• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • El teu sindicat
    • MISSIÓ i VISIÓ
    • COMISSIÓ EXECUTIVA
    • LA NOSTRA REVISTA
    • ÀGORA. Revista Sindical Digital
    • Visió CCOO TV
    • CONFERÈNCIES
      • IX Conferència
      • X CONFERÈNCIA
        • BALANÇ < 2021
        • El Futur > 2020
    • INTRANET
    • AGENDA
    • ANTIGA WEB
      • Accés web
  • ACTIVITAT SINDICAL
    • COMUNICATS
    • LGTBI
    • SALUT LABORAL
      • TELETREBALLA SENSE RISCOS
      • Prevenció de Riscos Laborals
  • AFILIACIÓ
    • Coneix tot el que t’ofereix CCOO de Catalunya
    • Afilia’t a CCOO
    • Descarrega’t el formulari
    • SUBSCRIU-TE al nostre butlletí, ara!
    • APP i e-Carnet
    • Sindicatura de l’afiliació
  • ACTUALITAT
    • ÚLTIMA HORA
    • Notícies
    • Xarxes Socials
  • EL CONVENI DE LA VIDA 🌳
    • LES ARRELS || CONVENI 2017-2020|| 🌱
    • Fulletó resum 2021-2024 🌿
    • El Conveni de la Vida 2021-2024
    • Acord TELETREBALL
    • Resum TELETREBALL
    • Instrucció JUBILA’T
    • Resum JUBILA’T
    • TAULES RETRIBUTIVES 2022 🌟
    • web EL CONVENI DE LA VIDA
    • DÍPTIC RESUM DELS PERMISOS ACONSEGUITS
    • Díptic Resum Permisos EDUCACIÓ
    • PERMISOS: CONVENI DE LA VIDA
    • PERMISOS I LLICÈNCIES 🎫
    • REGULACIÓ PERMISOS I LLICÈNCIES ☔
    • 🗓 Calendari laboral 2023
  • INFO CORONAVIRUS
  • SERVEIS
    • FORMACIÓ
    • VOLS JUBILAR-TE ABANS D’HORA? T’ASSESSOREM!
    • Tinc un problema jurídic
    • Necesito assessorament laboral
    • INFORMACIÓ MÚTUES
    • DESCOMPTES
    • ASSEGURANCES CCOO
  • LEGISLACIÓ
    • DOCUMENTS
    • Protocol LGTBI 2019
    • III PLA D’IGUALTAT
    • Fitxes sindicals
    • TELETREBALL
  • BLOGS
    • LIFESTYLEÒbviament, significa “estil de vida”, persones que mostren les seves actituds, interessos i opinions.
    • METAMORFOSI
    • TEMPS DE LLEURE
  • Contacta amb el teu sindicat

Comissions Obreres

Ajuntament de Barcelona

TwitterYoutubeFacebookLinkedinGoogle +PinterestInstagram
  • Ajuntament
  • Biblioteques
  • Bombers/es
  • Educació
  • Ens dependents
  • Guàrdia Urbana
Home | SECCIÓ SINDICAL | ENS DEPENDENTS

ENS DEPENDENTS

INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

15 març, 2023

CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB

CCOO portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Habitatge des de BAGURSA.

Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

Un cop a l’Ajuntament hem seguit lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMHAB), en el procés d’estabilització.

I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat, el 20 de juliol.

  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Les CCOO Guanyem les Eleccions Sindicals al Mercat de les Flors

Hits: 50

Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS

15 març, 2023

En data 19 de novembre de 2021 es va signar l’Acord sobre l’aplicació de l’Acord de Condicions de treball/Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Barcelona al personal subrogat del col·lectiu APC, entre l’Ajuntament de Barcelona i els Sindicats CCOO, UGT, CGT i CSIF.

En el marc de les negociacions d’aquest acord l’empresa volia que l’antiguitat del personal subrogat fos reconeguda tenint com a referència la data d’internalització.

Des de CCOO vam defensar que no es podia reconèixer l’antiguitat des de la internalització, sinó que havia de ser des de la data d’inici de prestació de serveis al projecte APC, ja que l’article 44 ET estableix que en una subrogació el nou empresari queda subrogat en els drets i obligacions laborals i de Seguretat Social de l’anterior.

Gràcies a haver-nos mantinguts ferms en la nostra postura vam aconseguir modificar l’esborrany de l’Administració, passant a reconèixer la data d’antiguitat segons la normativa aplicable.

En el marc dels processos d’estabilització, des de CCOO també hem lluitat perquè se us reconegués al col·lectiu APC l’antiguitat prestada al servei internalitzat a fi que poguéssiu participar en els citats processos i obtinguéssiu consolidar la vostra plaça.

Malgrat que l’Acord subscrit pels Sindicats i la mateixa Administració estableix que el temps treballat meritarà a efectes de triennis, premi d’antiguitat i l’experiència professional segons la normativa legal d’aplicació; el cert és que l’Ajuntament no reconeix l’antiguitat del personal subrogat, fet que suposa una vulneració de l’art. 44 ET.

Per aquest motiu, des de CCOO hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona sol·licitant que es reconegui al personal subrogat l’experiència professional prestada al servei internalitzat.

En aquesta demanda col·lectiva demanem que es reconegui l’antiguitat al servei de l’empresa cedent tant:

– en matèria retributiva, a efecte de perfeccionament de triennis, complement d’experiència professional, premi d’antiguitat i participació en el Pla de pensions de l’Ajuntament de Barcelona.

– en matèria de condicions socials, a efecte de reconeixement de dies addicionals de vacances, dies addicionals d’assumptes personals per trienni i el programa del cessament progressiu d’activitat.

– en matèria d’oferta pública, a efecte de mèrits en processos de selecció i provisió de llocs de treball.

CCOO hem presentat aquesta demanda de conflicte col·lectiu per donar continuïtat a la lluita que estem duent a terme en tots els fronts pel reconeixement de tots els drets del personal subrogat, tant del col·lectiu APC com d’altres de tot l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa situació o similar.

Però també com a senyal de suport a la vostra lluita i accions.

Si algú vol més informació sobre les accions sindicals i judicials que estem duent a terme en defensa del personal subrogat pot contactar amb nosaltres a través de ccooajtbcn@ccoo.cat

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 55

HO TORNEM A FER!!!

15 març, 2023

CCOO INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMU

Institut Municipal d’Urbanisme

Les Comissions Obreres portem lluitant per al personal que s’ha subrogat a l’Institut Municipal d’Urbanisme des de BAGURSA.

Vam estar anys demanat la municipalització de la societat municipal, vam negociar una aplicació del conveni de l’Ajuntament com a sindicat majoritari en el seu Comitè d’Empresa.

Vam guanyar la sentència al Tribunal Suprem que va permetre el cobrament de l’1%.

Un cop a l’Ajuntament hem continuat lluitant pels drets de tots i totes els subrogats de fet, gràcies a la sentència que vam guanyar per al PIAD i SARA l’Ajuntament ha reconegut els mèrits per a tot el personal subrogat de l’Ajuntament (inclòs el de l’IMU), en el procés d’estabilització.

I ara hem interposat un conflicte col·lectiu perquè l’Institut Municipal d’Urbanisme reconegui tota l’antiguitat a tots els efectes al personal subrogat des de BAGURSA.

Us adjuntem totes les sentències que hem guanyat i la demanda interposada.

Continuem apostant per la igualtat del personal dins l’Ajuntament i tots els seus Organismes Autònoms com sempre hem fet.

Us anirem informant de com avança la demanda, de moment ja tenim la primera data en el jutjat el 12 de juliol.

Hits: 26

EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS

1 març, 2023

Les Comissions Obreres hem mostrat el nostre desacord en l’aplicació unilateral de la MOBILITAT per part de l’administració.

Des de l’elaboració de les bases hem advertit a l’administració de què els criteris establerts podrien perjudicar a algunes persones.

Tot i això, creiem que un procés com la MOBILITAT, que beneficia a centenars de persones com a mesura de benestar psicosocial, no pot aturar-se.

Més encara quan alguns perfils professionals fa més d’un lustre que esperen la mobilitat.

Després de moltes peticions a RRHH exigint explicacions, avui l’Administració, a 28 de febrer, s’ha reunit per fi amb la part social, i encara que sigui tard hem intentat fer propostes constructives.

Les Gerències de l’IMSS han reconegut els seus errors en el procés de mobilitat, hem demanat mesures reparadores pels col·lectius d’Equip Central, SADEP i Educadores d’Escoles i s’ha arribat a un principi de consens.

Per primera vegada ens han deixat participar en les decisions del procés de Mobilitat. Ens han informat avui de què ens tornaran a convocar en els quinze dies vinents. Esperem que així sigui!

No obstant això, mantenim el nostre rebuig a la mala gestió del procés de mobilitat i al maltractament institucional que ha rebut la plantilla.

No podem permetre que l’administració de forma unilateral prengui decisions que afecten greument a la plantilla de l’IMSS.

Per aquest motiu us convoquem a la mobilització del dimarts 7 de març de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials, per donar visibilitat del malestar de la plantilla i poder exigir canvis en l’organització que vetllin pel benestar de tots els professionals de l’IMSS.

Durant el procés de la Mobilitat a l’IMSS, des de CCOO:

  • Hem demanat reiteradament que es modifiquin les bases de totes les categories (abans de la seva publicació).
  • Hem lluitat per incloure la ubicació de les places del SADEP i de l’Equip Central dins dels annexos de la mobilitat.
  • Hem defensat la mobilitat interna dins dels serveis de ciutat (SADEP, Educadores d’Escoles, APC, Equip Central…) amb uns criteris objectius i clars.
  • Hem proposat que les Educadores d’Escola puguin demanar comissions de servei perquè puguin acabar la planificació d’aquest curs.
  • Hem demanat que l’Equip Central no es mogui fins a la realització de l’estudi territorial de necessitats dels CSS.
  • Hem instat a l’administració a realitzar tots els processos d’elecció de plaça de manera presencial per major transparència del procés.
  • Hem assistit a tots els actes d’elecció de plaça com a observadors per donar-vos acompanyament si era necessari.
  • Hem exigit explicacions de totes les irregularitats i canvis de criteri, sense una resposta clara per part de RRHH.
  • Hem demanat que els reforços COVID esdevinguin places estructurals per cobrir l’augment de necessitats als diferents serveis de l’IMSS.
  • Hem demanat que es convoqui a les persones aprovades sense plaça a la darrera oposició a fi de poder constituir el Bloc B de la Borsa de Treball.

Recorda!

Ens veiem el dimarts 7 de març per continuar lluitant junts i juntes!

de 9.30 h a 11.30 h a la Seu de l’Institut Municipal de Serveis Socials

  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Hits: 184

Les CCOO Guanyem les Eleccions Sindicals al Mercat de les Flors

24 febrer, 2023

El 22 de febrer vàrem realitzar el procés d’eleccions sindicals a Mercat de les Flors de l’Ajuntament de Barcelona.

Treballadors i treballadores de la plantilla vàrem escollir un total de 3 representants.

Els resultats finals han donat un ampli suport als candidats i candidates de CCOO, que hem obtingut 3 delegats i delegades, el 100% de la representació.

UN VOT NO ÉS NOMÉS UN VOT,

ÉS EL PODER DE CANVIAR LES COSES.

Hits: 77

Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS

15 febrer, 2023

Benvolguda afiliació,

Com a professional de l’IMSS afiliat a CCOO us fem arribar el resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS que va tenir lloc el 8 de febrer de 2023.

REUNIONS DE COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT:

Per segon any consecutiu, l’Administració acorda amb la part sindical el CALENDARI DE REUNIONS de tot l’any, garantint així un mínim de trobades que pot ampliar-se a petició de qualsevol de les parts.

ESTUDI DE RISCOS PSICOSOCIALS:

S’aprova la proposta alternativa de calendari feta per CCOO i recolzada per tots els sindicats, on es proposa iniciar els psicosocials de l’IMSS amb el col·lectiu APC, seguit pel programa Educadors/es a les Escoles i, en tercer lloc, pels EAIA-SIFE-Equip Volant EAIA.

Els tres col·lectius amb reivindicacions molt fermes i escrits diversos on han expressat el seu malestar en l’àmbit psicosocial i emocional a tota la plantilla.

En aquesta proposta, també s’aconsegueix avançar el calendari per iniciar-lo abans i poder aplicar l’estudi de psicosocials a tota la plantilla de l’IMSS entre el 2023 i el 2024.

Des de RECURSOS HUMANS ens confirmen que per poder donar compliment al calendari aprovat caldrà contractar un servei aliè que col·labori amb el Departament de Prevenció.

Des de CCOO entenem que aquesta sigui la solució d’urgència que han trobat, però exigim que es doti al Departament de Prevenció i Riscos Laborals de l’IMSS amb els recursos humans necessaris per donar resposta a les demandes i necessitats creixents de la plantilla de l’IMSS.

MEMÒRIA ANUAL:

Es presenta la memòria anual del que s’ha fet a escala preventiva, de seguretat i salut i de prevenció al IMSS durant l’any 2022.

Felicitem el DPRL per l’actualització de pràcticament totes les avaluacions de riscos dels 1400 professionals de l’IMSS i els pertinents Plans d’Emergència i Simulacres de la majoria de centres de treball. Els que queden pendents es realitzaran en la brevetat més gran possible.

Cal destacar que la major part dels ACCIDENTS DE TREBALL a l’IMSS són in itinere i caldrà buscar mesures preventives per millorar les xifres.Des de la sospita de què moltes baixes per IT són fruit de la sobrecàrrega psicoemocional de la nostra tasca a l’IMSS, no hem pogut obtenir informació detallada en tractar-se de dades delicades.

Tot i això, la part social hem animat a l’administració a què busqui opcions per poder fer palès (i trobar mesures preventives) de què moltes baixes per IT del personal de l’IMSS estan directament relacionades amb els riscos psicosocials.

També es fa la petició de desglossar per temàtiques les xifres de les ADAPTACIONS DEL LLOC DE TREBALL a l’IMSS.

PLANIFICACIÓ PREVENTIVA:

L’Administració fa una petita presentació de la Planificació de l’Activitat Preventiva de l’IMSS per l’any 2023.

Resta pendent que la part sindical pugui revisar la documentació i fer aportacions si s’escau.

ARRANJAMENTS:

Resten pendents 7 Centres de Serveis Socials per arranjar i que puguin aplicar la mateixa fórmula de teletreball que ja s’aplica a la resta de l’IMSS. Aquests 7 centres continuen funcionant amb la fórmula anterior.

Per a qualsevol consulta o aclariment no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres a través de [email protected]

Que tingueu un feliç dia!

Hits: 41

ELECCIONS SINDICALS AJUNTAMENT DE BARCELONA

7 febrer, 2023

DATA ELECCIONS

El 29 de març tindran lloc les eleccions sindicals del personal funcionari (Junta de Personal) de l’Ajuntament de Barcelona que serviran per triar les persones compromeses que ens representaran per aconseguir millorar les nostres condicions laborals mitjançant la negociació col·lectiva.

HORARI VOTACIONS

Hem acordat que l’horari de les eleccions sindicals serà, en caràcter general, de 8:30 a 18:30 hores, les taules de Guàrdia Urbana amb unitats nocturnes de 05:30 a 18:30 hores i les de Bombers de 07:00 a 18:30 hores.

Hi haurà una Mesa Itinerant compartida que donarà servei a l’Escola Castell de Sant Fost i a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC).

MIRA EL CENS

L’administració ha començat a publicar el cens i les instruccions per exercir el vot per correu i es publicaran en els respectius taulers d’anuncis de cada centre de treball.

RECLAMACIONS

Si necessites realitzar una reclamació, ho has de fer mitjançant un d’aquests medis:

Via e-mail a [email protected]

Presencialment al carrer Escar núm. 1 2ª Planta de Barcelona

Registre a les OACS de l’Ajuntament de Barcelona i qualsevol registre legal.

VOT PER CORREU

Com hem dit, tens l’opció de votar per correu, la nostra recomanació és que comencis els tràmits des de demà mateix. Això no obstant, la data límit de l’entrega per correu és fins al 24 de març.

A baix tens les instruccions oficials per exercir el teu dret de vot per correu i a més, annexem en aquest correu el document per fer-ho.

Si necessites ajuda contacta amb nosaltres ([email protected]).

PERSONAL LABORAL

D’altra banda, el 27 de febrer ens reunirem per decidir la data de les eleccions sindicals del personal laboral (Comitè d’Empresa) de l’Ajuntament de Barcelona.

Les Comissions Obreres proposarem fer aquestes eleccions el mateix dia que les del personal funcionari. També les corresponents als Delegats de Personal.

INSTRUCCIONS VOT PER CORREU

INSTRUCCIONS PER EXERCIR EL VOT PER CORREU

EN LES ELECCIONS DE LA JUNTA DE PERSONAL A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

1.- L’interessat/da pot sol·licitar el vot per correu a una oficina de correus. Ha de portar una sol·licitud en sobre obert per tal que sigui datada i segellada pel personal de Correus, juntament amb una fotocòpia del DNI.

Aquesta sol·licitud ha d’estar dirigida a:

Mesa Electoral Coordinadora EESS de I’ Ajuntament de Barcelona

C/ Escar, núm. 1, 2ª Planta

08039 Barcelona

2.- Un cop la Mesa Coordinadora rebi la sol·licitud comprovarà que el sol·licitant/da està efectivament inclòs/a en el cens definitiu d’electors/res. A continuació es remetrà al domicili indicat pel sol·licitant tota la documentació per efectuar el vot per correu:

  • Sobre electoral, el petit on s’inclou la papereta.
    • Paperetes de cadascuna de les candidatures proclamades.
    • Sobre gran amb l’anotació “CONTÉ VOT PER CORREU”

3.- Rebuda aquesta documentació, l’elector/a introduirà la papereta que hagi escollit en el sobre electoral i el tancarà. A continuació l’introduirà en el sobre gran (que ha de posar VOT PER CORREU) amb l’adreça de la Mesa Electoral Coordinadora i també adjuntarà una fotocòpia del seu DNI. Finalment, ho enviarà tot per correu certificat on consti el nom de l’elector.

Nota: A l’efecte d’assegurar l’efectivitat d’aquest procediment es recomana sol·licitar el vot per correu no més enllà del dia 17 de març.

20230207-MODEL-VOT-PER-CORREUBaixa

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 164

FELIÇ DIVENDRES! + 3,25% MIRA LA TEVA NÒMINA!

27 gener, 2023

Tal com t’hem informat, en la nòmina de gener rebràs l’increment pactat per les Comissiones Obreres que es desglossa en un augment del 2,5% (PGE) més un 0,75% aconseguit amb la signatura del Conveni de la Vida.

A més, està pactat un altre possible augment del 0,5% més un altre 0,5% que es cobraria a partir del segon semestre d’enguany en funció d’unes variables econòmiques.

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 145

Dubtes pagament taxa processos d’estabilització

4 gener, 2023

BONA ENTRADA D’ANY COMPANYES I COMPANYS!!!

AQUÍ CONTINUEM AL PEU DEL CANÓ!!!

Hem rebut molts correus amb dubtes sobre el pagament de la taxa en els Processos d’Estabilització a causa del document que us vàrem enviar de “Com realitzar la inscripció als processos d’estabilització”, hem contrastat amb l’administració i hem fet una correcció.

Tornem a adjuntar el document amb els canvis.

Hem trobat una errada en la publicació de les bases del Procés d’Estabilització per Concurs d’Oposició: En aquestes publicacions al BOPB i al DOGC no apareix el temari reduït de TS Tecnologies de la Informació i Comunicació (TS TIC) però aquesta categoria si tindrà prova de temari reduït i es preveuen 3 àmbits.

Per tant, es hauran de publicar una modificació de les bases de la convocatòria aviat.

Tal com us vam explicar al correu anterior, l’última publicació de les places d’estabilització va ser el 19 de desembre de 2022.

Enllaç: Modificació de places d’estabilització publicades al BOPB (19 desembre 2022).

Tot i que sabem que l’administració està treballant en una publicació esmenant l’error i mancances de la publicació actual, recomanem que les persones que no estiguin d’acord amb la publicació actual (perquè no han identificat la seva plaça o l’ha assignat un procés que no toca) interposin els recursos oportuns a tal efecte.

No podem assegurar que aquesta esmena es publiqui abans de la finalització del termini per interposar recurs (finalitza el 19 de gener de 2023) i és millor no deixar passar l’oportunitat de manifestar la nostra disconformitat amb la publicació original.

Per tant, si us trobeu en aquestes situacions o alguna similar poseu-vos en contacte amb nosaltres al correu electrònic: [email protected]

CCOO SEMPRE AL VOSTRE COSTAT!!!


  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 271

REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.

13 octubre, 2022

Aquesta primera setmana d’octubre de 2022 ha tingut lloc la Jornada de presentació del primer Estudi Estatal sobre les condicions de Salut Psicosocial en els Serveis Socials de l’Administració Local que s’ha portat a terme des de CCOO.

Algunes de les reflexions i dades que van sortir al llarg del matí van ser:

  • L’estabilització de la plantilla és una mesura necessària.
  • Cal eliminar la taxa de reposició.
  • Al voltant del 60% de la mostra estudiada tenia simptomatologia relacionada amb el burn out.
  • Es valora la mobilitat com a mesura correctiva i de prevenció davant el butnout.
  • Es reconeix que les campanyes de prevenció sí que tenen un efecte positiu en la salut psicosocial de les persones que treballen a serveis socials.
  • Es fa palès la necessitat de desburocratitzar els serveis socials.
  • Es recorda que a serveis socials no pot encabir-s’hi tot i que totes les polítiques socials haurien d’anar acompanyades del dimensionament corresponent per portar-les a la pràctica i no generar als professionals de serveis socials una major sobrecàrrega de la qual ja sostenen per l’infradimensionament existent en l’actualitat.
  • Es valora que les conclusions de l’estudi psicosocial es podrien aplicar no només als tècnics sinó també a totes aquelles persones que treballen dins dels serveis socials, com són les UGA, les treballadores familiars o la seguretat dels centres.

Per acabar, es recorda que el Pla Estratègic de Serveis Socials per 2020-2024, el qual inclou mesures que millorarien l’estat de la salut psicosocial de la plantilla de serveis socials, es va aprovar al Parlament per unanimitat de tots els partits polítics i encara no s’ha iniciat el seu desplegament.

Des de CCOO vetllarem perquè l’administració compleixi amb l’acord d’engegar l’estudi de la salut psicosocial de l’IMSS després de la mobilitat i al llarg del curs 2023.

MÉS INFORMACIÓ I VÍDEOS


  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Hits: 60

PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

11 octubre, 2022

Podem destacar de l’estudi l’alta simptomatologia en estrès, depressió i ansietat, així com la síndrome Burnout, amb més del 50% del personal que treballa en Serveis Socials afectat.


S’ha denunciat la falta de polítiques de prevenció de riscos laborals, amb un incompliment manifest de la llei de prevenció i les responsabilitats de l’administració amb el seu personal.


A més, s’han plantejat una bateria de propostes per a abordar la situació, on destaquen l’obligació i necessitat de realitzar avaluacions de riscos psicosocials en cada centre de serveis socials, accions formatives i campanyes de prevenció de la salut física i mental i posada en marxa dels canvis i mesures en les condicions i formes de treball, eliminant els factors nocius per a la salut.


A més, una atenció psicològica immediata al personal amb alta simptomatologia.


L’estudi complet està a disposició per a descarregar-se aquí, així com una fitxa resum i les conclusions.


Igualment es pot visualitzar la presentació en aquest canal de YouTube en castellà i en aquest altre canal en català.

Hits: 71

COMITÈ DE PREVENCIÓ, SEGURETAT I SALUT DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

Us fem un resum d’aspectes a destacar de la reunió que hem mantingut el 21 de setembre en el Comité de Seguretat i Salut Laboral dels Serveis Socials.

INFORMACIÓ AL TEU ABAST, LA NOSTRA TRANSPARÈNCIA

Personal Designat

Hem preguntat si s’està aplicant l’acord del conveni referent al Personal Designat. Des de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) ens diuen que no tenen coneixement de com s’està aplicant a l’Ajuntament i resta pendent per la propera reunió.

Queixa mal sabor aigua fonts

Hem reiterat la queixa del mal sabor de l’aigua als centres de Serveis Socials. Proposem que hi hagi un seguiment del canvi de filtres i del manteniment de les maquines de subministrament d’aigua. Ens han contestat, que està previst canviar les fonts Eden per fonts connectades a l’aigua dels centres i aquestes disposaran d’un filtre físic. Si mentrestant hi ha alguna incidència, cal enviar un mail a prevenció i al contacte del subministrament de les garrafes.

Revisions mèdiques

Transmetem la queixa de la nostra afiliació de què la qualitat de l’atenció en les revisions mèdiques que es realitzen des de “Más Prevención” s’hauria de revisar. Ens diuen que faran una reunió amb el responsable de “Más Prevención” per treballar aquest tema. Des de PRL demanen que la plantilla els faci arribar un mail exposant la vivència per tal de poder rebre la informació de primera mà i buscar solucions.

Teletreball

Hem insistit que cal negociar el teletreball de l’IMSS a la Mesa General. En aquest sentit l’administració comunica que està previst dotar de pantalles,  teclat i ratolins a tots els espais de treball a mida que es van retirant les torres.

APC

Hem demanat al Departament de Prevenció que faci l’avaluació específica de la part de la tasca de medi obert del col·lectiu APC per incloure-ho a la seva fitxa del lloc de treball.

Unitat de Crisi

Hem proposat de nou crear un protocol per als professionals que atenen usuaris que s’hagin llevat la vida. L’administració exposa que estan treballant per poder disposar d’una Unitat de Crisi gestionada per la UAB, quan el recurs estigui disponible ens faran la presentació en el si del Comitè de Seguretat i Salut. 

Estudi de riscos psicosocials

L’administració mostra voluntat real per realitzar un estudi de riscos psicosocials de tota la plantilla del IMSS, incloent tots els perfils, tots els centres i tota la plantilla que està dins d’aquest Institut. Recursos Humans proposa que aquesta avaluació tingui lloc després de la mobilitat per tal de garantir un clima d’estabilitat entre els equips alhora de treballar les mesures correctores.

La part social demana que es tinguin en compte els estudis de psicosocials anteriors i CCOO sol·licita l’últim estudi realitzar per tal de poder fer un seguiment el més acurat posible. També recordem que els sindicats hem de poder participar de l’elaboració de la proposta i la seva aplicació.

Planificació visites prevenció

Des de PRL se’ns comunica que pròximament se’ls detallarà la planificació de visites de l’últim trimestre de 2022 per tal de tancar avaluacions, planificacions de centres, fitxes informatives treballadors/res i simulacres.

CSS Fort Pienc

CCOO recordem que resta pendent repetir les proves d’iluminació al CSS Fort Pienc un dijous a les 17h de la tarda dels mesos d’hivern ja que les llums de confort no son suficient en aquesta època i no es reflectia a l’avaluació de riscos realitzada al centre mesos enrere.

Protocol d’agressions

Ja s’ha agendat a tots els Centres de Serveis Socials la Formació en protocol d’agressions que impartirà la Guàrdia Urbana als professionals de l’IMSS.


  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • EL CAOS DE LA MOBILITAT A L’IMSS
  • Resum del Comitè de Seguretat i Salut de l’IMSS
  • REFLEXIONS SOBRE LES CONCLUSIONS DEL PRIMER ESTUDI ESTATAL SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL.
  • PRESENTAT EL PRIMER ESTUDI NACIONAL DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Hits: 73

RESUM MESA TÈCNICA DE SERVEIS SOCIALS

22 setembre, 2022

NOVES BASES DE MOBILITAT

Hem fet saber a l’administració el malestar de la plantilla amb la descripció del procés que es feia, així com les errades que hem detectat als annexos on es desglossen les places que van a la mobilitat.

Noves bases de mobilitat

A) S’acorda modificar les bases perquè cap funcionari en adscripció provisional pugui escollir plaça abans que un funcionari en adscripció definitiva. El procés de la mobilitat serà el següent:

  • Fase Mobilitat. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Definitiva.
  • Fase de Concurs. Participen Funcionaris/es de Carrera adscripció Provisional (de les resultes dels Fn Carr Def).
  • Funcionaris/es Interins/es que obtinguin plaça a l’OP 2021 seran nomenats com a funcionari de carrera i escolliran plaça entre les resultes de la fase de Mobilitat i de Concurs.
  • Funcionaris/es Interins/es sense plaça en OP escolliran plaça entre resultes de tot l’anterior.

Els funcionaris/es interins/es (aconsegueixin o no plaça amb l’OP 2021) no hauran de presentar-se a la mobilitat, seran cridats d’ofici per RRHH en el moment oportú.

B) S’acorda obrir un nou període d’inscripció l’endemà de la publicació de les noves bases, ja que les modificacions que s’han realitzat afecten el nucli de la mobilitat.

C) Hem demanat que amb la publicació de les noves bases de la mobilitat s’adjunti un llistat dels centres de treball i/o barris que estan adscrits a Projectes de Ciutat (APC, Educadors d’Escoles, SADEP)

SADEP

Hem manifestat el nostre desacord amb el fet que les bases de la mobilitat no recullin un llistat que desglossi quines places del SADEP estan assignades al SADEP central i quines estan adscrites al SADEP, però, de forma temporal, estan realitzant les seves tasques als CSS.

SARA

S’acorda penjar l’acord horari del SARA a la intranet.

Places estructurals

Al marge del procés de mobilitat, hem sol·licitat informació a RRHH sobre les places estructurals que recentment s’han creat per les persones que podien accedir a l’oferta pública d’estabilització, però encara estaven treballant a places no estructurals.

Aquestes places  operaran de manera molt semblant a un equip volant, però amb destins de mitja-llarga durada, ja que l’equip volant actual és només per substitucions i de curta durada.

Des de CCOO hem demanat que en el moment que els/les professionals afectats per aquesta situació siguin funcionaris de carrera es convoqui un altre procés de mobilitat.

Defensem que de forma periòdica es vagin duen a terme aquest tipus de processos, perquè la plantilla que ho necessiti pugui escollir nou destí.

El principi de lliure concurrència

Recordem que no cal ser funcionari interí per poder presentar-se als processos d’estabilització, ja que l’oferta pública es regeix pel principi de lliure concurrència.


  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 156

NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona

20 juliol, 2022

L’Ajuntament de Barcelona ens han informat de:

Sobre la comunicació individual a cada persona, en format qüestionari per correu electrònic, que està dins del procés d’estabilització, ara informaran de la categoria, data d’alta en aquesta, i que la plaça està inclosa en un o d’altre procés de consolidació, també si té el nivell de català necessari pel procés.

Ens diu l’Administració que ho vol enviar la setmana que ve i que la notificació oficial seran les bases de cada procés, ara només serà de manera informativa. Hem demanat que el termini per respondre al formulari sigui fins al 30 de setembre.

Hem aconseguit que hi hagi 581 places que van a mèrits i 21 a Oferta Pública de Consolidació per les places de Tècnic/a de Bressol.

Sobre el personal subrogat de l’IMHAB, s’està revisant el personal que estava contractat abans de BAGURSA per altres empreses, per comptar tota l’antiguitat, es parlarà amb el Comitè d’Empresa de l’Ens per veure si es pot trobar una sortida per la seva consolidació. Les categories a revisar són Tècnic Superior en Dret, Frontal de les Oficines d’Habitatge i algun Tècnic Mig en Gestió.

Després de molt insistir, l’Administració accepta que els Tècnics/es d’Educació Especial podran presentar-se als processos de consolidació amb el títol de batxillerat tal com posa el Conveni, postura que CCOO portem defensant des del principi.

Hem preguntat que pensen fer amb els contractes parcials a l’ICUB, parlaran amb l’Organisme per veure quina és la seva planificació.

Sobre el calendari de l’Oferta Pública de 2021 hem preguntat si es compliran els terminis, ens respondran a la següent Mesa General.


  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 508

TELETREBALL I SALUT LABORAL

20 juliol, 2022

No estem d’acord amb el redactat del document tècnic de la proposta

El 7 de juliol es va celebrar el CSSL de l’Ajuntament de Barcelona on des de CCOO es va dir amb relació alteletreball i mesures de prevenció de riscos laborals, que CCOO no està d’acord amb el redactat del document tècnic de proposta de les condicions i mesures de seguretat laboral que s’han de complir per poder teletreballar presentat per l’Administració.

També vam proposar que les persones que, per prescripció d’un professional de medicina del treball, pateixin una malaltia o discapacitat que afectin la seva mobilitat, incrementant el seu esforç per traslladar-se al centre de treball puguin sol·licitar una adaptació del lloc de treball mitjançant l’increment de dies de teletreball.

El responsable del departament de prevenció ens va dir que traslladaria la petició a la gerència i direcció de relacions laborals.


  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA
  • ULTIMES NOTÍCIES!!!
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB
  • Hem interposat una demanda de conflicte col·lectiu contra l’IMSS
  • HO TORNEM A FER!!!

Hits: 88

  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to Next Page »

Footer

Subscriu-te al nostre butlletí!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.

Contacta’ns!

Ens encantaria conèixer-te. Envia’ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona
Av. Francesc Cambó 17, 5a planta B. 08003 Barcelona

Correu electrònic: [email protected]
Telefòn: 93-301.88.67

Última Hora

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA 20 març, 2023
  • ULTIMES NOTÍCIES!!! 17 març, 2023
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB 15 març, 2023

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

CONTACTE

Av. Francesc Cambó 17, 5a planta
08003 Barcelona
Tel. 93 301 88 67
Fax. 93 301 87 16
[email protected]
ajuntamentbarcelona.ccoo.cat

ON SOM

Agenda

No hi ha esdeveniments programats en aquest moment.

Gràcies per visitar-nos!

  • 502.705
  • 209.778

Sectors secció sindical

  • Ajuntament
  • Guàrdia Urbana
  • Bombers

Subscriu-te al nostre butlletí, ara!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.
Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.