• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

BOMBERS

ACLARIMENTS PROCEDIMENT COVID I MEGAFONIA

15 abril, 2021

Us informem que hem traslladat a la direcció diferents qüestions que ens generen dubtes.

RESPECTE EL PROCEDIMENT DE GESTIÓ DEL COVID:

Els hem traslladat que en les últimes setmanes el personal sanitari del servei està realitzant test d’antígens al personal de nou ingrés als parcs, a personal de GUB a petició de la Dra. Almenar i aquesta última setmana a un caporal del parc d’Eixample que va ser enviat a cobrir el parc de ZF.

Totes les persones a les quals es va realitzar aquest test eren persones asimptomàtiques i tal com diu el procediment d’actuació del CatSalut no és la prova adequada per aquest tipus de situacions.

Els test d’antígens són d’elecció per a persones amb símptomes abans dels primers 5 dies d’inici de la clínica. Per a persones asimptomàtiques la prova adequada és la PCR.

To t i que evidentment és millor això que res, utilitzant els test d’antígens estem fent trampes al solitari i donant‐nos una falsa sensació de seguretat i, segurament, cobrint expedient deixant constància que Salut Laboral està intervenint en la prevenció i el control de la pandèmia.

Davant la situació descrita i sabent que pot tornar a donar‐se la necessitat de moure personal entre parcs proposem:

  1. Dotar dels EPI’s adequats a la plantilla, tal i com venim reclamant fa setmanes homogeneïtzant les mascaretes dins de Parc (responsabilitat de la empresa)
  2. Deixar de fer servir els test d’antígens en companyes asimptomàtiques
  3. En cas de necessitar un cribratge de persona asimptomàtica realitzar‐li un test PCR i deixar registrat els seus contactes estrets durant la guàrdia
  4. Valorar si cal una revisió de la ordre de no barrejar personal de diferents parcs tenint en compte diversos factors i mobilitat en casos excepcionals.

Pels casos excepcionals proposem:

  1. Que el/la company@ s’incorpori directament al parc de destí
  2. Que hi hagi 48h (abans i després) de la seva estada en un altre parc

També reclamem que hi hagi una ordre clara informant als caps de parc o via ordre del servei de tornar a disposar de mascaretes FPP2 al interior dels vehicles d´intervenció, tal i com estava abans de la pandèmia, per evitar la exposició del bombers/es.

Cal recordar que degut a la mala qualitat de la última remesa d´aquestes mascaretes moltes d’elles es trenquen durant el trajecte o en els serveis.

Una altra reclamació que hem realitzat és que seguim sense punts fixes de dispensadors de gels hidroalcohòlics, tal i com està a la resta d´edificis de l´ajuntament de BCN .

I la darrera demanda respecte el procediment del COVID fa referència a la neteja/desinfecció de les instal∙lacions per part del personal SPEIS. Som l’únic personal de l’ajuntament que realitza aquests tipus de desinfeccions dels espais de treball i, segons diversos estudis publicats per organitzacions de renom com exemple la OMS, és del tot improbable el contagi de COVID per superfícies de contacte.

RESPECTE A LA SIRENA DE SORTIDES DE LA MEGAFONIA REMOTA

Els hem tornat a traslladar la nostra preocupació per les afectacions en l’àmbit de la salut que poden provocar el tipus i el volum de la sirena de la megafonia remota.

En aquest sentit els hem traslladat propostes de millora com limitar la sirena a serveis urgents, incorporar pantalles informatives als parcs, canvis al to de la sirena… No ens estem inventant res, hi ha serveis de bombers de les característiques nostres que funcionen perfectament sense “chicharres”.

Salut i lluita

POSSIBLE REACCIÓ A l’ADMINISTRACIÓ DE LA VACUNA: LA SÍNDROME DE GUILLAIN BARRÉ.

9 abril, 2021

INFORMACIÓ D’UNA POSSIBLE REACCIÓ A l’ADMINISTRACIÓ DE LA VACUNA:

LA SÍNDROME DE GUILLAIN BARRÉ.

Des de CCOO-GUB som conscients que la vacunació és necessària per a detenir el virus, però també creiem important que tota la plantilla tingui tota la informació de les possibles reaccions de l’administració de la vacuna.

És cert que en l’últim procediment s’especificava els percentatges d’algunes reaccions a la vacunació.

Però, no entenem com no s’informa d’una reacció que pot donar la vacuna, encara que es pugui produir en tant per cent molt baix i que va ser notificada per CCOO-GUB tant al Departament de Prevenció, com a Inspecció Mèdica i a la Prefectura de la Guàrdia Urbana.

La reacció a la qual ens referim és l’anomenada “Síndrome de Guillain-Barré”, sol començar amb un formigueig i feblesa que comença als peus i les cames, i després s’estén a la part superior del cos i els braços. En, aproximadament, el 10% de les persones amb el trastorn els símptomes comencen als braços o la cara. A mesura que la síndrome avança, la feblesa muscular pot transformar-se en una paràlisi.

Les persones solen experimentar la seva major feblesa durant les dues setmanes següents a l’inici dels símptomes.

Amb aquesta informació no volem que la plantilla deixi de vacunar-se, però sí volem que tingui coneixement de la possible reacció i que, si en algun moment, alguna persona nota algun símptoma estrany, pugui contactar ràpidament amb el seu CAP.

En Guàrdia Urbana de Barcelona ja s’ha produït un cas i el company, després de diversos dies ingressat, ja es troba a casa recuperant-se.

RESULTATS ASSEMBLEA GSABB

29 març, 2021

Foto: Twitter Bombers de Barcelona

En un intent de regular i fer avançar el projecte d’ especialitat del grup de salvament aquàtic de Bombers de Barcelona, ara fa uns 2 anys es va constituir un grup de treball obert per poder elaborar un reglament. Partint de feina que ja s’havia fet anteriorment, després de molt treball i 5 modificacions del document, els participants del grup de treball i la part social, han arribat a un punt de la negociació en que l’administració ha manifestat que havia arribat al límit i no atendria a més modificacions.

En aquest punt hi ha hagut un consens entre tots els participants, en que la proposta tècnica i operativa satisfà les demandes del col∙lectiu en la major part i posa les bases per a una professionalització del grup, però que la proposta laboral i econòmica no és suficient.

Dijous dia 25 de març ha tingut lloc una assemblea per que els membres del grup votessin la proposta tècnica de direcció per tal d’ acceptar o rebutjar la proposta de reglament i que comportaria, en cas d’aprovar‐se, el trasllat del grup de rescat subaquàtic i tots els seus membres al parc de Zona Franca.

S’ha començat la reunió amb la presència de 29 del 33 membres del grup i dels tres sindicats majoritaris en bombers. S’ha decidit fer vot secret en urna al final de la assemblea i delegar els vots de la gent que no havia assistit per que tothom podés votar i arribar a l’acord, com no podia ser d’altra manera, de sortir de la reunió amb una posició comuna com a grup en la que membres i part social defensarien el resultat de la votació.

Cada part social ha exposat els arguments, els del sí, i els del no. Tots els participants s’han pogut manifestar i finalment la votació ha donat el següent resultat:

Sí 15 vots                      No 12 vots                         5 Abstencions

Per garantir un correcte desenvolupament del projecte el document determina que es constituirà una comissió de seguiment formada per dos representants de cada sindicat i dos de direcció, que es reunirà cada cop que sigui necessari i mínim cada sis mesos per vetllar pel compliment de l’acord. L’ajuntament d’altre banda, s’ha compromès a estudiar una proposta econòmica en el marc de la negociació del conveni i la RLT.

Des d’ambdós sindicats entenem que hi ha un ampli consens en el desenvolupament de la proposta tècnica, i atribuïm els vots negatius a la manca de proposta laboral, i que aquestes condicions laborals caldrà defensar‐les en el marc del conveni i de la futura definició de RLT, com així ho determina el mateix document.

Finalment remarcar que des de la mesa de sindicats allí presents ens vam comprometre a sortir amb una postura conjunta, acatant el que votes la majoria, però novament no ha estat possible, ja que un dels tres s’ha desmarcat.

Documentació relacionada:

2021-03-26-Acord-GSABBDescarga

REUNIÓ SOBRE PROCEDIMENTS

23 març, 2021

El dimarts 16 de març vam tenir una reunió de procediments on es van tractar els temes que exposem a continuació:

  • Ens van presentar el procediment de desinsectació: hem demanat que s’especifiquin responsables (de reposició i revisió de material i EPIs…). Pel que fa a la resta, en principi el procediment ens ha semblat correcte.
  • També ens van presentar, després de 5 anys de solꞏlicitar-lo, el procediment de revisió de vehicles per part dels conductors. Hem demanat que desenvolupin la part que tracta sobre les incidències que es troben durant les revisions en general (actualment no hi ha una transmissió de com evolucionen aquestes incidències ni un retorn del què s’ha fet per tal de resoldre-les).
  • Hem reclamat que es reprengui el procediment de fuites de gas (que fa més de 5 anys que està aturat), ja que fem sovint serveis d’aquesta mena i és imprescindible a la ciutat de Barcelona.
  • Hem reclamat també que, ja que a la formació del 2022 o del 2023 hi haurà formació d’incendis urbans, es pugui fer una revisió i fer esmenes de tots els problemes que se’ns presenten amb el procediment de foc habitatge
  • Pel que fa a la procedimentació de les sortides, hem comentat que en serveis de nivell 4 creiem que haurien de sortir 3 ambulàncies del Servei, ja que considerem que dues són insuficients per aquesta tipologia de serveis. També hem reclamat que siguin 2 ambulàncies i no només 1 en molts altres tipus de serveis
  • Ens han presentat una taula de tipologia de serveis, a la qual haurem de fer esmenes.
  • També ens han presentat el procediment de retorn d’experiències. En aquest punt hem comunicat que fóra bo la presència d’un professional psicòleg en els “debriefings”, sobretot de cara a detectar casos d’estrès post-traumàtic (activació de suport psicològic grupal per ofici en serveis crítics). Alhora demanem que es faci una formació relativa a aquest tema (disponibilitat d’aquest tipus de suports, en quins casos activar-los, etc).També hem comentat que la visió dels bombers/es no queda reflectida en aquest tipus de revisions i retorns d’experiències, ja que les que s’han fet fins ara han estat únicament des del punt de vista de comandaments.
  • S’ha parlat també de que tots els procediments que tenim al Servei tinguin associats un seguit de maniobres, les quals tindran alhora un codi (com s’ha fet amb risc químic)
  • S’han comentat els episodis de multiplicitat de serveis (com en el cas de la borrasca Filomena) i s’ha exposat una recerca que s’ha fet sobre les mancances de CGE, tant de personal com de mitjans.
  • Ens han comentat que estan fent el procediment de risc biològic i que ens el presentaran en breu

Documentació relacionada:

2021-03-16-procedimentsDescarga

MANCA DE COORDINACIÓ EN L’APLICACIÓ DELS PROTOCOLS DE PREVENCIÓ PER LA COVID EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

19 març, 2021

MANCA DE COORDINACIÓ EN L’APLICACIÓ DELS PROTOCOLS DE PREVENCIÓ

PER LA COVID EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

 

Hem denunciat la descoordinació en l’aplicació dels protocols de prevenció per la COVID en algunes dependències de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

A inicis del mes de març un agent destinat en Zona Franca va donar positiu així com un dels seus companys de patrulla. Els comandaments de la seva unitat van activar el protocol de desinfecció, però ni es va precintar la sala menjador la qual és compartida per altres unitats, ni es va avisar a la resta de comandaments de les diferents unitats que comparteixen espais.

Aquesta descoordinació va provocar que la sala fos utilitzada per agents en servei d’altres unitats perquè no estava precintada ni s’havia col·locat cap cartell d’avís.

Aquest descontrol no és la primera vegada que succeeix a les dependències policials de Zona Franca.

Exigim més coordinació i informació.

La prefectura ha de ser la primera interessada en què no hi hagin contagis i que no posen en risc la salut dels i les seves agents.

 

Exigim més coordinació i informació.

DENUNCIEM QUE LES PATRULLES UNIPERSONALS POSEN EN PERILL ALS I LES AGENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

15 març, 2021

 

DENUNCIEM QUE LES PATRULLES UNIPERSONALS POSEN EN PERILL ALS I LES AGENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

 

En la situació actual, amb un NIVELL  ALT ANTITERRORISTA (ALERTA 4 PERMANENT), i amb incitacions contínues en publicacions encoratjant a atacs a policies, fins i tot amb manuals de com atemptar i consells de com realitzar seguiments per a buscar el moment idoni per a atacar a policies quan es trobin solos.

Davant aquesta situació d’amenaça i l’animadversió cap a la nostra professió, que malauradament creix més en la part més radical de la societat, cada vegada més nombrosa, no entenem com continuen assignant els comandaments patrulles unipersonals per a serveis com a custòdies d’edificis municipals (comissaries, regidories, …), ni entenem com des de Prefectura es permet i autoritza aquesta pràctica generalitzada en tota la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Els i les agents que han de prestar aquest servei, una vegada rebudes les novetats, es desplacen soles; ja sigui a peu, en vehicle policial (generalment moto) i fins i tot amb el seu vehicle particular.

Durant aquest desplaçament queden totalment exposats/des, a la mercè de qualsevol atac o agressió, quedant també exposats/des davant qualsevol indisposició o pèrdua de coneixement, sense company/a que pugui avisar a la central.

En els punts fixos que cobreixen es troben, a més, exposats/des al públic, sense proteccions físiques i, en moltes ocasions, en ubicacions sense logística, sense el mobiliari mínim per a prestar el servei, amb una cadira al costat del conserge o en el taulell d’entrada a l’edifici.

 

EXIGIM A LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA…

… que no s’assignin patrulles unipersonals en cap servei, prevalent la seguretat dels i les agents de la GUB per sobre d’intentar cobrir tots els serveis possibles; en tot cas, contractin més policies per la ciutat.

La solidaritat de les i els Bombers de Barcelona

11 març, 2021

Bombers Solidaris ens hem compromès a aportar 1.000€ que sortiran del 25% de les aportacions del Teaming, i volem recollir amb aquest repte almenys 1.000€ mes entre els nostres simpatitzants per tal de cobrir una part important del cost.

Enviament de 15 epis complerts de foc per la creació d’un nou parc de Voluntaris a San Bernardo, Xile

Des d’ ASL (Acció Solidaria i Logística) i Bombers Solidaris, volem ajudar als companys/es de la ciutat de San Bernardo, al barri de Condores de Nos, al sud de Santiago de Xile, enviant material de protecció individual de Bombers pel seu parc de voluntaris.

A Xile, els parcs de bombers son totalment formats per voluntaris, l’administració contracta un conductor / cuartelero i aporta diners per comprar vehicles i posar instal·lacions. Totes les altres despeses i totes les eines, material extra i millores son cobertes pels voluntaris/es que paguen una quota mensual d’entre 5 i 25€ per formar part del cos.

La decisió de fer un nou parc a San Barnardo, es va prendre per un sinistre que va succeir l’any 2020 i que ha fet que els veïns s’organitzin per formar aquesta Brigada. Durant aquests mesos, han rebut formació i han fet campanyes de recerca de voluntaris i de finançament. Quan tinguin tot el material i formació realitzada, podran esdevenir una companyia oficial.

Arran de la visita a Catalunya d’un dels seus membres i el contacte a traves dels Parcs de Bombers, s’ha iniciat una col·laboració per enviar 15 equips complerts de protecció i material de rescat, així com l’organització de jornades formatives. Ells com a mostra d’agraïment, han inclòs la bandera de Catalunya al seu escut i utilitzen amb orgull l’expressió “Salut i foc” com a pròpia. La seva intenció es anomenar a aquesta nova companyia com a Bomba Catalunya.

A causa de la pandèmia i de la reducció de vols internacionals, l’enviament de mes de 300 kg de material tindrà un cost d’entre 3000 i 4000€.
Per ells es difícil recollir tots aquests diners, penseu que a Xile el salari mínim es de 345€ al mes i el salari mitja es de 12.000€ a l’any.


Bombers Solidaris ens hem compromès a aportar 1.000€ que sortiran del 25% de les aportacions del Teaming, i volem recollir amb aquest repte almenys 1.000€ mes entre els nostres simpatitzants per tal de cobrir una part important del cost.

Vull col·laborar!

RECLAMEM MÉS SEGURETAT EN LES DEPENDÈNCIES DE LA GUÀRDIA URBANA

10 març, 2021

RECLAMEM MÉS SEGURETAT EN LES

DEPENDÈNCIES DE LA GUÀRDIA URBANA

El clima actual de crispació social agreuja les deficiències sistemàtiques de prevenció i seguretat que pateixen les dependències policials de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Hem reclamat a la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona que es revisi totes les mesures de seguretat de totes les dependències, especialment les de prevenció davant un intent d’intrusió i/o d’assalt.

És imprescindible que instal·lin, en totes les comissaries, sistemes de tancament de seguretat, a més i protegir les dependències de possibles intents de trencament de cristalls i possibles intents d’incendiar-les amb llançaments d’objectes incendiaris (tipus còctels molotov) o similars.

D’altra banda, exigim que s’imparteixi formació a tots i totes les agents per a l’ús dels escuts i el material de contenció, per a un correcte ús, i per a evitar i minimitzar els riscos d’accidents.

HEM PRESENTAT ESMENES A LA PROPOSTA DE L’ADMINISTRACIÓ SOBRE LES VACANCES

3 març, 2021

El passat 24 de febrer a la tarda vam rebre un correu de relacions laborals amb la proposta de gestió de vacances per al 2021.

El dia 26 de febrer a primera hora del matí l’Agrupació de Bombers va contestar aquest correu amb tot un seguit d’al∙legacions a la proposta presentada per l’administració.

El mateix dia 26 a mig matí l’administració ens contesta a les al∙legacions presentades amb els següents arguments: No s’accepta / es considerarà per a l’any 2022.

Aquest fet no deixa de ser una mostra més de la nul∙la capacitat organitzativa i negociadora que mostra l’actual Direcció juntament amb el departament de relacions laborals. Ens podria preocupar la falta de respecte cap a les propostes dels representants dels treballadors, però la veritat és que ens preocupa molt més aquesta incapacitat mostrada.

Tot seguit us adjuntem les propostes que vam fer arribar a relacions laborals:

  • El sistema de vacances basat en períodes de 2 guàrdies, es va adaptar amb la modificació de l’horari al passar a fer 1‐4 tot l’any i a conseqüència de la manca de personal estructural per poder cobrir el servei i alhora les vacances.

En l’acord de 3 de desembre de 2018, es va optar per crear la figura de les GJ i reduir la quantitat de vacances de 4 guàrdies en horari estival a 2 guàrdies en l’any 2019 i si es podia a 3 guàrdies a 2020 , a més es va augmentar el nombre de permutes possibles en 5 mes per facilitar la realització de vacances pels bombers. Tot això per un període de 2 anys que ja ha finalitzat.

Per tant, creiem que aquest any s’hauria de recuperar les 4 guàrdies de vacances en període estival entenent que ja han entrat 80 bombers/es més i que tindrem 80 més en practiques.

  • Sobre la quantitat de personal que pot fer vacances i la distribució, tenim varies al∙legacions:
    • Primer: Considerem que el sistema de quinzenes és obsolet i que s’ha de mirar el personal que vol vacances diàriament.
    • Segon: No entenem el perquè no pot realitzar el mateix nombre de gent vacances fora de període estival que en període estival. Si volem fomentar que la gent agafi vacances fora d’estiu ho hem de facilitar. A més, fora d’estiu normalment no s’ocupen totes les places de tots els torns, només algun torn te excés i acaba generant un conflicte intern innecessari doncs els mínims de parc i els de ciutat queden garantits.
    • Tercer: Aquest any tenim un 25% mes de personal als parcs que al 2019 (3‐4 persones per torn i parc), però en canvi la quantitat de personal que pot fer vacances es el mateix, creiem que almenys s’hauria d’ampliar 2 places més a cada dia en el cas dels bombers per garantir que tothom podrà gaudir de les seves vacances. Considerem també que una plaça de vacances de comanament per dia és poc i que tenint en compte el personal de GA, es podria ampliar a 2.
  • Quart: Al document no parla ni de tècnics ni de personal d’infermeria:

En el cas dels tècnics, per tal de poder garantir les vacances del personal durant tot l’any, demanem que es recalendaritzin les imaginaries per evitar que el personal hagi de fer permutes per garantir el servei.

Sobre els sanitaris, creiem que s’han de marcar uns mínims de cobertura i poder flexibilitzar la realització de les GAs, sempre d’acord amb el personal afectat, per tal de cobrir les necessitats i alhora garantir el dret a planificar les vacances.

Salut i lluita,

Barcelona, 1 de març de 2021

Documentació relacionada:

2021-03-01-vacancesDescarga

REUNIÓ GRUP RESCAT AQUÀTIC GRABB

1 març, 2021

El passat dijous vam tornar a reunir-nos per a fer una revisió del tercer esborrany que des de Direcció ens han passat del tema de submarinistes. Tots els sindicats vam tornar a plantejar diversos punts del document que no ens acaben de convèncer i de nou vam fer esmenes. Direcció està disposada a revisar tot el que es va dir en aquesta reunió i tan bon punt ho tinguin mirat ens tornaran a convocar.

Potser la propera serà la darrera reunió per a revisar aquest document, però en tot cas des de CCOO no se signarà res fins que el document s’hagi exposat i sigui acceptat pel personal del GRABB, per tal de tenir un consens general. És a dir, les reunions que estem fent són per tal d’arribar a un preacord que serà el que es presentarà a la plantilla, la qual haurà de donar la conformitat per tal de que es firmi.

Salut i lluita

Barcelona, 23 de febrer de 2021

Documentació relacionada:

2021-02-23-GRABBDescarga

PERQUÈ VOLEM VETLLAR PROTEGIR I SALVAR

1 març, 2021

Els Caps de Sala i Auxiliars de Sala com a responsables de la gestió d’emergències del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (SPEIS) de Barcelona, volem fer palès aspectes que considerem molt greus i que s´han vist agreujats en els darrers temps per l’increment de serveis, com a conseqüència del canvi d’hàbits dels ciutadans, l’envelliment de la població, l’evolució de les emergències, la integració del 112 i la modificació del model de gestió de la sala CGE.

A la ciutat de Barcelona, amb més d’1,6 milions d’habitants, amb un dels principals ports comercials i de passatgers del Mediterrani, un municipi que en temporada alta incrementa la població per turisme, amb riscos especials per la presència de empreses SEVESO, amb una zona urbana complexa amb part de la mateixa dins la massa forestal del Parc de Collserola i un conveni de col·laboració amb els municipis limítrofs per donar suport a altres serveis en cas de necessitat; el número de persones definides per a la Direcció de SPEIS com a mínims de sala està establert en 4 persones.

L’any 2020 es van gestionar des de la sala del CGE prop de 24.550 serveis. La pràctica totalitat de les guàrdies es van cobrir amb el numero de persones definides per la direcció com a mínims de sala. S’ha normalitzat que la sala treballi sempre en mínims.

També s’ha de tenir en compte que les baixes de personal SPEIS, previstes, degudament informades i de llarga durada encara no han estat cobertes després de més d’1 any. Això ha provocat que durant el 2020 el personal SPEIS que treballa al CGE hagi efectuat 2004 hores extraordinàries, reflectint la manca de personal que venim denunciant des de fa temps.

L’increment de serveis a gestionar arran de la integració amb el 112 ha estat al voltant d’un 40%. És cert que la passarel·la amb el 112 permet disposar més ràpidament d’informació de l’incident, però augmenta el temps de gestió i la càrrega de treball sense que s’hagi incrementat el personal de la sala. A partir de l’1 de març s’amplia el personal de sala amb un tercer gestor que no serà personal de l’Ajuntament.

A la sala CGE igual que a un parc de bombers, s’ha de disposar del personal necessari per gestionar de manera correcta les situacions d’emergència que es donen durant la guàrdia i no cobrir de manera habitual la sala amb el personal considerat com a “mínims de sala”.

La incorporació de la matriu de comunicacions com a sistema més eficaç per la gestió de les comunicacions telefòniques i de ràdio que, a priori es considerava que seria una millora, s’ha convertit en un problema greu. S’ha adquirit un producte que no s’adequa a la gestió de les emergències.

Reclamem la remunicipalització de la totalitat dels treballadors de la sala i la ubicació definitiva en un entorn adequat del Centre de Gestió d’Emergències, així com disposar d’eines adequades per a la gestió de les emergències a la ciutat.

Entenem que en aquestes condicions no podem donar un servei de qualitat i volem posar de manifest que la voluntat i auto responsabilitat del personal de sala poden esdevenir insuficients a l’hora de donar l’atenció que la ciutadania mereix i necessita en situacions urgents i crítiques, tement que puguin haver pèrdues irreparables, que es podrien evitar si les condicions del CGE fossin les adequades a les necessitats reals del servei i de la ciutat.

És per aquests motius que el personal que treballa a la sala del CGE firmem el present document, notificant la perillosa i delicada situació a la que estem dirigint les emergències de la ciutat i l’atenció a la ciutat i a la ciutadania de Barcelona.

Documentació relacionada:

2021-03-01-Comunicat-personal-del-CGEDescarga

UNA ALTRA FALTA DE PREVISIÓ, DE GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA, AMB LA VACUNACIÓ

23 febrer, 2021

 

Exigim la vacunació immediata de les i dels agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona que per ser majors de 55 anys no seran immunitzats amb la vacuna “Astrazeneca”

Existeixen altres vacunes en el mercat, com la Pfizer, etc. Les quals,  poden ser administrades amb total garanties a les i als companys de més de 55 anys.

La seva vulnerabilitat per no estar vacunats és una falta de previsió, una altra més de l’administració i de la prefectura de la Guàrdia Urbana.

 

CCOO EXIGEIX CELERITAT I EFICÀCIA EN ELS PLANS DE VACUNACIÓ

REUNIÓ COMITÉ DE SEGURETAT I SALUT DEL MES DE FEBRER

23 febrer, 2021

REUNIÓ SEGURETAT I SALUT

Benvolguts companys i companyes,

El passat dia 19 vàrem assistir a la reunió del comitè de seguretat i salut, on es va fer seguiment de les peticions fetes fins ara i vàrem traslladar noves problemàtiques i propostes a la direcció.

Una vegada més reclamem una reunió monogràfica sobre Covid i sobre la creació d’una unitat Sanitària, ja que en situacions com la que estem vivint derivades de la pandèmia i les vacunacions es fa encara més visible la seva necessitat. Denunciem que la direcció no tingui en compte l’opinió i el suport dels i les nostres sanitàries. Creiem que no estan valorant suficientment l’esforç que fan pel que fa a gestió de les vacunacions, gestió de casos positius, realització de testos serològics i assessorament al personal, en molts casos amb una disponibilitat de 24/7. El fet de no crear la unitat és menystenir‐los i invisibilitzar‐los, d’altra banda, és incongruent afegir la titulació de metge a les places de tècnic mig que es convocaran en breu si no aposten per crear aquesta unitat sanitària.

Pel que fa al seguiment de les obres, es va demanar informació sobre:

‐     Pati de Llevant.

‐     Pati i il∙il·luminació de Sant Andreu

‐     Com i quan es resoldrà la plaga de mosquits de Sant Andreu

‐     La construcció del futur castellet de Vall d’Hebron. (Se’ns informa que començarà en breu).

‐ Es reclama quan s’arreglarà la climatització de VH. La resposta és que començarà el dia 1 de març.

‐ Es torna a reclamar una solució amb la ventilació de VH, en tant que la ventilació forçada no és suficient.

‐ Informar que s’han acabat les obres als vestidors per a bomberes de ZF i de VH, i que finalment, tal i com es va demanar, s’han fet més grans del que estava planificat amb previsió de que entrin més bomberes al cos. També se’ns informa que hi ha projectes d’ampliació dels vestuaris per a bomberes pels parcs d’EX, SA i LL.

‐ Les obres del CGE, ja són a la primera fase i al juny les obres estaran acabades.

Pel que fa a altres peticions:

‐ Es reclama que amb les nostres tauletes, puguem accedir a l’historial clínic dels pacients per tal de millorar el servei i augmentar la nostra seguretat.

‐ S’ha presentat una consulta jurídica per que s’estudiï la instal∙lació de protectors auditius a tots els tancs.

‐ Es demana que en els REX (retorn d’experiències), hi apareguin més l’opinió i visió dels bombers.

‐ Es demana disposar de càmeres als serveis, que ens servirien tant per formació com per augmentar la nostra seguretat.

‐     Seguim a nivell 4 de terrorisme i encara no disposem de material de seguretat per casos on sigui necessari.

‐    Es presenta un informe de Bombers de Madrid sobre la “xixarra” dels parcs i l’afectació a la salut dels i les bomberes. Es demana que la direcció l’estudiï per tal que les alertes puguin ser, per exemple, diferents segons la tipologia de servei, que els volums estiguin estandarditzats, els tons siguin menys agressius, etc.

‐ S’ha sol∙licitat una revisió del protocol de neteja de superfícies, ja que tal i com ha informat l’OMS, no té sentit si no es tracta d’un hospital o d’un espai amb càrrega vírica elevada.

Res més per ara, continuem treballant per ser millors. Salut i lluita.

Documentació relacionada:

2021-02-18-reunio-segureat-i-salut-laboralDescarga

Barcelona, 22 de febrer de 2021

COMIAT COMPANYS DE CCOO

9 febrer, 2021

Amb aquest comunicat volem agrair la feina realitzada durant els darrers anys a tres puntals de l’Agrupació de CCOO que per motius diversos deixen d’exercir les seves funcions sindicals.

En Pere Martínez, en Yago Abad i en Pau Serra finalitzen la seva etapa a primera línia del sindicat per dedicarse a altres projectes vitals.

Des de l’Agrupació de CCOO no podem fer res més que donar‐los les gràcies més sinceres per treballar de forma incansable amb l’objectiu de millorar les condicions laborals de tots nosaltres i fer millor l’SPEIS de Barcelona.

Els volem agrair també la forma en que han realitzat aquesta tasca, des del més absolut altruisme i buscant sempre el bé general per davant del personal. Han estat, són i seran un exemple per a tots nosaltres.

Ara mateix tenim la sensació d’haver‐nos quedat orfes. Tenim molta clar que a Bombers de Barcelona no seríem on som sense la seva aportació. Els objectius socials assolits en els darrers anys en són la millor mostra. Sabent d’on venim, i no creiem que molta gent pogués imaginar la nostra situació actual en l’àmbit de les condicions laborals.

És per aquest motiu que l’executiva de l’Agrupació de CCOO els volem tornar a donar les gràcies i els desitgem molta sort en els nous projectes que ara enceten. Ha estat un privilegi compartir batalles amb vosaltres, us trobarem molt a faltar.

adeu_amics_080Descarga


Salut i lluita,

Ultimes novetats sindicals a Bombers de Barcelona

4 febrer, 2021


Tenim molts fronts oberts i sembla ser que la maquinaria ja torna a estar en marxa després de les vacances de Nadal.

Hem estat pendents de la integració al 112 i estem treballant per aconseguir millores al CGE amb la finalitat de disposar de més personal per assumir totes les necessitats dels nou sistema i millorar la eficiència de la nostra sala, especialment en dies d’acumulació de serveis.

En aquest sentit estem treballant també a nivell polític per forçar una solució i evitar la reducció de personal que han anunciat arrel de la connexió amb el 112.


També s’ha treballat per solucionar les incongruències del resultat del concurs de mobilitat. Tot i no aconseguir el nostre objectiu, gràcies a les al∙legacions del personal afectat i la pressió sindical possiblement haurem disminuït l’afectació negativa que havien patit una part dels bombers i bomberes que s’hi havien presentat.


Hem continuat el treball per assolir el més aviat possible la consolidació de les GJs a la que l’administració es va comprometre. Continuem a l’espera a que l’administració ens convoqui per tancar aquest tema.


Com ja us vam informar en un comunicat específic, hem treballat i posat les bases per a la tant desitjada especialitat de rescat aquàtic. Esperem que en breu sigui una realitat i puguem continuar treballant per estructurar la resta d’especialitats que l’SPEIS necessita.


Finalment hem tingut una reunió de treball de vestuari amb la finalitat de millorar els nostres EPIs. En aquesta reunió s’ha consensuat el nou model de botes de foc.


Res més per ara, continuem treballant per ser millors.

Salut i lluita,
Barcelona, 29 de gener de 2021

Documentació relacionada:

2021-01-29-resum-setmanaDescarga
  • « Go to Previous Page
  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Go to page 4
  • Go to page 5
  • Interim pages omitted …
  • Go to page 17
  • Go to Next Page »

Footer

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

Formació policial

Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA