• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet
    • Calcular Cess. Prog.

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

AJUNTAMENT

TRANQUIL·LITAT COMPANYES/S QUE SOM AQUÍ!!!

21 octubre, 2022

TRANQUIL·LITAT COMPANYES/S QUE SOM AQUÍ!!!

Com molts de vosaltr@s ja sabeu, l’equip de treball de CCOO portem mesos treballant la identificació de places d’estabilització per a poder incloure en aquest procés el major nombre de places possibles i després de molt d’esforç hem aconseguit:

– Estructures: Hem aconseguit que a més de 50 companyes/s que tenien contractes temporals i amb antiguitat suficient per a estabilitzar se’ls creï una plaça d’estructura i així puguin estabilitzar.

– Educació Escoles Bressol: Hem aconseguit passar de 462 places a poder estabilitzar 602.

– Professors de Música: Hem aconseguit passar de 30 places a estabilitzar a 70 incloent les jornades parcials i en règim funcionarial.

– Hem lluitat i treballat pel reconeixement de l’antiguitat i drets del personal subrogat i de l’indefinit no fixa.

– Analitzar col·lectiu a col·lectiu, i seguim …per a NO DEIXAR A NINGÚ ENRERE!!!

I penseu que després de tot aquest esforç, des de CCOO permetrem que les BASES D’ESTABILITZACIÓ us posin en risc? NOO!!

Les bases d’estabilització no estan tancades, la següent reunió serà el 24 d’octubre per això hem considerat que heu de saber que quan finalitzi la negociació us informarem de tots els detalls i convocarem una assemblea general per a poder explicar-vos el que sigui necessari sobre el procés, però tingueu clar que CCOO no signarà unes bases que no garanteixin:

– Legalitat: Igualtat, capacitat, mèrit i publicitat

– Estabilització: Possibilitats reals d’estabilització de la plantilla

– Seguretat: Contemplin una caiguda en bossa en cas de cessament

La proposta de CCOO és la següent:

CONCURS DE MÈRITS:

– Diferenciació de puntuació del personal municipal respecte a altres administracions.

– Assegurar que la quantitat de cursos i el mínim d’hores exigides s’ajustin a la realitat de cada categoria.

– En cas de força major justificada es tingui una segona oportunitat de poder fer la prova de català.

– No requerir proves mèdiques ni físiques al personal municipal (SPCPEIS)

CONCURS D’OPOSICIÓ ESPECIAL:

– Diferenciació de puntuació del personal municipal respecte a altres administracions

– Una única prova, cas pràctic tipus test on les preguntes no descomptin i no sigui eliminatori.

– En cas de força major justificada es tingui una segona oportunitat de poder fer la prova de català o del cas pràctic tipus test.

– Reducció de temari específic i compromís de fer tants casos pràctics tipus test com tipologies de personal a estabilitzar (màxim 10 temes).

– Proposta que la convocatòria de concurs d’oposició lliure (personal posterior al 01/01/2018) puguin beneficiar-se de la reducció de temari i poder fer la mateixa prova de cas pràctic que en el concurs d’oposició especial.

– No requerir proves mèdiques ni físiques al personal municipal (SPCPEIS)

CCOO no signarà unes bases d’estabilització si no van acompanyades d’una proposta de convocatòria de PROMOCIÓ INTERNA, amb el màxim de places possibles.

CALENDARI PREVIST:

  • Publicació de bases d’estabilització: Del el 15 de novembre al 1 de desembre.
  • Presentació de mèrits: Gener 2023
  • Proba cas pràctic tipus test: Octubre 2023.

CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!

Acord que incrementa un 9,8% el salari de cinc milions d’empleats i empleades

21 octubre, 2022

CCOO signa amb el Govern l’acord que incrementa un 9,8% el salari de cinc milions d’empleats i empleades del sector públic

L’Àrea Pública de CCOO, com a primer sindicat a l’àmbit de les Administracions Públiques, va signar ahir, 19 d’octubre, juntament amb el Govern i la UGT, l’Acord Marc per a una Administració del segle XXI, que recull millores substancials en les condicions laborals i salarials dels cinc milions d’empleats i empleades de les administracions públiques i del sector públic institucional, inclòs l’empresarial.

Entre aquestes, cal destacar un increment del 9,8% de les retribucions en tres anys (2022-2024), la jornada laboral de 35 hores setmanals, l’obligació del canvi normatiu per establir plans d’igualtat a totes les administracions públiques i la derogació retallades, com el de la supressió de la jubilació parcial per al personal funcionari.

Després d’un llarg i complicat procés de negociació, CCOO celebra avui la signatura de l’Acord Marc per a una Administració del segle XXI, per les millores substancials que suposaran en les condicions laborals i salarials del personal de les administracions públiques i el seu sector públic, entre elles la pujada salarial del 9,8% en tres anys (2022-2024).

Un increment en les retribucions que ve acompanyat a l’Acord per importants mesures de millora de les condicions de treball al sector públic, demandades per aquest sindicat en diferents mobilitzacions, destacant les concentracions de novembre de 2021 i la de milers de delegats i delegades passat 14 de juliol davant de les portes del Congrés.

L’acord recull, entre d’altres, les millores següents:

  • Increment salarial. Així, després de dos anys d’imposició unilateral dels increments salarials, la pressió i la mobilització de CCOO ha forçat el Govern a la via de l’acord salarial i ha contemplat un increment de les retribucions acumulat del 9,8 % en tres anys. S’aplicarà una clàusula de revisió salarial limitada per als exercicis 2023 i 2024, amb un 0,5% addicional consolidable, en cas que l’IPC harmonitzat acumulat des del 2022 superi els increments fixos pactats. Igualment, s’estableix un increment addicional del 0,5% vinculat al PIB nominal, els criteris del qual s’han de negociar amb les OOSS signants de l’acord. Per primera vegada es revisen a l’alça els salaris previstos en uns pressupostos generals de l’Estat, sumant-se un 1,5% addicional al 2% inicialment pressupostat el 2022, amb retroactivitat des de l’1 de gener i cobrant-se en una sola paga abans de final d’any.
  • Jornada laboral de 35 hores. S’eliminen les limitacions actuals perquè cada Administració Pública estableixi, prèvia negociació col·lectiva a la mesa o òrgan que correspongui, una jornada de 35 hores setmanals per al personal al seu servei i el del seu Sector Públic Institucional.
  • Classificació professional. Es considera culminada la disposició 3a del TREBEP, amb la plena aplicació de la classificació de personal al servei de les administracions públiques de l’article 76 del TREBEP. Es crea un grup de treball de l’Administració i sindicats signants de l’Acord perquè al llarg del 2023 s’implanti la classificació professional esmentada. Es manté l’apartat tercer de la disposició per a la promoció interna del C1 a l’A2.
  • Derogació de retallades i jubilació parcial. Definitiva eliminació de les mesures del RDL 20/2012 de 13 de juliol, i igualment la derogació de la supressió de la jubilació parcial per al personal funcionari.
  • Igualtat de gènere a les Administracions Públiques. Obligació del canvi normatiu per al desenvolupament i negociació dels plans d’Igualtat a totes les Administracions Públiques conforme a la Llei Orgànica 3/2007 de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes i RD de desenvolupament, així com per a la implantació de els protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe.
  • Digitalització i diàleg social. Garantia d’atenció presencial, especialment a la població amb més dificultats digitals. Principi de simplificació i reducció de càrregues als processos de digitalització. Pla específic de digitalització a zones amb menor població i més dispersa. Itineraris formatius en matèria digital.
  • Atracció i retenció de talent. Recuperació d’ocupació pública perduda; rejoveniment de les plantilles; atenció de les demandes d’urgència en plantilles deficitàries; reducció de la temporalitat a l’ocupació pública; mobilitat interadministrativa; formació i divulgació a la ciutadania.
  • Extensió de les mesures previstes en aquest Acord al personal del sector públic institucional.
  • Mesures a aplicar a l’Administració General de l’Estat i al seu sector públic. Posada en marxa del teletreball; tramitació i negociació del contingut íntegre de llei de funció pública de l’Administració de l’Estat; reconeixement ple del dret a la negociació col·lectiva i actualització salarial del personal laboral al servei exterior (PLEX); actualització d’imports de despeses de desplaçament per prestació de servei; revisió del model organitzatiu i classificació de centres penitenciaris, nou protocol d’assetjament sexual i revisió del règim sancionador a l’AGE.
  • Creació duna Comissió de Seguiment entre l’Administració i els sindicats signants de l’Acord.

CCOO valora positivament aquest acord i continuarà treballant pel seu compliment íntegre, així com per la recuperació de la resta de matèries pendents, com la millora d’havers reguladors de classes passives, la indemnització per residència o l’aportació als plans de pensions públics, entre d’altres; i ho farà de manera immediata en la tramitació parlamentària dels pressupostos generals de l’Estat 2023 amb els diferents grups parlamentaris.

diptic-Acord-AP-102022-catBaixa

RESUM MESA GENERAL 13 D’OCTUBRE DE 2022

14 octubre, 2022

Adscripció al Lloc de Treball

CCOO acordem, amb la resta de sindicats de la Mesa General, que el nivell del personal temporal es consolidi quan aprovin l’Oferta Pública.

  • El personal passarà a tenir una adscripció definitiva al lloc de treball.
  • Aquesta mesura canviarà els processos de mobilitat del futur i per això hem exigit que aquesta nova modalitat d’adscripció definitiva vagi acompanyada d’una periodicitat als processos de mobilitat.
  • També s’ha d’establir el mecanisme de cobertura dels llocs singulars per concurs i no directament amb les borses de treball, que es va pactar a l’Acord de Condicions 2021-2024.

Teletreball

Des de CCOO hem reclamat que es posi data a les reunions específiques per justificar la denegació del teletreball per part de l’Ajuntament a:PIAD, OMIC, OIT, UTEH, Arxiu i Àmbit Polític.

  • També hem reclamat posar data per la reunió dels col·lectius d’Habitatge.
  • Hem insistit a fer una Comissió d’Estudi per trobar una sortida a què el personal de més de 60 anys que treballa en aquests serveis pugui fer els 3 dies de teletreball.

L’Administració ha acceptat.

Estabilització personal interí i Promoció Interna personal fix

Hem aconseguit que l’Ajuntament accepti estabilitzar les jornades parcials de funcionari dels i les professors/es de Música, estem pendents de rebre el nombre de places que s’estabilitzaran.

  • CCOO hem presentat esmenes a la proposta de bases d’estabilització que ens va fer l’Ajuntament la setmana passada, tant pel Concurs de Mèrits com per l’Oferta Pública Reduïda.
  • S’ha reclamat acordar les places de Promoció Interna per l’any 2023 del personal fix i tractar les bases de les convocatòries.

  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.

13 octubre, 2022

Aquesta primera setmana d’octubre de 2022 ha tingut lloc la Jornada de presentació del primer Estudi Estatal sobre les condicions de Salut Psicosocial en els Serveis Socials de l’Administració Local que s’ha portat a terme des de CCOO.

Algunes de les reflexions i dades que van sortir al llarg del matí van ser:

  • L’estabilització de la plantilla és una mesura necessària.
  • Cal eliminar la taxa de reposició.
  • Al voltant del 60% de la mostra estudiada tenia simptomatologia relacionada amb el burn out.
  • Es valora la mobilitat com a mesura correctiva i de prevenció davant el butnout.
  • Es reconeix que les campanyes de prevenció sí que tenen un efecte positiu en la salut psicosocial de les persones que treballen a serveis socials.
  • Es fa palès la necessitat de desburocratitzar els serveis socials.
  • Es recorda que a serveis socials no pot encabir-s’hi tot i que totes les polítiques socials haurien d’anar acompanyades del dimensionament corresponent per portar-les a la pràctica i no generar als professionals de serveis socials una major sobrecàrrega de la qual ja sostenen per l’infradimensionament existent en l’actualitat.
  • Es valora que les conclusions de l’estudi psicosocial es podrien aplicar no només als tècnics sinó també a totes aquelles persones que treballen dins dels serveis socials, com són les UGA, les treballadores familiars o la seguretat dels centres.

Per acabar, es recorda que el Pla Estratègic de Serveis Socials per 2020-2024, el qual inclou mesures que millorarien l’estat de la salut psicosocial de la plantilla de serveis socials, es va aprovar al Parlament per unanimitat de tots els partits polítics i encara no s’ha iniciat el seu desplegament.

Des de CCOO vetllarem perquè l’administració compleixi amb l’acord d’engegar l’estudi de la salut psicosocial de l’IMSS després de la mobilitat i al llarg del curs 2023.

MÉS INFORMACIÓ I VÍDEOS


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

11 octubre, 2022

Podem destacar de l’estudi l’alta simptomatologia en estrès, depressió i ansietat, així com la síndrome Burnout, amb més del 50% del personal que treballa en Serveis Socials afectat.


S’ha denunciat la falta de polítiques de prevenció de riscos laborals, amb un incompliment manifest de la llei de prevenció i les responsabilitats de l’administració amb el seu personal.


A més, s’han plantejat una bateria de propostes per a abordar la situació, on destaquen l’obligació i necessitat de realitzar avaluacions de riscos psicosocials en cada centre de serveis socials, accions formatives i campanyes de prevenció de la salut física i mental i posada en marxa dels canvis i mesures en les condicions i formes de treball, eliminant els factors nocius per a la salut.


A més, una atenció psicològica immediata al personal amb alta simptomatologia.


L’estudi complet està a disposició per a descarregar-se aquí, així com una fitxa resum i les conclusions.


Igualment es pot visualitzar la presentació en aquest canal de YouTube en castellà i en aquest altre canal en català.

SOLUCIONEM L’EXCEDÈNCIA PER INCOMPATIBILITAT

6 octubre, 2022

PERQUÈ, ELS PROBLEMES NO ES RESOLEN SOLS

Després que el 31 de desembre la Generalitat va deixar sense efecte l’excedència per incompatibilitat, des de les Comissions Obreres hem anat presentant possibles alternatives a la problemàtica de només ser possible poder acollir-se a una excedència voluntària per interès particular, amb les limitacions que suposa això.

Amb el darrer canvi normatiu, per a poder demanar l’excedència voluntària o per interès particular es requereix “haver prestat serveis efectius en qualsevol administració pública durant els cinc anys immediatament anteriors, i no s’hi pot romandre menys de dos anys continuats”.

Després d’una llarga lluita,

hem aconseguit una solució!

A efectes de sol·licitar una excedència no es tindran en consideració les interrupcions entre nomenaments inferiors a:

  • 4 mesos pel personal funcionari.
  • 6 mesos pel personal laboral. Aquest col·lectiu pot haver tingut parades contractuals per part de l’administració de 6 mesos per no caure en frau de llei.

A efectes d’haver de renunciar al teu nomenament i ser exclòs de la borsa: Podran quedar “congelats” en la borsa de la categoria superior fins que acumuli els 5 anys d’antiguitat.

Acumulada aquesta antiguitat, la persona passarà a estar activa en la borsa de categoria superior i, quan per ordre de borsa li toqui, se li oferirà un únic nomenament per un mínim de 6 mesos. Rebutjar aquest oferiment implicarà l’exclusió de la borsa.

AMB ACCIÓ SINDICAL I LA VOSTRA COL·LABORACIÓ HEM ACONSEGUIT SOLUCIONAR ELS PROBLEMES DE LA PLANTILLA.

Amb la nostra solució hem resolt les problemàtiques sorgides amb la denegació d’excedències voluntàries per existir petites interrupcions entre nomenaments, i l’obligació a renunciar al teu nomenament en categoria superior per haver aprovat una oferta pública en una categoria inferior i haver de prendre possessió com a funcionari de carrera, amb la consegüent exclusió de la borsa de la categoria superior.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

Signat l’acord salarial en les administracions públiques

4 octubre, 2022

Foto: elnacional.cat

Des de la Secció Sindical de Comissions Obreres de l’Ajuntament de Barcelona us informem que CCOO, com a primer sindicat del conjunt de les administracions públiques, hem decidit acceptar la proposta del Govern d’Espanya en matèria salarial per a increments salarials en el trienni 2022-2024.

Així mateix, hem acordat una sèrie de temes prioritaris a negociar en les setmanes vinents per a arribar a un acord immediat.

Salaris públics

Després de dos anys sense possibilitat de negociació, hem aconseguit que el Govern torni a l’acord salarial. En un context de gran incertesa econòmica i política, evitem la pèrdua del poder de compra de les treballadores i dels treballadors de les administracions públiques (i de les empreses concertades), amb un increment salarial acumulat que pot arribar al 9,80% en tres anys.

Increments acordats Estat

202220232024Total
Increment
salarial
3,5%*2,5%
+ 0,5% variable amb IPC
+ 0,5% variable amb PIB
2%
+ 0,5% variable amb IPC
8%
+ 1,5% variable

Respecte a 2022, és la primera vegada que aconseguim revisar el salari aprovat. En el cas del nostre Ajuntament ja s’ha aplicat un 2% d’aquest increment i per tant, cobrarem la diferència (1,5%), és a dir, elsendarreriments corresponents des de gener d’una sola vegada abans que finalitzi l’any.

L’increment salarial acumulat pot arribar a l’11% en tres anys pel personal de l’Ajuntament de Barcelona

Gràcies a la signatura de l’Acord de Condicions Laborals 2021-2024 de l’Ajuntament de Barcelona (el Conveni de la Vida) per CCOO, a aquests increments cal sumar-li el 0,75% per l’any 2023 i un altre 0,75% per l’any 2024.

Increments acordats Estat + Ajuntament de Barcelona

202220232024Total
Increment
salarial
3,5%2,5% + 0,75 = 3,25%
+ 0,5% variable amb IPC
+ 0,5% variable amb PIB
2% +0,75%= 2,75%
+ 0,5% variable amb IPC
9,5%
+ 1,5% variable

Els conceptes variables amb l’IPC es cobraran si l’IPC harmonitzat acumulat des de 2022 fins a l’any de revisió supera els increments salarials fixos pactats. Això representa una clàusula de revisió salarial limitada, ja que, per la mateixa legislació que comporten els pressupostos públics, no podem aspirar a les clàusules de revisió salarial clàssiques dels sectors privats.

El concepte variable lligat al PIB nominal és una mica més complicat d’aconseguir que l’anterior, però lliga la riquesa del país al treball desenvolupat per les i els empleats públics.

L’acord inclou altres mesures de les quals iniciem una negociació immediata amb l’objectiu d’arribar a un acord en les setmanes vinents per a:

  • Eliminar les limitacions que impedeixen la negociació i implantació d’una jornada ordinària de 35 hores en les administracions públiques. Buscarem tenir una eina que ens permeti aconseguir les 35 hores en aquelles administracions públiques que segueixin amb 37,5 hores setmanals.
  • Aplicar plenament la classificació professional de l’article 76 del TREBEP. Buscarem aconseguir que el redactat respecti les legislacions sectorials per a portar al grup B a totes les categories que exigeixen la titulació de tècnic de Grau Superior, la qual cosa implica una importantíssima pujada retributiva.
  • Derogar les mesures d’ajust vigents del RDL 20/2012, entre les quals s’inclou la possibilitat de la jubilació parcial en les administracions públiques i la limitació a l’acció de les organitzacions sindicals.
  • Limitar el mal que la taxa de reposició està causant en serveis considerats no essencials.
  • Aconseguir que totes les treballadores de les administracions estiguin protegides per la legislació en matèria d’igualtat.
  • Impulsar la digitalització i el teletreball mitjançant el diàleg social.
  • Acordar els sistemes de selecció, la promoció interna i la planificació del personal de les administracions públiques, així com la coordinació col·laborativa amb totes les administracions per a l’atracció i retenció del talent.

  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

Us fem un resum d’aspectes a destacar de la reunió que hem mantingut el 21 de setembre en el Comité de Seguretat i Salut Laboral dels Serveis Socials.

INFORMACIÓ AL TEU ABAST, LA NOSTRA TRANSPARÈNCIA

Personal Designat

Hem preguntat si s’està aplicant l’acord del conveni referent al Personal Designat. Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) ens diuen que no tenen coneixement de com s’està aplicant a l’Ajuntament i resta pendent per la propera reunió.

Queixa mal sabor aigua fonts

Hem reiterat la queixa del mal sabor de l’aigua als centres de Serveis Socials. Proposem que hi hagi un seguiment del canvi de filtres i del manteniment de les maquines de subministrament d’aigua. Ens han contestat, que està previst canviar les fonts Eden per fonts connectades a l’aigua dels centres i aquestes disposaran d’un filtre físic. Si mentrestant hi ha alguna incidència, cal enviar un mail a prevenció i al contacte del subministrament de les garrafes.

Revisions mèdiques

Transmetem la queixa de la nostra afiliació de què la qualitat de l’atenció en les revisions mèdiques que es realitzen des de “Más Prevención” s’hauria de revisar. Ens diuen que faran una reunió amb el responsable de “Más Prevención” per treballar aquest tema. Des de PRL demanen que la plantilla els faci arribar un mail exposant la vivència per tal de poder rebre la informació de primera mà i buscar solucions.

Teletreball

Hem insistit que cal negociar el teletreball de l’IMSS a la Mesa General. En aquest sentit l’administració comunica que està previst dotar de pantalles,  teclat i ratolins a tots els espais de treball a mida que es van retirant les torres.

APC

Hem demanat al Departament de Prevenció que faci l’avaluació específica de la part de la tasca de medi obert del col·lectiu APC per incloure-ho a la seva fitxa del lloc de treball.

Unitat de Crisi

Hem proposat de nou crear un protocol per als professionals que atenen usuaris que s’hagin llevat la vida. L’administració exposa que estan treballant per poder disposar d’una Unitat de Crisi gestionada per la UAB, quan el recurs estigui disponible ens faran la presentació en el si del Comitè de Seguretat i Salut. 

Estudi de riscos psicosocials

L’administració mostra voluntat real per realitzar un estudi de riscos psicosocials de tota la plantilla del IMSS, incloent tots els perfils, tots els centres i tota la plantilla que està dins d’aquest Institut. Recursos Humans proposa que aquesta avaluació tingui lloc després de la mobilitat per tal de garantir un clima d’estabilitat entre els equips alhora de treballar les mesures correctores.

La part social demana que es tinguin en compte els estudis de psicosocials anteriors i CCOO sol·licita l’últim estudi realitzar per tal de poder fer un seguiment el més acurat posible. També recordem que els sindicats hem de poder participar de l’elaboració de la proposta i la seva aplicació.

Planificació visites prevenció

Des de PRL se’ns comunica que pròximament se’ls detallarà la planificació de visites de l’últim trimestre de 2022 per tal de tancar avaluacions, planificacions de centres, fitxes informatives treballadors/res i simulacres.

CSS Fort Pienc

CCOO recordem que resta pendent repetir les proves d’iluminació al CSS Fort Pienc un dijous a les 17h de la tarda dels mesos d’hivern ja que les llums de confort no son suficient en aquesta època i no es reflectia a l’avaluació de riscos realitzada al centre mesos enrere.

Protocol d’agressions

Ja s’ha agendat a tots els Centres de Serveis Socials la Formació en protocol d’agressions que impartirà la Guàrdia Urbana als professionals de l’IMSS.


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

RESUM MESA TÈCNICA DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

NOVES BASES DE MOBILITAT

Hem fet saber a l’administració el malestar de la plantilla amb la descripció del procés que es feia, així com les errades que hem detectat als annexos on es desglossen les places que van a la mobilitat.

Noves bases de mobilitat

A) S’acorda modificar les bases perquè cap funcionari en adscripció provisional pugui escollir plaça abans que un funcionari en adscripció definitiva. El procés de la mobilitat serà el següent:

  • Fase Mobilitat. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Definitiva.
  • Fase de Concurs. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Provisional (de les resultes dels Fn Carr Def).
  • Funcionaris/es Interins/es que obtinguin plaça a l’OP 2021 seran nomenats com a funcionari de carrera i escolliran plaça entre les resultes de la fase de Mobilitat i de Concurs.
  • Funcionaris/es Interins/es sense plaça en OP escolliran plaça entre resultes de tot l’anterior.

Els funcionaris/es interins/es (aconsegueixin o no plaça amb l’OP 2021) no hauran de presentar-se a la mobilitat, seran cridats d’ofici per RRHH en el moment oportú.

