• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

Notificar APP

Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS

29 maig, 2023

Centre d’Acolliment d’Emergències IMSS
Centre d’Acolliment d’Emergències

En data 23 de maig ha tingut lloc la primera Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) després de les eleccions sindicals.

L’ordre del dia d’aquesta reunió tenia com a punts a tractar la situació de les places al SADEP, i la gestió de les borses de treball, l’estat de l’Equip Central i el futur dels nomenaments per programa COVID.

Abans d’entrar en matèria des de CCOO vam exposar un seguit de temes que considerem que també calia tractar:

  1. Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24 hores d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  2. Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  3. Estudi de viabilitat del Teletreball de les posicions que van ser excloses d’aquesta modalitat de prestació de serveis (UGA, APC, Educadors/res d’Escola).
  4. Regulació de l’horari especial pel col·lectiu de TM Educació Social a les Escoles.
  5. Negociació de compensacions per l’horari especial del col·lectiu APC.
  6. Moviments de personal interí sense justificació.
  7. Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar.
  8. Situació contractes COVID.
  9. Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  10. Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos i llicències amb l’Ajuntament.
  11. Conflicte per les Vacances d’agost de les UGA Sant Martí CCOO exigim un interlocutor vàlidper part de RRHH de l’IMSS i també que l’administració informi a la part sindical de totes les decisions que està prenent respecte a la plantilla de l’IMSS.

SADEP

1.- L’administració diu:

  • En relació amb les places del SADEP, actualment existeixen tres posicions (validador/ra, atenció central i suport a CSS).
  • Com a resultat de la mobilitat tots els funcionaris que van escollir SADEP han pogut accedir al SADEP Central.
  • Que la gran majoria de funcionaris que van obtenir plaça amb l’OP 2019 també han aconseguit una destinació que els hi agrada.
  • La resta de l’equip l’han fixat sota criteris tècnics i organitzatius, són conscients que hi ha alguns casos de funcionaris de carrera que voldrien canviar de destinació i ho tenen present pel futur.

Des de CCOO manifestem:

  1. Que quan s’assignin llocs de treball a posicions amb diferents funcions cal que hi hagi un procés transparent i públic perquè el personal pugui escollir.
  2. En cas que l’administració consideri que es requereixen uns coneixements o una experiència concreta s’hauria de qualificar la plaça com un lloc singular, amb una major retribució econòmica i proveint la plaça per concurs.
  3. En el mateix sentit manifestem la necessitat d’establir uns criteris de mobilitat interna dintre dels serveis de ciutat, com són APC, SADEP, Educadores d’Escola o l’Equip Central. Tot i ser serveis de ciutat les places tenen diferents ubicacions geogràfiques i s’ha de donar la possibilitat a la plantilla d’escollir la seva destinació. 

2.- En relació amb l’Equip Central, RRHH indica:

  • Les places s’han distribuït als centres seguint uns criteris objectius per equilibrar les càrregues de feina i la complexitat del territori i que han procurat que la gent pogués continuar treballant en el mateix centre o districte.

Des de CCOO diem:

  1. Que això no és així, treballadores han vist com eren desplaçades del seu centre per assignar la seva plaça a una altre companya del mateix l’Equip Central.
  2. Hem aconseguit que les persones afectades es puguin posar en contacte amb RRHH per comunicar la seva situació i buscar una solució.

Si us trobeu en aquesta situació contacteu amb nosaltres a través de [email protected]

3.- L’administració ens comunica:

  • Que un cop finalitzat l’estudi i redistribuïdes les places pels diferents CSS, l’adscripció ja no serà a l’Equip Central sinó al CSS amb l’assignació definitiva, tot i que el personal pugui tenir adscripció provisional.

CCOO hem fet la petició de què, un cop finalitzin els processos d’estabilització, es realitzi una mobilitat interna perquè el personal de l’Equip Central pugui escollir el seu centre de treball, tal com es va acordar quan van seleccionar aquest equip durant la mobilitat.

4.- Finalment, ens informen :

  • Que en relació amb als nomenaments per programa COVID, amb l’estructuració de part del programa COVID en el contracte programa amb la Generalitat s’ha aconseguit generar 129 places estructurals.
  • Les places de Treball Social han anat a parar a l’Equip Central i actualment la majoria d’estructures estan disponibles a les UGA.
  • RRHH de l’IMSS té pendent una reunió amb RRHH de l’Ajuntament a fi de poder gestionar la finalització del programa COVID el 20 de juny sense generar neguit a la plantilla i intentant mantenir els mateixos oferiments que es va realitzar a la plantilla abans de l’última pròrroga fins al 20 de juny.
  • En cas de no poder oferir el mateix nomenament, RRHH expressa que intentarà oferir plaça al mateix centre o districte. 

Des de CCOO sol·licitem que es compleixi amb els oferiments que es van realitzar abans de l’última pròrroga alhora que es respecta l’ordre de prelació d’aspirants que s’estableix a l’acord de borses.

CCOO CONTINUEM TREBALLANT PER LA PLANTILLA

I LA MILLORA DELS SERVEIS SOCIALS


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
  • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona13 juny, 2023

LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL SÓN CABDAL PER A CCOOGUB

26 maig, 2023

.

Foto: Ajuntament de Barcelona

LA SEGURETAT VIÀRIA  I LA SALUT LABORAL

SÓN CABDAL PER A CCOOGUB.

Delegats sindicals de Prevenció de Riscos laborals de CCOO-GUB, vam tenir coneixement que en UIPA, les noves furgonetes elèctriques no duien el mirall interior tal com és pertinent segons RD 2822/1998 de 23 de desembre, pel qual s’aprova el RGV, en el seu Annex III o en la seva substitució una càmera de visió al darrera que ajudi a realitzar les maniobres de marxa enrere al conductor dels vehicles esmentats.

En data 27 de gener d’enguany CCOOGUB amb núm. de registre 1-2023-0042065-1 vam presentar la sol·licitud per a la instal·lació de càmeres a les furgonetes.

Després de la reclamació interposada, aquest mes s’estan instal·lant càmeres a les furgonetes elèctriques.

Des de CCOOGUB ens congratulem que s’hagi tingut en compte la nostra petició.

CONTINUAREM  LLUITANT PER MILLORAR LA SEGURETAT VIÀRIA I LA SEGURETAT LABORAL


  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES28 juny, 2023
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA PREFECTURA TENSA LA CORDA23 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona13 juny, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA NO VOL NI MARES NI PARES13 juny, 2023
  • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?6 juny, 2023
  • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL1 juny, 2023

SOL·LICITEM MÉS SEGURETAT A LES UNITATS

25 maig, 2023

Més seguretat

SOL·LICITEM MÉS SEGURETAT A LES UNITATS

El 18 de maig realitzem una visita a les instal·lacions de les Unitats Centralitzades de Zona Franca i vam constatar que les dependències policies tenen diferents accessos.

La seguretat de les instal·lacions correspon a la Unitat de Protecció, si bé és cert que la vigilància de la seu queda repartida, per setmanes, entre les diferents unitats.

Hem comprovat l’alta demanda de treballs que ha d’exercir actualment el/la agent de la garita, la qual pot portar a generar una gran càrrega d’estrès i això pot afectar la seva salut, motiu pel qual proposem que, atès que la Unitat de Protecció és la responsable de les funcions de vigilància i control de les instal·lacions.

HEM SOL·LICITAT

Que es generin més places en la Unitat de Protecció, perquè es dediquin en exclusiva a la vigilància del complex i que, amb això, es pugui prestar un servei amb una qualitat que vetlli per la vigilància i control de les instal·lacions i la salut de les persones que exerceixen aquestes funcions.

Que per seguretat de les instal·lacions, es realitzin les gestions oportunes per a retirar les dues papereres pròximes a les instal·lacions i situades al carrer A. Que, així mateix es mediï perquè es col·loqui en el metre de Zona Franca un vinil decoratiu que dificulti a la visibilitat al complex policial.

Que així mateix se sol·licita si es disposa d’algun telèfon o correu electrònic del/de la responsable de manteniment o de seguretat del complex de la Zona Franca i que el mateix es vaig facilitar als comandaments de les unitats centralitzades i a totes les parts socials de GUB.

Núm. Registre AJB: 1-2023-0294068-1 Data: 24/05/2023


  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES28 juny, 2023
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA PREFECTURA TENSA LA CORDA23 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona13 juny, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA NO VOL NI MARES NI PARES13 juny, 2023
  • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?6 juny, 2023
  • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL1 juny, 2023

RESPOSTA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA NOSTRA SOL·LICITUD DE REUBICACIÓ DE LES BATERIES DE CONDENSADORS

25 maig, 2023

RESPOSTA DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA NOSTRA SOL·LICITUD DE REUBICACIÓ DE LES BATERIES DE CONDENSADORS

Resposta escrit petició reubicació llocs de treball propers a bateria de condensadors

“Si bé l’exposició a camps electromagnètics té a veure amb les instal·lacions elèctriques sense connexió a terra; l’ús d’aparells elèctrics, endolls, bateries sense aïllament o no derivats a terra i emissores de ràdio a prop del cos; mantenint una distància de 0,5 – 1 metres amb aquets aparells, es redueix l’exposició a nivells segurs.

Tenint en compte que durant la visita del passat 02/05/2023 a la UT09 es va verificar que la distància que separa la bateria de condensadors respecte del lloc de treball més proper és d’aproximadament 1 metre i atenent al fet de que no hi ha constància de cap exposició o afectació a la salut, des del Departament de Prevenció de Riscos Laborals no es considera tècnicament necessària la reubicació dels llocs de treball de precintes i ordres judicials i vehicles abandonats com a mesura preventiva pel personal que els ocupa.

Des del DPRL farem seguiment de les mesures contemplades a la planificació de l’activitat preventiva d’aquesta Unitat i us mantindrem informats de qualsevol intervenció en aquest sentit”

AMB LA SALUT LABORAL NO S’HI JUGA

Des de GUBCCOO continuarem insistint en la reubicació de totes les bateries de condensadors de totes les unitats de la Guàrdia Urbana de Barcelona i estem estudiant la possibilitat de denunciar a Inspecció de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Noticia relacionada


  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES28 juny, 2023
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA PREFECTURA TENSA LA CORDA23 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona13 juny, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA NO VOL NI MARES NI PARES13 juny, 2023
  • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?6 juny, 2023
  • OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL1 juny, 2023

CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI

17 maig, 2023

Ahir van quedar constituïdes la taula general de negociació de l’Ajuntament de Barcelona i la taula de negociació del personal funcionari.

Per a la vostra informació les taules han estat constituïdes del següent repartiment de representants sindicals:

Membres Taula General:

CCOO 5

UGT 4

CSIF 3

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona.

Membres Mesa de Funcionaris:

CCOO 4

UGT 4

CSIF 4

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal

Les Comissions Obreres hem exigit a l’administració que ens convoqui amb la celeritat més gran per tractar els següents temes d’urgència, ens han contestat que així serà, en concret abans del 28 de maig.

LLISTAT DE TEMES PENDENTS DE NEGOCIAR O REBRE INFORMACIÓ

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona hem lliurat aquest llistat d’alguns temes pendents de negociació i/o informació (hem prioritzat els més urgents), hem exigit la major celeritat possible en convocar les meses corresponents:

