• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • El teu sindicat
    • MISSIÓ i VISIÓ
    • COMISSIÓ EXECUTIVA
    • LA NOSTRA REVISTA
    • ÀGORA. Revista Sindical Digital
    • Visió CCOO TV
    • CONFERÈNCIES
      • IX Conferència
      • X CONFERÈNCIA
        • BALANÇ < 2021
        • El Futur > 2020
    • INTRANET
    • AGENDA
    • ANTIGA WEB
      • Accés web
  • ACTIVITAT SINDICAL
    • COMUNICATS
    • LGTBI
    • SALUT LABORAL
      • TELETREBALLA SENSE RISCOS
      • Prevenció de Riscos Laborals
  • AFILIACIÓ
    • Coneix tot el que t’ofereix CCOO de Catalunya
    • Afilia’t a CCOO
    • Descarrega’t el formulari
    • SUBSCRIU-TE al nostre butlletí, ara!
    • APP i e-Carnet
    • Sindicatura de l’afiliació
  • ACTUALITAT
    • ÚLTIMA HORA
    • Notícies
    • Xarxes Socials
  • EL CONVENI DE LA VIDA 🌳
    • LES ARRELS || CONVENI 2017-2020|| 🌱
    • Fulletó resum 2021-2024 🌿
    • El Conveni de la Vida 2021-2024
    • Acord TELETREBALL
    • Resum TELETREBALL
    • Instrucció JUBILA’T
    • Resum JUBILA’T
    • TAULES RETRIBUTIVES 2022 🌟
    • web EL CONVENI DE LA VIDA
    • DÍPTIC RESUM DELS PERMISOS ACONSEGUITS
    • Díptic Resum Permisos EDUCACIÓ
    • PERMISOS: CONVENI DE LA VIDA
    • PERMISOS I LLICÈNCIES 🎫
    • REGULACIÓ PERMISOS I LLICÈNCIES ☔
    • 🗓 Calendari laboral 2023
  • INFO CORONAVIRUS
  • SERVEIS
    • FORMACIÓ
    • VOLS JUBILAR-TE ABANS D’HORA? T’ASSESSOREM!
    • Tinc un problema jurídic
    • Necesito assessorament laboral
    • INFORMACIÓ MÚTUES
    • DESCOMPTES
    • ASSEGURANCES CCOO
  • LEGISLACIÓ
    • DOCUMENTS
    • Protocol LGTBI 2019
    • III PLA D’IGUALTAT
    • Fitxes sindicals
    • TELETREBALL
  • BLOGS
    • LIFESTYLEÒbviament, significa “estil de vida”, persones que mostren les seves actituds, interessos i opinions.
    • METAMORFOSI
    • TEMPS DE LLEURE
  • Contacta amb el teu sindicat

Comissions Obreres

Ajuntament de Barcelona

TwitterYoutubeFacebookLinkedinGoogle +PinterestInstagram
  • Ajuntament
  • Biblioteques
  • Bombers/es
  • Educació
  • Ens dependents
  • Guàrdia Urbana
Home | SECCIÓ SINDICAL | SALUT LABORAL

SALUT LABORAL

Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència

13 octubre, 2022

Reclamem un servei de suports psicològic especialitzat i experiència treballant en les patologies més comuns que podem desenvolupar per la nostra feina, ja que el servei actual (pre-b) és un servei generalista i molt limitat i ha deixat molt a desitjar en els últims casos que ha portat.

Així mateix, demanem una col·laboració més estreta amb el CUESB per les primeres intervencions en “calent” després d’una intervenció en què sigui necessari i també demanen un seguiment i valoració posterior que avui en dia és inexistent, ja que moltes d’aquestes patologies poden desenvolupar-se un temps després.

Hits: 25

REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.

13 octubre, 2022

Aquesta primera setmana d’octubre de 2022 ha tingut lloc la Jornada de presentació del primer Estudi Estatal sobre les condicions de Salut Psicosocial en els Serveis Socials de l’Administració Local que s’ha portat a terme des de CCOO.

Algunes de les reflexions i dades que van sortir al llarg del matí van ser:

  • L’estabilització de la plantilla és una mesura necessària.
  • Cal eliminar la taxa de reposició.
  • Al voltant del 60% de la mostra estudiada tenia simptomatologia relacionada amb el burn out.
  • Es valora la mobilitat com a mesura correctiva i de prevenció davant el butnout.
  • Es reconeix que les campanyes de prevenció sí que tenen un efecte positiu en la salut psicosocial de les persones que treballen a serveis socials.
  • Es fa palès la necessitat de desburocratitzar els serveis socials.
  • Es recorda que a serveis socials no pot encabir-s’hi tot i que totes les polítiques socials haurien d’anar acompanyades del dimensionament corresponent per portar-les a la pràctica i no generar als professionals de serveis socials una major sobrecàrrega de la qual ja sostenen per l’infradimensionament existent en l’actualitat.
  • Es valora que les conclusions de l’estudi psicosocial es podrien aplicar no només als tècnics sinó també a totes aquelles persones que treballen dins dels serveis socials, com són les UGA, les treballadores familiars o la seguretat dels centres.

Per acabar, es recorda que el Pla Estratègic de Serveis Socials per 2020-2024, el qual inclou mesures que millorarien l’estat de la salut psicosocial de la plantilla de serveis socials, es va aprovar al Parlament per unanimitat de tots els partits polítics i encara no s’ha iniciat el seu desplegament.

Des de CCOO vetllarem perquè l’administració compleixi amb l’acord d’engegar l’estudi de la salut psicosocial de l’IMSS després de la mobilitat i al llarg del curs 2023.

MÉS INFORMACIÓ I VÍDEOS


  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Hits: 60

PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

11 octubre, 2022

Podem destacar de l’estudi l’alta simptomatologia en estrès, depressió i ansietat, així com la síndrome Burnout, amb més del 50% del personal que treballa en Serveis Socials afectat.


S’ha denunciat la falta de polítiques de prevenció de riscos laborals, amb un incompliment manifest de la llei de prevenció i les responsabilitats de l’administració amb el seu personal.


A més, s’han plantejat una bateria de propostes per a abordar la situació, on destaquen l’obligació i necessitat de realitzar avaluacions de riscos psicosocials en cada centre de serveis socials, accions formatives i campanyes de prevenció de la salut física i mental i posada en marxa dels canvis i mesures en les condicions i formes de treball, eliminant els factors nocius per a la salut.


A més, una atenció psicològica immediata al personal amb alta simptomatologia.


L’estudi complet està a disposició per a descarregar-se aquí, així com una fitxa resum i les conclusions.


Igualment es pot visualitzar la presentació en aquest canal de YouTube en castellà i en aquest altre canal en català.

Hits: 71

COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

Us fem un resum d’aspectes a destacar de la reunió que hem mantingut el 21 de setembre en el Comité de Seguretat i Salut Laboral dels Serveis Socials.

INFORMACIÓ AL TEU ABAST, LA NOSTRA TRANSPARÈNCIA

Personal Designat

Hem preguntat si s’està aplicant l’acord del conveni referent al Personal Designat. Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) ens diuen que no tenen coneixement de com s’està aplicant a l’Ajuntament i resta pendent per la propera reunió.

Queixa mal sabor aigua fonts

Hem reiterat la queixa del mal sabor de l’aigua als centres de Serveis Socials. Proposem que hi hagi un seguiment del canvi de filtres i del manteniment de les maquines de subministrament d’aigua. Ens han contestat, que està previst canviar les fonts Eden per fonts connectades a l’aigua dels centres i aquestes disposaran d’un filtre físic. Si mentrestant hi ha alguna incidència, cal enviar un mail a prevenció i al contacte del subministrament de les garrafes.

Revisions mèdiques

Transmetem la queixa de la nostra afiliació de què la qualitat de l’atenció en les revisions mèdiques que es realitzen des de “Más Prevención” s’hauria de revisar. Ens diuen que faran una reunió amb el responsable de “Más Prevención” per treballar aquest tema. Des de PRL demanen que la plantilla els faci arribar un mail exposant la vivència per tal de poder rebre la informació de primera mà i buscar solucions.

Teletreball

Hem insistit que cal negociar el teletreball de l’IMSS a la Mesa General. En aquest sentit l’administració comunica que està previst dotar de pantalles,  teclat i ratolins a tots els espais de treball a mida que es van retirant les torres.

APC

Hem demanat al Departament de Prevenció que faci l’avaluació específica de la part de la tasca de medi obert del col·lectiu APC per incloure-ho a la seva fitxa del lloc de treball.

Unitat de Crisi

Hem proposat de nou crear un protocol per als professionals que atenen usuaris que s’hagin llevat la vida. L’administració exposa que estan treballant per poder disposar d’una Unitat de Crisi gestionada per la UAB, quan el recurs estigui disponible ens faran la presentació en el si del Comitè de Seguretat i Salut. 

Estudi de riscos psicosocials

L’administració mostra voluntat real per realitzar un estudi de riscos psicosocials de tota la plantilla del IMSS, incloent tots els perfils, tots els centres i tota la plantilla que està dins d’aquest Institut. Recursos Humans proposa que aquesta avaluació tingui lloc després de la mobilitat per tal de garantir un clima d’estabilitat entre els equips alhora de treballar les mesures correctores.

La part social demana que es tinguin en compte els estudis de psicosocials anteriors i CCOO sol·licita l’últim estudi realitzar per tal de poder fer un seguiment el més acurat posible. També recordem que els sindicats hem de poder participar de l’elaboració de la proposta i la seva aplicació.

Planificació visites prevenció

Des de PRL se’ns comunica que pròximament se’ls detallarà la planificació de visites de l’últim trimestre de 2022 per tal de tancar avaluacions, planificacions de centres, fitxes informatives treballadors/res i simulacres.

CSS Fort Pienc

CCOO recordem que resta pendent repetir les proves d’iluminació al CSS Fort Pienc un dijous a les 17h de la tarda dels mesos d’hivern ja que les llums de confort no son suficient en aquesta època i no es reflectia a l’avaluació de riscos realitzada al centre mesos enrere.

Protocol d’agressions

Ja s’ha agendat a tots els Centres de Serveis Socials la Formació en protocol d’agressions que impartirà la Guàrdia Urbana als professionals de l’IMSS.


  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Hits: 73

El Pla de MObilitat Laboral de CCOO

22 setembre, 2022

PLA DE DESPLAÇAMENT D’EMPRESA

Com sabeu, la signatura del nou acord de condicions laborals (El Conveni de la VIDA) ha permès establir marcs i nous espais de treball i desbloquejar així les negociacions com el Pla de Desplaçament d’Empresa (PDE).

Fa uns mesos vau participar en l’enquesta sobre la mobilitat de la plantilla municipal de l’Ajuntament de Barcelona, aviat rebreu el retorn, via infografia, d’aquesta enquesta.

Les Comissions Obreres vam fer una altra enquesta l’any 2016 i vam extreure unes conclusions que són les vostres reivindicacions, i hem lluitat perquè ho hem considerat imprescindible, per elaborar un pla de desplaçaments de l’Ajuntament de Barcelona.

Pla de Mobilitat Laboral de CCOO

Destaquem el paral·lelisme dels resultats d’ambdues enquestes, on podem ressaltar que les diferències són respecte a la nova realitat de l’ús de la bicicleta i de la incidència del treball a distància durant la pandèmia.

Ara us presentem el nostre pla de mobilitat amb incentivació de l’ús de transport ecològic i saludable, el que denominem Pla de Mobilitat Laboral de CCOO (Pla MOLA).

Aquí teniu les nostres principals reivindicacions del nostre pla , el pla que més MOLA:

  1. Incloure en l’avaluació de riscos laborals els accidents de trànsit de manera específica, establint mesures de prevenció basades en modes alternatius al vehicle privat (atès que presenta majors factors de risc).
  2. Incentivar els modes de transport més sostenible per anar i tornar de la feina. Es fa necessari potenciar veritablement l’ús de la bicicleta, els VMP, i del cotxe compartit.
  3. Existeixen oportunitats per incrementar el nombre d’usuaris/àries del transport públic. En aquest sentit, es proposa analitzar l’oportunitat d’ampliar la distribució de títols de transport entre tots els col·lectius (ara tan sols en gaudeix aquesta bonificació una part de la plantilla).
  4. Editar un fulletó informatiu amb l’oferta de transport públic per accedir al centre de treball, incloent-hi els intercanviadors, els aparcaments de dissuasió, les tarifes vigents, els horaris actualitzats, els aparcaments de bicicletes, etc. La intranet de l’Ajuntament podria incorporar un apartat específic sobre mobilitat laboral.
  5. En cas de disposar de places d’aparcament de gestió municipal, establir criteris de priorització del seu ús per a persones amb disminució, embarassades amb mobilitat reduïda o cotxes compartits (tres ocupants o més).
  6. Impulsar el compliment de les normes i criteris per facilitar l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda, tant a dins de l’edifici com al seu voltant.
  7. Impulsar el cotxe compartit, aprofitant tant la intranet com les noves tecnologies per a dispositius mòbils.
  8. Millorar les infraestructures amb endolls d’alimentació, instal·lar més aparcaments per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal segurs i resguardats. Igualment, instal·lar vestuaris, dutxes i eines de manteniment bàsic.
  9. Distribuir bicicletes (Bicing o flota pròpia) per als desplaçaments dels treballadors/es, tant de tipus “in itinere” com en missió, valorant la intermodalitat amb les xarxes de transport públic.
  10. Consolidar el teletreball i augmentar la flexibilitat laboral.

Hits: 943

VEIEM EXCESSIVES LES COMPETÈNCIES PROPOSADES INICIALMENT PER AL PERSONAL DESIGNAT DE PREVENCIÓ.

20 setembre, 2022

Hem enviat un correu, a totes les persones designades, amb l’enllaç per poder omplir l’enquesta.

Bon dia companys i companyes!

La setmana passada els sindicats amb representació al Comitè de salut laboral han estat convocats per tractar els temes del personal designat aprovats en l’últim acord de condicions laborals 2021-2024 [El Conveni de la Vida], on s’estableix un nou complement circumstancial de 30 € associat a l’exercici de la funció, també estableix l’horari de 5 hores setmanals. 

L’administració es va fer arribar a la representació sindical una circular informativa de proposta de millora per al personal designat quant a les funcions dirigides a les tres especialitats (administració recursos humans, serveis tècnics obres i manteniment, i administrativa contractació).

CCOO una vegada estudiades les competències les hem vist excessives i així ho va comunicar a l’administració. Ben aviat ens tornaran a passar una nova proposta que tornarà a ser valorada.

El servei tècnic de prevenció s’ha compromès a dissenyar un manual diferenciant els diferents àmbits del personal designat per fer més comprensible les diferents funcions. 

Des de CCOO hem elaborat un qüestionari on hem recollit totes les funcions que en matèria preventiva figuren base a la llei 31/1995. Us demanem la vostra col•laboració omplin i enviant-nos el qüestionari que us hem enviat al vostre correu electrònic per tal de tenir una visió actual de les tasques com a personal designat.

Hits: 86

TELETREBALL I SALUT LABORAL

20 juliol, 2022

No estem d’acord amb el redactat del document tècnic de la proposta

El 7 de juliol es va celebrar el CSSL de l’Ajuntament de Barcelona on des de CCOO es va dir amb relació alteletreball i mesures de prevenció de riscos laborals, que CCOO no està d’acord amb el redactat del document tècnic de proposta de les condicions i mesures de seguretat laboral que s’han de complir per poder teletreballar presentat per l’Administració.

També vam proposar que les persones que, per prescripció d’un professional de medicina del treball, pateixin una malaltia o discapacitat que afectin la seva mobilitat, incrementant el seu esforç per traslladar-se al centre de treball puguin sol·licitar una adaptació del lloc de treball mitjançant l’increment de dies de teletreball.

El responsable del departament de prevenció ens va dir que traslladaria la petició a la gerència i direcció de relacions laborals.


  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 88

Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona

12 juliol, 2022

El proppassat 7 de juliol es va celebrar el Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona on CCOO ha ressaltat els següents temes:

 

Millorem la qualitat de l’aire als centres de treball.

A l’anterior Comitè de seguretat i salut laboral (10 de juny) vam demanar a l’Administració millorar la qualitat de l’aire als centres de treball, no tan sols per la COVID sinó també per la quantitat de bacteris, al•lergògens i altres organismes que perjudiquen la salut.

 

L’Administració ha accedit a la nostra proposta i ha posat en marxa, les accions següents:

  • El departament de riscos laborals ha sol•licitat un estudi tècnic a la UPC de la viabilitat d’aquest sistema.
  • La instal•lació en un edifici, de moment, d’un aparell de purificació de l’aire amb components filtre HEPA i llum UV/C, i la presa de mostres.

 

CCOO treballem i vetllem per la teva seguretat laboral i confort.

 

Aquí tens informació sobre l’ús de sistemes ultraviolats per a reduir la transmissió dels SARS 2 en espais interiors.

 

 

 

Denunciem problemes en la connexió de les xarxes municipals

CCOO denuncia que d’un temps ençà s’estan produint aturades i baixades de la velocitat de connexió a la xarxa municipal que afecten la utilització del correu i altres aplicatius municipals.

Aquest fet també està provocant molt estrès en la plantilla, especialment en companyes i companys que realitzen tasques d’atenció directa al públic.

També, està provocant situacions desagradables i conflictives, empitjorant la relació i el tracte de la ciutadania vers la plantilla.

 

CCOO considerem que és una situació greu, que genera problemes psicosocials en treballadors i treballadores municipals.

EXIGIM una ràpida solució perquè la plantilla pugui treballar en condicions tant presencialment com a distància.

 

Recomanacions per l’increment de contagis per la COVID.

Hem recomanat que es tornin a revisar els protocols actuals per garantir la seguretat de la plantilla, ja que hi ha un increment de contagis per la COVID.

CCOO recomanem, prendre les següents mesures:

  • Subministrament de mascaretes i gel hidroalcohòlic.
  • Respectar l’aforament a les sales de reunions i office.
  • Respectar les distàncies de l’1,5m.

Demanem que els comandaments vetllin pel compliment d’aquestes mesures.

 

CCOO ÉS SALUT LABORAL

  • Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS
  • COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS
  • El Pla de MObilitat Laboral de CCOO

Hits: 124

S’INCREMENTA EL FAS EN UN 5,15% GRÀCIES AL NOU CONVENI

4 maig, 2022

El Fons d’Acció Social s’incrementa un 5,15% gràcies a la signatura del nou conveni, el conveni de la vida.

La quantitat destinada com ajuda per a tota la plantilla municipal de Barcelona passa de 350.000 a 368.025 euros, aquest augment correspon als increments del Pressupost General de l’Estat.

Les Comissions Obreres lluita i defensa en cada negociació de conveni ajudes econòmiques per a tota la plantilla d’aquelles necessitats relacionades amb la salut que la Seguretat Social no cobreix. Aprofitem per demanar la vostra implicació i ens envieu les vostres propostes, en funció de les vostres necessitats, de nous conceptes per afegir en els anys vinents.

Els ajuts a subvencionar són els següents:

  1. Ajut per pròtesis oculars
  2. Ajut per pròtesis auditives
  3. Ajut per pròtesis ortopèdiques
  4. Ajut per tractaments odontològics
  5. Ajut per intoleràncies alimentàries
  6. Ajut per Escola Bressol (despeses de l’any 2021)
  7. Ajut per a tractaments de trastorns específics de l’aprenentatge   
  8. Ajut per a tractaments de trastorns de la comunicació
  9. Ajut per a tractaments de trastorns generalitzats del desenvolupament

Les inscripcions s’obriran a partir del 17 de maig, i, per tant, cal preparar tota la documentació relacionada amb les despeses efectuades per aquests conceptes durant l’any 2021.

Calendari previst:

El 16 de maig: publicació en la Gaseta Municipal

Del 17 maig al 16 juny:  Presentació de les sol·licituds

Del 17 juny al 16 setembre: Preparació i publicació dels llistats provisionals d’ajuts admesos i exclosos, i el seu import.

Del 17 setembre a l’1 octubre: Presentació de reclamacions i esmenes.

Del 2 octubre al 2 novembre: Aprovació de les llistes definitives, publicació de la resolució.

En la nòmina mes de novembre: S’Abonarà l’ajuda.

Per a qualsevol consulta, dubte o suggeriment podeu posar-vos en contacte amb la secció sindical de CCOO.

Les Comissions Obreres lluitem

cada dia amb la voluntat de que

el demà serà millor que ahir.

El nostre vídeo per a vosaltres: “TU FAS” també en Spotify

Hits: 6

CELEBREM EL DIA INTERNACIONAL DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL

28 abril, 2022

28 D’ABRIL, CCOO DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

CELEBRA EL DIA INTERNACIONAL DE

LA SEGURETAT  I SALUT  EN EL TREBALL

Garantir la seguretat i salut dels treballadors i treballadores ha estat el gran motor de les Comissions Obreres. CCOO com a sindicat de classe ho porta a l’ADN.

“La salut laboral una prioritat de la nostra acció sindical”

Comissions Obreres amb una dilatada experiència ha demostrat tenir la capacitat de treballar en les estratègies i  accions necessàries per poder aconseguir les millors condicions de treball amb un gran objectiu:

“Garantir la salut i seguretat en el treball”

La COVID

Comissions Obreres ha estat cabdal en garantir la salut i seguretat en el treball amb l’aparició de la COVID-19. L’arribada de la pandèmia ha representat uns canvis laborals importants. Durant tot aquest temps hem hagut d’aprendre a treballar i relacionar-nos d’una altra manera, amb incertesa, i més enllà de la salut física, també amb un gran risc psicosocial.

Els nostres delegats i delegades han estat essencials en el control i seguiment dels plans de contingència, supervisió en l’aplicació  de totes les normes de protecció davant del virus, i sempre a l’alçada de les necessitats per a la millora de les condicions de treball de la plantilla municipal.

Nous reptes: el teletreball

Amb  l’aplicació imminent del Teletreball acordat en el nou conveni “EL CONVENI DE LA VIDA”, s’inicia un nou context laboral sotmès a noves tecnologies  i processos de treball, on la tasca de les Comissions Obreres serà vital en la prevenció, detecció i solució de nous riscos laborals i psicosocials.

“Nous reptes, el teletreball un repte més en l’avaluació de riscos”

Cap a una cultura preventiva real i eficaç

Per CCOO un altre gran objectiu de futur, pel qual treballarem i lluitarem, és el desenvolupament d’una Cultura Preventiva on el conjunt dels treballadors i treballadores prenguin consciència en l’adopció de noves conductes i actituds en la protecció de la salut i de l’entorn.

Per afrontar aquests nous reptes demanem millorar la formació i els recursos de tot el personal municipal amb responsabilitat en matèria de prevenció.

Aquesta cultura preventiva no es pot quedar exclusivament en els aspectes tradicionals de la seguretat i salut, sinó que s’ha de complementar amb la interrelació dels valors de la igualtat i perspectiva de gènere, la sostenibilitat, el medi ambient i la millora i qualitat de gestió, que formen tot un concepte unitari, que no es pot segregar a la nova societat, una SOCIETAT de FUTUR.

Perquè la salut i la seguretat ha estat, és i serà la nostra prioritat a defensar com a un dret fonamental

Hits: 65

NO ESTEM D’ACORD EN OBRIR LES SALES OFFICE

1 octubre, 2021

Davant l’anunci per part de l’administració de la pròxima obertura de les “sales office” hem manifestat el nostre total desacord.

NO ESTEM D’ACORD EN OBRIR LES SALES OFFICE

Hem exigit a l’administració mantenir tancades les “sales office” fins que aquestes sales compleixin totes les mesures sanitàries recomanades per garantir la salut laboral  del personal municipal de Barcelona. Igualment demanem continuar amb el treball a distància a les tardes.

Hits: 7

Aconseguim l’equiparació, per a tota la plantilla municipal, de l’assegurança de l’Ajuntament de Barcelona

28 juliol, 2021

Comissions Obreres i UGT sempre hem reivindicat que no hi hagi col·lectius de primera ni de segona.

La nova pòlissa s’aplica des de l’1 de gener d’enguany. Des d’aquest any serà idèntica per a tots els col·lectius, per tant tothom cobrarà el mateix.

No ens aturarem aquí. Continuarem amb més reivindicacions, com que es cobreixin els danys i contingències del personal municipal que utilitzi qualsevol mena de vehicle en l’exercici de les seves funcions.

Seguim treballant per tothom!

Com acte de transparència a continuació detallem les cobertures de la pallissa:

PERSONES ASSEGURADES:

  • Funcionaris/àries, de carrera i interins/nes, i personal laboral de l’Ajuntament de Barcelona, així com funcionaris/àries de l’Ajuntament de Barcelona adscrits/tes a Organismes Autònoms Municipals, el personal d’altres Administracions en Comissió de Serveis a l’Ajuntament de Barcelona.
  • Treballadors/res que integren el cos de Bombers i Guàrdia Urbana, així com els seus empleats en pràctiques.
  • Regidors/res amb dedicació completa o parcial i directiu personal de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Personal eventual al servei de l’Ajuntament i Instituts Municipals descrits abans (inclou personal eventual, electe i alta direcció al servei de l’Ajuntament i dels organismes autònoms).

COBERTURES I CAPITALS:

  • Mort per accident laboral 73.924,48 €
  • Invalidesa permanent total per accident laboral 73.924,48 €
  • Invalidesa permanent parcial per accident laboral (segons barem) 73.924,48 €
  • Invalidesa Permanent Absoluta per Accident Laboral 73.924,48 €
  • Gran Invalidesa per Accident Laboral 73.924,48 € 

COBERTURES PRINCIPALS

  • Mort, invalidesa permanent total, invalidesa permanent parcial, invalidesa permanent absoluta, gran invalidesa, totes elles per accident laboral.
  • En cas de mort, si l’Assegurat té fills/les menors de 18 anys la indemnització s’incrementarà en 6.010,12 €
  • Orfandat: capital addicional en cas de mort simultània dels pares de 3.500€ per cada un dels fills/lles òrfens/nes. 

COBERTURES ADDICIONALS

  • S’hi inclouen tots els accidents qualificats com a accidents laborals per l’autoritat administrativa competent o per l’autoritat judicial en una resolució ferma.
  • Infart de miocardi i cerebral: queden inclosos els casos de mort o invalidesa permanent, consecutius a l’infart de miocardi o cerebral, derivats de l’activitat professional dels assegurats/des, que van tenir lloc durant la vigència del contracte i només quan hagin estat certificats com a accident laboral per l’autoritat administrativa competent o per l’autoritat judicial en una resolució ferma.
  • El risc objecte de cobertura serà el risc professional, en missió o in itinere, amb àmbit de cobertura mundial, inclòs l’exercici del teletreball o del treball a distància.
  • S’hi inclouen els accidents en estat d’embriaguesa sempre que aquesta no sigui habitual.
  • S’hi inclouen els esports (inclosos en competició) si es poden considerar com a part de l’entrenament del seu treball.
  • S’hi inclouen els accidents que tinguin lloc utilitzant ciclomotors o motocicletes, i s’hi inclouen els menors de 25 anys.
  • S’estableix que el límit per persona per accident d’aviació serà establert en cadascun dels grups assegurats, mantenint el límit màxim d’indemnització establert en aquesta clàusula.
  • Despeses d’atenció psicològica per als beneficiaris dels morts per causa d’un accident cobert pel contracte fins a un màxim de 1.200 € per sinistre.
  • Despeses d’atenció psicològica als/les assegurats/des afectats/des per incapacitat permanent absoluta o gran invalidesa derivada d’accident cobert pel contracte.
  • Despeses d’adaptació del domicili fins a un màxim de 3.000 € per sinistre, en cas d’invalidesa permanent absoluta o gran invalidesa per causa d’un accident cobert pel contracte.
  • Despeses d’adaptació del vehicle fins a un màxim de 1.500 € per sinistre, en cas d’invalidesa permanent absoluta o gran invalidesa derivada d’un accident cobert per la pòlissa.
  • Abonament de despeses d’adquisició de cadira de rodes en cas d’incapacitat permanent absoluta o gran invalidesa per causa d’un accident cobert pel contracte.
  • Abonament de despeses de sepeli fins a un màxim de 6.000 € per sinistre.
  • Avançament de fins a un 15% del capital assegurat en cas de defunció per accident cobert per la pòlissa. Capital addicional per orfandat en cas de mort de l’assegurat/da en el mateix accident que el cònjuge i que aquests tinguin fills/lles menors de 18 anys. Es pagarà un capital addicional de 3.500 € per sinistre per cada fill menor.
  • Garantia de subsidi per hospitalització per accident cobert per la pòlissa, a partir del tercer dia, de 60 € diaris per sinistre, amb un màxim de 30 dies.
  • Inclusió de 60 € diaris per sinistre per a despeses de transport en cas d’accident cobert per la política, amb un màxim de 15 desplaçaments per sinistre.

Consulta la pòlissa original:

POLISSA-ASSEGURANCA-DECES_PUBLICABLEBaixa


  • Aprendre a Esquiar: Consells pràctics d’Esquí per a Principiants
  • Consells per a un bon teletreball.
  • Aprèn trucs i dreceres que mai havies imaginat sobre l’Outlook.
  • Perd la por a redactar un correu electrònic?
  • Aprèn a dialogar amb l’estrès

Hits: 302

LES CCOO DEMANEM SENY A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

12 juliol, 2021

Portada betevé 12 de julio, 2021

Tot i que des de Comissions Obreres defensem la necessitat de garantir la prestació de tots els serveis públics perquè la situació general així ho requereix, DEMANEM SENY A L’ADMINISTRACIÓ.

Davant els últims comunicats de Salut on alerten que la variant de la COVID denominada DELTA és molt contagiosa, que a l’agost arribarà a Catalunya al 90%, i les notícies sobre hospitalitzacions a Barcelona han crescut en una setmana un 60%, TORNEM A INSISTIR que l’administració tingui en compte les persones vulnerables i les protegeixi:

DES DE CCOO INSISTIM:

1.-Que donada la situació de contagis, CCOO demana que es mantinguin tots els efectius treballant a distància fins a setembre.

2.-És irresponsable que la volta a la presencialitat no tingui en compte tenir la pauta completa de vacunació (segona dosi i els 14 dies abans de la seva incorporació presencial).

3.-És intolerable que, arbitràriament, l’administració decideixi incorporar al personal vulnerable sense les dues dosis i els 14 dies que la comunitat sanitària garanteix una immunitat òptima per a no contagiar-se de la COVID en un col·lectiu que per la seva casuística pot estar més exposat a aquesta malaltia.

Notícia relacionada

Hits: 314

L’Ajuntament de Barcelona a cop de Decret!

5 juliol, 2021

A COP DE DECRET! – Foto: Jordi Solé CCOO

A COP DE DECRET!

Comissions Obreres estem en contra de la decisió UNILATERAL que ha pres l’administració de reincorporar al personal municipal de forma presencial al seu centre de treball a partir del 15 de juliol.

L’administració, durant la Mesa General, ha informat la part social que aviat es publicarà un decret on s’especificarà les mesures per a la reincorporació del personal municipal als seus centres de treball de forma presencial 3 dies a la setmana (3 dies de treball presencial i 2 dies de teletreball “3 x 2”).

A cop de Decret, sense cap negociació amb els sindicats, l’administració ha pres aquesta precipitada i irresponsable decisió.

Des de CCOO exigim:

  • Endarrerir la data d’aplicació del “3 x 2” fins que no finalitzi la denominada 5a onada de la COVID a Catalunya.
  • Disseny, realització i aplicació de Plans de Restabliment per garantir que es compleixin totes les mesures de seguretat
  • Deixar fora del Decret al personal vulnerable sense la dosi completa de vacunació i garantida la seva eficàcia.
  • Deixar fora del Decret al personal classificat com “extremadament vulnerable”*.
  • Que la classificació de persones extremadament vulnerables sigui realitzada per la “Vigilància de la Salut” o en el seu cas que les valoracions que en faci la “mútua medica” s’ajustin a la realitat sanitària i a no als criteris adoptats fins ara, totalment injustos.

Per últim, us informem que demà ens han convocat a un Comitè de Seguretat i Salut Laboral de tots els sectors per explicar-nos les mesures preventives que pretenen implementar. Un avegada finalitzada la reunió us informarem.

* Considerem com persones “extremadament vulnerables” a persones amb trasplantament d’òrgans, persones amb malalties que augmenten significativament el risc d’infecció, persones amb fibrosi quística, asma i EPOC greus, persones que reben teràpies d’immunosupressió a nivells que augmentin el seu risc d’infecció (tractaments que suprimeixen el seu sistema immunitari (el sistema del teu cos que combat les malalties), persones embarassades i tenen una malaltia cardíaca significativa, i persones que pateixen algun tipus de càncer específic (persones que reben quimioteràpia activa o radical, càncer de pulmó si pateixen càncer de sang o de medul·la òssia; si rebent immunoteràpia o tractaments amb anticossos, o qualsevol mena de tractaments dirigits contra el càncer; si han rebut un trasplantament de medul·la òssia o de cèl·lules mare en els últims sis mesos o encara estan prenent medicaments per a la immunosupressió.

Hits: 260

Informació sobre l’última reunió del Comité de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona.

19 maig, 2021

Informació sobre la reunió del Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) de l’Ajuntament de Barcelona en data 14 de maig.

En el CSS del passat 14 de maig, CCOO ha demanat la posició de l’Administració respecte a la publicació del DOGC de 7 de maig d’enguany del Departament de Salut (resolució SLT/1392/2021) en el seu punt número 4: Mesures de prevenció i higiene en centres de treball, apartat número 1:

“S’obliga els titulars dels centres de treball, públics i privats, a limitar al màxim la mobilitat laboral de les persones treballadores, adoptant les mesures organitzatives i tècniques necessàries per fer-ho possible. A aquest efecte, han d’implementar treball a distància o teletreball, llevat de quan és impossible desenvolupar l’activitat laboral a distància o bé quan no es disposa acreditadament dels mitjans per fer-la. En aquest darrer cas, s’han d’establir horaris d’entrada i sortida esglaonats, flexibilitat horària o similars.”

La resposta de l’Administració ha estat clara i contundent:

“No hi ha modificacions”, respecte al que indica la normativa vigent: el DECRET D’ALCALDIA de 24 d’abril de 2020, sobre mesures addicionals de prevenció, de protecció i organitzatives en la prestació dels serveis municipals durant el perllongament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Publicat el mateix dia a la Gaseta Municipal.

“Qualsevol canvi respecte a aquesta normativa vigent es posarà en coneixement amb la part social abans de prendre cap mesura.”

Què pensem CCOO com cal interpretar de tot això?

Doncs que continuem amb els mateixos criteris de presencialitat i treball a distància fins que el PROCICAT no anunciï noves mesures.

Hits: 150

  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to Next Page »

Footer

Subscriu-te al nostre butlletí!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.

Contacta’ns!

Ens encantaria conèixer-te. Envia’ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona
Av. Francesc Cambó 17, 5a planta B. 08003 Barcelona

Correu electrònic: [email protected]
Telefòn: 93-301.88.67

Última Hora

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA 20 març, 2023
  • ULTIMES NOTÍCIES!!! 17 març, 2023
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB 15 març, 2023

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

CONTACTE

Av. Francesc Cambó 17, 5a planta
08003 Barcelona
Tel. 93 301 88 67
Fax. 93 301 87 16
[email protected]
ajuntamentbarcelona.ccoo.cat

ON SOM

Agenda

No hi ha esdeveniments programats en aquest moment.

Gràcies per visitar-nos!

  • 502.700
  • 209.778

Sectors secció sindical

  • Ajuntament
  • Guàrdia Urbana
  • Bombers

Subscriu-te al nostre butlletí, ara!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.
Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.