B) S’acorda obrir un nou període d’inscripció l’endemà de la publicació de les noves bases, ja que les modificacions que s’han realitzat afecten el nucli de la mobilitat.

C) Hem demanat que amb la publicació de les noves bases de la mobilitat s’adjunti un llistat dels centres de treball i/o barris que estan adscrits a Projectes de Ciutat (APC, Educadors d’Escoles, SADEP)

SADEP

Hem manifestat el nostre desacord amb el fet que les bases de la mobilitat no recullin un llistat que desglossi quines places del SADEP estan assignades al SADEP central i quines estan adscrites al SADEP, però, de forma temporal, estan realitzant les seves tasques als CSS.

SARA

S’acorda penjar l’acord horari del SARA a la intranet.

Places estructurals

Al marge del procés de mobilitat, hem sol·licitat informació a RRHH sobre les places estructurals que recentment s’han creat per les persones que podien accedir a l’oferta pública d’estabilització, però encara estaven treballant a places no estructurals.

Aquestes places  operaran de manera molt semblant a un equip volant, però amb destins de mitja-llarga durada, ja que l’equip volant actual és només per substitucions i de curta durada.

Des de CCOO hem demanat que en el moment que els/les professionals afectats per aquesta situació siguin funcionaris de carrera es convoqui un altre procés de mobilitat.

Defensem que de forma periòdica es vagin duen a terme aquest tipus de processos, perquè la plantilla que ho necessiti pugui escollir nou destí.

El principi de lliure concurrència

Recordem que no cal ser funcionari interí per poder presentar-se als processos d’estabilització, ja que l’oferta pública es regeix pel principi de lliure concurrència.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

El Pla de MObilitat Laboral de CCOO

22 setembre, 2022

PLA DE DESPLAÇAMENT D’EMPRESA

Com sabeu, la signatura del nou acord de condicions laborals (El Conveni de la VIDA) ha permès establir marcs i nous espais de treball i desbloquejar així les negociacions com el Pla de Desplaçament d’Empresa (PDE).

Fa uns mesos vau participar en l’enquesta sobre la mobilitat de la plantilla municipal de l’Ajuntament de Barcelona, aviat rebreu el retorn, via infografia, d’aquesta enquesta.

Les Comissions Obreres vam fer una altra enquesta l’any 2016 i vam extreure unes conclusions que són les vostres reivindicacions, i hem lluitat perquè ho hem considerat imprescindible, per elaborar un pla de desplaçaments de l’Ajuntament de Barcelona.

Pla de Mobilitat Laboral de CCOO

Destaquem el paral·lelisme dels resultats d’ambdues enquestes, on podem ressaltar que les diferències són respecte a la nova realitat de l’ús de la bicicleta i de la incidència del treball a distància durant la pandèmia.

Ara us presentem el nostre pla de mobilitat amb incentivació de l’ús de transport ecològic i saludable, el que denominem Pla de Mobilitat Laboral de CCOO (Pla MOLA).

Aquí teniu les nostres principals reivindicacions del nostre pla , el pla que més MOLA:

  1. Incloure en l’avaluació de riscos laborals els accidents de trànsit de manera específica, establint mesures de prevenció basades en modes alternatius al vehicle privat (atès que presenta majors factors de risc).
  2. Incentivar els modes de transport més sostenible per anar i tornar de la feina. Es fa necessari potenciar veritablement l’ús de la bicicleta, els VMP, i del cotxe compartit.
  3. Existeixen oportunitats per incrementar el nombre d’usuaris/àries del transport públic. En aquest sentit, es proposa analitzar l’oportunitat d’ampliar la distribució de títols de transport entre tots els col·lectius (ara tan sols en gaudeix aquesta bonificació una part de la plantilla).
  4. Editar un fulletó informatiu amb l’oferta de transport públic per accedir al centre de treball, incloent-hi els intercanviadors, els aparcaments de dissuasió, les tarifes vigents, els horaris actualitzats, els aparcaments de bicicletes, etc. La intranet de l’Ajuntament podria incorporar un apartat específic sobre mobilitat laboral.
  5. En cas de disposar de places d’aparcament de gestió municipal, establir criteris de priorització del seu ús per a persones amb disminució, embarassades amb mobilitat reduïda o cotxes compartits (tres ocupants o més).
  6. Impulsar el compliment de les normes i criteris per facilitar l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda, tant a dins de l’edifici com al seu voltant.
  7. Impulsar el cotxe compartit, aprofitant tant la intranet com les noves tecnologies per a dispositius mòbils.
  8. Millorar les infraestructures amb endolls d’alimentació, instal·lar més aparcaments per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal segurs i resguardats. Igualment, instal·lar vestuaris, dutxes i eines de manteniment bàsic.
  9. Distribuir bicicletes (Bicing o flota pròpia) per als desplaçaments dels treballadors/es, tant de tipus “in itinere” com en missió, valorant la intermodalitat amb les xarxes de transport públic.
  10. Consolidar el teletreball i augmentar la flexibilitat laboral.

VEIEM EXCESSIVES LES COMPETÈNCIES PROPOSADES INICIALMENT PER AL PERSONAL DESIGNAT DE PREVENCIÓ.

20 setembre, 2022

Hem enviat un correu, a totes les persones designades, amb l’enllaç per poder omplir l’enquesta.

Bon dia companys i companyes!

La setmana passada els sindicats amb representació al Comitè de salut laboral han estat convocats per tractar els temes del personal designat aprovats en l’últim acord de condicions laborals 2021-2024 [El Conveni de la Vida], on s’estableix un nou complement circumstancial de 30 € associat a l’exercici de la funció, també estableix l’horari de 5 hores setmanals. 

L’administració es va fer arribar a la representació sindical una circular informativa de proposta de millora per al personal designat quant a les funcions dirigides a les tres especialitats (administració recursos humans, serveis tècnics obres i manteniment, i administrativa contractació).

CCOO una vegada estudiades les competències les hem vist excessives i així ho va comunicar a l’administració. Ben aviat ens tornaran a passar una nova proposta que tornarà a ser valorada.

El servei tècnic de prevenció s’ha compromès a dissenyar un manual diferenciant els diferents àmbits del personal designat per fer més comprensible les diferents funcions. 

Des de CCOO hem elaborat un qüestionari on hem recollit totes les funcions que en matèria preventiva figuren base a la llei 31/1995. Us demanem la vostra col•laboració omplin i enviant-nos el qüestionari que us hem enviat al vostre correu electrònic per tal de tenir una visió actual de les tasques com a personal designat.

CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT

25 juliol, 2022

Aquesta enquesta ha de permetre detectar greuges comparatius, recopilar-los i portar-los a les meses de negociació, per això, és molt important la teva participació.

CELEBREM L’APROVACIÓ

DEL MANUAL DE VALORACIÓ

I  L’ENQUESTA DE LA RLT

La Relació de Llocs de treball (RPT) és l’instrument tècnic sobre el qual les administracions públiques dissenyen la seva estructura de personal per a adequar-la a les necessitats del servei públic (tant internament com cap a la ciutadania).

En aquesta relació de llocs de treball han de constar, entre altres informacions, les funcions, la denominació i les característiques essencials dels llocs i els requisits per ocupar-los. 

Per demanda popular de tots i totes les treballadores municipals es va denunciar el Sistema d’Ordenació Municipal (SOM) que era una eina injusta que no reflectia la realitat, el qual va ser substituït per una RLT que no s’ha desenvolupat i on s’especificava el compromís de fer la valoració dels llocs de treball (VLT).

Les Comissions Obreres hem treballat molt per adaptar el manual de la Diputació de Barcelona a les característiques pròpies de l’Ajuntament de Barcelona.

En la negociació del Conveni vam aconseguir incloure una clàusula que obliga a fer la valoració de llocs de treball abans del 31 de desembre de 2022.

En la Comissió de Llocs de treball hem lluitat per aconseguir que tots els treballadors de l’Ajuntament puguin exposar sense problemes ni limitacions les tasques reals que realitzen.

Ara et toca a tu!

Després de mesos de negociació, s’ha aprovat en la Mesa General el Manual de Valoració del Llocs de Treball i  l’enquesta  que  s’enviarà a tot el personal.

Per poder posar en marxa una RLT justa cal fer un treball previ de prospecció interna i per això hem considerat fer una enquesta interna per a detectar les funcions que desenvolupa cada treballador i treballadora que, per exemple, podrien aflorar en la Guàrdia Urbana o en SPCPEIS algunes especialitats.

La negociació ha sigut molt dura, però hem aconseguit incloure camps que permetin a la plantilla modificar les respostes prefixades.

Aquesta enquesta ha de permetre detectar greuges comparatius, recopilar-los i portar-los a les meses de negociació, per això, és molt important la teva participació.

Amb tu tenim la força!

Com més respostes hi hagi, més força tindrem per defensar una relació de llocs de treball justa i que reflecteixi i valori correctament les tasques que realitzem tota la plantilla de l’Ajuntament.

Us encoratgem a omplir de forma correcta i precisa aquesta enquesta, que és una eina oficial i que ens ajudarà a lluitar, defensar i per tant, definir una RLT justa.

Ompliu l’enquesta sense cap complex, però sense precipitacions, primer llegir bé, reflexioneu i recordeu que sempre estem a la vostra disposició per ajudar-vos a resoldre qualsevol dubte que tingueu, i en aquest cas, també per resoldre els vostres dubtes de com respondre l’enquesta.

VOLEM UNA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL JUSTA

Ara et toca a tu!

Fes l’enquesta de la VLT!


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona28 novembre, 2023
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023

EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR

25 juliol, 2022

El model de treball que hem apostat des de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona és un model híbrid, intercalant temps en l’oficina i el treball remot. Hem de ser creatius, hem de ser innovadors per a transitar aquest nou camí que representa un canvi estructural, mantenint la mirada en un futur i buscar una dinàmica de treball amb sentit i responsable.

EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR

Tal com es va signar en l’Acord de condicions de treball del personal funcionari i laboral de l’Ajuntament de Barcelona 2021-2024, el ja reconegut com “El Conveni de la Vida”,  gairebé el 80% de la plantilla municipal no uniformada de Barcelona podrà teletreballar a partir d’aquesta tardor.

Aquest Acord de Condicions signat a finals de l’any 2021 exclou als sectors Guàrdia Urbana, el Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) i llocs de treball en centres docents o de suport a la docència i escoles bressol.

En l’última “mesa general” celebrada el passat 22 de juliol, l’administració ens va presentar la seva proposta de les persones que podrien acollir-se al teletreball i de les que no.

Les Comissions Obreres NO HEM ACCEPTAT L’EXCLUSIÓ DELS COL·LECTIUS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC I PRESTACIÓ PRESENCIAL i hem aconseguit, després d’una dura negociació, el compromís d’estudiar col·lectiu per col·lectiu i negociar la seva possible incorporació al teletreball abans del 31 desembre. 

L’Administració volia que aprovéssim també un seguit d’exempcions arbitràries en determinades dotacions de llocs generalistes. També ens hi hem negat i ens hem emplaçat a aquesta setmana per discutir-ho.

CCOO vam aconseguir allargar el treball a distància (per la quinta onada de la COVID) fins a l’octubre i ara aconseguim iniciar el teletreball una vegada finalitzi el treball a distància, és a dir, a partir de l’1 d’octubre.

A més a més, hem aconseguit mantenir la modalitat de treball a distància en aquells llocs de treball que no es respectin la distància de seguretat.

Per tant, les Comissions Obreres considerem positiu arrencar el teletreball l’1 d’octubre amb el 80% de la plantilla, i continuar lluitant i defensant les persones que no puguin teletreballar, de moment.

El model de treball que hem apostat des de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona és un model híbrid, intercalant temps en l’oficina i el treball remot. Hem de ser creatius, hem de ser innovadors per a transitar aquest nou camí que representa un canvi estructural, mantenint la mirada en un futur i buscar una dinàmica de treball amb sentit i responsable.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona28 novembre, 2023
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023

NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona

20 juliol, 2022

L’Ajuntament de Barcelona ens han informat de:

Sobre la comunicació individual a cada persona, en format qüestionari per correu electrònic, que està dins del procés d’estabilització, ara informaran de la categoria, data d’alta en aquesta, i que la plaça està inclosa en un o d’altre procés de consolidació, també si té el nivell de català necessari pel procés.

Ens diu l’Administració que ho vol enviar la setmana que ve i que la notificació oficial seran les bases de cada procés, ara només serà de manera informativa. Hem demanat que el termini per respondre al formulari sigui fins al 30 de setembre.

Hem aconseguit que hi hagi 581 places que van a mèrits i 21 a Oferta Pública de Consolidació per les places de Tècnic/a de Bressol.

Sobre el personal subrogat de l’IMHAB, s’està revisant el personal que estava contractat abans de BAGURSA per altres empreses, per comptar tota l’antiguitat, es parlarà amb el Comitè d’Empresa de l’Ens per veure si es pot trobar una sortida per la seva consolidació. Les categories a revisar són Tècnic Superior en Dret, Frontal de les Oficines d’Habitatge i algun Tècnic Mig en Gestió.

Després de molt insistir, l’Administració accepta que els Tècnics/es d’Educació Especial podran presentar-se als processos de consolidació amb el títol de batxillerat tal com posa el Conveni, postura que CCOO portem defensant des del principi.

Hem preguntat que pensen fer amb els contractes parcials a l’ICUB, parlaran amb l’Organisme per veure quina és la seva planificació.

Sobre el calendari de l’Oferta Pública de 2021 hem preguntat si es compliran els terminis, ens respondran a la següent Mesa General.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

TELETREBALL I SALUT LABORAL

20 juliol, 2022

No estem d’acord amb el redactat del document tècnic de la proposta

El 7 de juliol es va celebrar el CSSL de l’Ajuntament de Barcelona on des de CCOO es va dir amb relació alteletreball i mesures de prevenció de riscos laborals, que CCOO no està d’acord amb el redactat del document tècnic de proposta de les condicions i mesures de seguretat laboral que s’han de complir per poder teletreballar presentat per l’Administració.

També vam proposar que les persones que, per prescripció d’un professional de medicina del treball, pateixin una malaltia o discapacitat que afectin la seva mobilitat, incrementant el seu esforç per traslladar-se al centre de treball puguin sol·licitar una adaptació del lloc de treball mitjançant l’increment de dies de teletreball.

El responsable del departament de prevenció ens va dir que traslladaria la petició a la gerència i direcció de relacions laborals.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • « Go to Previous Page
  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Go to page 4
  • Go to page 5
  • Go to page 6
  • Interim pages omitted …
  • Go to page 62
  • Go to Next Page »

Footer

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

Formació policial

Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA