Nou acord a la Comissió de Seguiment de “L’Acord de Condicions de treball dels Empleats Públics de l’Ajuntament de Barcelona sobre la Constitució i Funcionament de les Borses de Treball”.
Des de CCOO hem reclamat i reclamem que es convoqui l’Oferta Pública i real que es necessita a l’Ajuntament de Barcelona, tot i això som conscients que amb la convocatòria de les borses de treball que s’estan duent a terme, entraran més de 1000 persones a treballar al Consistori i per això fa 8 mesos que treballem a la dita comissió per aconseguir un acord que reguli el millor possible l’entrada d’aquest personal.
Durant aquests 8 mesos els nostres valors principals per negociar han sigut:
-Incrementar la transparència del funcionament de les borses.
-Clarificar la gestió dels nomenaments i cessaments.
-Facilitar la incorporació a les borses del personal que ja treballa a l’Ajuntament en altres categories.
-Incrementar les funcions de la Comissió de Seguiment de les Borses, i per tant, la capacitat de seguiment dels representants dels treballadors i treballadores.
-Garantir els drets dels candidats i candidates en tot el procés, incorporació i avaluació.
-Considerem que el nou Acord millora l’Acord anterior, del 2012. Els punts més destacables són:
-La caducitat passa d’estar fixada en un límit fix de 18 mesos a un màxim de 48 mesos.
-Dret a la informació de l’estat de les borses a totes les persones que en formen part, a través de la web de l’Ajuntament a l’espai “Consulta i Estat de les Borses de Treball”
-S’incorpora l’opció de renunciar 2 vegades al lloc de treball ofert sense que suposi l’exclusió de la borsa.
-S’incorpora l’opció de no localitzar 4 vegades a la persona sense que suposi l’exclusió de la borsa.
-Es crea una Comissió de Seguiment dels Informes d’Avaluació que s’ocuparà de què els Informes personals d’avaluació s’ajustin a la realitat i a les característiques de la feina que fa cada persona. Control i seguiment dels informes emesos, al·legacions i resolució d’aquestes.
-Durada limitada de la realització d’informes d’avaluació a un màxim de dos anys, sempre que es compti amb dos informes positius. A la Comissió d’Informes s’estudiarà que aquesta mesura sigui retroactiva.
-S’elimina l’exclusió automàtica de les persones amb 2 informes negatius.
-Es fixa que l’Administració respondrà en un termini màxim de 10 dies a les al·legacions presentades en referència als informes negatius.
-Es regula el funcionament de les borses amb àrees funcionals.
-Es regula l’accés a borses de treball d’altres categories i del retorn a la categoria de procedència, tant pel personal funcionari de carrera o interí, el laboral fix i interí.
-Es regula la situació de les persones que estan en més d’una borsa de treball, prioritzant la situació més favorable a l’aspirant.
Aquest acord es revisarà en un termini de 6 mesos, durant els quals vetllarem pel seu correcte acompliment i estudiarem totes les millores que encara si poden introduir, com sempre, per realitzar aquesta tasca us necessitem.
Us adjuntem l’Acord.
Cliqueu aquí…