  • Negociació de la jornada de 35 hores.
  • Desenvolupament del compromís de l’Ajuntament en crear les especialitats a GUB i SPCPEIS, revisar els complements específics circumstancials, revisar els nivells de destinació imparells i la creació del Grup B a més serveis a banda de Bressol. Negociació de les modificacions mensuals de la Relació de Llocs de Treball.
  • Escrit enviat pel col·lectiu de treballadors/es gestors de projectes i tècnics A1 i A2 de la Divisió de Serveis a les Persones i Territoris dels districtes.
  • Escrit enviat pel Departament de Relacions amb els contribuents de l’IMH.
  • Informació sobre el nou tràmit per canviar el dia de teletreball i sobre com es quantifica el 60% de treball presencial i el 40% de teletreball. Modificacions de la norma de desenvolupament del teletreball necessàries.
  • Reunions pendents teletreball, majors de 60 anys, les UGA, personal àmbit polític amb teletreball parcial. Justificació per escrit de les necessitats del servei que fan que el personal no pugui teletreballar o teletreballi de manera parcial.
  • Aplicació complement d’atenció directe parcial al personal que té assignades funcions d’atenció directa a la ciutadania de caràcter parcial a dotacions de Serveis Tècnics de Districte, des de l’1 de gener de 2023.
  • Temes específics personal frontal de les Oficines d’Habitatge i informadors/es tramitadors/es de les OAC. Estem elaborant una proposta.
  • Calendari d’Estabilització per concurs de mèrits (Prova català i previsió final procés). Calendari Estabilització per concurs d’oposició especial, d’oferta pública ordinària i promoció interna (Totes les proves i previsió, finalització de processos).
  • Calendari d’inici del curs de preparació per la promoció interna de C2 a C1.
  • CEB: Desenvolupar promocions internes vertical i horitzontal per personal docent. Publicació bases Oferta Pública del personal docent i PAE.
  • Comissió de borses: Convocatòria de la comissió de borses. Renovar acord de borses. Problemes amb les subcomissions de borses: CEB, IMEB, IMSS, etc.
  • Previsió d’entrevistes bloc B de la OPO 2021.
  • Ampliació a 37,5h de la banda municipal.

Educació:

  • Cessament progressiu de l’activitat al CEB.
  • Condicions específiques del personal de la categoria tècnica especialista d’educació especial i d’educació infantil.
  • Normativa borses pels docents municipals i PAE.
  • Recuperar la formació del CEB pel personal PAS.

IMSS:

  • Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24h d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  • Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  • Moviments de personal interí sense justificació.
  • Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar
  • Situació contractes COVID.
  • Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  • Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos y llicències amb l’Ajuntament.

GUB:

  • Donar compliment als compromisos adquirits a l’annex 1 del Conveni: Regulació segona activitat, comissió d’agregacions, comissió model alternatiu 2×1.
  • Aplicació 24h borsa general de dilluns a diumenge.

SPCPEIS:

  • Adaptació a Bombers de les 80hs trimestrals per conciliació familiar i les 30hs per assumptes propis. Permisos i llicències adaptats al nostre horari.
  • Reunió Grup Salvament Aquàtic per tractar diversos temes urgents.
  • Mesa de negociació per treballar les especialitats i parcs de referència a Bombers
  • Crear grup de treball per desenvolupar la segona activitat.
  • Desenvolupament del Pla director i taula de seguiment de conveni
  • Bases Oferta Pública 60 places bomber/a

La resta de temes, que no són menys importants es tractaran després el 28 de maig.


    Eleccions sindicals IMHAB

    15 maig, 2023

    Eleccions IMHAB

    Des de CCOO fa anys que treballem per al personal de l’IMHAB, com a equip de persones que som.

    El nostre sindicat estava present a BAGURSA, va lluitar molt per la municipalització i es va aconseguir, tothom segur que recorda el Pedro, el Tristán, l’Eva i moltes més companyes i companys de CCOO.

    Vam obtenir moltes coses, homologar el conveni al de l’Ajuntament, ja abans de passar a l’IMHAB, vam aconseguir guanyar la sentència de l’1% que després va permetre que al personal subrogat de BAGURSA a l’IMHAB li contessin els triennis i l’experiència professional, cosa que no passa amb tot el personal subrogat a l’Ajuntament.

    Posteriorment, des de la subrogació hem continuat lluitant, assolint per exemple el complement d’intervenció d’habitatge en l’últim conveni, que es reconeguin els mèrits en l’Oferta Pública a tot el personal subrogat municipal, gràcies a la sentència guanyada per CCOO per al PIAD-SARA, etc.

    Tenim un equip de persones que treballen pels vostres drets, la Rosa de l’Oficina d’Habitatge de Nou Barris, la Sílvia de Dr. Aiguader 15, la Sandra de l’Oficina d’Habitatge de Sant Andreu, la Marta de l’Oficina d’Habitatge de Sants, la Inés de l’Oficina d’Habitatge de St. Martí, la Clàudia de l’Oficina d’Habitatge d’Horta Guinardó, i moltes més el Francesc, l’Eva, la Susanna, la Laura, l’Anna, el Fèlix…

    Ens coneixeu i heu vist com ens hem deixat la pell pels drets de tots i totes, com a sindicat tenim moltes coses a aconseguir en general i en particular sobre l’IMHAB.

    Ara us demanem la vostra confiança un cop més per continuar lluitant.

    VOTA A COMISSIONS OBRERES

    EL 18 DE MAIG!!!


    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
    • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
    • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
    • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
    • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona13 juny, 2023

    Assemblea OAC’s: 9 de maig

    26 abril, 2023

    Nou Barris

    Ey gent!

    Us convoquem a una assembla sindical oberta i autoritzada per tot el col·lectiu de les OAC’s el dia 9 de maig, de 12:30 hores a 14:30 hores, a la sala d’actes de l’espai Via Laietana número 16, a la planta baixa.

    Recordeu que com sempre, teniu mitja hora abans per sortir i mitja hora per si algú ha de tornar.

    L’ordre del dia que tenim preparat és el següent:

    • Reivindicació nivell
    • Subseus
    • La Monumental i OVAC
    • Prevenció i Salut laboral
    • Acondicionament oficines
    • Gestió/programació cites
    • Precs i preguntes

    Així que no ho penseu més i apunteu-vos a l’agenda! Ens veiem allà!


    • Nous permisos i drets de conciliació
    • INFO CONCURS DE MÈRITS
    • INFORMACIÓ OAC’s
    • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –
    • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona

    GRÀCIES! EL VOSTRE SUPORT ENS HA DONAT LA MAJORIA UNA ALTRA VEGADA

    30 març, 2023

    Les Comissions Obreres volem agrair a tots i totes les treballadores de l’Ajuntament de Barcelona i dels seus Organismes autònoms municipals i ens instrumentals la seva participació en les eleccions sindicals i especialment als i les que han dipositat la seva confiança en recolzar amb el seu vot les nostres candidatures.

    Gràcies al vostre suport les CCOO comptarà amb una important representació en el conjunt de la plantilla municipal.

    El vostre vot ha fet possible que el nostre sindicat torni a guanyar les eleccions sindicals i continuï sent la primera força sindical de l’Ajuntament de Barcelona.

    Som conscients de la responsabilitat i el repte que suposa no defraudar aquesta confiança. L’assumim amb entusiasme, i ens reafirmem en el nostre compromís de treballar responsable i seriosament en la millora de les condicions laborals de totes i tots.

    Continuarem treballant en el desenvolupament total de l’actual conveni (elconvenidelavida.cat) i en els propers reptes. En són exemple: les 35 hores, la jubilació parcial i la preparació de la nova negociació del conveni que entrarà en vigor l’any 2025. 

    LES CCOO SOM MAJORITÀRIES EN LA JUNTA DE PERSONAL, COMITÉS D’EMPRESA I DELEGATS/DES DE PERSONAL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I ORGANISMES AUTÒNOMS MUNICIPALS I ENS INSTRUMENTALS LOCALS

     COMPOSICIÓ MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ (funcionariat i laborals):

    • CCOO: 5
    • UGT: 4
    • CGT: 3
    • CSIF: 3

    VOTS TOTALS*: 7675

    • CCOO: 1986 (hem obtingut més vots que les anteriors eleccions)
    • CSIF: 1520
    • UGT: 1451
    • CGT: 1111
    • INTERSINDICAL: 690
    • SIP FEPOL: 671
    • SPL-CME: 143
    • ASI: 21


     *Dades provisionals no oficials.

    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Nous permisos i drets de conciliació
    • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
    • REUNIÓ ONADA DE CALOR
    • INFO CONCURS DE MÈRITS

    PER QUÈ VOTAR A CCOO?

    27 març, 2023

    • Perquè hem aconseguit en els darrers 8 últims anys, enmig d’una crisis econòmica i després d’una pandèmia, el conveni de l’any 2017 i el conveni de la vida (vigent fins finals de l’any 2024) millorant la vida laboral de tot el personal municipal.
    • Perquè negociem construint poc a poc i des del seny, la serenitat i l’honestedat. Practiquem un sindicalisme transversal que vol representar a totes les persones que formem part de la plantilla municipal i defensem per igual totes les casuístiques de cada sector (SPCPEIS -bombers-, Guàrdia Urbana i personal no uniformat).
    • Perquè utilitzem la mobilització constant com a eina per arribar a acords que millorin la vida de tothom.
    • Perquè concebem la lluita com un instrument per a tots els col·lectius, en tots els espais de negociació.
    • Perquè la nostra capacitat negociadora i experiència sindical ens ha permès arribar a més de 500 acords durant aquests darrers 8 anys.
    • Perquè fem un sindicalisme de proximitat. En tot aquest temps hem desplegat per tot el territori els nostres efectius fent-nos visibles, sent presents i a prop de la plantilla, recollint les vostres demandes i informant-vos de tot.
    • Perquè mai hem anomenat altres forces sindicals. Treballem amb responsabilitat i des del respecte. La nostra forma de fer sindicalisme és explicar a la gent què fem, per què ho fem i com ho fem.

    UN VOT NO ÉS NOMÉS UN VOT

    ÉS EL PODER DE CANVIAR-HO TOT

    El teu vot ens permetrà continuar la lluita i afrontar amb més força les properes negociacions i el proper Conveni, on exigirem:

    • una relació de llocs de treball justa
    • una plantilla ben dimensionada
    • jornada a 35 hores
    • jubilació parcial per a tothom
    • millorar el cessament progressiu de l’activitat.
    • estabilitzar la plantilla municipal i acabar amb la temporalitat, amb totes les garanties jurídiques.
    • augmentar les places de promoció interna
    • ampliar el teletreball a més serveis, amb compensacions econòmiques per les despeses generades
    • aconseguir complements retributius compensatoris pel personal que no se li permet teletreballar.
    • negociar el IV Pla d’Igualtat.
    • reduir les despeses de transport per a tota la plantilla
    • garantir el compliment de la normativa de Salut Laboral
    • potenciar la mobilitat interna
    • més i millor formació per a tothom

    Per tot això, demanem el teu vot

    LA FORÇA QUE ENS UNEIX

    OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA

    20 març, 2023

    TRANQUIL·LITAT SOM AQUÍ!!!

    Benvolgudes companyes i companys,

    Hem treballat el cap de setmana un document “Com fer les esmenes, al·legacions i presentació de mèrits al procés de Concurs de Mèrits”, el contingut d’aquest document és correcte, ja que aquest cap de setmana hem ajudat a moltes i molts companys a fer les seves esmenes, al·legacions i a presentar els seus mèrits.

    Alguns de nosaltres vam rebre divendres un altre pas a pas que no era del tot correcte. Per tant, llegiu bé el document i en cas de dubte ens contacteu a: [email protected]

    Aprofitem aquest correu per dir-vos que durant el dia d’avui passarem per registre la nostra proposta de bases d’oferta pública d’ocupació 2023 i la farem arribar a l’administració.

    Continuem amb la lluita de l’augment de places de promoció interna especial per al 2023.

    Estem d’eleccions sindicals com totes i tots sabeu, però per responsabilitat, donat que no hi ha possibilitat de convocar Mesa de Negociació, hem de fer arribar a l’administració les nostres demandes i continuar defensant els interessos de totes i tots vosaltres, la lluita continua!!!

    CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!

    CCOO_Com-fer-les-esmenes-al.legacions-i-presentacio-de-merits-al-CMEBaixa

    ULTIMES NOTÍCIES!!!

    17 març, 2023

    BORSES DE TREBALL:

    Hem exigit a l’Ajuntament de Barcelona que convoqui les ampliacions de borsa del bloc B) que són les persones que va aprovar l’OOP 2021 sense plaça.

    De moment hem aconseguit que convoquin les categories de conductors i TM Treball Social i esperem que ben aviat puguin convocar-se la resta de categories.

    Hem demanat calendari i previsió i quan ho tinguem us ho farem saber.

    ESTABILITZACIÓ:

    L’Administració es manté en què la prova teòric-pràctica serà a l’octubre-novembre i es farà per al concurs d’oposició especial, la promoció interna i l’oferta d’ocupació ordinària.

    Ahir es va publicar el llistat d’admesos, exclosos i autobaremació del concurs de mèrits, us adjuntem l’enllaç. Heu de tenir en compte que la publicació de l’autobaremació correspon a les dades que vam emplenar en la inscripció al procés. No és la baremació proposada o corregida per l’administració.

    Això és perquè s’han detectat moltes errades en aquestes autobaremacions i s’ha donat l’opció de poder fer les al·legacions. S’han detectat casos en el que encara tenint el títol de català compulsat al Meu CV ha sortit el llistat indicant que la persona no té el títol, en aquests casos, també s’han de fer les al·legacions.

    També s’obre el període per presentar els mèrits, però tant, he de llegir bé les instruccions, nosaltres us estem preparant un pas a pas per fer-les que us enviarem tan aviat com es pugui.

    Llistat provisional, autobaremació i presentació de mèrits.pdf

    OFERTA D’OCUPACIÓ ORDINÀRIA 2023:

    Des de CCOO estem treballant una proposta de bases per l’oferta pública d’ocupació perquè com a totes i tots sabeu la nostra lluita continua i volem millorar les condicions d’aquestes bases, ja que el col·lectiu es mereix tot el nostre esforç i suport.

    PROMOCIÓ INTERNA:

    Hem demanat a l’administració que augmenti el nombre de places de promoció interna. Creiem que el nombre de places acordades és insuficient i no s’adequa a les demandes de les nostres companyes i companys, funcionaris de carrera.

    Aquest és un bon moment per promocionar i tindran tot el nostre suport en aquesta lluita. És un fet que els últims funcionaris de carrera de l’OOP 2019 que van ser nomenats l’abril de 2021 podran participar en aquesta promoció interna i, per tant, és un altre motiu pel qual volem un augment en el nombre de places.

    Com sabreu durant tot l’any anem passant periòdicament pels centres de treball per veure-us. Durant aquests dies estem tornant a passar aprofitant també que estem d’eleccions sindicals.

    No dubteu a aprofitar per consultar-nos el que necessiteu i sabeu que sempre teniu a la vostra disposició el correu: [email protected].

    CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!


    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Nous permisos i drets de conciliació
    • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
    • REUNIÓ ONADA DE CALOR
    • INFO CONCURS DE MÈRITS

    INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

    15 març, 2023

    CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

    CCOO portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Habitatge des de BAGURSA.

    Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

    Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

    Un cop a l’Ajuntament hem seguit lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMHAB), en el procés d’estabilització.

    I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

    Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

    Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat, el 20 de juliol.

    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Nous permisos i drets de conciliació
    • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –
    • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
    • Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona

    Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

    15 març, 2023

    En data 19 de novembre de 2021 es va signar l’Acord sobre l’aplicació de l’Acord de Condicions de treball/Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Barcelona al personal subrogat del col·lectiu APC, entre l’Ajuntament de Barcelona i els Sindicats CCOO, UGT, CGT i CSIF.

    En el marc de les negociacions d’aquest acord l’empresa volia que l’antiguitat del personal subrogat fos reconeguda tenint com a referència la data d’internalització.

    Des de CCOO vam defensar que no es podia reconèixer l’antiguitat des de la internalització, sinó que havia de ser des de la data d’inici de prestació de serveis al projecte APC, ja que l’article 44 ET estableix que en una subrogació el nou empresari queda subrogat en els drets i obligacions laborals i de Seguretat Social de l’anterior.

    Gràcies a haver-nos mantinguts ferms en la nostra postura vam aconseguir modificar l’esborrany de l’Administració, passant a reconèixer la data d’antiguitat segons la normativa aplicable.

    En el marc dels processos d’estabilització, des de CCOO també hem lluitat perquè se us reconegués al col·lectiu APC l’antiguitat prestada al servei internalitzat a fi que poguéssiu participar en els citats processos i obtinguéssiu consolidar la vostra plaça.

    Malgrat que l’Acord subscrit pels Sindicats i la mateixa Administració estableix que el temps treballat meritarà a efectes de triennis, premi d’antiguitat i l’experiència professional segons la normativa legal d’aplicació; el cert és que l’Ajuntament no reconeix l’antiguitat del personal subrogat, fet que suposa una vulneració de l’art. 44 ET.

    Per aquest motiu, des de CCOO hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona sol·licitant que es reconegui al personal subrogat l’experiència professional prestada al servei internalitzat.

    En aquesta demanda col·lectiva demanem que es reconegui l’antiguitat al servei de l’empresa cedent tant:

    – en matèria retributiva, a efecte de perfeccionament de triennis, complement d’experiència professional, premi d’antiguitat i participació en el Pla de pensions de l’Ajuntament de Barcelona.

    – en matèria de condicions socials, a efecte de reconeixement de dies addicionals de vacances, dies addicionals d’assumptes personals per trienni i el programa del cessament progressiu d’activitat.

    – en matèria d’oferta pública, a efecte de mèrits en processos de selecció i provisió de llocs de treball.

    CCOO hem presentat aquesta demanda de conflicte col·lectiu per donar continuïtat a la lluita que estem duent a terme en tots els fronts pel reconeixement de tots els drets del personal subrogat, tant del col·lectiu APC com d’altres de tot l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa situació o similar.

    Però també com a senyal de suport a la vostra lluita i accions.

    Si algú vol més informació sobre les accions sindicals i judicials que estem duent a terme en defensa del personal subrogat pot contactar amb nosaltres a través de ccooajtbcn@ccoo.cat

    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Nous permisos i drets de conciliació
    • DENUNCIEM QUE LES COMISARIES DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA SÓN AMPLIAMENT VULNERABLES
    • REUNIÓ ONADA DE CALOR
    • INFO CONCURS DE MÈRITS

    HO TORNEM A FER!!!

    15 març, 2023

    CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMU

    Institut Municipal d’Urbanisme

    Les Comissions Obreres portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Urbanisme des de BAGURSA.

    Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

    Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

    Un cop a l’Ajuntament hem continuat lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMU), en el procés d’estabilització.

    I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Urbanisme reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

    Us adjuntem totes les sentències que hem guanyat i la demanda interposada.

    Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

    Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat el 12 de juliol.

    FELIÇ 8 M || LA IGUALTAT ÉS UN PLA QUE FUNCIONA

    8 març, 2023

    Els plans d’igualtat funcionen per lluitar contra les desigualtats i la bretxa salarial.

    Des de @CCOOAJTBCN hem fet tot això per aconseguir la igualtat real, LA LLUITACONTINUA:

    LA IGUALTAT ÉS UN PLA QUE FUNCIONA

    • Hem liderat la signatura de l’Acord del III Pla d’Igualtat a l’Ajuntament de Barcelona. És el primer de l’estat amb pressupost propi.
    • Hem publicitat l’accés al protocol d’assetjament.
    • Les persones amb necessitat de conciliació tindran més fàcil la negociació de les seves noves condicions (com l’horari), ja que hem aconseguit una major  flexibilitat de l’administració.
    • Hem millorat el retorn del deute que es genera el primer any de compactació de jornada per conciliació familiar.
    • S’amplia dels 12 als 13 anys la reducció de jornada per cura de menor.
    • Liderem la Comissió Tècnica d’Igualtat amb reivindicacions que vetllen pels drets de les dones.
    • Hem aconseguit la constitució d’una comissió tècnica per a la valoració de l’impacte en les condicions de prestació del servei dels cicles de menstruació, climateri i menopausa de les dones i les possibles mesures de millora.
    • Hem avançat a l’Ajuntament de Barcelona, fent-ho constar al conveni, el dret que té el progenitor o la progenitora d’una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del fill o la filla, que pot gaudir del permís de 32 setmanes immediatament a l’acabament del permís per naixement, adopció o acolliment.
    • Hem trencat les estructures planes i es potencia la carrera professional pels col·lectius feminitzats.

    VOLEM MÉS!

    • « Go to Previous Page
    • Go to page 1
    • Go to page 2
    • Go to page 3
    • Go to page 4
    • Interim pages omitted …
    • Go to page 22
    • Go to Next Page »

    Footer

    CCOO

    Catalunya

    Federació Serveis Ciutadania

    Administració Local

    FORMACIÓ

    Formar·te

    Fundació Paco Puerto

    Formació policial

    Política de privacitat Política de cookies

    COMISSIONS OBRERES

    Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

    Garantim la teva privacitat
    Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

    Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Sempre activat
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    DESA I ACCEPTA