• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet
    • Calcular Cess. Prog.

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

ENS DEPENDENTS

DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT

23 novembre, 2023

Demanem que el servei de professionals de reforç per conciliació familiar (COFA) es faci extensiu a tota la plantilla municipal per cobrir les hores de reducció per conciliació familiar. Actualment, aquest servei, només es fa servir a OACS i IMSS.

Ho hem exigit en l’última Comissió Tècnica d’Igualtat. On vam exposar amb contundència i claredat que la reducció de jornada és un dret al qual cap persona hauria de renunciar.

NO POT SER QUE HI HAGI COMPANYES QUE OPTEN PER RENUNCIAR A AQUEST DRET perquè l’administració no ha pres mesures i les companyes continuen amb la mateixa càrrega de feina com si fessin jornada completa.

A part de tenir també dificultats per recuperar les hores extres que es fan, donada la pressió de les càrregues de treball.

Hem aconseguit el compromís de l’administració, farà un informe/anàlisis dels motius i temps per gènere (reduccions per lactància, compactacions, etc.), i veure totes les possibilitats existents, per poder donar possibles sortides a la problemàtica.

Els hem deixat clar que és un problema que s’ha de solucionar com més aviat millor, perquè la conciliació familiar està per sobre de tot, i s’ha de poder gaudir sense la pressió de les càrregues de feina i l’estrès que això suposa incidint en la salut.

LA REDUCCIÓ DE JORNADA PER CONCILIACIÓ FAMILIAR ÉS UN DRET


  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
  • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023

NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB

16 novembre, 2023

El personal d’Atenció al ciutadà de les Oficines d’Habitatge de Barcelona , amb el suport de CCOO i en vaga per unes condicions laborals i socials en igualtat amb la resta de col·lectius a l’Ajuntament de Barcelona.

El col·lectiu reivindica ser equiparats salarial i socialment amb els companys/es de les Oficines d’Atenció al Ciutadà de Barcelona l’aplicació del teletreball, la creació d’un equip volant que faciliti la conciliació familiar i el gaudiment de drets socials , i la retirada de proposta de recurs de cassació al Tribunal Suprem de reconeixement d’antiguitat de part del personal.

El col·lectiu de personal d’Atenció al ciutadà de les Oficines d’Habitatge de Barcelona, coneguts col·loquialment com a Frontals de les Oficines d’Habitatge , ha iniciat el dijous 2 de novembre la primera de les cinc jornades de vaga convocades a les Oficines d’Habitatge de Barcelona .

La jornada inicial de vaga , amb un seguiment del 85% de la plantilla del ha impedit lliurar amb normalitat el servei a les Oficines d’Habitatge de Barcelona, havent se de cancel·lar més de 120 cites prèvies program ades, i inhabilitant l’atenció a la ciutadania a 8 de les 10 Oficines de l’Habitatge de Barcelona.


El Frontal de les Oficines d’Habitatge és un col·lectiu de 31 persones que presta servei personalitzat i especialitzat en matèria d’habitatge, informant sobre tota la carta de serveis de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya en matèria d’habitatge a la ciutat de Barcelona.

Tot i que l’equip inicialment es va crear com un servei externalitzat, l’any 2017 la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona va internalitzar tot el personal a l’ens municipal (prèviament a ser subrogat per la ja dissolta empresa municipal Barcelona Gestió Urbanística, S.A BAGURSA), passant a ser personal municipal de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) IMHAB), dins l’Ajuntament de Barcelona Malgrat que al febrer de l’any 2018 es van homologar les seves tasques i categoria a l’Acord de Condicions de Treball de l’Ajuntament de Barcelona, el Frontal de les Oficines d’Habitatge denuncia que a hores d’ara encara no ha aconseguit equiparar se amb serveis simi lars amb els quals se’ls hi compara.

És el cas, per exemple, de les Oficines d’Atenció al Ciutadà de Barcelona (OAC), personal amb la
mateixa categoria laboral que ells . El Frontal de les Oficines d’habitatge denuncia com des de l’IMHAB se’ls hi compara constantment en les obligacions amb aquestes oficines , havent se d’homologar en horaris i acords amb aquest personal municipal , mentre s’incompleix i es passen per alt la resta de drets dels quals gaudeix en aquests treballadors .

El col·lectiu acusa l’Ajuntament de Barcelona i l’IMHAB de tractar los com a personal municipal “de segona”, privant de rebre les mateixes retribucions salarials que el personal d’OAC, no aplicant els acords de teletreball com a la resta de la plantilla municipal, i condicionant els seus drets socials i de conciliació fa miliar i sindical al no cobrir les baixes, permisos i llicències del personal , afectant de retruc el servei a la ciutadania.


A més de tot això, i en relació amb l’antiguitat del personal Frontal , 12 dels actuals treballadors/es van interposar l’any 2019 demanda de reclamació d’antiguitat no reconeguda i quantitats no ingressades, al considerar que en la seva relació contractual amb l’IMHAB i l’Ajuntament de Barcelona existia una infracció d’acord amb l’article 44 ET, al no aplicar se amb plens efectes les conseqüències jurídiques de les subrogacions dutes a terme fins a la data entre elles, el reconeixement de l’antiguitat, i en conseqüència, la no retribució dels corresponents complements d’antiguitat i triennis que els hi serien d’aplicació.


Fins en dues ocasions, tant a primera com a segona instància, els jutjats i tribunals han donat la
raó als treballadors/es del Frontal , estimant com a favorables les seves pretensions.


(Anteriorment, l’any 2017, el mateix col·lectiu ja va rebre sentencia favorable de cessió il·legal de treballadors per la qual quedava acreditada la vinculació dels treballadors i treballadores amb el Servei del Frontal de les Oficines d’Habitatge que la societat Barcelona Gestió Urbanística, SA (BAGURSA) donava en aquelles Oficines, i que en aquell moment es donava per part dels treballadors reclamants de manera externalitzada).


Tot i aquestes resolucions judicials favorables als treballadors/es, l’Ajuntament de Barcelona i
l’IMHAB han decidit recórrer, una vegada més, ara via recurs extraordinari de cassació al tribunal
Suprem, la darrera sentència del TSJCat.


Des del col·lectiu reclamen a l’Ajuntament de Barcelona diàleg i avançar posicions en el marc
d’una negociació real i efectiva per a poder desconvocar la vaga , sent equiparats en drets
retributius i socials amb la resta de col·lectius a l’Ajuntament de Barcelona, així com també la
petició de retirar la proposta de Recurs de Cassació davant el Tribunal Suprem per l’antiguitat
subrogada dels treballadors ja reconeguda pels tribunals.


Per ara, mantenen convocades la resta de jornades de vaga durant tot el mes de novembre, les
quals han de continuar totes les tardes de dijous de 16 a 18:30h.


Cada dijous ens concentrem a una Oficina d’Habitatge diferent sobre les 16:00 hores.


  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
  • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023

ASSEMBLEA 15 N

16 novembre, 2023

El 15 de novembre la Junta de Personal i el Comitè d’empresa de l’Ajuntament de Barcelona vam convocar una assemblea per informar a tota la plantilla sobre les accions que es faran conjuntament tots els sindicats i demanar propostes a tots i totes les treballadores accions a realitzar per a protestar contra la forma d’actuar de l’Ajuntament de Barcelona.

La Junta i el Comitè de personal van informar les més de 500 persones que van assistir a l’assemblea del posicionament conjunt de tots els sindicats. Després cada sindicat va prendre la paraula i van posicionar-se sobre el tema i la negociació. Finalment, es va donar el torn de paraula als assistents.

Posicionament oficial de les Comissions Obreres sobre les retallades aplicades de forma unilateral per part de l’Ajuntament de Barcelona.

No acceptarem posicionaments intransigents de l’ AJUNTAMENT DE BARCELONA
📢 Exigim negociació! 😡
És una VERGONYA que l’Ajuntament hagi modificat el reglament per beneficiar als alts càrrecs municipals perjudicant la plantilla de l’ Ajuntament de Barcelona.
📢 Exigim negociació! 😡
L’opció del Pla de Pensions no pot ser obligatòria, hi ha altres vies com el cessament progressiu de l’activitat. 📢 Exigim negociació! 😡
😡 Aquest Ajuntament comença malament amb tantes retallades.
👹 És un ajuntament progressista o no ho és?
💪Hem de recuperar les retribucions de les 8 setmanes, és un dret.
𝗛𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝘀𝗼𝗿𝘁𝗶𝗿 𝗮𝗹 𝗰𝗮𝗿𝗿𝗲𝗿 ‼️
𝗛𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝗰𝗿𝗲𝗮𝗿 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗹𝗶𝗰𝘁𝗲 𝗮𝗹𝘀 𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗯𝗮𝗹𝗹‼️
Salari o Conflicte ‼️💪
El 24 de novembre tothom a la plaça Sant Jaume!
💪Hem d’actuar! Hem de lluitar!
✊ SALARI O CONFLICTE‼️

Novetats sobre l’Oferta Pública 2023

15 novembre, 2023

El passat 7 de novembre es va convocar Mesa General on l’administració va presentar els números d’oferta pública a aprovar y des de CCOO vam reclamar:

  • Revisar les places que es proposen aprovar, ja que es farà aprovació per estricte ordre d’antiguitat. El passat divendres vam tenir aquesta reunió i vam fer la revisió.
  • CEB: Que les bases d’oferta pública de Docents i PAE siguin com la resta de bases de l’Ajuntament, no acceptarem res diferent. Exigim aquestes bases y calendari de processos.

L’administració informa que la setmana vinent convocaran Mesa General on assistirà representació del CEB i portaran les bases de les convocatòries i calendari d’execució.

  • SPCPEIS: Tornem a reclamar i a argumentar la urgència d’elaborar un pla de creixement de la plantilla de Bombers.

L’administració reconeix aquesta urgència i ens insta a reunir-nos el primer trimestre de 2024 per tractar el tema

  • GUB: Reclamem les places vacants de la promoció anterior i més places d’accés d’Agent de Guàrdia Urbana. Es demana s’ampliï aquesta convocatòria amb les 23 places pendents de taxa de reposició no executada de 2022.

L’administració porta 108 places + 20 places d’Agent de Guàrdia Urbana no cobertes en el procés anterior. Es demana s’ampliï aquesta convocatòria amb les 23 places pendents de la taxa de reposició no executada de 2022.

L’administració accepta aquesta proposta de 151 places d’Agent de Guàrdia Urbana però…

… ahir van retirar les 23 places per falta de pressupost, per tant, la següent convocatòria serà només de 128 places.

Així el passat 13 de novembre es van aprovar a Mesa General les places d’Oferta Pública de 2023.

Recordar-vos que l’aprovació és el pas previ a la convocatòria i aquesta convocatòria hauria de fer-se abans que finalitzi l’any 2024, ja que aquestes places estan ocupades per interins/es amb antiguitats des de 31/12/2021 o anteriors.

Aquí teniu el detall:

Segons la taxa de reposició pertoquen 14 places de Torn de Reserva que estan distribuïdes de la següent manera:

Així mateix, es crearan 5 places d’Ajudant de Serveis Auxiliars.

Es farà una publicació de les places amb el detall de les dotacions y hem demanat a l’administració que abans de convocar-les es notifiqui als interins/es.

Per qualsevol dubte o consulta sabeu que ens podeu contactar: [email protected]                     

CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!


  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023
  • INFO CONCURS DE MÈRITS28 juny, 2023
  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA20 març, 2023
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!17 març, 2023

RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 2023

8 novembre, 2023

LLUITAREM CCOO

Hem participat en la reunió de la Mesa General i hem discutit diferents temes que a continuació exposem:

1.- En primer lloc, l’administració ens ha informat que les negociacions sobre les retallades imposades (triennis, premis d’antiguitat i medalles) es reprendran la setmana vinent.

Les Comissions Obreres lluitarem i  no permetrem cap retallada de les retribucions econòmiques de la plantilla.

2.- L’administració ha aprovat les taules salarials sense el suport de la part sindical.

S’acorda incloure en les taules salarials l’increment del 0,5% pactat únicament per les Comissions Obreres i UGT en la Mesa General de la Función Pública. Aquest acord preveu per a 2023 dos increments salarials: una pujada fixa del 2,5%, que ja es va aplicar al gener, i dues possibles pujades variables addicionals: una “fins a un màxim del 0,5%”, vinculada a l’evolució dels preus i una altra del 0,5%, lligada al PIB. L’administració farà l’abonament en la nòmina de novembre amb caràcter retroactiu des de gener.

D’altra banda, davant la situació de “retallades unilaterals” per part de l’Ajuntament no ens refiem del redactat proposat en les taules, ja que fa referència als complements a revisar amb un afegit, la paraula “idoneïtat”.

Les Comissions Obreres no estem d’acord, desconfiem i per això no hem signat perquè pot afectar a més de 600 persones de la plantilla.

3.- Sobre l’Oferta Pública de la Guàrdia Urbana de Barcelona hem acordat 108 places, més les 20 places que no es van cobrir en passades convocatòries.

Les Comissions Obreres hem recordat que cal incrementar aquesta quantitat amb el 25% extra que estava pendent de l’any 2022 (pot suposar aproximadament 23 places més). L’administració estudiarà si pressupostàriament es poden convocar enguany.

4.- En el cas de Bombers de Barcelona, les Comissions Obreres considerem que cal convocar 100 places d’oferta pública, davant la reticència de l’administració hem sol·licitat la convocatòria immediata de 60 places amb un pla d’incorporació gradual. L’Ajuntament no s’ha negat a la nostra proposta. És de destacar que l’únic Bomber a la Mesa General és del nostre sindicat, CCOO.

5.- Hem reclamat l’oferta pública pendent de docents i PAE. També, que el CEB executi les places d’oferta pública d’estabilització en les mateixes condicions que la resta de l’Ajuntament i ens han dit que parlessin amb el CEB.

6.- Finalment, l’administració ha presentat la seva proposta sobre l’oferta pública del personal no uniformat. Davant la quantitat de dades a revisar hem demanat que aquest tema es tracti la setmana vinent. De moment han presentat una oferta que la revisarem aquest mateix divendres.

COMISSIONS OBRERES

LA LLUITA CONTINUA


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona28 novembre, 2023
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023

RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS

30 juny, 2023

Foto: web Ajuntament de Barcelona

Després d’aprovar l’acta anterior on consta el calendari de psicosocials de l’IMSS proposat per CCOO, i secundat per tots els sindicats, on es preveu fer l’Avaluació de Riscos Psicosocials a tot l’IMSS abans d’acabar l’any 2024, l’administració presenta els nous delegats/des de l’IMSS pels 4 anys vinents.

La distribució serà la següent:

  • 4 delegats/des per la CGT,
  • 2 per CCOO
  • 1 per UGT.

Les persones delegades de prevenció per CCOO encara són el Dani Alcaide i la Rosa Subirana. Si teniu qualsevol consulta de prevenció podeu fer un correu a [email protected] i ells us orientaran.

Per altra banda, l’Administració presenta el mètode d’avaluació per l’estudi psicosocial i s’aprova també per la part sindical.

Alhora s’acorda que dins dels grups de treball de cada avaluació de riscos hi participaran 3 membres de l’administració i 3 representants dels treballadors/es, siguin delegats de prevenció o personal del servei al qual es realitza l’estudi.

Tenint en compte que la participació en aquests grups de treball computa com a temps efectiu de feina FEM extensiva la possibilitat de participar les persones treballadores afiliades a CCOO que de manera voluntària, però des del compromís, vulguin formar part d’aquests grups per representar al seu col·lectiu. Si vols que et tinguem en compte pots fer un correu a [email protected] fins el 5 de juliol.

També des de CCOO se sol·licita a l’Administració que en els col·lectius on ja hi hagi un estudi de psicosocials previ es revisin les mesures preventives que es van proposar en aquell moment i s’analitzi, abans de fer noves propostes, si es van, o no aplicar les propostes anteriors i quin va ser el motiu de la no aplicació.

Així doncs, podrem garantir que no es proposen les mateixes solucions (que no s’han aplicat) pels mateixos problemes i evitar que es perpetuïn els riscos ja existents des de fa, almenys, un lustre.

La Tècnica de Prevenció informa que al decaure les restriccions covid es procedirà a la retirada de les mampares que hi havia per mantenir la distància durant el covid19. Tot i això, celebrem que hagin decidit que les mampares que es van instal·lar per millorar la seguretat del personal de l’IMSS es mantinguin.

L’Administració informa de les dates de seguiment per l’Auditoria ISO 45001. Des de CCOO participarem de les visites que es faran durant el mes de juliol al CSS Numància i al CSS Garcilaso.

 

Des de RRHH de l’IMSS han actualitzat la documentació pel que respecta a la Prevenció de Riscos Laborals al Portal del Professional. Ara, entre altres coses, hi podem trobar el Protocol de comunicació de l’embaràs o les gestions que s’han de fer en aquest cas amb la Mútua.

Per tal de garantir l’accés a la informació a les persones que es troben de baixa o permís, des de les Comissions Obreres proposem que es pugui accedir a tota la documentació de PRL des de la Intranet, sense necessitat d’haver d’entrar al Portal del Professional.

Des de RRHH apunten que ho estudiaran i que de moment la plantilla pot trobar la informació més rellevant de PRL als butlletins mensuals de l’IMSS a l’apartat PRL- Informació d’interès.

Per últim, CCOO sol·licitem a RRHH que faci un exercici de previsió i planificació on es revisi que els dispositius de reforç d’estiu estan dotats dels “dock station” i les pantalles necessàries per a tot el personal que allà hi serà durant el mes d’agost, alhora que es quantifica si hi ha suficients espais de treball per acollir a les persones que han de ser presents en cada centre.

La plantilla no pot estar un mes treballant amb portàtil als CSS amb els riscos per a la salut que això suposa. L’Administració comenta que això és una tasca organitzativa i que pertoca a les Direccions Territorials fer-la.

Esperem que així sigui i, si es detecten possibles problemàtiques, es busquin solucions preventives i no reparadores tenint en compte que queda un més perquè això tingui lloc.

Des de CCOO us desitgem un bon estiu a tothom!

Nosaltres no tanquem per vacances, així que si teniu qualsevol consulta podeu dirigir-vos al correu a [email protected].


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS29 maig, 2023
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI17 maig, 2023
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS15 març, 2023

Nous permisos i drets de conciliació

30 juny, 2023

Des de CCOO us informem, que hem sol·licitat a la Comissió Tècnica d’Igualtat celebrada el 28 de juny, l’aplicació immediata de les mides incloses en el Projecte de Llei de Famílies, que van ser aprovades dimarts dia 27 de juny, en la Pròrroga del Decret Anticrisi, pel Consell de Ministres.

Són les següents:

  • Permís de cinc dies a l’any, retribuïts, que es podrà utilitzar en cas d’accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que necessiti repòs, tant d’un familiar de fins a segon grau, com d’un convivent.
  • Un segon permís que es podrà fer servir davant de motius familiars urgents, com si el teu pare o la teva mare s’emmalalteixen i has d’acompanyar-lo al metge; o si el teu fill o la teva filla han passat una mala nit i necessites quedar-te a casa amb ell/ella. Es distribuirà per hores i podrà assolir en total fins a quatre dies a l’any, també estarà retribuït.
  • La tercera mesura és un permís parental de vuit setmanes que podrà gaudir-se de forma contínua o discontínua, a temps complet o parcial, fins que el menor compleixi 8 anys. Es podrà fer servir, per exemple, en els mesos d’estiu o durant els processos d’adaptació a les escoles infantils al setembre.
  • S’amplia el dret a l’adaptació de jornada per a la cura de fills/es o persones amb discapacitat.Les parelles de fet també tindran dret al cap de quinze dies de permís per registre, igual que els matrimonis. (Aquesta mida ja la teníem acordada en el nostre conveni signat el 2021).

Trobem que ha de poder fer-se amb la celeritat més gran possible, donat que aquests permisos busquen respondre a l’emergència de conciliació que ens trobem, on molts progenitors/es han de fer malabars per poder conciliar feina i cura dels seus fills/es.

També hem mostrat el nostre malestar amb els impediments que s’estan donant al sector de Guàrdia Urbana i Bombers per poder gaudir de les 80 hores per conciliar, que van ser signades en el seu dia per absolutament tota la plantilla, i que en aquests dos sectors tenen des de llavors problemes per poder sol·licitar-les.

Hem demanat solució immediata per no haver de tractar aquest tema com un incompliment de l’acord laboral.

Un altre punt important, la Comissió Tècnica d’Igualtat ens ha informat de la imminent entrada en vigor de la Llei 2/2023, 20 de febrer de Protecció a l’Informant, que té com a finalitat protegir a les persones que en un context laboral detecten infraccions penals o administratives greus o molt greus, i les comuniquen mitjançant mecanismes regulats en la mateixa llei. I això inclou els casos d’assetjament sexual o per raó de Gènere.

Us donarem més informació al respecte després de l’estiu i quan es torni a parlar a la Comissió Tècnica d’Igualtat de com s’aplicarà a l’Ajuntament de Barcelona, com administració pública, donat que aquesta llei també afecta a l’empresa privada.

Ens informen també que al setembre ens presentaran un nou estudi sobre la bretxa salarial a l’ajuntament.Us mantindrem informats/ades.

“CCOO sempre en la lluita per la igualtat real i per les mesures que ajudin a conciliar la vida laboral amb la vida personal”


  • Nous permisos i drets de conciliació30 juny, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA NO VOL NI MARES NI PARES13 juny, 2023
  • FELIÇ 8 M || LA IGUALTAT ÉS UN PLA QUE FUNCIONA8 març, 2023
  • 8 de Març de 2023,Dia Internacional de les Dones Treballadores6 març, 2023
  • 28 de juny de 2021, Dia de l’Orgull LGTBI+ ‘Orgull de ser un tot que suma’28 juny, 2021
  • EL 8 DE MARÇ CUIDEM LA LLUITA FEMINISTA, REIVINDIQUEM ELS SERVEIS.8 març, 2021
  • Jornada Igualtat retributiva entre dones i homes23 febrer, 2021
  • CELEBREM EL NOU COMPLEMENT PER REDUIR LA BRETXA DE GÈNERE EN LES PENSIONS4 febrer, 2021
  • FELIÇ 202123 desembre, 2020
  • Hem guanyat el Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l’àmbit laboral 20206 octubre, 2020

Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –

19 juny, 2023

Resum primer Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’any el dia 16 de juny del 2023

Després de la presentació del nou Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) que consta de 26 membres (13+13) entre representació de la part empresarial i sindical, la directora de relació laborals expressa públicament un agraïment als anteriors membres que conformaven el CSSL per la labor realitzada sobretot en èpoques de la COVID amb un reconeixement de bon fer per tots els membres.

CCOO hem exigit:

– La resolució immediata dels factors de risc que vam denunciar durant el 2022.

– La participació i consens  en les propostes i desenvolupament en tota l’activitat preventiva de l’empresa.

– Que l’administració abordi amb urgència aquells factors de risc i/o perillositat molt alta i alta envers el Pla d’Inversió Municipal (PIM) i la dotació econòmica de cada gerència convoqui una reunió urgent per a tractar-los.

– Demanem reorientar els serveis privats contractats en matèria de prevenció, seguretat i salut laboral fent-los viables amb el mateix servei de prevenció propi. Actualment, aquests serveis estan contractats a l’empresa EGARSAT per uns 800.000 € en 4 anys, xifra que supera substancialment la possible dotació de personal tècnic qualificat de la plantilla municipal.

– Demanem la convocatòria del Comitè de Coordinació que recull els 3 sectors (GUB-SPEIS i personal no uniformat) per a tractar urgentment el tema de l’estrès tèrmic, ja que es preveu que les temperatures seran més càlides que l’anterior any que afectarà especialment a aquells col·lectius que passen gran part o total de la seva jornada laboral al carrer. L’administració diu que està treballant en això per a treure una instrucció que la reguli. L’administració comenta que en l’actualitat fins i tot s’ha de constituir en CSSL de Guàrdia Urbana i Bombers, entenent que fins que no succeeixi no podran rebre les demandes dels col·lectius esmentats.

Nova especialista en medicina del treball

L’administració presenta la nova especialista en medicina del treball Dra. Marta Gil , figura que des de fa més de 2 anys estava vacant, i ens informen de la nova organització del DPRL.

La Dra. ens informa de les línies principals que vol treballar com per exemple:

– revisar les condicions del personal especialment sensible.

– les adaptacions dels llocs de treball contactant prèviament amb els/les treballadores afectades.

– la reincorporació progressiva al lloc de treball per motius de salut, s’ha compromès a intentar agilitzar aquests processos, i serà el mateix servei de prevenció qui gestioni la reincorporació (actualment aquesta gestió la fa EGARSAT).

– Proposa l’elaboració d’un protocol d’embaràs i lactància natural per a personal no uniformat i crear un grup de treball amb la part social.

Des de CCOO tornem a insistir en la necessitat d’ampliar els recursos de personal.

Sistema de gestió en prevenció.

L’actual aplicatiu ROSNIMAN que substitueix a l’anterior GESPRE “sistema de gestió en prevenció” no està funcionant correctament. El servei de prevenció diu que ho intentaran arreglar al més aviat possible.

Identificació personal com a Delegats de Prevenció.

Se’ns informa que per als/les delegades de prevenció que s’han incorporat, se’ls lliurarà una identificació personal com a Delegats de Prevenció per a poder tenir accés a totes les dependències municipals pel que se’ls demanarà una foto de carnet que hauran d’enviar al servei de prevenció.

Memòria de l’activitat preventiva.

Se’ns informa que s’estan acabant de recopilar el material que servirà per a oferir la memòria anual on quedarà recollida tota l’activitat preventiva duta a terme durant l’anualitat 2022.

Personal designat.

La instrucció es va signar al desembre 2022 i per a la seva consulta està penjada de la intranet (personal designat). S’ha introduït una carpeta específica per a aquest col·lectiu. Consta de 67 persones quedant 11 places vacants que sortiran a concurs de mèrits. A aquest col·lectiu ja se li va fer efectiu el reconeixement dels 30 €, tal com consta al conveni, des d’en la passada nòmina d’abril amb caràcter retroactiu des del mes de gener del 2022.

Pla d’Inversió Municipal

Seguiment de l’activitat preventiva i Pla d’inversió Municipal per a la resolució dels factors de riscos. El servei de prevenció explica la gestió que s’ha realitzat durant l’any 2022 i part del 2023 per l’empresa EGARSAT.

Referent al pla d’inversions fa 3 anys es va posar una línia d’inversió a través de la gerència de recursos per a potenciar i agilitzar la resolució dels factors de riscos pendents de les gerències, parlem de 16.098 mesures preventives que estaven ja identificades des del 2013 al 2021.

CCOO ha demanat al detall els plans d’inversió i transparència sobre les partides pressupostades de les diferents gerències.

Estrès tèrmic.

Dintre del torn obert de paraules.

CCOO insisteix que es prenguin mesures contra l’estrès tèrmic amb urgència per a assegurar la salut de tot el personal municipal.


MESURES DE PROTECCIÓ FRONT A FÈNOMENS METEOROLÒGICS ADVERSOS


  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • ADVERTÈNCIA SANITÀRIA. MÀQUINES VENDING GUÀRDIA URBANA BARCELONA20 novembre, 2023
  • REUNIÓ ONADA DE CALOR28 juny, 2023
  • LA CALOR EXTREMA POT MATAR23 juny, 2023
  • Resum Comitè de Seguretat i Salut Laboral – 16 de juny –19 juny, 2023
  • Continuen les avaries a la nova comissaria de la GUB a Ciutat Vella. Ara els ascensors!14 abril, 2023
  • Legionel·la en les dutxes de la comissaria de Zona Franca24 febrer, 2023
  • No pot ser que es trigui 19 dies a reparar l’aigua calenta de les dutxes del vestuari de la Unitat Territorial d’Horta-Guinardó.24 febrer, 2023
  • L’administració ha acceptat la proposta de GUBCCOO d’assignar un impermeable d’alta visibilitat a la Unitat Central de Trànsit24 febrer, 2023
  • LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA NO VOL QUE ELS I LES AGENTS DE POLICIA ES DUTXIN?9 febrer, 2023

Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.

19 juny, 2023

Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del passat dilluns 12 de juny.

Centre de primera acollida per a persones sense llar de la Zona Franca

Estudi de Necessitats Equip Central – CSS

L’Administració ens va comunicar que ja està complet l’Estudi de Necessitats de les destinacions de l’Equip Central (interins) als CSS.

Es neguen a acceptar una mobilitat restringida dins l’Equip Central, malgrat que ja estava acordada en l’acte públic on els interins afectats per la mobilitat de l’IMSS van escollir destinació.

No permeten cap moviment fins que es resolguin els processos d’estabilització.

CCOO hem exigit que es facin arribar aquest Estudi. Ho hem sol·licitat moltes vegades! Ja n’hi ha prou! Sense aquesta informació no podem valorar ni positivament ni negativament les decisions de l’administració.

Els criteris de mobilitat restringida cal que siguin consensuats amb la part sindical.

Borsa de l’IMSS

RRHH ens comunica que ja ha finalitzat el procés d’ampliació del Bloc B de la borsa i, per tant, les borses d’urgència han estat dissoltes.

CCOO exigim Transparència! Volem conèixer quanta gent de la borsa d’urgència ha quedat fora del Bloc B així com quants dels nous membres de la borsa són completament nous a l’Ajuntament.

També exigim una millor gestió de les borses pel que fa a l’equip APC, i la resta de serveis de ciutat. Abans d’oferir una vacant als aspirants de la borsa, les APC han de poder optar a canvis de territori dins del mateix servei.

Les Comissions Obreres reclamem uns criteris transparents i consensuats a l’hora d’assignar territori al personal dels serveis de ciutat.

Projecte COVID

Amb relació a les persones que pertanyien al Projecte COVID, RRHH exposa que de les 48 persones només disposen de 44 places per aplantillar (43 inicials + 1 jubilació notificada posteriorment a través de correu electrònic als sindicats).

La proposta inicial de l’administració a la Mesa en relació amb les 43 places és estructuralitzar a 34 i la resta de places oferir-les a concurs dins de l’Ajuntament.

Malgrat que des dels sindicats creiem que és important treure a concurs les places singulars valorem que, el retard en aquesta gestió per part de l’administració no pot perjudicar a la plantilla.

Per a CCOO la millor opció és garantir l’estabilitat laboral del nombre més gran de persones possibles, proposem que no surti cap plaça a concurs i totes es destinin al personal que ja està ocupant aquestes places.

Hem acordat amb l’administració que a partir d’ara quan es facin nomenaments a interins de llocs singulars hi haurà un avís per escrit de què aquella plaça està subjecte a concurs en un termini que es designi prèviament.

Plantilla UGA-COVID

CCOO reivindiquem els drets laborals de la plantilla UGA-COVID a mantenir les seves vacances tot i canviar de CSS.

RRHH es compromet a mantenir les vacances pactades al personal que, tot i canviar de nomenament, continuï en el mateix centre i també al personal que canviï de centre, però continuï treballant dins de l’IMSS, sempre que sigui possible encaixar-les en les vacances ja escollides per l’equip al qual s’incorpora.

Propera Taula de Negociació

En principi no hauran més taules de negociació fins al setembre i per aquest motiu l’administració s’ha compromès a fer un recull de tots els temes que creu que estan pendents a l’IMSS.

CCOO en LLUITA!

Aquesta és la nostra llista de temes que creiem que han de tenir resposta i que l’Administració ha de donar espais de diàleg per tractar després de les eleccions, quan estigui format el govern municipal i sigui possible seure a negociar:

Temes de compliment referent al conveni dins de l’IMSS (els 4 dies, hores de conveni, vacances).

Estudi del Teletreball per als majors de 60 anys a l’IMSS, UGA, APC i Educadors d’Escoles.

Creació d’un Procediment per mobilitat a places vacants a tot l’Ajuntament, també concret de l’IMSS.

Definir en què consisteix l’equip de Reforç SADEP i unificació de criteris pel que fa a la plantilla que es dedica a dependència als CSS, però que pertany a l’equip SADEP.

Monogràfic APC.

Monogràfic Educadors d’Escoles.

Monogràfic SEAIA.

Monogràfic persones conciliades dins de l’IMSS.

Amb tot, us desitgem unes bones vacances!!


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS29 maig, 2023
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI17 maig, 2023
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS15 març, 2023
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS1 març, 2023
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS15 febrer, 2023
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.13 octubre, 2022
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS11 octubre, 2022
  • COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS22 setembre, 2022

Impulsem la lluita pel 6% per a EDUCACIÓ a l’Ajuntament de Barcelona

13 juny, 2023

Les CCOO som un sindicat general, de classe, que es preocupa per l’educació. Des de fa dècades patim un clar retrocés del finançament de l’educació a Catalunya i, per tant, un retrocés educatiu que provoca abandonament educatiu prematur, segregació escolar o manca de desplegament del decret d’educació inclusiva, entre altres problemàtiques.

Davant d’aquesta situació, impulsemuna Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per garantir la destinació d’un mínim del 6% del PIB català al sistema educatiu. Aquesta proposta no l’estem fent soles, sinó que ho estem treballant acompanyades de diverses entitats educatives.

Blindarem per llei un finançament del 6% educatiu per:

  • Incrementar les plantilles i els recursos econòmics per a l’educació pública.
  • Disminuir les ràtios a tots els nivells.
  • Millorar les instal·lacions i el manteniment dels centres.
  • Desplegar completament el decret d’educació inclusiva.
  • Erradicar la segregació escolar.
  • Revertir totes les retallades per al personal educatiu.
  • Crear una oferta pública de places de formació professional suficient.
  • Garantir el nombre d’escoles rurals per compensar les desigualtats territorials.
  • Implantar la coeducació.

Ara, les associacions que impulsem la ILP pel 6% hem encetat una nova iniciativa per fer partícips a tots els Ajuntaments de Catalunya d’aquesta campanya. Com administració més propera a la ciutadania, la seva participació en la defensa de prou recursos per a l’educació és imprescindible.

En aquest sentit, presentarem a tots els plens, mocions on demanem l’adhesió de l’ajuntament a la ILP, que aquest mateix traslladi al Govern de la Generalitat, la necessitat d’ajustar l’atenció de les necessitats educatives que s’estan cobrint des de l’ajuntament a l’evolució real de costos i preus (tal com estableix la Disposició Addicional Quarta de la LEC) i donar trasllat d’aquests acords a les associacions de veïns i veïnes, a les entitats del món educatiu, als centres educatius ubicats al municipi i a totes les organitzacions de caràcter social de la localitat.

Confiem en el suport de tots els grups municipals a aquestes mocions i la seva col·laboració en la campanya. Aquí podreu trobar el llistat d’ajuntaments que s’hi van adherint.

Els i les nostres delegades pasaran per tots els centres de treball de l’Ajuntament de Barcelona per oferir a tota la plantilla l’opció de signar la ILP pel 6%.

Voleu signar pel 6% del PIB a l’educació?

Ho podeu fer a avinguda Francesc Cambó 17 planta 5 despatx B de Barcelona dies feiners de 9 a 14 hores.

Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?

6 juny, 2023

Preinscripció al centre de formació de persones adultes de CCOO, del 20 al 28 de juny

El CFA Manuel Sacristán és un centre públic de formació de persones adultes ubicat a Barcelona, creat a partir d’un conveni de col·laboració entre el sindicat CCOO i la Generalitat de Catalunya.

El centre ofereix cursos gratuïts que us poden ajudar a millorar en l’àmbit professional i personal.

L’oferta formativa per al curs 2023-2024 és la següent:

  • Graduat en educació secundària obligatòria (GESO).
  • Curs de preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior (PPACFGS).
  • Cursos de COMPETIC (nivells 1, 2 i 3), equivalents a l’ACTIC, que acrediten oficialment les competències digitals. Els cursos de COMPETIC 2 i COMPETIC 3 també es poden cursar a distància (tot i que el projecte final es realitzarà presencialment).
  • Anglès (nivells 1, 2 i 3).
  • Castellà (nivells 1, 2 i 3).
  • Català (nivell 1 i 2).

Per al curs 2023-2024, la preinscripció serà del 20 al 28 de juny.

Per a més informació, consulteu el web del CFA Manuel Sacristán.

AMB LES CCOO TU HI GUANYES


  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • Ja saps què estudiaràs el proper curs 2023-2024?6 juny, 2023
  • La Fundació Paco Puerto, centre de formació de Comissions Obreres, us ofereix la seva oferta de formació subvencionada durant els mesos de febrer i març. 30 gener, 2023
  • Les Comissions Obreres signem l’acord de formació contínua del 2023 amb l’Ajuntament de Barcelona.30 gener, 2023
  • CURS VIRTUAL DE PREPARACIÓ DE COMANDAMENTS GUB22 novembre, 2022

OBERTES LES INSCRIPCIONS D’ACTIVITATS FORMATIVES PER A L’ADMINISTRACIÓ LOCAL

1 juny, 2023

L’Escola d’Administració Pública de Catalunya ha obert el termini d’inscripcions per sol·licitar participar en la formació gratuïta oferta.

En aquest enllaç pots fer-ne la inscripció: Formació

Per a l’adjudicació de les places dels cursos del Pla de Formació per a l’Administració Local, a més de l’ordre d’entrada de les sol·licituds d’inscripció, es tindran en compte els criteris següents.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona28 novembre, 2023
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • JUBILACIÓ ANTICIPADA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA21 novembre, 2023
  • ADVERTÈNCIA SANITÀRIA. MÀQUINES VENDING GUÀRDIA URBANA BARCELONA20 novembre, 2023
  • GAUDIR DE LES FLD’s EN FESTIU ÉS UN DRET20 novembre, 2023
  • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
  • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA DE FUNCIONARIS GUB 8N13 novembre, 2023

Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS

29 maig, 2023

Centre d’Acolliment d’Emergències IMSS
Centre d’Acolliment d’Emergències

En data 23 de maig ha tingut lloc la primera Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) després de les eleccions sindicals.

L’ordre del dia d’aquesta reunió tenia com a punts a tractar la situació de les places al SADEP, i la gestió de les borses de treball, l’estat de l’Equip Central i el futur dels nomenaments per programa COVID.

Abans d’entrar en matèria des de CCOO vam exposar un seguit de temes que considerem que també calia tractar:

  1. Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24 hores d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  2. Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  3. Estudi de viabilitat del Teletreball de les posicions que van ser excloses d’aquesta modalitat de prestació de serveis (UGA, APC, Educadors/res d’Escola).
  4. Regulació de l’horari especial pel col·lectiu de TM Educació Social a les Escoles.
  5. Negociació de compensacions per l’horari especial del col·lectiu APC.
  6. Moviments de personal interí sense justificació.
  7. Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar.
  8. Situació contractes COVID.
  9. Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  10. Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos i llicències amb l’Ajuntament.
  11. Conflicte per les Vacances d’agost de les UGA Sant Martí CCOO exigim un interlocutor vàlidper part de RRHH de l’IMSS i també que l’administració informi a la part sindical de totes les decisions que està prenent respecte a la plantilla de l’IMSS.

SADEP

1.- L’administració diu:

  • En relació amb les places del SADEP, actualment existeixen tres posicions (validador/ra, atenció central i suport a CSS).
  • Com a resultat de la mobilitat tots els funcionaris que van escollir SADEP han pogut accedir al SADEP Central.
  • Que la gran majoria de funcionaris que van obtenir plaça amb l’OP 2019 també han aconseguit una destinació que els hi agrada.
  • La resta de l’equip l’han fixat sota criteris tècnics i organitzatius, són conscients que hi ha alguns casos de funcionaris de carrera que voldrien canviar de destinació i ho tenen present pel futur.

Des de CCOO manifestem:

  1. Que quan s’assignin llocs de treball a posicions amb diferents funcions cal que hi hagi un procés transparent i públic perquè el personal pugui escollir.
  2. En cas que l’administració consideri que es requereixen uns coneixements o una experiència concreta s’hauria de qualificar la plaça com un lloc singular, amb una major retribució econòmica i proveint la plaça per concurs.
  3. En el mateix sentit manifestem la necessitat d’establir uns criteris de mobilitat interna dintre dels serveis de ciutat, com són APC, SADEP, Educadores d’Escola o l’Equip Central. Tot i ser serveis de ciutat les places tenen diferents ubicacions geogràfiques i s’ha de donar la possibilitat a la plantilla d’escollir la seva destinació. 

2.- En relació amb l’Equip Central, RRHH indica:

  • Les places s’han distribuït als centres seguint uns criteris objectius per equilibrar les càrregues de feina i la complexitat del territori i que han procurat que la gent pogués continuar treballant en el mateix centre o districte.

Des de CCOO diem:

  1. Que això no és així, treballadores han vist com eren desplaçades del seu centre per assignar la seva plaça a una altre companya del mateix l’Equip Central.
  2. Hem aconseguit que les persones afectades es puguin posar en contacte amb RRHH per comunicar la seva situació i buscar una solució.

Si us trobeu en aquesta situació contacteu amb nosaltres a través de [email protected]

3.- L’administració ens comunica:

  • Que un cop finalitzat l’estudi i redistribuïdes les places pels diferents CSS, l’adscripció ja no serà a l’Equip Central sinó al CSS amb l’assignació definitiva, tot i que el personal pugui tenir adscripció provisional.

CCOO hem fet la petició de què, un cop finalitzin els processos d’estabilització, es realitzi una mobilitat interna perquè el personal de l’Equip Central pugui escollir el seu centre de treball, tal com es va acordar quan van seleccionar aquest equip durant la mobilitat.

4.- Finalment, ens informen :

  • Que en relació amb als nomenaments per programa COVID, amb l’estructuració de part del programa COVID en el contracte programa amb la Generalitat s’ha aconseguit generar 129 places estructurals.
  • Les places de Treball Social han anat a parar a l’Equip Central i actualment la majoria d’estructures estan disponibles a les UGA.
  • RRHH de l’IMSS té pendent una reunió amb RRHH de l’Ajuntament a fi de poder gestionar la finalització del programa COVID el 20 de juny sense generar neguit a la plantilla i intentant mantenir els mateixos oferiments que es va realitzar a la plantilla abans de l’última pròrroga fins al 20 de juny.
  • En cas de no poder oferir el mateix nomenament, RRHH expressa que intentarà oferir plaça al mateix centre o districte. 

Des de CCOO sol·licitem que es compleixi amb els oferiments que es van realitzar abans de l’última pròrroga alhora que es respecta l’ordre de prelació d’aspirants que s’estableix a l’acord de borses.

CCOO CONTINUEM TREBALLANT PER LA PLANTILLA

I LA MILLORA DELS SERVEIS SOCIALS


  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
  • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023

CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI

17 maig, 2023

Ahir van quedar constituïdes la taula general de negociació de l’Ajuntament de Barcelona i la taula de negociació del personal funcionari.

Per a la vostra informació les taules han estat constituïdes del següent repartiment de representants sindicals:

Membres Taula General:

CCOO 5

UGT 4

CSIF 3

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona.

Membres Mesa de Funcionaris:

CCOO 4

UGT 4

CSIF 4

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal

Les Comissions Obreres hem exigit a l’administració que ens convoqui amb la celeritat més gran per tractar els següents temes d’urgència, ens han contestat que així serà, en concret abans del 28 de maig.

LLISTAT DE TEMES PENDENTS DE NEGOCIAR O REBRE INFORMACIÓ

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona hem lliurat aquest llistat d’alguns temes pendents de negociació i/o informació (hem prioritzat els més urgents), hem exigit la major celeritat possible en convocar les meses corresponents:

  • Negociació de la jornada de 35 hores.
  • Desenvolupament del compromís de l’Ajuntament en crear les especialitats a GUB i SPCPEIS, revisar els complements específics circumstancials, revisar els nivells de destinació imparells i la creació del Grup B a més serveis a banda de Bressol. Negociació de les modificacions mensuals de la Relació de Llocs de Treball.
  • Escrit enviat pel col·lectiu de treballadors/es gestors de projectes i tècnics A1 i A2 de la Divisió de Serveis a les Persones i Territoris dels districtes.
  • Escrit enviat pel Departament de Relacions amb els contribuents de l’IMH.
  • Informació sobre el nou tràmit per canviar el dia de teletreball i sobre com es quantifica el 60% de treball presencial i el 40% de teletreball. Modificacions de la norma de desenvolupament del teletreball necessàries.
  • Reunions pendents teletreball, majors de 60 anys, les UGA, personal àmbit polític amb teletreball parcial. Justificació per escrit de les necessitats del servei que fan que el personal no pugui teletreballar o teletreballi de manera parcial.
  • Aplicació complement d’atenció directe parcial al personal que té assignades funcions d’atenció directa a la ciutadania de caràcter parcial a dotacions de Serveis Tècnics de Districte, des de l’1 de gener de 2023.
  • Temes específics personal frontal de les Oficines d’Habitatge i informadors/es tramitadors/es de les OAC. Estem elaborant una proposta.
  • Calendari d’Estabilització per concurs de mèrits (Prova català i previsió final procés). Calendari Estabilització per concurs d’oposició especial, d’oferta pública ordinària i promoció interna (Totes les proves i previsió, finalització de processos).
  • Calendari d’inici del curs de preparació per la promoció interna de C2 a C1.
  • CEB: Desenvolupar promocions internes vertical i horitzontal per personal docent. Publicació bases Oferta Pública del personal docent i PAE.
  • Comissió de borses: Convocatòria de la comissió de borses. Renovar acord de borses. Problemes amb les subcomissions de borses: CEB, IMEB, IMSS, etc.
  • Previsió d’entrevistes bloc B de la OPO 2021.
  • Ampliació a 37,5h de la banda municipal.

Educació:

  • Cessament progressiu de l’activitat al CEB.
  • Condicions específiques del personal de la categoria tècnica especialista d’educació especial i d’educació infantil.
  • Normativa borses pels docents municipals i PAE.
  • Recuperar la formació del CEB pel personal PAS.

IMSS:

  • Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24h d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  • Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  • Moviments de personal interí sense justificació.
  • Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar
  • Situació contractes COVID.
  • Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  • Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos y llicències amb l’Ajuntament.

GUB:

  • Donar compliment als compromisos adquirits a l’annex 1 del Conveni: Regulació segona activitat, comissió d’agregacions, comissió model alternatiu 2×1.
  • Aplicació 24h borsa general de dilluns a diumenge.

SPCPEIS:

  • Adaptació a Bombers de les 80hs trimestrals per conciliació familiar i les 30hs per assumptes propis. Permisos i llicències adaptats al nostre horari.
  • Reunió Grup Salvament Aquàtic per tractar diversos temes urgents.
  • Mesa de negociació per treballar les especialitats i parcs de referència a Bombers
  • Crear grup de treball per desenvolupar la segona activitat.
  • Desenvolupament del Pla director i taula de seguiment de conveni
  • Bases Oferta Pública 60 places bomber/a

La resta de temes, que no són menys importants es tractaran després el 28 de maig.


    Eleccions sindicals IMHAB

    15 maig, 2023

    Eleccions IMHAB

    Des de CCOO fa anys que treballem per al personal de l’IMHAB, com a equip de persones que som.

    El nostre sindicat estava present a BAGURSA, va lluitar molt per la municipalització i es va aconseguir, tothom segur que recorda el Pedro, el Tristán, l’Eva i moltes més companyes i companys de CCOO.

    Vam obtenir moltes coses, homologar el conveni al de l’Ajuntament, ja abans de passar a l’IMHAB, vam aconseguir guanyar la sentència de l’1% que després va permetre que al personal subrogat de BAGURSA a l’IMHAB li contessin els triennis i l’experiència professional, cosa que no passa amb tot el personal subrogat a l’Ajuntament.

    Posteriorment, des de la subrogació hem continuat lluitant, assolint per exemple el complement d’intervenció d’habitatge en l’últim conveni, que es reconeguin els mèrits en l’Oferta Pública a tot el personal subrogat municipal, gràcies a la sentència guanyada per CCOO per al PIAD-SARA, etc.

    Tenim un equip de persones que treballen pels vostres drets, la Rosa de l’Oficina d’Habitatge de Nou Barris, la Sílvia de Dr. Aiguader 15, la Sandra de l’Oficina d’Habitatge de Sant Andreu, la Marta de l’Oficina d’Habitatge de Sants, la Inés de l’Oficina d’Habitatge de St. Martí, la Clàudia de l’Oficina d’Habitatge d’Horta Guinardó, i moltes més el Francesc, l’Eva, la Susanna, la Laura, l’Anna, el Fèlix…

    Ens coneixeu i heu vist com ens hem deixat la pell pels drets de tots i totes, com a sindicat tenim moltes coses a aconseguir en general i en particular sobre l’IMHAB.

    Ara us demanem la vostra confiança un cop més per continuar lluitant.

    VOTA A COMISSIONS OBRERES

    EL 18 DE MAIG!!!


    • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
    • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
    • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
    • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
    • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023
    • Go to page 1
    • Go to page 2
    • Go to page 3
    • Go to Next Page »

    Footer

    CCOO

    Catalunya

    Federació Serveis Ciutadania

    Administració Local

    FORMACIÓ

    Formar·te

    Fundació Paco Puerto

    Formació policial

    Política de privacitat Política de cookies

    COMISSIONS OBRERES

    Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

    Garantim la teva privacitat
    Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

    Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Sempre activat
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    DESA I ACCEPTA