• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet
    • Calcular Cess. Prog.

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona

RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS

30 juny, 2023

Foto: web Ajuntament de Barcelona

Després d’aprovar l’acta anterior on consta el calendari de psicosocials de l’IMSS proposat per CCOO, i secundat per tots els sindicats, on es preveu fer l’Avaluació de Riscos Psicosocials a tot l’IMSS abans d’acabar l’any 2024, l’administració presenta els nous delegats/des de l’IMSS pels 4 anys vinents.

La distribució serà la següent:

  • 4 delegats/des per la CGT,
  • 2 per CCOO
  • 1 per UGT.

Les persones delegades de prevenció per CCOO encara són el Dani Alcaide i la Rosa Subirana. Si teniu qualsevol consulta de prevenció podeu fer un correu a [email protected] i ells us orientaran.

Per altra banda, l’Administració presenta el mètode d’avaluació per l’estudi psicosocial i s’aprova també per la part sindical.

Alhora s’acorda que dins dels grups de treball de cada avaluació de riscos hi participaran 3 membres de l’administració i 3 representants dels treballadors/es, siguin delegats de prevenció o personal del servei al qual es realitza l’estudi.

Tenint en compte que la participació en aquests grups de treball computa com a temps efectiu de feina FEM extensiva la possibilitat de participar les persones treballadores afiliades a CCOO que de manera voluntària, però des del compromís, vulguin formar part d’aquests grups per representar al seu col·lectiu. Si vols que et tinguem en compte pots fer un correu a [email protected] fins el 5 de juliol.

També des de CCOO se sol·licita a l’Administració que en els col·lectius on ja hi hagi un estudi de psicosocials previ es revisin les mesures preventives que es van proposar en aquell moment i s’analitzi, abans de fer noves propostes, si es van, o no aplicar les propostes anteriors i quin va ser el motiu de la no aplicació.

Així doncs, podrem garantir que no es proposen les mateixes solucions (que no s’han aplicat) pels mateixos problemes i evitar que es perpetuïn els riscos ja existents des de fa, almenys, un lustre.

La Tècnica de Prevenció informa que al decaure les restriccions covid es procedirà a la retirada de les mampares que hi havia per mantenir la distància durant el covid19. Tot i això, celebrem que hagin decidit que les mampares que es van instal·lar per millorar la seguretat del personal de l’IMSS es mantinguin.

L’Administració informa de les dates de seguiment per l’Auditoria ISO 45001. Des de CCOO participarem de les visites que es faran durant el mes de juliol al CSS Numància i al CSS Garcilaso.

 

Des de RRHH de l’IMSS han actualitzat la documentació pel que respecta a la Prevenció de Riscos Laborals al Portal del Professional. Ara, entre altres coses, hi podem trobar el Protocol de comunicació de l’embaràs o les gestions que s’han de fer en aquest cas amb la Mútua.

Per tal de garantir l’accés a la informació a les persones que es troben de baixa o permís, des de les Comissions Obreres proposem que es pugui accedir a tota la documentació de PRL des de la Intranet, sense necessitat d’haver d’entrar al Portal del Professional.

Des de RRHH apunten que ho estudiaran i que de moment la plantilla pot trobar la informació més rellevant de PRL als butlletins mensuals de l’IMSS a l’apartat PRL- Informació d’interès.

Per últim, CCOO sol·licitem a RRHH que faci un exercici de previsió i planificació on es revisi que els dispositius de reforç d’estiu estan dotats dels “dock station” i les pantalles necessàries per a tot el personal que allà hi serà durant el mes d’agost, alhora que es quantifica si hi ha suficients espais de treball per acollir a les persones que han de ser presents en cada centre.

La plantilla no pot estar un mes treballant amb portàtil als CSS amb els riscos per a la salut que això suposa. L’Administració comenta que això és una tasca organitzativa i que pertoca a les Direccions Territorials fer-la.

Esperem que així sigui i, si es detecten possibles problemàtiques, es busquin solucions preventives i no reparadores tenint en compte que queda un més perquè això tingui lloc.

Des de CCOO us desitgem un bon estiu a tothom!

Nosaltres no tanquem per vacances, així que si teniu qualsevol consulta podeu dirigir-vos al correu a [email protected].


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS29 maig, 2023
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI17 maig, 2023
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS15 març, 2023

Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.

19 juny, 2023

Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del passat dilluns 12 de juny.

Centre de primera acollida per a persones sense llar de la Zona Franca

Estudi de Necessitats Equip Central – CSS

L’Administració ens va comunicar que ja està complet l’Estudi de Necessitats de les destinacions de l’Equip Central (interins) als CSS.

Es neguen a acceptar una mobilitat restringida dins l’Equip Central, malgrat que ja estava acordada en l’acte públic on els interins afectats per la mobilitat de l’IMSS van escollir destinació.

No permeten cap moviment fins que es resolguin els processos d’estabilització.

CCOO hem exigit que es facin arribar aquest Estudi. Ho hem sol·licitat moltes vegades! Ja n’hi ha prou! Sense aquesta informació no podem valorar ni positivament ni negativament les decisions de l’administració.

Els criteris de mobilitat restringida cal que siguin consensuats amb la part sindical.

Borsa de l’IMSS

RRHH ens comunica que ja ha finalitzat el procés d’ampliació del Bloc B de la borsa i, per tant, les borses d’urgència han estat dissoltes.

CCOO exigim Transparència! Volem conèixer quanta gent de la borsa d’urgència ha quedat fora del Bloc B així com quants dels nous membres de la borsa són completament nous a l’Ajuntament.

També exigim una millor gestió de les borses pel que fa a l’equip APC, i la resta de serveis de ciutat. Abans d’oferir una vacant als aspirants de la borsa, les APC han de poder optar a canvis de territori dins del mateix servei.

Les Comissions Obreres reclamem uns criteris transparents i consensuats a l’hora d’assignar territori al personal dels serveis de ciutat.

Projecte COVID

Amb relació a les persones que pertanyien al Projecte COVID, RRHH exposa que de les 48 persones només disposen de 44 places per aplantillar (43 inicials + 1 jubilació notificada posteriorment a través de correu electrònic als sindicats).

La proposta inicial de l’administració a la Mesa en relació amb les 43 places és estructuralitzar a 34 i la resta de places oferir-les a concurs dins de l’Ajuntament.

Malgrat que des dels sindicats creiem que és important treure a concurs les places singulars valorem que, el retard en aquesta gestió per part de l’administració no pot perjudicar a la plantilla.

Per a CCOO la millor opció és garantir l’estabilitat laboral del nombre més gran de persones possibles, proposem que no surti cap plaça a concurs i totes es destinin al personal que ja està ocupant aquestes places.

Hem acordat amb l’administració que a partir d’ara quan es facin nomenaments a interins de llocs singulars hi haurà un avís per escrit de què aquella plaça està subjecte a concurs en un termini que es designi prèviament.

Plantilla UGA-COVID

CCOO reivindiquem els drets laborals de la plantilla UGA-COVID a mantenir les seves vacances tot i canviar de CSS.

RRHH es compromet a mantenir les vacances pactades al personal que, tot i canviar de nomenament, continuï en el mateix centre i també al personal que canviï de centre, però continuï treballant dins de l’IMSS, sempre que sigui possible encaixar-les en les vacances ja escollides per l’equip al qual s’incorpora.

Propera Taula de Negociació

En principi no hauran més taules de negociació fins al setembre i per aquest motiu l’administració s’ha compromès a fer un recull de tots els temes que creu que estan pendents a l’IMSS.

CCOO en LLUITA!

Aquesta és la nostra llista de temes que creiem que han de tenir resposta i que l’Administració ha de donar espais de diàleg per tractar després de les eleccions, quan estigui format el govern municipal i sigui possible seure a negociar:

Temes de compliment referent al conveni dins de l’IMSS (els 4 dies, hores de conveni, vacances).

Estudi del Teletreball per als majors de 60 anys a l’IMSS, UGA, APC i Educadors d’Escoles.

Creació d’un Procediment per mobilitat a places vacants a tot l’Ajuntament, també concret de l’IMSS.

Definir en què consisteix l’equip de Reforç SADEP i unificació de criteris pel que fa a la plantilla que es dedica a dependència als CSS, però que pertany a l’equip SADEP.

Monogràfic APC.

Monogràfic Educadors d’Escoles.

Monogràfic SEAIA.

Monogràfic persones conciliades dins de l’IMSS.

Amb tot, us desitgem unes bones vacances!!


  • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS30 juny, 2023
  • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.19 juny, 2023
  • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS29 maig, 2023
  • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI17 maig, 2023
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS15 març, 2023
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS1 març, 2023
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS15 febrer, 2023
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.13 octubre, 2022
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS11 octubre, 2022
  • COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS22 setembre, 2022

Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS

29 maig, 2023

Centre d’Acolliment d’Emergències IMSS
Centre d’Acolliment d’Emergències

En data 23 de maig ha tingut lloc la primera Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) després de les eleccions sindicals.

L’ordre del dia d’aquesta reunió tenia com a punts a tractar la situació de les places al SADEP, i la gestió de les borses de treball, l’estat de l’Equip Central i el futur dels nomenaments per programa COVID.

Abans d’entrar en matèria des de CCOO vam exposar un seguit de temes que considerem que també calia tractar:

  1. Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24 hores d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  2. Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  3. Estudi de viabilitat del Teletreball de les posicions que van ser excloses d’aquesta modalitat de prestació de serveis (UGA, APC, Educadors/res d’Escola).
  4. Regulació de l’horari especial pel col·lectiu de TM Educació Social a les Escoles.
  5. Negociació de compensacions per l’horari especial del col·lectiu APC.
  6. Moviments de personal interí sense justificació.
  7. Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar.
  8. Situació contractes COVID.
  9. Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  10. Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos i llicències amb l’Ajuntament.
  11. Conflicte per les Vacances d’agost de les UGA Sant Martí CCOO exigim un interlocutor vàlidper part de RRHH de l’IMSS i també que l’administració informi a la part sindical de totes les decisions que està prenent respecte a la plantilla de l’IMSS.

SADEP

1.- L’administració diu:

  • En relació amb les places del SADEP, actualment existeixen tres posicions (validador/ra, atenció central i suport a CSS).
  • Com a resultat de la mobilitat tots els funcionaris que van escollir SADEP han pogut accedir al SADEP Central.
  • Que la gran majoria de funcionaris que van obtenir plaça amb l’OP 2019 també han aconseguit una destinació que els hi agrada.
  • La resta de l’equip l’han fixat sota criteris tècnics i organitzatius, són conscients que hi ha alguns casos de funcionaris de carrera que voldrien canviar de destinació i ho tenen present pel futur.

Des de CCOO manifestem:

  1. Que quan s’assignin llocs de treball a posicions amb diferents funcions cal que hi hagi un procés transparent i públic perquè el personal pugui escollir.
  2. En cas que l’administració consideri que es requereixen uns coneixements o una experiència concreta s’hauria de qualificar la plaça com un lloc singular, amb una major retribució econòmica i proveint la plaça per concurs.
  3. En el mateix sentit manifestem la necessitat d’establir uns criteris de mobilitat interna dintre dels serveis de ciutat, com són APC, SADEP, Educadores d’Escola o l’Equip Central. Tot i ser serveis de ciutat les places tenen diferents ubicacions geogràfiques i s’ha de donar la possibilitat a la plantilla d’escollir la seva destinació. 

2.- En relació amb l’Equip Central, RRHH indica:

  • Les places s’han distribuït als centres seguint uns criteris objectius per equilibrar les càrregues de feina i la complexitat del territori i que han procurat que la gent pogués continuar treballant en el mateix centre o districte.

Des de CCOO diem:

  1. Que això no és així, treballadores han vist com eren desplaçades del seu centre per assignar la seva plaça a una altre companya del mateix l’Equip Central.
  2. Hem aconseguit que les persones afectades es puguin posar en contacte amb RRHH per comunicar la seva situació i buscar una solució.

Si us trobeu en aquesta situació contacteu amb nosaltres a través de [email protected]

3.- L’administració ens comunica:

  • Que un cop finalitzat l’estudi i redistribuïdes les places pels diferents CSS, l’adscripció ja no serà a l’Equip Central sinó al CSS amb l’assignació definitiva, tot i que el personal pugui tenir adscripció provisional.

CCOO hem fet la petició de què, un cop finalitzin els processos d’estabilització, es realitzi una mobilitat interna perquè el personal de l’Equip Central pugui escollir el seu centre de treball, tal com es va acordar quan van seleccionar aquest equip durant la mobilitat.

4.- Finalment, ens informen :

  • Que en relació amb als nomenaments per programa COVID, amb l’estructuració de part del programa COVID en el contracte programa amb la Generalitat s’ha aconseguit generar 129 places estructurals.
  • Les places de Treball Social han anat a parar a l’Equip Central i actualment la majoria d’estructures estan disponibles a les UGA.
  • RRHH de l’IMSS té pendent una reunió amb RRHH de l’Ajuntament a fi de poder gestionar la finalització del programa COVID el 20 de juny sense generar neguit a la plantilla i intentant mantenir els mateixos oferiments que es va realitzar a la plantilla abans de l’última pròrroga fins al 20 de juny.
  • En cas de no poder oferir el mateix nomenament, RRHH expressa que intentarà oferir plaça al mateix centre o districte. 

Des de CCOO sol·licitem que es compleixi amb els oferiments que es van realitzar abans de l’última pròrroga alhora que es respecta l’ordre de prelació d’aspirants que s’estableix a l’acord de borses.

CCOO CONTINUEM TREBALLANT PER LA PLANTILLA

I LA MILLORA DELS SERVEIS SOCIALS


  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • NOVA JORNADA DE VAGA A L’IMHAB16 novembre, 2023
  • ASSEMBLEA 15 N16 novembre, 2023
  • Novetats sobre l’Oferta Pública 202315 novembre, 2023
  • RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DEL 7 DE NOVEMBRE DE 20238 novembre, 2023

CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI

17 maig, 2023

Ahir van quedar constituïdes la taula general de negociació de l’Ajuntament de Barcelona i la taula de negociació del personal funcionari.

Per a la vostra informació les taules han estat constituïdes del següent repartiment de representants sindicals:

Membres Taula General:

CCOO 5

UGT 4

CSIF 3

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona.

Membres Mesa de Funcionaris:

CCOO 4

UGT 4

CSIF 4

CGT 3

INTERSINDICAL i SIP-FEPOL sense representació per no arribar al 10% dels representants totals entre Junta de Personal

Les Comissions Obreres hem exigit a l’administració que ens convoqui amb la celeritat més gran per tractar els següents temes d’urgència, ens han contestat que així serà, en concret abans del 28 de maig.

LLISTAT DE TEMES PENDENTS DE NEGOCIAR O REBRE INFORMACIÓ

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona hem lliurat aquest llistat d’alguns temes pendents de negociació i/o informació (hem prioritzat els més urgents), hem exigit la major celeritat possible en convocar les meses corresponents:

  • Negociació de la jornada de 35 hores.
  • Desenvolupament del compromís de l’Ajuntament en crear les especialitats a GUB i SPCPEIS, revisar els complements específics circumstancials, revisar els nivells de destinació imparells i la creació del Grup B a més serveis a banda de Bressol. Negociació de les modificacions mensuals de la Relació de Llocs de Treball.
  • Escrit enviat pel col·lectiu de treballadors/es gestors de projectes i tècnics A1 i A2 de la Divisió de Serveis a les Persones i Territoris dels districtes.
  • Escrit enviat pel Departament de Relacions amb els contribuents de l’IMH.
  • Informació sobre el nou tràmit per canviar el dia de teletreball i sobre com es quantifica el 60% de treball presencial i el 40% de teletreball. Modificacions de la norma de desenvolupament del teletreball necessàries.
  • Reunions pendents teletreball, majors de 60 anys, les UGA, personal àmbit polític amb teletreball parcial. Justificació per escrit de les necessitats del servei que fan que el personal no pugui teletreballar o teletreballi de manera parcial.
  • Aplicació complement d’atenció directe parcial al personal que té assignades funcions d’atenció directa a la ciutadania de caràcter parcial a dotacions de Serveis Tècnics de Districte, des de l’1 de gener de 2023.
  • Temes específics personal frontal de les Oficines d’Habitatge i informadors/es tramitadors/es de les OAC. Estem elaborant una proposta.
  • Calendari d’Estabilització per concurs de mèrits (Prova català i previsió final procés). Calendari Estabilització per concurs d’oposició especial, d’oferta pública ordinària i promoció interna (Totes les proves i previsió, finalització de processos).
  • Calendari d’inici del curs de preparació per la promoció interna de C2 a C1.
  • CEB: Desenvolupar promocions internes vertical i horitzontal per personal docent. Publicació bases Oferta Pública del personal docent i PAE.
  • Comissió de borses: Convocatòria de la comissió de borses. Renovar acord de borses. Problemes amb les subcomissions de borses: CEB, IMEB, IMSS, etc.
  • Previsió d’entrevistes bloc B de la OPO 2021.
  • Ampliació a 37,5h de la banda municipal.

Educació:

  • Cessament progressiu de l’activitat al CEB.
  • Condicions específiques del personal de la categoria tècnica especialista d’educació especial i d’educació infantil.
  • Normativa borses pels docents municipals i PAE.
  • Recuperar la formació del CEB pel personal PAS.

IMSS:

  • Finalitzacions de nomenaments de la borsa d’urgència amb menys de 24h d’antelació sense possibilitat de traspàs.
  • Disminució dels efectius de la UGA de 4 a 3 sense justificació ni reducció de les càrregues de treball.
  • Moviments de personal interí sense justificació.
  • Manca de cobertura de baixes i desbordament de càrregues de feina tant als CSS, com a EAIA, el SARA i APC. APC sense regulació de la conciliació familiar
  • Situació contractes COVID.
  • Gestió i cobertura dels 2 SIFE internalitzats.
  • Unificació de criteris en matèria d’aplicació dels permisos y llicències amb l’Ajuntament.

GUB:

  • Donar compliment als compromisos adquirits a l’annex 1 del Conveni: Regulació segona activitat, comissió d’agregacions, comissió model alternatiu 2×1.
  • Aplicació 24h borsa general de dilluns a diumenge.

SPCPEIS:

  • Adaptació a Bombers de les 80hs trimestrals per conciliació familiar i les 30hs per assumptes propis. Permisos i llicències adaptats al nostre horari.
  • Reunió Grup Salvament Aquàtic per tractar diversos temes urgents.
  • Mesa de negociació per treballar les especialitats i parcs de referència a Bombers
  • Crear grup de treball per desenvolupar la segona activitat.
  • Desenvolupament del Pla director i taula de seguiment de conveni
  • Bases Oferta Pública 60 places bomber/a

La resta de temes, que no són menys importants es tractaran després el 28 de maig.


    Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

    15 març, 2023

    En data 19 de novembre de 2021 es va signar l’Acord sobre l’aplicació de l’Acord de Condicions de treball/Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Barcelona al personal subrogat del col·lectiu APC, entre l’Ajuntament de Barcelona i els Sindicats CCOO, UGT, CGT i CSIF.

    En el marc de les negociacions d’aquest acord l’empresa volia que l’antiguitat del personal subrogat fos reconeguda tenint com a referència la data d’internalització.

    Des de CCOO vam defensar que no es podia reconèixer l’antiguitat des de la internalització, sinó que havia de ser des de la data d’inici de prestació de serveis al projecte APC, ja que l’article 44 ET estableix que en una subrogació el nou empresari queda subrogat en els drets i obligacions laborals i de Seguretat Social de l’anterior.

    Gràcies a haver-nos mantinguts ferms en la nostra postura vam aconseguir modificar l’esborrany de l’Administració, passant a reconèixer la data d’antiguitat segons la normativa aplicable.

    En el marc dels processos d’estabilització, des de CCOO també hem lluitat perquè se us reconegués al col·lectiu APC l’antiguitat prestada al servei internalitzat a fi que poguéssiu participar en els citats processos i obtinguéssiu consolidar la vostra plaça.

    Malgrat que l’Acord subscrit pels Sindicats i la mateixa Administració estableix que el temps treballat meritarà a efectes de triennis, premi d’antiguitat i l’experiència professional segons la normativa legal d’aplicació; el cert és que l’Ajuntament no reconeix l’antiguitat del personal subrogat, fet que suposa una vulneració de l’art. 44 ET.

    Per aquest motiu, des de CCOO hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona sol·licitant que es reconegui al personal subrogat l’experiència professional prestada al servei internalitzat.

    En aquesta demanda col·lectiva demanem que es reconegui l’antiguitat al servei de l’empresa cedent tant:

    – en matèria retributiva, a efecte de perfeccionament de triennis, complement d’experiència professional, premi d’antiguitat i participació en el Pla de pensions de l’Ajuntament de Barcelona.

    – en matèria de condicions socials, a efecte de reconeixement de dies addicionals de vacances, dies addicionals d’assumptes personals per trienni i el programa del cessament progressiu d’activitat.

    – en matèria d’oferta pública, a efecte de mèrits en processos de selecció i provisió de llocs de treball.

    CCOO hem presentat aquesta demanda de conflicte col·lectiu per donar continuïtat a la lluita que estem duent a terme en tots els fronts pel reconeixement de tots els drets del personal subrogat, tant del col·lectiu APC com d’altres de tot l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa situació o similar.

    Però també com a senyal de suport a la vostra lluita i accions.

    Si algú vol més informació sobre les accions sindicals i judicials que estem duent a terme en defensa del personal subrogat pot contactar amb nosaltres a través de ccooajtbcn@ccoo.cat

    • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
    • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
    • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
    • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
    • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

    EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS

    1 març, 2023

    Les Comissions Obreres hem mostrat el nostre desacord en l’aplicació unilateral de la MOBILITAT per part de l’administració.

    Des de l’elaboració de les bases hem advertit a l’administració de què els criteris establerts podrien perjudicar a algunes persones.

    Tot i això, creiem que un procés com la MOBILITAT, que beneficia a centenars de persones com a mesura de benestar psicosocial, no pot aturar-se.

    Més encara quan alguns perfils professionals fa més d’un lustre que esperen la mobilitat.

    Després de moltes peticions a RRHH exigint explicacions, avui l’Administració, a 28 de febrer, s’ha reunit per fi amb la part social, i encara que sigui tard hem intentat fer propostes constructives.

    Les Gerències de l’IMSS han reconegut els seus errors en el procés de mobilitat, hem demanat mesures reparadores pels col·lectius d’Equip Central, SADEP i Educadores d’Escoles i s’ha arribat a un principi de consens.

    Per primera vegada ens han deixat participar en les decisions del procés de Mobilitat. Ens han informat avui de què ens tornaran a convocar en els quinze dies vinents. Esperem que així sigui!

    No obstant això, mantenim el nostre rebuig a la mala gestió del procés de mobilitat i al maltractament institucional que ha rebut la plantilla.

    No podem permetre que l’administració de forma unilateral prengui decisions que afecten greument a la plantilla de l’IMSS.

    Per aquest motiu us convoquem a la mobilització del dimarts 7 de març de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials, per donar visibilitat del malestar de la plantilla i poder exigir canvis en l’organització que vetllin pel benestar de tots els professionals de l’IMSS.

    Durant el procés de la Mobilitat a l’IMSS, des de CCOO:

    • Hem demanat reiteradament que es modifiquin les bases de totes les categories (abans de la seva publicació).
    • Hem lluitat per incloure la ubicació de les places del SADEP i de l’Equip Central dins dels annexos de la mobilitat.
    • Hem defensat la mobilitat interna dins dels serveis de ciutat (SADEP, Educadores d’Escoles, APC, Equip Central…) amb uns criteris objectius i clars.
    • Hem proposat que les Educadores d’Escola puguin demanar comissions de servei perquè puguin acabar la planificació d’aquest curs.
    • Hem demanat que l’Equip Central no es mogui fins a la realització de l’estudi territorial de necessitats dels CSS.
    • Hem instat a l’administració a realitzar tots els processos d’elecció de plaça de manera presencial per major transparència del procés.
    • Hem assistit a tots els actes d’elecció de plaça com a observadors per donar-vos acompanyament si era necessari.
    • Hem exigit explicacions de totes les irregularitats i canvis de criteri, sense una resposta clara per part de RRHH.
    • Hem demanat que els reforços COVID esdevinguin places estructurals per cobrir l’augment de necessitats als diferents serveis de l’IMSS.
    • Hem demanat que es convoqui a les persones aprovades sense plaça a la darrera oposició a fi de poder constituir el Bloc B de la Borsa de Treball.

    Recorda!

    Ens veiem el dimarts 7 de març per continuar lluitant junts i juntes!

    de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials

    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
    • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

    Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS

    15 febrer, 2023

    Benvolguda afiliació,

    Com a professional de l’IMSS afiliat a CCOO us fem arribar el resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS que va tenir lloc el 8 de febrer de 2023.

    REUNIONS DE COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT:

    Per segon any consecutiu, l’Administració acorda amb la part sindical el CALENDARI DE REUNIONS de tot l’any, garantint així un mínim de trobades que pot ampliar-se a petició de qualsevol de les parts.

    ESTUDI DE RISCOS PSICOSOCIALS:

    S’aprova la proposta alternativa de calendari feta per CCOO i recolzada per tots els sindicats, on es proposa iniciar els psicosocials de l’IMSS amb el col·lectiu APC, seguit pel programa Educadors/es a les Escoles i, en tercer lloc, pels EAIA-SIFE-Equip Volant EAIA.

    Els tres col·lectius amb reivindicacions molt fermes i escrits diversos on han expressat el seu malestar en l’àmbit psicosocial i emocional a tota la plantilla.

    En aquesta proposta, també s’aconsegueix avançar el calendari per iniciar-lo abans i poder aplicar l’estudi de psicosocials a tota la plantilla de l’IMSS entre el 2023 i el 2024.

    Des de RECURSOS HUMANS ens confirmen que per poder donar compliment al calendari aprovat caldrà contractar un servei aliè que col·labori amb el Departament de Prevenció.

    Des de CCOO entenem que aquesta sigui la solució d’urgència que han trobat, però exigim que es doti al Departament de Prevenció i Riscos Laborals de l’IMSS amb els recursos humans necessaris per donar resposta a les demandes i necessitats creixents de la plantilla de l’IMSS.

    MEMÒRIA ANUAL:

    Es presenta la memòria anual del que s’ha fet a escala preventiva, de seguretat i salut i de prevenció al IMSS durant l’any 2022.

    Felicitem el DPRL per l’actualització de pràcticament totes les avaluacions de riscos dels 1400 professionals de l’IMSS i els pertinents Plans d’Emergència i Simulacres de la majoria de centres de treball. Els que queden pendents es realitzaran en la brevetat més gran possible.

    Cal destacar que la major part dels ACCIDENTS DE TREBALL a l’IMSS són in itinere i caldrà buscar mesures preventives per millorar les xifres.Des de la sospita de què moltes baixes per IT són fruit de la sobrecàrrega psicoemocional de la nostra tasca a l’IMSS, no hem pogut obtenir informació detallada en tractar-se de dades delicades.

    Tot i això, la part social hem animat a l’administració a què busqui opcions per poder fer palès (i trobar mesures preventives) de què moltes baixes per IT del personal de l’IMSS estan directament relacionades amb els riscos psicosocials.

    També es fa la petició de desglossar per temàtiques les xifres de les ADAPTACIONS DEL LLOC DE TREBALL a l’IMSS.

    PLANIFICACIÓ PREVENTIVA:

    L’Administració fa una petita presentació de la Planificació de l’Activitat Preventiva de l’IMSS per l’any 2023.

    Resta pendent que la part sindical pugui revisar la documentació i fer aportacions si s’escau.

    ARRANJAMENTS:

    Resten pendents 7 Centres de Serveis Socials per arranjar i que puguin aplicar la mateixa fórmula de teletreball que ja s’aplica a la resta de l’IMSS. Aquests 7 centres continuen funcionant amb la fórmula anterior.

    Per a qualsevol consulta o aclariment no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres a través de [email protected]

    Que tingueu un feliç dia!

    REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.

    13 octubre, 2022

    Aquesta primera setmana d’octubre de 2022 ha tingut lloc la Jornada de presentació del primer Estudi Estatal sobre les condicions de Salut Psicosocial en els Serveis Socials de l’Administració Local que s’ha portat a terme des de CCOO.

    Algunes de les reflexions i dades que van sortir al llarg del matí van ser:

    • L’estabilització de la plantilla és una mesura necessària.
    • Cal eliminar la taxa de reposició.
    • Al voltant del 60% de la mostra estudiada tenia simptomatologia relacionada amb el burn out.
    • Es valora la mobilitat com a mesura correctiva i de prevenció davant el butnout.
    • Es reconeix que les campanyes de prevenció sí que tenen un efecte positiu en la salut psicosocial de les persones que treballen a serveis socials.
    • Es fa palès la necessitat de desburocratitzar els serveis socials.
    • Es recorda que a serveis socials no pot encabir-s’hi tot i que totes les polítiques socials haurien d’anar acompanyades del dimensionament corresponent per portar-les a la pràctica i no generar als professionals de serveis socials una major sobrecàrrega de la qual ja sostenen per l’infradimensionament existent en l’actualitat.
    • Es valora que les conclusions de l’estudi psicosocial es podrien aplicar no només als tècnics sinó també a totes aquelles persones que treballen dins dels serveis socials, com són les UGA, les treballadores familiars o la seguretat dels centres.

    Per acabar, es recorda que el Pla Estratègic de Serveis Socials per 2020-2024, el qual inclou mesures que millorarien l’estat de la salut psicosocial de la plantilla de serveis socials, es va aprovar al Parlament per unanimitat de tots els partits polítics i encara no s’ha iniciat el seu desplegament.

    Des de CCOO vetllarem perquè l’administració compleixi amb l’acord d’engegar l’estudi de la salut psicosocial de l’IMSS després de la mobilitat i al llarg del curs 2023.

    MÉS INFORMACIÓ I VÍDEOS


    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
    • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

    PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

    11 octubre, 2022

    Podem destacar de l’estudi l’alta simptomatologia en estrès, depressió i ansietat, així com la síndrome Burnout, amb més del 50% del personal que treballa en Serveis Socials afectat.


    S’ha denunciat la falta de polítiques de prevenció de riscos laborals, amb un incompliment manifest de la llei de prevenció i les responsabilitats de l’administració amb el seu personal.


    A més, s’han plantejat una bateria de propostes per a abordar la situació, on destaquen l’obligació i necessitat de realitzar avaluacions de riscos psicosocials en cada centre de serveis socials, accions formatives i campanyes de prevenció de la salut física i mental i posada en marxa dels canvis i mesures en les condicions i formes de treball, eliminant els factors nocius per a la salut.


    A més, una atenció psicològica immediata al personal amb alta simptomatologia.


    L’estudi complet està a disposició per a descarregar-se aquí, així com una fitxa resum i les conclusions.


    Igualment es pot visualitzar la presentació en aquest canal de YouTube en castellà i en aquest altre canal en català.

    COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS

    22 setembre, 2022

    Us fem un resum d’aspectes a destacar de la reunió que hem mantingut el 21 de setembre en el Comité de Seguretat i Salut Laboral dels Serveis Socials.

    INFORMACIÓ AL TEU ABAST, LA NOSTRA TRANSPARÈNCIA

    Personal Designat

    Hem preguntat si s’està aplicant l’acord del conveni referent al Personal Designat. Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) ens diuen que no tenen coneixement de com s’està aplicant a l’Ajuntament i resta pendent per la propera reunió.

    Queixa mal sabor aigua fonts

    Hem reiterat la queixa del mal sabor de l’aigua als centres de Serveis Socials. Proposem que hi hagi un seguiment del canvi de filtres i del manteniment de les maquines de subministrament d’aigua. Ens han contestat, que està previst canviar les fonts Eden per fonts connectades a l’aigua dels centres i aquestes disposaran d’un filtre físic. Si mentrestant hi ha alguna incidència, cal enviar un mail a prevenció i al contacte del subministrament de les garrafes.

    Revisions mèdiques

    Transmetem la queixa de la nostra afiliació de què la qualitat de l’atenció en les revisions mèdiques que es realitzen des de “Más Prevención” s’hauria de revisar. Ens diuen que faran una reunió amb el responsable de “Más Prevención” per treballar aquest tema. Des de PRL demanen que la plantilla els faci arribar un mail exposant la vivència per tal de poder rebre la informació de primera mà i buscar solucions.

    Teletreball

    Hem insistit que cal negociar el teletreball de l’IMSS a la Mesa General. En aquest sentit l’administració comunica que està previst dotar de pantalles,  teclat i ratolins a tots els espais de treball a mida que es van retirant les torres.

    APC

    Hem demanat al Departament de Prevenció que faci l’avaluació específica de la part de la tasca de medi obert del col·lectiu APC per incloure-ho a la seva fitxa del lloc de treball.

    Unitat de Crisi

    Hem proposat de nou crear un protocol per als professionals que atenen usuaris que s’hagin llevat la vida. L’administració exposa que estan treballant per poder disposar d’una Unitat de Crisi gestionada per la UAB, quan el recurs estigui disponible ens faran la presentació en el si del Comitè de Seguretat i Salut. 

    Estudi de riscos psicosocials

    L’administració mostra voluntat real per realitzar un estudi de riscos psicosocials de tota la plantilla del IMSS, incloent tots els perfils, tots els centres i tota la plantilla que està dins d’aquest Institut. Recursos Humans proposa que aquesta avaluació tingui lloc després de la mobilitat per tal de garantir un clima d’estabilitat entre els equips alhora de treballar les mesures correctores.

    La part social demana que es tinguin en compte els estudis de psicosocials anteriors i CCOO sol·licita l’últim estudi realitzar per tal de poder fer un seguiment el més acurat posible. També recordem que els sindicats hem de poder participar de l’elaboració de la proposta i la seva aplicació.

    Planificació visites prevenció

    Des de PRL se’ns comunica que pròximament se’ls detallarà la planificació de visites de l’últim trimestre de 2022 per tal de tancar avaluacions, planificacions de centres, fitxes informatives treballadors/res i simulacres.

    CSS Fort Pienc

    CCOO recordem que resta pendent repetir les proves d’iluminació al CSS Fort Pienc un dijous a les 17h de la tarda dels mesos d’hivern ja que les llums de confort no son suficient en aquesta època i no es reflectia a l’avaluació de riscos realitzada al centre mesos enrere.

    Protocol d’agressions

    Ja s’ha agendat a tots els Centres de Serveis Socials la Formació en protocol d’agressions que impartirà la Guàrdia Urbana als professionals de l’IMSS.


    • RESUM COMITÈ SEGURETAT I SALUT LABORAL IMSS
    • Resum de la Mesa de Funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS del 12 de juny.
    • Reunió Mesa de funcionaris i Comitè d’Empresa de l’IMSS
    • CONSTITUÏDES LA TAULA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I LA TAULA DE NEGOCIACIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI
    • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

    RESUM MESA TÈCNICA DE SERVEIS SOCIALS

    22 setembre, 2022

    NOVES BASES DE MOBILITAT

    Hem fet saber a l’administració el malestar de la plantilla amb la descripció del procés que es feia, així com les errades que hem detectat als annexos on es desglossen les places que van a la mobilitat.

    Noves bases de mobilitat

    A) S’acorda modificar les bases perquè cap funcionari en adscripció provisional pugui escollir plaça abans que un funcionari en adscripció definitiva. El procés de la mobilitat serà el següent:

    • Fase Mobilitat. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Definitiva.
    • Fase de Concurs. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Provisional (de les resultes dels Fn Carr Def).
    • Funcionaris/es Interins/es que obtinguin plaça a l’OP 2021 seran nomenats com a funcionari de carrera i escolliran plaça entre les resultes de la fase de Mobilitat i de Concurs.
    • Funcionaris/es Interins/es sense plaça en OP escolliran plaça entre resultes de tot l’anterior.

    Els funcionaris/es interins/es (aconsegueixin o no plaça amb l’OP 2021) no hauran de presentar-se a la mobilitat, seran cridats d’ofici per RRHH en el moment oportú.

    B) S’acorda obrir un nou període d’inscripció l’endemà de la publicació de les noves bases, ja que les modificacions que s’han realitzat afecten el nucli de la mobilitat.

    C) Hem demanat que amb la publicació de les noves bases de la mobilitat s’adjunti un llistat dels centres de treball i/o barris que estan adscrits a Projectes de Ciutat (APC, Educadors d’Escoles, SADEP)

    SADEP

    Hem manifestat el nostre desacord amb el fet que les bases de la mobilitat no recullin un llistat que desglossi quines places del SADEP estan assignades al SADEP central i quines estan adscrites al SADEP, però, de forma temporal, estan realitzant les seves tasques als CSS.

    SARA

    S’acorda penjar l’acord horari del SARA a la intranet.

    Places estructurals

    Al marge del procés de mobilitat, hem sol·licitat informació a RRHH sobre les places estructurals que recentment s’han creat per les persones que podien accedir a l’oferta pública d’estabilització, però encara estaven treballant a places no estructurals.

    Aquestes places  operaran de manera molt semblant a un equip volant, però amb destins de mitja-llarga durada, ja que l’equip volant actual és només per substitucions i de curta durada.

    Des de CCOO hem demanat que en el moment que els/les professionals afectats per aquesta situació siguin funcionaris de carrera es convoqui un altre procés de mobilitat.

    Defensem que de forma periòdica es vagin duen a terme aquest tipus de processos, perquè la plantilla que ho necessiti pugui escollir nou destí.

    El principi de lliure concurrència

    Recordem que no cal ser funcionari interí per poder presentar-se als processos d’estabilització, ja que l’oferta pública es regeix pel principi de lliure concurrència.


    • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
    • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
    • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
    • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
    • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

    Footer

    CCOO

    Catalunya

    Federació Serveis Ciutadania

    Administració Local

    FORMACIÓ

    Formar·te

    Fundació Paco Puerto

    Formació policial

    Política de privacitat Política de cookies

    COMISSIONS OBRERES

    Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

    Garantim la teva privacitat
    Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

    Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Sempre activat
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    DESA I ACCEPTA