquest vestidor.

Dilluns es van instal·lar uns filtres absoluts en totes les dutxes en les 24 de l’edifici, tot i que a la planta primera els resultats van sortir bé, per precaució s’ha instal·lat en totes.

Addicionalment s’ha tancat la producció d’aigua calenta solar per assegurar en tot moment un recirculació d’aigua calenta a prou temperatura, ja que amb les actuacions realitzades l’any passat des del Departament de Recursos Materials no entenen el motiu per al qual hi ha un resultat positiu amb aquest bacteri en algunes zones.

El Departament de Recursos Materials s’ha compromès ha realitzar una neteja de l’acumulador i tornaran a realitzar hipercloració i presa de mostres. Si sortissin negatives retirarien els filtres absoluts instal·lats que tenen una durada de 60 dies i si no caldria substituir-los fins a trobar una solució definitiva.

Exigim més prevenció, la nostra salut està en joc.

  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Nous permisos i drets de conciliació
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR
  • INFO CONCURS DE MÈRITS

No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.

24 febrer, 2023

No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.

L’avaria de la caldera es va produir el 03/02/23, tres dies després la Brigada de Manteniment va encarregar el recanvi tant de la placa electrònica com de la bugia.

El 17 de febrer encara no havien rebut cap dels recanvis, aquest mateix dia la Brigada de manteniment valora una altra avaria i canvia un relé de la placa electrònica. Fins al dia 21 de febrer no torna a sortir aigua calenta.

Des del Departament de Prevenció de Riscos Laborals hem sol·licitat informació actualitzada al Departament d’Obres i Manteniment del Districte d’Horta-Guinardó i als comandaments de la UT07 sobre les actuacions previstes per resoldre la manca d’aigua calenta a les dutxes dels vestidors de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó de la GUB a causa d’una avaria de la caldera.

Des de GUBCCOO instem a l’administració per evitar que torni a succeir un fet com aquest, tenim un servei de manteniment que cal millorar. Exigim ampliar les revisions periòdiques dels edificis.

  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Nous permisos i drets de conciliació
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR
  • INFO CONCURS DE MÈRITS

L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat a la Unitat Central de Trànsit

24 febrer, 2023

L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat als i les agents motoristes de la Unitat Central de Trànsit (UCT).

Després d’aconseguir els cascos d’alta visibilitat i el canvi d’impermeable ara ens queda pendent, entre altres qüestions, reemplaçar l’actual flota de motos per un model nou més segur i menys contaminant.

D’altra banda, volem que s’assignin nous cascos homologats per poder portar la mentonera oberta en circulació per a les i els motoristes.

Finalment, exigim l’actualització de les instal·lacions i millora de la ventilació de la Unitat Central de Trànsit que està ubicada en un antic pàrquing on s’acumula tots els gasos dels vehicles.

LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA NO VOL QUE ELS I LES AGENTS DE POLICIA ES DUTXIN?

9 febrer, 2023

No entenem per què la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona es capfica en reduir els espais destinats a vestuaris, no fa una bona revisió de les instal·lacions bàsiques d’higiene, i el sistema de manteniment és molt lent i triga molt a retornar la normalitat en uns serveis públics essencials que estan oberts les 24 hores dels 365 dies de l’any.


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Nous permisos i drets de conciliació
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR
  • INFO CONCURS DE MÈRITS

Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència

13 octubre, 2022

Reclamem un servei de suports psicològic especialitzat i experiència treballant en les patologies més comuns que podem desenvolupar per la nostra feina, ja que el servei actual (pre-b) és un servei generalista i molt limitat i ha deixat molt a desitjar en els últims casos que ha portat.

Així mateix, demanem una col·laboració més estreta amb el CUESB per les primeres intervencions en “calent” després d’una intervenció en què sigui necessari i també demanen un seguiment i valoració posterior que avui en dia és inexistent, ja que moltes d’aquestes patologies poden desenvolupar-se un temps després.

REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.

13 octubre, 2022

Aquesta primera setmana d’octubre de 2022 ha tingut lloc la Jornada de presentació del primer Estudi Estatal sobre les condicions de Salut Psicosocial en els Serveis Socials de l’Administració Local que s’ha portat a terme des de CCOO.

Algunes de les reflexions i dades que van sortir al llarg del matí van ser:

  • L’estabilització de la plantilla és una mesura necessària.
  • Cal eliminar la taxa de reposició.
  • Al voltant del 60% de la mostra estudiada tenia simptomatologia relacionada amb el burn out.
  • Es valora la mobilitat com a mesura correctiva i de prevenció davant el butnout.
  • Es reconeix que les campanyes de prevenció sí que tenen un efecte positiu en la salut psicosocial de les persones que treballen a serveis socials.
  • Es fa palès la necessitat de desburocratitzar els serveis socials.
  • Es recorda que a serveis socials no pot encabir-s’hi tot i que totes les polítiques socials haurien d’anar acompanyades del dimensionament corresponent per portar-les a la pràctica i no generar als professionals de serveis socials una major sobrecàrrega de la qual ja sostenen per l’infradimensionament existent en l’actualitat.
  • Es valora que les conclusions de l’estudi psicosocial es podrien aplicar no només als tècnics sinó també a totes aquelles persones que treballen dins dels serveis socials, com són les UGA, les treballadores familiars o la seguretat dels centres.

Per acabar, es recorda que el Pla Estratègic de Serveis Socials per 2020-2024, el qual inclou mesures que millorarien l’estat de la salut psicosocial de la plantilla de serveis socials, es va aprovar al Parlament per unanimitat de tots els partits polítics i encara no s’ha iniciat el seu desplegament.

Des de CCOO vetllarem perquè l’administració compleixi amb l’acord d’engegar l’estudi de la salut psicosocial de l’IMSS després de la mobilitat i al llarg del curs 2023.

MÉS INFORMACIÓ I VÍDEOS


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

11 octubre, 2022

Podem destacar de l’estudi l’alta simptomatologia en estrès, depressió i ansietat, així com la síndrome Burnout, amb més del 50% del personal que treballa en Serveis Socials afectat.


S’ha denunciat la falta de polítiques de prevenció de riscos laborals, amb un incompliment manifest de la llei de prevenció i les responsabilitats de l’administració amb el seu personal.


A més, s’han plantejat una bateria de propostes per a abordar la situació, on destaquen l’obligació i necessitat de realitzar avaluacions de riscos psicosocials en cada centre de serveis socials, accions formatives i campanyes de prevenció de la salut física i mental i posada en marxa dels canvis i mesures en les condicions i formes de treball, eliminant els factors nocius per a la salut.


A més, una atenció psicològica immediata al personal amb alta simptomatologia.


L’estudi complet està a disposició per a descarregar-se aquí, així com una fitxa resum i les conclusions.


Igualment es pot visualitzar la presentació en aquest canal de YouTube en castellà i en aquest altre canal en català.

COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

Us fem un resum d’aspectes a destacar de la reunió que hem mantingut el 21 de setembre en el Comité de Seguretat i Salut Laboral dels Serveis Socials.

INFORMACIÓ AL TEU ABAST, LA NOSTRA TRANSPARÈNCIA

Personal Designat

Hem preguntat si s’està aplicant l’acord del conveni referent al Personal Designat. Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) ens diuen que no tenen coneixement de com s’està aplicant a l’Ajuntament i resta pendent per la propera reunió.

Queixa mal sabor aigua fonts

Hem reiterat la queixa del mal sabor de l’aigua als centres de Serveis Socials. Proposem que hi hagi un seguiment del canvi de filtres i del manteniment de les maquines de subministrament d’aigua. Ens han contestat, que està previst canviar les fonts Eden per fonts connectades a l’aigua dels centres i aquestes disposaran d’un filtre físic. Si mentrestant hi ha alguna incidència, cal enviar un mail a prevenció i al contacte del subministrament de les garrafes.

Revisions mèdiques

Transmetem la queixa de la nostra afiliació de què la qualitat de l’atenció en les revisions mèdiques que es realitzen des de “Más Prevención” s’hauria de revisar. Ens diuen que faran una reunió amb el responsable de “Más Prevención” per treballar aquest tema. Des de PRL demanen que la plantilla els faci arribar un mail exposant la vivència per tal de poder rebre la informació de primera mà i buscar solucions.

Teletreball

Hem insistit que cal negociar el teletreball de l’IMSS a la Mesa General. En aquest sentit l’administració comunica que està previst dotar de pantalles,  teclat i ratolins a tots els espais de treball a mida que es van retirant les torres.

APC

Hem demanat al Departament de Prevenció que faci l’avaluació específica de la part de la tasca de medi obert del col·lectiu APC per incloure-ho a la seva fitxa del lloc de treball.

Unitat de Crisi

Hem proposat de nou crear un protocol per als professionals que atenen usuaris que s’hagin llevat la vida. L’administració exposa que estan treballant per poder disposar d’una Unitat de Crisi gestionada per la UAB, quan el recurs estigui disponible ens faran la presentació en el si del Comitè de Seguretat i Salut. 

Estudi de riscos psicosocials

L’administració mostra voluntat real per realitzar un estudi de riscos psicosocials de tota la plantilla del IMSS, incloent tots els perfils, tots els centres i tota la plantilla que està dins d’aquest Institut. Recursos Humans proposa que aquesta avaluació tingui lloc després de la mobilitat per tal de garantir un clima d’estabilitat entre els equips alhora de treballar les mesures correctores.

La part social demana que es tinguin en compte els estudis de psicosocials anteriors i CCOO sol·licita l’últim estudi realitzar per tal de poder fer un seguiment el més acurat posible. També recordem que els sindicats hem de poder participar de l’elaboració de la proposta i la seva aplicació.

Planificació visites prevenció

Des de PRL se’ns comunica que pròximament se’ls detallarà la planificació de visites de l’últim trimestre de 2022 per tal de tancar avaluacions, planificacions de centres, fitxes informatives treballadors/res i simulacres.

CSS Fort Pienc

CCOO recordem que resta pendent repetir les proves d’iluminació al CSS Fort Pienc un dijous a les 17h de la tarda dels mesos d’hivern ja que les llums de confort no son suficient en aquesta època i no es reflectia a l’avaluació de riscos realitzada al centre mesos enrere.

Protocol d’agressions

Ja s’ha agendat a tots els Centres de Serveis Socials la Formació en protocol d’agressions que impartirà la Guàrdia Urbana als professionals de l’IMSS.


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

El Pla de MObilitat Laboral de CCOO

22 setembre, 2022

PLA DE DESPLAÇAMENT D’EMPRESA

Com sabeu, la signatura del nou acord de condicions laborals (El Conveni de la VIDA) ha permès establir marcs i nous espais de treball i desbloquejar així les negociacions com el Pla de Desplaçament d’Empresa (PDE).

Fa uns mesos vau participar en l’enquesta sobre la mobilitat de la plantilla municipal de l’Ajuntament de Barcelona, aviat rebreu el retorn, via infografia, d’aquesta enquesta.

Les Comissions Obreres vam fer una altra enquesta l’any 2016 i vam extreure unes conclusions que són les vostres reivindicacions, i hem lluitat perquè ho hem considerat imprescindible, per elaborar un pla de desplaçaments de l’Ajuntament de Barcelona.

Pla de Mobilitat Laboral de CCOO

Destaquem el paral·lelisme dels resultats d’ambdues enquestes, on podem ressaltar que les diferències són respecte a la nova realitat de l’ús de la bicicleta i de la incidència del treball a distància durant la pandèmia.

Ara us presentem el nostre pla de mobilitat amb incentivació de l’ús de transport ecològic i saludable, el que denominem Pla de Mobilitat Laboral de CCOO (Pla MOLA).

Aquí teniu les nostres principals reivindicacions del nostre pla , el pla que més MOLA:

  1. Incloure en l’avaluació de riscos laborals els accidents de trànsit de manera específica, establint mesures de prevenció basades en modes alternatius al vehicle privat (atès que presenta majors factors de risc).
  2. Incentivar els modes de transport més sostenible per anar i tornar de la feina. Es fa necessari potenciar veritablement l’ús de la bicicleta, els VMP, i del cotxe compartit.
  3. Existeixen oportunitats per incrementar el nombre d’usuaris/àries del transport públic. En aquest sentit, es proposa analitzar l’oportunitat d’ampliar la distribució de títols de transport entre tots els col·lectius (ara tan sols en gaudeix aquesta bonificació una part de la plantilla).
  4. Editar un fulletó informatiu amb l’oferta de transport públic per accedir al centre de treball, incloent-hi els intercanviadors, els aparcaments de dissuasió, les tarifes vigents, els horaris actualitzats, els aparcaments de bicicletes, etc. La intranet de l’Ajuntament podria incorporar un apartat específic sobre mobilitat laboral.
  5. En cas de disposar de places d’aparcament de gestió municipal, establir criteris de priorització del seu ús per a persones amb disminució, embarassades amb mobilitat reduïda o cotxes compartits (tres ocupants o més).
  6. Impulsar el compliment de les normes i criteris per facilitar l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda, tant a dins de l’edifici com al seu voltant.
  7. Impulsar el cotxe compartit, aprofitant tant la intranet com les noves tecnologies per a dispositius mòbils.
  8. Millorar les infraestructures amb endolls d’alimentació, instal·lar més aparcaments per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal segurs i resguardats. Igualment, instal·lar vestuaris, dutxes i eines de manteniment bàsic.
  9. Distribuir bicicletes (Bicing o flota pròpia) per als desplaçaments dels treballadors/es, tant de tipus “in itinere” com en missió, valorant la intermodalitat amb les xarxes de transport públic.
  10. Consolidar el teletreball i augmentar la flexibilitat laboral.

VEIEM EXCESSIVES LES COMPETÈNCIES PROPOSADES INICIALMENT PER AL PERSONAL DESIGNAT DE PREVENCIÓ.

20 setembre, 2022

Hem enviat un correu, a totes les persones designades, amb l’enllaç per poder omplir l’enquesta.

Bon dia companys i companyes!

La setmana passada els sindicats amb representació al Comitè de salut laboral han estat convocats per tractar els temes del personal designat aprovats en l’últim acord de condicions laborals 2021-2024 [El Conveni de la Vida], on s’estableix un nou complement circumstancial de 30 € associat a l’exercici de la funció, també estableix l’horari de 5 hores setmanals. 

L’administració es va fer arribar a la representació sindical una circular informativa de proposta de millora per al personal designat quant a les funcions dirigides a les tres especialitats (administració recursos humans, serveis tècnics obres i manteniment, i administrativa contractació).

CCOO una vegada estudiades les competències les hem vist excessives i així ho va comunicar a l’administració. Ben aviat ens tornaran a passar una nova proposta que tornarà a ser valorada.

El servei tècnic de prevenció s’ha compromès a dissenyar un manual diferenciant els diferents àmbits del personal designat per fer més comprensible les diferents funcions. 

Des de CCOO hem elaborat un qüestionari on hem recollit totes les funcions que en matèria preventiva figuren base a la llei 31/1995. Us demanem la vostra col•laboració omplin i enviant-nos el qüestionari que us hem enviat al vostre correu electrònic per tal de tenir una visió actual de les tasques com a personal designat.

TELETREBALL I SALUT LABORAL

20 juliol, 2022

No estem d’acord amb el redactat del document tècnic de la proposta

El 7 de juliol es va celebrar el CSSL de l’Ajuntament de Barcelona on des de CCOO es va dir amb relació alteletreball i mesures de prevenció de riscos laborals, que CCOO no està d’acord amb el redactat del document tècnic de proposta de les condicions i mesures de seguretat laboral que s’han de complir per poder teletreballar presentat per l’Administració.

També vam proposar que les persones que, per prescripció d’un professional de medicina del treball, pateixin una malaltia o discapacitat que afectin la seva mobilitat, incrementant el seu esforç per traslladar-se al centre de treball puguin sol·licitar una adaptació del lloc de treball mitjançant l’increment de dies de teletreball.

El responsable del departament de prevenció ens va dir que traslladaria la petició a la gerència i direcció de relacions laborals.


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Nous permisos i drets de conciliació
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR
  • INFO CONCURS DE MÈRITS
  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Go to page 4
  • Go to Next Page »

Footer

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

Formació policial

Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA