![](https://bombers-barcelona.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/28/2019/12/NADALA_2.png)
JA ENS HA INGRESSAT ELS INTERESSOS DE L’1%
![](https://bombers-barcelona.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/28/2019/12/NADALA_2.png)
COMISSIONS OBRERES
Secció sindical Ajuntament de Barcelona
Ahir, 11 de desembre de 2019, a la tercera reunió de la Mesa General sobre l’Oferta Pública i Promoció Interna, les Comissions Obreres (CCOO), hem acordat el nombre de places i distribució de l’Oferta Pública a més de les pròximes Promocions Internes. (us adjuntem l’Acord que hem signat)
Després de la insistència de CCOO, durant les tres Meses Generals que s’han fet, sobre la necessitat de fer una Promoció Interna on tothom tingui l’oportunitat de fer carrera professional a l’Ajuntament, i de què el sistema ha de canviar, avui s’ha arribat a un acord que pot ser un bon inici:
Es farà un estudi de les necessitats reals, per calcular les places de E a C2, C1 a A2 i A2 a A1. Abans de març, arribarem a un acord de distribució per categories.
No volem places sense gent ni gent sense plaça!
Sobre la Promoció de C2 a C1, hem aconseguit un total de 300 places distribuïdes de la següent manera:
– 2020 (publicació i execució)
– 2021 publicació i execució 2022
– 2023 publicació i execució 2024, aquestes ultimes es revisaran en funció de l’evolució de l’Oferta Pública.
Aquest canvi de sistema a la promoció de C2 a C1, suposa un precedent per canviar la dinàmica de les promocions internes i que passin a formar part de la carrera professional. S’ha aconseguit entre d’altres, gràcies a insistir sobre que C1 no és un subgrup d’accés, només s’hi pot arribar des de la Promoció Interna.
També s’ha aprovat la Promoció Interna de GUB i de C2 a C1 de Bomber/a. Teniu les places a l’Acord.
Sobre les places d’Oferta Pública, des de CCOO hem reiterat en totes les Meses que l’Ajuntament hauria d’haver treballat més perquè les places d’Agent de la GUB no sortissin de la taxa de reposició general. Finalment avui i valorant l’Acord en general, hem acceptat la distribució de places per responsabilitat, reiterant que trobem insuficients tant les places d’Oferta Pública com les de Promoció Interna.
CCOO hem insistit que la 2a part del BLOC A (les que es van partir), es fes a 2020, però donat que quedaven pendents les categories del BLOC B, la 2a part BLOC A es convocarà a principis de 2021.
Les categories del BLOC B que s’estableixen a l’acord es convocaran i s’executaran a 2020 (abril comú, octubre específic). Aviat ens reunirem per determinar el nombre de places i si determinades categories es partiran, segons el mateix estudi d’antiguitats que ja es va fer amb el BLOC A.
La resta de categories del BLOC B que no consten a l’Acord, es calendaritzaran abans de març de 2020.
Gràcies a la nostra persistència, després d’anys sense Oferta Pública els/les TS Professor d’Orquestra i Banda tindran l’oportunitat de presentar-se.
També hem aconseguit compromisos per l’estudi de l’ampliació del personal interí estructural d’aquesta categoria.
Hem aconseguit la revisió de la creació de la categoria de TS en Medicina de SPEIS.
Així com hem posat a sobre de la taula la problemàtica de la categoria d’Ajudant d’Oficis de l’ASPB i la de TS en Salut Pública, hi ha el compromís de parlar de possibles solucions.
Documentació relacionada: 20191211_Acta Parcial Mesa General OPO
III PLA D’IGUALTAT D’OPORTUNITATS ENTRE DONES I HOMES 2020-2023 DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA
Ahir, 4 de desembre, la Comissió Paritària d’Igualtat es va reunir per signar el III Pla d’Igualtat de l’Ajuntament de Barcelona.
Durant 5 mesos l’hem estat negociant i a data d’ahir es va formalitzar la signatura a la Comissió Paritària, òrgan format per 9 persones per part de la representació sindical i 9 persones per part de l’Administració.
Aquest III Pla abasta les persones que treballen a l’Ajuntament de Barcelona, als organismes autònoms i ens instrumentals que estiguin adherits a l’Acord de condicions de treball comunes del personal de l’Ajuntament de Barcelona.
Els sindicats estem satisfets amb les mesures i accions acordades, pressupostades i amb un calendari d’execució, ja què representaran un avenç eliminant les desigualtats i les discriminacions indirectes que hem comprovat que pateixen les dones a la nostra Administració, on existeix una bretxa salarial de gènere del 15,89%.
En aquest pla d’igualtat s’incorporen, entre d’altres, mesures que inclouen:
Els sindicats manifestem el nostre ferm compromís amb la igualtat de dones i homes, per eliminar les desigualtats, discriminacions i violències, que pateixen les dones pel fet de ser dones.
Estem implicats en aquest Pla d’Igualtat i seguirem amb detall des de la Comissió Tècnica d’Igualtat l’aplicació de cada una de les 18 mesures i 78 accions que conté.
Aconseguir la igualtat de dones i homes implica a tothom!
Document: 191205 III Pla Igualtat AJT BCN v4
Hem assistit al Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona, d’avui 29 de novembre de 2019, on s’ha aprovat finalment la modificació pressupostària necessària per al pagament de la sentència dels interessos l’1%.
Aquesta sentència guanyada per CCOO, indicava que tot el personal municipal que va cobrar amb la primera sentència ha de cobrar els interessos.
(3-147/2019) APROVAR definitivament, atès que no s’han presentat reclamacions durant el període d’exposició pública, la modificació de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, consistent en crèdits extraordinaris per import de 5.990.471,16 euros i suplements de crèdit per import d’1.277.061,94 euros, finançats ambdós amb romanent de tresoreria per a despeses generals corresponent a la liquidació del Pressupost 2018 (7.267.533,10 euros), de conformitat amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19092790; i AUTORITZAR els presidents dels organismes autònoms municipals a utilitzar com a fons de finançament de les despeses de personal corresponents a l’execució de la sentència de pagament dels interessos de l’increment de l’1% de la massa salarial dels anys 2007 i 2008, el romanent de tresoreria per a despeses generals de cada organisme amb les quanties que consten a l’expedient.
La setmana que ve ens reuniran com a Junta de Personal i Comitè d’Empresa per donar-nos dades exactes, però com ja ens van dir, el pagament es farà en una nòmina a banda de la mensual i segurament a la segona setmana de desembre.
Segons els càlculs estimats del nostre Gabinet Jurídic (que ha guanyat totes les sentències de l’1%), el personal que estigui ocupant un lloc base i hagi treballat tot el període (2007-2016), aproximadament cobrarà:
A1 entre 800 i 1000 euros
A2 entre 600 i 800 euros
Agent GUB-Bomber/a entre 700 i 900 euros
C1 entre 500 i 700 euros
C2 entre 400 i 600 euros
E entre 400 i 500 euros
El personal que no hagi estat tot el període indicat treballant cobrarà proporcionalment al temps treballat.
CCOO continuem lluitant als jutjats, perquè el personal subrogat de BAGURSA a IMU/IMHAB cobri tots els interessos, no des de 2016 com vol l’Ajuntament. A banda de continuar demanant, a la mateixa demanda el pagament de tots els endarreriments de l’1% al personal subrogat de les PRO’S a BAGURSA.
FA MÉS D’UNA DÈCADA QUE LLUITEM
CCOO ACABEM LES NOSTRES BATALLES!
Rep setmanalment els últims articles publicats en la nostra web directament en el teu correu:
Hem assistit al Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona, d’avui 29 de novembre de 2019, on s’ha aprovat finalment la modificació pressupostària necessària per al pagament de la sentència dels interessos l’1%.
Aquesta sentència guanyada per CCOO, indicava que tot el personal municipal que va cobrar amb la primera sentència ha de cobrar els interessos.
(3-147/2019) APROVAR definitivament, atès que no s’han presentat reclamacions durant el període d’exposició pública, la modificació de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2018 per a l’exercici 2019, consistent en crèdits extraordinaris per import de 5.990.471,16 euros i suplements de crèdit per import d’1.277.061,94 euros, finançats ambdós amb romanent de tresoreria per a despeses generals corresponent a la liquidació del Pressupost 2018 (7.267.533,10 euros), de conformitat amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 19092790; i AUTORITZAR els presidents dels organismes autònoms municipals a utilitzar com a fons de finançament de les despeses de personal corresponents a l’execució de la sentència de pagament dels interessos de l’increment de l’1% de la massa salarial dels anys 2007 i 2008, el romanent de tresoreria per a despeses generals de cada organisme amb les quanties que consten a l’expedient.
La setmana que ve ens reuniran com a Junta de Personal i Comitè d’Empresa per donar-nos dades exactes, però com ja ens van dir, el pagament es farà en una nòmina a banda de la mensual i segurament a la segona setmana de desembre.
Segons els càlculs estimats del nostre Gabinet Jurídic (que ha guanyat totes les sentències de l’1%), el personal que estigui ocupant un lloc base i hagi treballat tot el període (2007-2016), aproximadament cobrarà:
A1 entre 800 i 1000 euros
A2 entre 600 i 800 euros
Agent GUB-Bomber/a entre 700 i 900 euros
C1 entre 500 i 700 euros
C2 entre 400 i 600 euros
E entre 400 i 500 euros
El personal que no hagi estat tot el període indicat treballant cobrarà proporcionalment al temps treballat.
CCOO continuem lluitant als jutjats, perquè el personal subrogat de BAGURSA a IMU/IMHAB cobri tots els interessos, no des de 2016 com vol l’Ajuntament. A banda de continuar demanant, a la mateixa demanda el pagament de tots els endarreriments de l’1% al personal subrogat de les PRO’S a BAGURSA.
FA MÉS D’UNA DÈCADA QUE LLUITEM
CCOO ACABEM LES NOSTRES BATALLES!
Rep setmanalment els últims articles publicats en la nostra web directament en el teu correu:
Gaudeix de la millor cultura. Fes-te soci/a del Club TRESC, amb descompte especial.
Tota la información en pdf: TRESC_AjuntBcn-1
Visita subvencionada per la Comissió de Cultura i Esport a la Sagrada Família que es durà a terme el proper 7 de desembre de 2019.
VOLS APUNTAR-TE?
Els gossos de la secció canina de la Guardia Urbana de Barcelona viatjaran en condicions adequades en les furgonetes, les primeres inversions dels pressupostos municipals seran:
Aquesta resolució és dictada després d’haver posat, el desembre de 2018, una denúncia per part del sector de Guardia Urbana de la secció sindical de Comissions Obreres de l’Ajuntament de Barcelona (GUB-CCOO) per les pèssimes condicions en els vehicles de la secció canina.
RECORDEU, les vostres aportacions i col·laboracions són imprescindibles per poder avançar.
Nova edició de 𝗰𝘂𝗿𝘀𝗼𝘀 adreçats als diferents cossos policials de Catalunya 𝗮𝗺𝗯 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗼𝗺𝗽𝘁𝗲𝘀 per a l’afiliació que comencen al desembre.
Busquem la Postal de Nadal de la FSC
Ja està aquí la 5ª edició del CONCURS INFANTIL DE POSTALS DE NADALS. Engresca als teus petits a participar-hi!!! Ajuda’ns a felicitar les festes i el nou any 2020….”
Podeu consultar les bases aquí.
DEFENSA ELS TEUS DRETS COM A PASSATGER/A t’han cancel·lat el vol? Has sofert un retard de més de 3 hores? No t’han deixat embarcar perquè havien venut més bitllets? Han perdut el teu equipatge?
Si en els últims 5 anys t’has vist en alguna d’aquestes situacions, CCOO i Pyramid Consulting poden ajudar-te a reclamar els teus drets a través del seu acord de col·laboració.
Advocats experts reclamaran la indemnització que et correspon d’acord amb la normativa europea, a cost 0 per a tu. Només en el cas de guanyar, abonaries el 20% (+IVA) de la indemnització que la teva cobris. Si no guanyem, no pagaràs res.
Pots posar-te en contacte amb els responsables de Reclama Passatger a través del correu [email protected] o del telèfon 660 48 43 22.
Advocats experts et donaran assessorament de forma totalment gratuïta, sempre que acreditis la teva Afiliació a CCOO.
No és el mateix seguir una recepta que cuinar, i és per això que aquests tallers són plenament participatius, i en ells, les i els assistents tallen, toquen, oloren i cuinen amb l’ajuda i direcció d’un xef professional.
Des dels ingredients fins als davantals, tot està preparat per a que, durant unes dues hores, centrem tota la nostra atenció en la gastronomia, el menjar, els ingredients, les tècniques i coccions, tot al voltant d’una cuina acollidora, de forma relaxada i informal, acompanyant-ho tot d’una copa d’un bon vi.
Després de cuinar, la gran recompensa: degustar tots els plats cuinats, compartir opinions i gustos al voltant d’una gran taula, i conèixer una forma especial i única de sortir a dinar o sopar.
Mai és tard per a aprendre!
Amb més de 20 cursos de cuina subvencionats per als treballadors de l’Ajuntament de Barcelona amb un cost per al treballador i un acompanyant de 15€ per persona, mai és tard per a aprendre coses noves, noves tècniques i elaboracions que poden ser súper enriquidors per al teu repertori culinari.
Fixa’t en el nostre calendari, tenim un munt de cursos programats (Tapes i Pintxos Creatius, Arrossos, Sushi, Thai, Fusió, Cuina Basca, etc..) i segur que trobes el que cerques per a tu,. Un curs per a alimentar les teves inquietuds i la teva ànima, i per a passar-te hores ballant en la cuina mentre prepares una lasagna brutal, un yakisoba colossal o un pudding de blat de moro, tapioca i llet de coco inoblidable.
T’estem esperant!
bcnKITCHEN, Molt més que un curs de cuina!
Dóna un cop d’ull al nostre calendari: Calendari
Cada vez es más frecuente nuestra adaptación camaleónica a situaciones adversas, asumimos, con pequeña protesta interna, el perjuicio personal que la administración nos impone. En la mayoría de ocasiones, auto-convenciéndonos de la dificultad que conlleva luchar contra el Gigante Goliat.
El acceso a la Unidad de Investigación y Prevención de la Accidentabilidad (UIPA) muestra con el orgullo propio del trabajo bien hecho, los diferentes reconocimientos otorgados/ganados por el servicio que a la ciudadanía se presta en una de las funciones exclusivas que la ley otorga a las policías locales. Lástima que esos “premios” en forma de placa conmemorativa no tengan un valor económico real, pues ello, permitiría que los miembros de tan galardonada unidad no tuviesen que desarrollar su trabajo diario en unas furgonetas penosas, inseguras, que rozan la siniestralidad total.
Para mayor abundamiento, es de especial significación poner en conocimiento, que nuestra inteligente Prefectura, en el desarrollo de su función de planificar, organizar y coordinar los recursos necesarios, en el año 2017 decidió adquirir por 72.479.-€ una furgoneta Fiat Ducato que se transformó para poder trasladar a dos caballos. Hasta aquí, nada sería cuestionado si no fuese por qué el vehículo, ocupantes y su carga sobrepasan los 3.500 kg. y no puede ser conducida con el permiso de conducir de la clase B. Las bases del concurso de licitación establecían los requisitos que debía reunir el vehículo, exigían que la capacidad de carga mínima fuese de 850 kg. cuando el peso mínimo de los caballos que forman parte de la Unidad Montada de Guardia Urbana es de 450 kg., en fin, una simple operación matemática delata el desastroso resultado, sin necesidad de contar el resto de carga. Por consiguiente, en la actualidad este vehículo está ocultado bajo llave en la planta baja del parquing circular de las dependencias de Zona Franca, sin poderse hacer ningún uso del mismo.
Pero en el transcurso de nuestra investigación también pudimos observar otros puntos relevantes. La Gerencia de Recursos del Ayuntamiento, encargada de abastecer de material a la alcaldía y los regidores, tiene en previsión, licitar a finales del año 2020, el alquiler en su modalidad “renting” de 18-20 vehículos durante 48 meses con un presupuesto estimado de 744.080,54.-€. Todo ello sin olvidar que nuestro ayuntamiento sigue teniendo en propiedad un turismo Audi A6 al servicio de la alcaldesa.
“La malversación”, proveniente del latín “male-gestae” (gestionar mal), oculta y secreta, si no perjudica directamente, es el dolor de cabeza de unos y el pasotismo de otros. La ineficiencia gestión material provoca una situación de riesgo laboral en la que nos vemos obligados a trabajar diariamente al subir a las furgonetas de UIPA o en los vehículos de otras unidades cuyo estado es semejante.
Desde CCOO os informamos que estamos estudiando posibles responsabilidades en las que se esté incurriendo por la desidia que muestran estos patrones.