• Skip to main content
  • Skip to footer
MENUMENU
  • Ajuntament
    • INTEGRAL
    • ORGANISMES
    • EDUCACIÓ
    • XXSS
  • Bombers/res
    • Twitter
  • Guàrdia Urbana
    • Jubilació
    • XXSS
    • Defensa Penal
    • Publicacions
      • Ojo Avizor
      • Guia Riscos Laborals
      • Revista 2021
    • Afilia't
  • Serveis
    • Descomptes
    • Formació
      • Actualitat
      • CCOO CATALUNYA
      • Formar-Te
      • Policia
    • Assessorament
    • Assegurances
      • Accidents
      • Mútua
      • Nòmina
        • Sol·licitud
      • Altres
  • Drets
    • Conveni 2021-2024
    • Notícies
    • III Pla d'Igualtat
    • Protocol LGTBI+
    • Teletreball
  • Àrees
    • SALUT LABORAL
      • Notícies
      • Curs Riscos Laborals
      • Curs Accidents in Itinere
    • FORMACIÓ
      • Online
        • EAPC
          • Contractes del sector públic
    • OPOSICIONS
  • AFILIA'T
  • Cercar
  • Working Class ZONE
    • Agenda
    • La Nostra Revista
    • Full de Ruta
    • El Futur
    • Inici Sessió
    • Intranet
    • Calcular Cess. Prog.

C C O O

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical Ajuntament de Barcelona

HOLA!

COMUNICATS SALUT LABORAL

Deficiències en les instal·lacions de les comissaries de la Guàrdia Urbana de Barcelona

1 març, 2023

UDAI

Demanem que se’ns informi si existeix, o s’ha sol·licitat algun informe a Guàrdia Civil que indiqui si és viable o no disposar d’armer pels i les agents de la unitat UDAI en l’edifici de Pi Sunyer. En cas afirmatiu volem que se’ns faci lliurament de l’informe de la Guàrdia Civil. En cas que l’informe sigui positiu demanem que s’instal·lin armers per a l’UDAI en l’edifici de Pi Sunyer.

UNITAT D’INFORMACIÓ

No pot ser que la Unitat que s’encarrega de mantenir al dia la informació de prevenció i seguretat en la ciutat de Barcelona no tingui material informàtic actualitzat.

Hem demanat que se substitueixin els ordinadors de la Unitat d’Informació per uns amb millors components, per a esmenar els bloquejos i alentiments que sofreixen amb els models vells.

UNITAT MUNTADA

Demanem l’adquisició per rènting de furgonetes de major potència i 4×4 per a la Unitat Muntada. Per a permetre el correcte transport del personal, del remolc dels cavalls i evitar pèrdues de tracció per falta de potència i tracció 4×4.

GDU’s i ALTRES SERVEIS NO UNIFORMATS

Hem demanat a la prefectura que ens comuniquin les i els agents que, en l’any laboral del 2022 (des del 24/01/2022 fins al 23/01/2023), han prestat servei en GDU o altres serveis no uniformats, i la quantitat de dies, per cada agent, que han prestat aquest tipus de servei dins del seu calendari anual, així com el percentatge que suposen aquests dies respecte del total del seu calendari anual.

Quan tinguem les dades, reclamarem des de GUBCCOO el cobrament del val de paisà que corresponguin pels i les agents afectades.

UT 1 CIUTAT VELLA

Com és possible que un edifici nou que ha costat més d’un milió d’euros s’hagi dissenyat tan malament, amb moltes carències en seguretat, vestidors petits i sense aigua calenta, etc.

  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 7
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència

13 octubre, 2022

Reclamem un servei de suports psicològic especialitzat i experiència treballant en les patologies més comuns que podem desenvolupar per la nostra feina, ja que el servei actual (pre-b) és un servei generalista i molt limitat i ha deixat molt a desitjar en els últims casos que ha portat.

Així mateix, demanem una col·laboració més estreta amb el CUESB per les primeres intervencions en “calent” després d’una intervenció en què sigui necessari i també demanen un seguiment i valoració posterior que avui en dia és inexistent, ja que moltes d’aquestes patologies poden desenvolupar-se un temps després.

DEMANEM EL TANCAMENT DE LA GALERIA DE TIR DE L’EIXAMPLE PER TEMPERATURES EXCESSIVES

5 juliol, 2022

DEMANEM EL TANCAMENT DE LA GALERIA DE TIR DE L’EIXAMPLE PER TEMPERATURES EXCESSIVES

Els delegats de prevenció de CCOO GUB hem estat alertats d’una deficiència greu en la temperatura de la galeria de Tir d’UT2, on s’estan sobrepassant els 27 °C.

Segons ve recollit en el Reial decret 486/1997 que regula les disposicions mínimes de seguretat i salut en el treball:

“… on es facin treballs sedentaris propis d’oficines, la temperatura haurà d’estar compresa entre els 17 i 25 °C. Aquells on es facin treballs lleugers el rang s’estableix en 14 i 25 °C.”

Amb temperatures inferiors a 15 °C o superiors a 27 °C existeix un risc de sofrir estrès tèrmic, per la qual cosa s’està posant en risc la salut dels treballadors/res que realitzen les pràctiques de tir en UT2, si tenim en compte que en la galeria de tir els agents estan realitzant les pràctiques amb tota la uniformitat, inclòs l’armilla antibales, superant els 27 °C de temperatura.

Desconeixem si aquestes deficiències també estan afectant la renovació forçada de l’aire i es pogués estar acumulant CO₂, a més dels riscos dels components tòxics produïts per les deflagracions dels trets i de la pólvora.

Els delegats/des de prevenció, perquè no disposem de mecanismes de mesurament, tampoc podem verificar l’estat de l’aire, ni de la humitat de la sala de tir.

Per tot això hem demanat a la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona que se suspenguin totes les pràctiques de tir en la galeria d’UT2 fins que es corregeixin els problemes de climatització i ventilació.

VERGONYA!

24 maig, 2022

VERGONYA!

VERGONYA!

Hem denunciat davant la Inspecció de Treball la decisió de la prefectura d’usar la nau industrial ubicada al carrer Tànger com aula de formació per la Guàrdia Urbana.

És inconcebible fer ús d’aquestes dependències que no reuneixen cap requisit per prevenir riscos laborals i de confort.

La seva utilització permanent com edifici dedicat a la formació incompleix totes les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball.

Exigim que es paralitzi la formació en aquest lloc i es prenguin les mesures correctores adients.

ESTRÈS TÈRMIC EN LA UNITAT MUNTADA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

17 maig, 2022

És inconcebible que la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona permeti que la temperatura i la humitat en la Unitat Muntada no compleixin la legislació laboral en matèria de prevenció i riscos laborals.

L’exposició a les condicions ambientals dels llocs de treball no ha de suposar un risc per a la seguretat i la salut dels treballadors.

La calor excessiva o estrès tèrmic no sols ho és sinó que pot ocasionar danys a la salut i agreujar malalties prèvies (respiratòries, cardiovasculars, cutànies, gastrointestinals, diabetis, insuficiència renal, epilèpsia, etc.) de manera que poden arribar a ser fatals.

En dies de calor intensa el cos humà es veu obligat a fer un gran esforç d’adaptació per a mantenir la temperatura corporal normal (entorn dels 37 °C).

Quan la temperatura del cos supera els 38 °C es poden produir els citats danys a la salut i, a partir dels 40,5 °C, la mort.

L’estrès tèrmic augmenta la probabilitat que es produeixin accidents de treball.

Per això, durant les onades de calor cal intensificar les mesures i conductes preventives i seguir els consells de les autoritats sanitàries. El confort tèrmic és essencial per al benestar i la salut dels treballadors.

Fa 8 mesos (7/09/2021) es van realitzar els mesuraments oportuns de comprovació de temperatura i humitat en les instal·lacions en qüestió, de les quals encara no tenim resposta.

Hem pogut comprovar in situ que la temperatura i humitat no són aptes per al bon funcionament de les tasques que es fan allí.

Exigim que s’instal·lin els aparells electrònics adequats que de manera forçada, puguin garantir la temperatura i humitat que la llei entén com a adequada per a poder treballar.

Així mateix, sol·licitem que s’instal·li a l’interior de la zona de quadra un termo higròmetre.


  • Reunió Comité Vehicles Guàrdia Urbana de Barcelona28 novembre, 2023
  • Evitem riscos laborals a la Unitat Territorial 723 novembre, 2023
  • DEMANEM QUE EL SERVEI DE REFORÇ (COFA) ES FACI EXTENSIU A TOT L’AJUNTAMENT23 novembre, 2023
  • CURS DE PREPARACIÓ PER ACCEDIR A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023
  • EXIGIM MÉS SEGURETAT A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA23 novembre, 2023

MÉS PREVENCIÓ, MÉS SEGURETAT!

16 maig, 2022

MÉS PREVENCIÓ, MÉS SEGURETAT!

Davant la decisió de la nostra prefectura de canviar la logotipació dels vehicles policials, adoptant el patró Battenberg, com recomana la Subdirecció de coordinació de policia de Catalunya que segueix la recomanació de la norma Europea CEN 1789, European Standard Police.

Atès que la pintura de les noves furgonetes no són reflectores, reduint la seva visibilitat en horari nocturn un 90%.

CCOO exigim que tots els vehicles de la Guàrdia Urbana de Barcelona es logotipen amb elements reflectors, i si és necessari s’usin vinils reflectors com usen altres policies de l’estat espanyol.

PER FI! ES RENOVA LA FLOTA DE LA UNITAT D’ACCIDENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

4 abril, 2022

PER FI! ES RENOVA LA FLOTA DE LA UNITAT D’ACCIDENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

El dijous 31 de març els delegats sindicals de prevenció vam ser convocats a la Zona Franca per a assistir a la recepció i lliurament de 4 noves furgonetes model Ford Tourneo per a la Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA).

Amb aquestes 4 furgonetes s’inicia, per fi!, el procés de renovació del parc mòbil de la UIPA que des de Comissions Obreres hem reclamat fa temps, igual que en altres unitats.

A l’espera que es lliurin 10 furgonetes elèctriques més que es troben a meitat del seu procés de licitació i transformació, la necessitada renovació de la flota s’ha iniciat.

Valorem positivament l’arribada d’aquests vehicles després d’anys de reivindicació sindical.

Amb aquestes 10 furgonetes elèctriques es renovaran les 12 furgonetes velles de la UIPA, passant a disposar de 14 furgonetes en modalitat de lísing.

Patró Battenberg

Les noves furgonetes venen amb logotips seguint el patró Battenberg tal com està recollit en les recomanacions de la Generalitat de Catalunya i de la Comunitat Europea.

Més espai més confort

Aquest model és de majors dimensions que les anteriors, la qual cosa dota de major espai i confort. En la part central disposa d’una zona amb taula, seients, endolls, llums… i en la part posterior s’ha adaptat l’espai per a portar tot el material necessari per a les funcions de la unitat.

Visibilitat

Fins i, així i tot, creiem que es podria haver millorat la visibilitat lateral de les furgonetes fent que la pintura blava i groga fos reflectora o directament posant vinil reflector i no pintura.

Imatge

També trobem a faltar que la paraula Policia tingui una major rellevància, perquè no en totes les ciutats d’Espanya, ni tots els turistes coneixen el significat de Guàrdia Urbana.

Tampoc entenem perquè no s’especifica el nom de la nostra ciutat, és a dir, Guàrdia Urbana de Barcelona, això pot provocar que se’ns confongui si hem de circular per altres municipis.Entenem que s’hagi volgut seguir la recomanació de la Generalitat i de la Comunitat Europea, però pensem que aquestes petites modificacions no afecten la intenció d’homogeneïtat de la recomanació i guanyaríem en visibilitat i en reconeixement Policial davant la ciutadania.

Problemes tècnics

Hem informat d’un parell de problemes tècnics que s’han compromès a resoldre’ls amb urgència; un és amb els suports dels senyals i l’altre amb les emissores. Una vegada estiguin resolts aquests problemes les furgonetes es posaran en servei.

Celebrem que la prefectura comenci a seguir les recomanacions de la Comunitat Europea, però els recordem que seria bo aplicar aquest mateix criteri amb les recomanacions específiques de descans per al torn de nit.

Reunió del CSSL celebrada el passat 13 de maig

26 maig, 2021

RESUM DEL CSSL

Benvolguts companys i companyes, us fem un resum de la darrera reunió del CSSL celebrada el passat 13 de maig.

  1. Accidentalitat
    Ens exposen que tenim dues persones de baixa de llarga durada, una per COVID i l’altra per un tema traumàtic i que en general la accidentalitat a l’SPEIS s’ha reduït l’any 2020 i el que portem de 2021.
  2. Vigilància de la salut
    Ens informen que es realitzarà un contracte menor amb una mútua per poder continuar realitzant les revisions anuals del personal. D’aquesta manera tapen el forat de la nefasta gestió que ens ha deixat sense contracte ordinari.
  3. Activació de la megafonia remota
    El departament de telecomunicacions de la gerència ens informa que el sistema actual de megafonia als parcs permet poca parametrització, només es pot actuar sobre el volum. Estan estudiant un pressupost de futur per fer un canvi de la tecnologia actual com a estratègia a llarg termini. Ens plantegen com a solució intermitja fer un estudi i prova pilot per veure quines opcions hi ha de modificació amb el sistema actual per tal de generar una habilitació que millori la percepció sonora.
    Des de CCOO fem dues reclamacions:
    ‐ Estudiar la possibilitat de diferenciar l’activació entre serveis urgents i serveis no urgents
    ‐ Prioritzar una intervenció al parc de l’Eixample per modular el senyal acústic igual que ja s’ha fet a altres parcs
  4. Formació en la prevenció de riscos laborals
    Ens informen del canvi de formació prevista. Queda post‐posada per l’any 2022 la formació forestal; els motius que han motivat aquest canvi són:
    -El moment en el qual s’havien de programar els grups encara estàvem en estat d’alarma i no es coneixia la previsió d’evolució de la pandèmia, la qual cosa feia que la formació no es pogués dur a terme en les condicions òptimes en relació als grups i la temporització
    ‐ És preferible que tots els bombers i bomberes realitzin aquesta formació abans de la campanya forestal
    La formació prevista per la segona meitat d’aquest any serà una formació on‐line sobre prevenció de riscos laborals amb l’objectiu de sensibilitzar tot el col∙lectiu en aquest àmbit.

Tot i que entenem la necessitat d’adaptació constant a la situació pandèmica posem en dubte la realització d’aquesta formació on‐line que encara no està documentada a nivell de continguts i que, novament, ens manté en una relació de supeditació amb l’ISPC. Fet que aprofitem per tornar a denunciar i a reclamar una major presència de membres del SPCPEIS als òrgans de presa de decisions de l’ISPC, així com ser coneixedors del tipus de conveni de col∙laboració que existeix entre l’Ajuntament de BCN i l’Institut.

  1. Parc de Vallvidrera
    A nivell de la visita de la infraestructura que els delegats de prevenció van fer al parc juntament amb els responsables del DLI, veiem que han posat solució a algunes de les reclamacions que veníem fent els darrers anys (detectors de fum, marques per aparcar, passamà a l’escala, contenidor de paper i cartró al menjador, revisió de la cuina i del gas i prevista la revisió i el manteniment de la xemeneia). Continua sense resoldre el tema del rentaplats, una cinquena nevera i que només hi ha una taquilla contemplada per al personal femení.
    Operativament ens informen que amb data 28 d’abril es va iniciar la pre‐campanya amb recorreguts de prevenció operativa que s’allargaran fins al 27 de maig. Les dates previstes de campanya d’estiu pel Consorci del Parc de Collserola són d’inici el 18 de juny fins a finals del mes d’agost; tot i que el servei quedarà cobert en el format de 7 quinzenes entre finals de maig i principis de setembre amb personal dels parcs de VH‐LL‐SA (que correspondrà a tres guàrdies per cada equip de treball).
    El canvi sorprenent i on mostrem la nostra disconformitat és en el format de la cobertura que passarà a ser de 12h presencials al parc de VA. El B‐211 quedarà ubicat al parc de VA. Les dotacions de personal sortiran del seu parc d’origen a les 8h del matí amb un mike i al vespre tornaran al seu parc per acabar les 24h de guàrdia. El criteri operatiu pel qual han pres la decisió el basen en:
    ‐ VA té un important paper en la òrbita operativa preventiva i de coneixement de l’entorn de Collserola
    ‐ Anàlisi del risc (la vessant amb més risc de foc forestal és la sud‐est i l’arribada a aquesta zona és més ràpida i més accessible des de VH i SA)
    ‐ Revisió dels serveis a la zona de VA‐Tibidabo‐Les Planes dels últims anys
    Des de CCOO entenem que aquesta decisió operativa respon també a la necessitat de donar solucions polítiques i hem mostrat la nostra sorpresa i disconformitat en relació a la modificació de la coberta del parc de VA basat en dos motius principals:
    ‐ Tota la població de BCN té el mateix dret a rebre una assistència amb una isocrona inferior a deu minuts, la qual cosa ens faria pensar en la possibilitat de cobertura de 24h al parc de VA durant tot l’any, no només durant campanya forestal
    ‐ El coneixement de l’entorn es pot efectuar des de qualsevol dels parcs que han de donar cobertura a la massa forestal de Collserola i, per tant, no caldria la cobertura de les 12h de dia
  2. Logística i obres
    Des del DLI ens informen del conjunt d’obres que ja s’estan efectuant o que s’iniciaran en un breu període de temps:
    ‐ CGE té previsió de finalització d’obres al mes de juny; la planificació del trasllat està prevista per després de Sant Joan degut a l’important volum de trucades que s’han de gestionar durant aquella guàrdia
    ‐ Acabades les obres del vestidor femení d’EX que té una capacitat per a 14 bomberes
    ‐ Part del pressupost s’ha hagut d’utilitzar per arreglar una avaria amb la coberta del circuit d’aigua del parc de VH; estan pendents d’iniciar el canvi dels aparells de climatització de tot el parc, començant pel del gimnàs
    ‐ A SA s’ha solucionat l’acumulació d’aigua que generava un gran nombre de mosquits i l’estructura de gimnàs a l’exterior s’ha retardat per un problema de subministrament
    ‐ Estan treballant en una solució per als vestidors femenins de LL i SA
    ‐ L’inici de les obres a la oficina de secció del parc de MJ s’han demorat per diverses raons (canvi de cap de parc, manca de plànols definitius, pressupost i adjudicació de la licitació) tot i que està previst sobre la primera setmana de juliol. Per dur‐les a terme caldrà primer moure l’assecador al magatzem al costat del castellet i la oficina de secció a la primera planta temporalment.
    Operativament es marquen dues prioritats a nivell estratègic:
    ‐ Vestidors femenins abans que acabi aquest 2021 perquè el gènere no sigui un element limitatiu de mobilitat
    ‐ Actuacions al parc de ZF per a desenvolupar el desplegament del GASBB Des de CCOO demanem informació sobre:
    ‐ Obres previstes a LL: ens informen que per manca de pressupost passen a l’any 2023, que es pugui dur a terme una solució parcial tirant el mur i pavimentant; ja que això deixaria un gran espai d’aparcament de vehicles del servei i podria alleujar els problemes d’espai actuals a la majoria de parcs. La resposta per part del DLI és negativa ja que cal un projecte d’obra que ho englobi tot.
    ‐ La intervenció a VH a la planta ‐2 i la torre de pràctiques ja es va realitzar l’estudi geotècnic; tot i que el procés de licitació serà molt llarg estem encara sobre el calendari previst.
    ‐ Reclamem un assecador pel parc de SA; existeix una previsió de reorganització de la sala d’útils i en aquest procés es procedirà a introduir l’assecador

Salut i lluita

Barcelona, 21 de maig de 2021

Documentació relacionada:

2021-05-21-resum-CSSL1Descarga

LA LLUITA INFINITA DE LES SALES DE GESTIÓ

10 maig, 2021

Ens dirigim novament a tot el col∙lectiu per exposar la penosa situació que viu el nostre Centre de Gestió d’Emergències (CGE) i la mala gestió que fa aquest país amb les sales de gestió d’emergències.

Com ja vam denunciar en un comunicat el passat 1 de març, el CGE és l’element vital perquè el sistema de treball de l’S(PC)PEIS sigui eficient, si l’emergència es comença a gestionar amb mancances és impossible que aquesta es solucioni de la forma més favorable. Són faves comptades, si no hi ha un bon fonament l’estructura no s’aguanta.

En aquest sentit tornem a denunciar la manca de personal de la sala (on els mínims ja són els màxims), els sistemes de gestió i comunicació ineficaços, l’espai insalubre on continuen ubicats i la manca de projecte per solucionar aquests greus problemes.

Des de l’Agrupació de CCOO exigim a la Direcció del S(PC)PEIS un projecte de futur, amb una nova sala conjunta ubicada en un espai adient (continuem posant sobre la taula la possible ubicació al futur nou parc de bombers de l’Eixample), amb personal suficient íntegrament municipalitzat, sense empreses externes, amb els mitjans i els pressupostos adients per fer front als nous reptes de futur i amb un lideratge fort davant de les emergències de la ciutat (com marca el sistema de Protecció Civil que tant els agrada brandar en actes institucionals).

Aprofitem també per donar suport a la lluita dels Tècnics operadors de la sala de gestió de Bombers de la Generalitat (TEOCS) als quals els volen canviar de forma unilateral les seves condicions laborals. Per desgràcia veiem que aquest mal costum de maltractar als treballadors d’aquestes sales no és exclusiu de Bombers de Barcelona.

A la direcció de L’S(PC)PEIS els volem recordar que som allò que fem, no allò que diem que volem fer. Si no sou capaços de fer coses positives per al cos plegueu i deixeu pas a d’altres amb més capacitat.

Salut i lluita!

Arxius relacionats:

2021-05-07-La-lluita-del-CGEDescarga

REUNIÓ SEGUIMENT COVID BOMBERS DE BARCELONA

6 maig, 2021

Abans de l’inici de la reunió hem manifestat que veiem molt greu que una avaria de la megafonia remota i del programa que genera l’enrutament i les fitxes dels serveis tardi tants dies en solucionar-se (en portem dos). Aprofitant que parlàvem de la “chicharra” hem recordat la nostra proposta de modificar els volums i el so d’alarma en funció del servei.

COVID:

Hem tornat a demanar mascaretes higièniques de roba del servei, per tal d’estalviar recursos econòmics públics i no generar tants residus. Se’ns denega la petició i se’ns subministraran mascaretes quirúrgiques (una per guàrdia). No estalviarem, generarem residus i no es seguiran les recomanacions referents a la vida útil de les mascaretes quirúrgiques (4hores).

Punts fixes de gel hidroalcohòlic: Se’ns han subministrat punts fixes de gel hidroalcohòlic, denunciem però que la instalꞏlació ha estat a càrrec dels mateixos bombers a diferència de la resta de departaments.

Neteja del parc i vehicles al canvi de torn: Des de CCOO i, segons l’expressat en aquesta reunió, amb els suport de la resta de sindicat emplacem al personal (i així ho hem traslladat a la direcció) a no netejar més el parc ni els vehicles en el canvi de torn (la neteja del material personal Walky i lot va a criteri de cada bomber/a). Aquests són els nostres motius:

‐      Pensem que aquesta tasca ha d’anar a càrrec de l’ajuntament i no dels bombers.

‐      S’ha donat més d’un any perquè es busquin alternatives.

‐      Cap altre departament de l’ajuntament realitza aquesta neteja de les instalꞏlacions.

Pla vacunació Covid: Se’ns presenta un power point explicatiu, però demanem un quadre resum per enviar a tot el personal i per a penjar als parcs, de manera que la informació arribi a tothom.

Segona dosi de la vacuna: La direcció està a l’espera de les directrius del Departament de Salut.

Segons el que ens trasllada la direcció, les persones que hagin passat el virus i que estiguin a l’espera de la vacunació s’hauran d’adreçar a Catsalut per demanar-la, en funció de la resposta s’intentaran buscar fórmules perquè tothom que ho vulgui es pugui vacunar (independentment de l’edat).

PCR retorn al servei: Catsalut ja no realitzarà cap més PCR de retorn, serà un laboratori privat qui ens la farà, i el cost l’assumirà l’ajuntament.

Preguntem com serà la desescalada amb temes relacionats al moviment de personal entre parcs per cobrir mínims i se’ns diu que s’està estudiant i que ja se’ns informarà.

Exposem la necessitat que a partir d’ara, Bombers tingui un magatzem amb material sanitari (sobretot mascaretes i guants) per poder afrontar situacions com la pandèmia sense colꞏlapsar.

Demanem una vegada més que es doti de més recursos (tant personals com materials) la branca sanitària. S’ha exigit un sobre esforç als sanitaris que ha fet evident la falta de recursos de que disposen.

Salut i lluita!

2021-05-05-Reunio-seguimentCOVIDDescarga

POSSIBLE REACCIÓ A l’ADMINISTRACIÓ DE LA VACUNA: LA SÍNDROME DE GUILLAIN BARRÉ.

9 abril, 2021

INFORMACIÓ D’UNA POSSIBLE REACCIÓ A l’ADMINISTRACIÓ DE LA VACUNA:

LA SÍNDROME DE GUILLAIN BARRÉ.

Des de CCOO-GUB som conscients que la vacunació és necessària per a detenir el virus, però també creiem important que tota la plantilla tingui tota la informació de les possibles reaccions de l’administració de la vacuna.

És cert que en l’últim procediment s’especificava els percentatges d’algunes reaccions a la vacunació.

Però, no entenem com no s’informa d’una reacció que pot donar la vacuna, encara que es pugui produir en tant per cent molt baix i que va ser notificada per CCOO-GUB tant al Departament de Prevenció, com a Inspecció Mèdica i a la Prefectura de la Guàrdia Urbana.

La reacció a la qual ens referim és l’anomenada “Síndrome de Guillain-Barré”, sol començar amb un formigueig i feblesa que comença als peus i les cames, i després s’estén a la part superior del cos i els braços. En, aproximadament, el 10% de les persones amb el trastorn els símptomes comencen als braços o la cara. A mesura que la síndrome avança, la feblesa muscular pot transformar-se en una paràlisi.

Les persones solen experimentar la seva major feblesa durant les dues setmanes següents a l’inici dels símptomes.

Amb aquesta informació no volem que la plantilla deixi de vacunar-se, però sí volem que tingui coneixement de la possible reacció i que, si en algun moment, alguna persona nota algun símptoma estrany, pugui contactar ràpidament amb el seu CAP.

En Guàrdia Urbana de Barcelona ja s’ha produït un cas i el company, després de diversos dies ingressat, ja es troba a casa recuperant-se.

MANCA DE COORDINACIÓ EN L’APLICACIÓ DELS PROTOCOLS DE PREVENCIÓ PER LA COVID EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

19 març, 2021

MANCA DE COORDINACIÓ EN L’APLICACIÓ DELS PROTOCOLS DE PREVENCIÓ

PER LA COVID EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

 

Hem denunciat la descoordinació en l’aplicació dels protocols de prevenció per la COVID en algunes dependències de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

A inicis del mes de març un agent destinat en Zona Franca va donar positiu així com un dels seus companys de patrulla. Els comandaments de la seva unitat van activar el protocol de desinfecció, però ni es va precintar la sala menjador la qual és compartida per altres unitats, ni es va avisar a la resta de comandaments de les diferents unitats que comparteixen espais.

Aquesta descoordinació va provocar que la sala fos utilitzada per agents en servei d’altres unitats perquè no estava precintada ni s’havia col·locat cap cartell d’avís.

Aquest descontrol no és la primera vegada que succeeix a les dependències policials de Zona Franca.

Exigim més coordinació i informació.

La prefectura ha de ser la primera interessada en què no hi hagin contagis i que no posen en risc la salut dels i les seves agents.

 

Exigim més coordinació i informació.

DENUNCIEM QUE LES PATRULLES UNIPERSONALS POSEN EN PERILL ALS I LES AGENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

15 març, 2021

 

DENUNCIEM QUE LES PATRULLES UNIPERSONALS POSEN EN PERILL ALS I LES AGENTS DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

 

En la situació actual, amb un NIVELL  ALT ANTITERRORISTA (ALERTA 4 PERMANENT), i amb incitacions contínues en publicacions encoratjant a atacs a policies, fins i tot amb manuals de com atemptar i consells de com realitzar seguiments per a buscar el moment idoni per a atacar a policies quan es trobin solos.

Davant aquesta situació d’amenaça i l’animadversió cap a la nostra professió, que malauradament creix més en la part més radical de la societat, cada vegada més nombrosa, no entenem com continuen assignant els comandaments patrulles unipersonals per a serveis com a custòdies d’edificis municipals (comissaries, regidories, …), ni entenem com des de Prefectura es permet i autoritza aquesta pràctica generalitzada en tota la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Els i les agents que han de prestar aquest servei, una vegada rebudes les novetats, es desplacen soles; ja sigui a peu, en vehicle policial (generalment moto) i fins i tot amb el seu vehicle particular.

Durant aquest desplaçament queden totalment exposats/des, a la mercè de qualsevol atac o agressió, quedant també exposats/des davant qualsevol indisposició o pèrdua de coneixement, sense company/a que pugui avisar a la central.

En els punts fixos que cobreixen es troben, a més, exposats/des al públic, sense proteccions físiques i, en moltes ocasions, en ubicacions sense logística, sense el mobiliari mínim per a prestar el servei, amb una cadira al costat del conserge o en el taulell d’entrada a l’edifici.

 

EXIGIM A LA PREFECTURA DE LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA…

… que no s’assignin patrulles unipersonals en cap servei, prevalent la seguretat dels i les agents de la GUB per sobre d’intentar cobrir tots els serveis possibles; en tot cas, contractin més policies per la ciutat.

RECLAMEM MÉS SEGURETAT EN LES DEPENDÈNCIES DE LA GUÀRDIA URBANA

10 març, 2021

RECLAMEM MÉS SEGURETAT EN LES

DEPENDÈNCIES DE LA GUÀRDIA URBANA

El clima actual de crispació social agreuja les deficiències sistemàtiques de prevenció i seguretat que pateixen les dependències policials de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Hem reclamat a la prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona que es revisi totes les mesures de seguretat de totes les dependències, especialment les de prevenció davant un intent d’intrusió i/o d’assalt.

És imprescindible que instal·lin, en totes les comissaries, sistemes de tancament de seguretat, a més i protegir les dependències de possibles intents de trencament de cristalls i possibles intents d’incendiar-les amb llançaments d’objectes incendiaris (tipus còctels molotov) o similars.

D’altra banda, exigim que s’imparteixi formació a tots i totes les agents per a l’ús dels escuts i el material de contenció, per a un correcte ús, i per a evitar i minimitzar els riscos d’accidents.

UNA ALTRA FALTA DE PREVISIÓ, DE GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA, AMB LA VACUNACIÓ

23 febrer, 2021

 

Exigim la vacunació immediata de les i dels agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona que per ser majors de 55 anys no seran immunitzats amb la vacuna “Astrazeneca”

Existeixen altres vacunes en el mercat, com la Pfizer, etc. Les quals,  poden ser administrades amb total garanties a les i als companys de més de 55 anys.

La seva vulnerabilitat per no estar vacunats és una falta de previsió, una altra més de l’administració i de la prefectura de la Guàrdia Urbana.

 

CCOO EXIGEIX CELERITAT I EFICÀCIA EN ELS PLANS DE VACUNACIÓ

  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Go to Next Page »

Footer

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

Formació policial

Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA