• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • El teu sindicat
    • MISSIÓ i VISIÓ
    • COMISSIÓ EXECUTIVA
    • LA NOSTRA REVISTA
    • ÀGORA. Revista Sindical Digital
    • Visió CCOO TV
    • CONFERÈNCIES
      • IX Conferència
      • X CONFERÈNCIA
        • BALANÇ < 2021
        • El Futur > 2020
    • INTRANET
    • AGENDA
    • ANTIGA WEB
  • ACTIVITAT SINDICAL
    • COMUNICATS
    • LGTBI
    • SALUT LABORAL
      • TELETREBALLA SENSE RISCOS
      • Prevenció de Riscos Laborals
  • AFILIACIÓ
    • Coneix tot el que t’ofereix CCOO de Catalunya
    • Afilia’t a CCOO
    • Descarrega’t el formulari
    • SUBSCRIU-TE al nostre butlletí, ara!
    • APP i e-Carnet
    • Sindicatura de l’afiliació
  • ACTUALITAT
    • ÚLTIMA HORA
    • Notícies
    • Xarxes Socials
  • EL CONVENI DE LA VIDA 🌳
    • LES ARRELS || CONVENI 2017-2020|| 🌱
    • Fulletó resum 2021-2024 🌿
    • El Conveni de la Vida 2021-2024
    • Acord TELETREBALL
    • Resum TELETREBALL
    • Instrucció JUBILA’T
    • Resum JUBILA’T
    • TAULES RETRIBUTIVES 2022 🌟
    • web EL CONVENI DE LA VIDA
    • PERMISOS: CONVENI DE LA VIDA
    • PERMISOS I LLICÈNCIES 🎫
    • REGULACIÓ PERMISOS I LLICÈNCIES ☔
    • 🗓 Calendari laboral 2022
  • INFO CORONAVIRUS
  • SERVEIS
    • FORMACIÓ
    • VOLS JUBILAR-TE ABANS D’HORA? T’ASSESSOREM!
    • Tinc un problema jurídic
    • Necesito assessorament laboral
    • INFORMACIÓ MÚTUES
    • DESCOMPTES
    • ASSEGURANCES CCOO
  • LEGISLACIÓ
    • DOCUMENTS
    • Protocol LGTBI 2019
    • III PLA D’IGUALTAT
    • Fitxes sindicals
    • TELETREBALL
  • BLOGS
    • LIFESTYLEÒbviament, significa “estil de vida”, persones que mostren les seves actituds, interessos i opinions.
    • METAMORFOSI
    • TEMPS DE LLEURE
  • Contacta amb el teu sindicat

Comissions Obreres

Ajuntament de Barcelona

TwitterYoutubeFacebookLinkedinGoogle +PinterestInstagram
  • Ajuntament
  • Biblioteques
  • Bombers/es
  • Educació
  • Ens dependents
  • Guàrdia Urbana
Home | SECCIÓ SINDICAL | AJUNTAMENT

AJUNTAMENT

CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT

25 juliol, 2022

Aquesta enquesta ha de permetre detectar greuges comparatius, recopilar-los i portar-los a les meses de negociació, per això, és molt important la teva participació.

CELEBREM L’APROVACIÓ

DEL MANUAL DE VALORACIÓ

I  L’ENQUESTA DE LA RLT

La Relació de Llocs de treball (RPT) és l’instrument tècnic sobre el qual les administracions públiques dissenyen la seva estructura de personal per a adequar-la a les necessitats del servei públic (tant internament com cap a la ciutadania).

En aquesta relació de llocs de treball han de constar, entre altres informacions, les funcions, la denominació i les característiques essencials dels llocs i els requisits per ocupar-los. 

Per demanda popular de tots i totes les treballadores municipals es va denunciar el Sistema d’Ordenació Municipal (SOM) que era una eina injusta que no reflectia la realitat, el qual va ser substituït per una RLT que no s’ha desenvolupat i on s’especificava el compromís de fer la valoració dels llocs de treball (VLT).

Les Comissions Obreres hem treballat molt per adaptar el manual de la Diputació de Barcelona a les característiques pròpies de l’Ajuntament de Barcelona.

En la negociació del Conveni vam aconseguir incloure una clàusula que obliga a fer la valoració de llocs de treball abans del 31 de desembre de 2022.

En la Comissió de Llocs de treball hem lluitat per aconseguir que tots els treballadors de l’Ajuntament puguin exposar sense problemes ni limitacions les tasques reals que realitzen.

Ara et toca a tu!

Després de mesos de negociació, s’ha aprovat en la Mesa General el Manual de Valoració del Llocs de Treball i  l’enquesta  que  s’enviarà a tot el personal.

Per poder posar en marxa una RLT justa cal fer un treball previ de prospecció interna i per això hem considerat fer una enquesta interna per a detectar les funcions que desenvolupa cada treballador i treballadora que, per exemple, podrien aflorar en la Guàrdia Urbana o en SPCPEIS algunes especialitats.

La negociació ha sigut molt dura, però hem aconseguit incloure camps que permetin a la plantilla modificar les respostes prefixades.

Aquesta enquesta ha de permetre detectar greuges comparatius, recopilar-los i portar-los a les meses de negociació, per això, és molt important la teva participació.

Amb tu tenim la força!

Com més respostes hi hagi, més força tindrem per defensar una relació de llocs de treball justa i que reflecteixi i valori correctament les tasques que realitzem tota la plantilla de l’Ajuntament.

Us encoratgem a omplir de forma correcta i precisa aquesta enquesta, que és una eina oficial i que ens ajudarà a lluitar, defensar i per tant, definir una RLT justa.

Ompliu l’enquesta sense cap complex, però sense precipitacions, primer llegir bé, reflexioneu i recordeu que sempre estem a la vostra disposició per ajudar-vos a resoldre qualsevol dubte que tingueu, i en aquest cas, també per resoldre els vostres dubtes de com respondre l’enquesta.

VOLEM UNA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL JUSTA

Ara et toca a tu!

Fes l’enquesta de la VLT!


  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT25 juliol, 2022
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR25 juliol, 2022
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona20 juliol, 2022
  • TELETREBALL I SALUT LABORAL20 juliol, 2022
  • NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)20 juliol, 2022

Hits: 236

EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR

25 juliol, 2022

El model de treball que hem apostat des de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona és un model híbrid, intercalant temps en l’oficina i el treball remot. Hem de ser creatius, hem de ser innovadors per a transitar aquest nou camí que representa un canvi estructural, mantenint la mirada en un futur i buscar una dinàmica de treball amb sentit i responsable.

EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR

Tal com es va signar en l’Acord de condicions de treball del personal funcionari i laboral de l’Ajuntament de Barcelona 2021-2024, el ja reconegut com “El Conveni de la Vida”,  gairebé el 80% de la plantilla municipal no uniformada de Barcelona podrà teletreballar a partir d’aquesta tardor.

Aquest Acord de Condicions signat a finals de l’any 2021 exclou als sectors Guàrdia Urbana, el Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) i llocs de treball en centres docents o de suport a la docència i escoles bressol.

En l’última “mesa general” celebrada el passat 22 de juliol, l’administració ens va presentar la seva proposta de les persones que podrien acollir-se al teletreball i de les que no.

Les Comissions Obreres NO HEM ACCEPTAT L’EXCLUSIÓ DELS COL·LECTIUS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC I PRESTACIÓ PRESENCIAL i hem aconseguit, després d’una dura negociació, el compromís d’estudiar col·lectiu per col·lectiu i negociar la seva possible incorporació al teletreball abans del 31 desembre. 

L’Administració volia que aprovéssim també un seguit d’exempcions arbitràries en determinades dotacions de llocs generalistes. També ens hi hem negat i ens hem emplaçat a aquesta setmana per discutir-ho.

CCOO vam aconseguir allargar el treball a distància (per la quinta onada de la COVID) fins a l’octubre i ara aconseguim iniciar el teletreball una vegada finalitzi el treball a distància, és a dir, a partir de l’1 d’octubre.

A més a més, hem aconseguit mantenir la modalitat de treball a distància en aquells llocs de treball que no es respectin la distància de seguretat.

Per tant, les Comissions Obreres considerem positiu arrencar el teletreball l’1 d’octubre amb el 80% de la plantilla, i continuar lluitant i defensant les persones que no puguin teletreballar, de moment.

El model de treball que hem apostat des de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona és un model híbrid, intercalant temps en l’oficina i el treball remot. Hem de ser creatius, hem de ser innovadors per a transitar aquest nou camí que representa un canvi estructural, mantenint la mirada en un futur i buscar una dinàmica de treball amb sentit i responsable.


  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT25 juliol, 2022
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR25 juliol, 2022
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona20 juliol, 2022
  • TELETREBALL I SALUT LABORAL20 juliol, 2022
  • NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)20 juliol, 2022

Hits: 108

NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona

20 juliol, 2022

L’Ajuntament de Barcelona ens han informat de:

Sobre la comunicació individual a cada persona, en format qüestionari per correu electrònic, que està dins del procés d’estabilització, ara informaran de la categoria, data d’alta en aquesta, i que la plaça està inclosa en un o d’altre procés de consolidació, també si té el nivell de català necessari pel procés.

Ens diu l’Administració que ho vol enviar la setmana que ve i que la notificació oficial seran les bases de cada procés, ara només serà de manera informativa. Hem demanat que el termini per respondre al formulari sigui fins al 30 de setembre.

Hem aconseguit que hi hagi 581 places que van a mèrits i 21 a Oferta Pública de Consolidació per les places de Tècnic/a de Bressol.

Sobre el personal subrogat de l’IMHAB, s’està revisant el personal que estava contractat abans de BAGURSA per altres empreses, per comptar tota l’antiguitat, es parlarà amb el Comitè d’Empresa de l’Ens per veure si es pot trobar una sortida per la seva consolidació. Les categories a revisar són Tècnic Superior en Dret, Frontal de les Oficines d’Habitatge i algun Tècnic Mig en Gestió.

Després de molt insistir, l’Administració accepta que els Tècnics/es d’Educació Especial podran presentar-se als processos de consolidació amb el títol de batxillerat tal com posa el Conveni, postura que CCOO portem defensant des del principi.

Hem preguntat que pensen fer amb els contractes parcials a l’ICUB, parlaran amb l’Organisme per veure quina és la seva planificació.

Sobre el calendari de l’Oferta Pública de 2021 hem preguntat si es compliran els terminis, ens respondran a la següent Mesa General.


  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona
  • TELETREBALL I SALUT LABORAL
  • NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)

Hits: 167

TELETREBALL I SALUT LABORAL

20 juliol, 2022

No estem d’acord amb el redactat del document tècnic de la proposta

El 7 de juliol es va celebrar el CSSL de l’Ajuntament de Barcelona on des de CCOO es va dir amb relació alteletreball i mesures de prevenció de riscos laborals, que CCOO no està d’acord amb el redactat del document tècnic de proposta de les condicions i mesures de seguretat laboral que s’han de complir per poder teletreballar presentat per l’Administració.

També vam proposar que les persones que, per prescripció d’un professional de medicina del treball, pateixin una malaltia o discapacitat que afectin la seva mobilitat, incrementant el seu esforç per traslladar-se al centre de treball puguin sol·licitar una adaptació del lloc de treball mitjançant l’increment de dies de teletreball.

El responsable del departament de prevenció ens va dir que traslladaria la petició a la gerència i direcció de relacions laborals.


  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona
  • TELETREBALL I SALUT LABORAL
  • NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)

Hits: 51

NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)

20 juliol, 2022

L’administració ens han lliurat: El Manual de Valoració de Llocs de Treball (VLT) i l’Enquesta que s’ha de fer per detectar totes les discrepàncies que fa anys que reclamem.

MESA GENERAL 15 DE JULIOL 2022

A la Mesa General d’avui ens han lliurat:

  • El Manual de Valoració de Llocs de Treball (VLT).
  • L’Enquesta que s’ha de fer per detectar totes les discrepàncies que fa anys que reclamem.
  • La proposta de l’Ajuntament sobre els llocs que podran teletreballar i quins no.

Tant el manual com a l’enquesta s’han treballat a la Comissió de Valoració de Llocs de Treball.

CCOO valorem positivament la feina feta a la Comissió de la VLT.

Trobem molt important l’enquesta s’ha treballat molt. En aquesta enquesta s’ha de detectar les coses que fa anys que reclamem des de CCOO que no estan valorades; l’Administració està d’acord en el fet que l’enquesta sigui l’eina per poder detectar-les.

Posem en valor l’apartat final, obert, on GUB i SPCPEIS podran posar d’una vegada per totes les seves especialitats.

A l’acta de la Comissió de la VLT consta que poden posar les funcions no reconegudes i també al camp d’observacions.

En aquests camps els col·lectius no uniformats també podran posar tot el que no estigui consti a la seva fitxa de la Relació de Llocs de Treball i que considerin que s’ha de valorar.

Ens reservem el vot sobre el Manual i l’Enquesta, per a poder revisar el document del teletreball lliurat, l’hem de revisar bé i poder fer aportacions, els majors de 60 anys no consten i ens preocupa, ens ha arribat que s’està negant a aquest personal poder fer 3 dies i no 2.

Hem demanat les dades de les persones afectades (majors de 60 anys) perquè se li està denegant.

Continuarem defensant que tothom que ha pogut fer treball a distància pugui fer teletreball i que per qui no ha pogut es creïn les eines necessàries per poder fer-ne. S’ha ajornat la decisió a la Mesa General a la setmana que ve.

  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona
  • TELETREBALL I SALUT LABORAL
  • NOVETATS || Valoració de Llocs de Treball (VLT)

Hits: 90

Plenari d’afiliats/des de CCOO Ajuntament de Barcelona

12 juliol, 2022

Benvolguts i benvolgudes afiliats i afiliades,

Des de la nostra Secció Sindical us convoquem a un plenari d’afiliats/des de CCOO Ajuntament de Barcelona molt important.

Dia 20 de juliol de 2022

Horari de 12h a 14h

Lloc: Plenari telemàtic (rebràs un correu amb l’enllaç).

L’ordre del dia és:

  • Valoració de Llocs de Treball i enquesta.
  • Teletreball.
  • Altres.

Recordeu que teniu hores d’assemblea per poder connectar-vos i que si esteu treballant a distància també teniu el permís per assistir.

Qualsevol dubte o problema en aquest sentit poseu-vos en contacte amb la Secció Sindical.

Hits: 85

REUNIÓ DEL COMITÈ D’EMPRESA IMHAB

12 juliol, 2022

RESUM DE LA REUNIÓ DEL COMITÈ D’EMPRESA AMB LA DIRECCIÓ DE L’IMHAB DEL 30 DE JUNY DE 2022

Us fem un resum dels temes tractats, dels nostres posicionaments i de les nostres exigències a la gerència de l’IMHAB.

Demanem reforçar les Oficines d’Habitatge durant les noves campanyes

Fa temps que des de CCOO reclamem reforçar les oficines d’habitatge quan es posa en marxa una nova campanya. Celebrem que l’administració hagi demanat aquest reforç per a la campanya d’Ajuts al Lloguer actual, encara que sigui insuficient la incorporació de només 10 persones, sobretot, és incomprensible que una vegada iniciada la citada campanya hi hagi 4 treballadors/es que no tinguin la formació finalitzada.

Criteris de mobilitat universals

No pot ser que l’administració faci trasllats a mida com el d’una frontal a Sant Martí. Existeixen més trasllats pendents, per què només s’ha autoritzat 1?

L’explicació de l’administració és perquè aquesta persona ho havia demanat fa 2 anys. Lluitarem perquè no hi hagi cap injustícia amb cap persona.

Personal “volant” SI. Volem més personal!

Les Comissions Obreres estem d’acord amb la figura de personal “volant” però cal augmentar la plantilla de l’IMHAB.

Ens informen que les noves incorporacions passaran a ser personal volant, excepte les 10 persones contractades per al reforç de la campanya d’Ajuts al Lloguer perquè tenen un nomenament de 6 + 3 mesos per acumulació de tasques.

CCOO en contra de cap discriminació per sexe

Estem totalment en desacord amb la decisió de l’administració en TRIAR en funció del seu sexe el personal a cobrir Ciutat Vella. L’administració ens ha informat que “s’ha triat incorporar homes en comptes de dones perquè el tracte de la ciutadania en vers als homes sembla menys agressiu”.

Sens cap dubte les Comissions Obreres elevarem aquesta presumpte discriminació per sexe a la Comissió del Pla d’Igualtat.

Exigim TRANSPARÈNCIA

1.- Exigim JA el llistat del personal, per categories, adscrit a l’IMHAB.

2.- Exigim JA el llistat nominal i tipus d’adjudicació de les places d’aparcament dels edificis de l’IMHAB.

3.- Exigim JA els criteris de mobilitat.

Col·lectius tècnics/ques

Donem total suport al col·lectiu de tècnics i tècniques de l’IMHAB que lluita per aconseguir un complement retributiu i per això hem forçat a la gerència de l’IMHAB a posar en coneixement de Recursos Humans el seu suport i que es negociï en la Valoració dels Llocs de Treball. 

Conveni conserges

Hem recordat a la gerència de l’IMHAB que apliquin JA el nou Conveni a tota la plantilla i òbviament amb caràcter retroactiu. Ens diuen que han tramitat fins a tres cops la sol·licitud però Recursos humans no ha donat resposta encara.

Conveni Regesa

També hem reclamat la integració del personal de Regesa al Conveni de l’Ajuntament de Barcelona. Es preveu que pugui ser durant aquest 2022.

Concursos cap de les OH

De moment han quedat aturats fins a que es resolgui el procés d’estabilització.

Teletreball a l’IMHAB

L’aplicació del teletreball es farà a l’octubre, hem demanat que durant agost s’ha de continuar fent el treball a distància.

Fons Next Generation per la rehabilitació Energètica.

Estem totalment en contra de l’externalització dels serveis municipals, no entenem perquè cal contractar tècnics externs per la gestió de l’oficina de Rehabilitació de Foment de la Ciutat.

SOM IMHAB. SOM CCOO

LA LLUITA CONTINUA

  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona
  • REUNIÓ DEL COMITÈ D’EMPRESA IMHAB

Hits: 39

Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona

12 juliol, 2022

El proppassat 7 de juliol es va celebrar el Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona on CCOO ha ressaltat els següents temes:

 

Millorem la qualitat de l’aire als centres de treball.

A l’anterior Comitè de seguretat i salut laboral (10 de juny) vam demanar a l’Administració millorar la qualitat de l’aire als centres de treball, no tan sols per la COVID sinó també per la quantitat de bacteris, al•lergògens i altres organismes que perjudiquen la salut.

 

L’Administració ha accedit a la nostra proposta i ha posat en marxa, les accions següents:

  • El departament de riscos laborals ha sol•licitat un estudi tècnic a la UPC de la viabilitat d’aquest sistema.
  • La instal•lació en un edifici, de moment, d’un aparell de purificació de l’aire amb components filtre HEPA i llum UV/C, i la presa de mostres.

 

CCOO treballem i vetllem per la teva seguretat laboral i confort.

 

Aquí tens informació sobre l’ús de sistemes ultraviolats per a reduir la transmissió dels SARS 2 en espais interiors.

 

 

 

Denunciem problemes en la connexió de les xarxes municipals

CCOO denuncia que d’un temps ençà s’estan produint aturades i baixades de la velocitat de connexió a la xarxa municipal que afecten la utilització del correu i altres aplicatius municipals.

Aquest fet també està provocant molt estrès en la plantilla, especialment en companyes i companys que realitzen tasques d’atenció directa al públic.

També, està provocant situacions desagradables i conflictives, empitjorant la relació i el tracte de la ciutadania vers la plantilla.

 

CCOO considerem que és una situació greu, que genera problemes psicosocials en treballadors i treballadores municipals.

EXIGIM una ràpida solució perquè la plantilla pugui treballar en condicions tant presencialment com a distància.

 

Recomanacions per l’increment de contagis per la COVID.

Hem recomanat que es tornin a revisar els protocols actuals per garantir la seguretat de la plantilla, ja que hi ha un increment de contagis per la COVID.

CCOO recomanem, prendre les següents mesures:

  • Subministrament de mascaretes i gel hidroalcohòlic.
  • Respectar l’aforament a les sales de reunions i office.
  • Respectar les distàncies de l’1,5m.

Demanem que els comandaments vetllin pel compliment d’aquestes mesures.

 

CCOO ÉS SALUT LABORAL

  • TELETREBALL I SALUT LABORAL
  • Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’Ajuntament de Barcelona
  • S’INCREMENTA EL FAS EN UN 5,15% GRÀCIES AL NOU CONVENI
  • CELEBREM EL DIA INTERNACIONAL DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL
  • NO ESTEM D’ACORD EN OBRIR LES SALES OFFICE

Hits: 102

Bones notícies!

27 juny, 2022

fa dues setmanes l’administració ens va fer saber la intenció de cessar a [email protected] els aspirants contractats a través de les borses d’urgència donada la imminent ampliació del bloc C amb el procés de bossa BS2021.

Fer-te saber que l’acord al qual es va arribar en la Comissió de Borses respecte a la creació de les Borses d’Urgència a través de la qual us van contractar tenia dues condicions:

1.- Els contractes de borsa d’urgència seran vigents fins a l’ampliació del bloc B de la bossa a partir del procés d’OOP 2021.

2.- L’entrevista tindrà les 8 competències que marquen les fitxes de la RLT i, per tant, si els aspirants van ser aptes ja tindrien convalidada aquesta prova i no s’hauria de tornar a fer per a l’ampliació del bloc B de la borsa.

Com pots imaginar-te les Comissions Obreres no vam estar d’acord amb la idea de plantejar el vostre cessament.

Hem lluitar molt aquest tema i el passat 20 de juny a la Comissió de Borses vam aconseguir que l’administració respectés el seu acord inicial i, per tant, que el vostre contracte sigui vigent fins a l’ampliació del bloc B de la bossa, una vegada hagi finalitzat el procés d’OOP 2021.

Si necessites més informació sobre aquest tema o qualsevol altre no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres a través de [email protected]

CCOO SEMPRE AL TEU COSTAT!!!

Hits: 133

Ja pots visualitzar LA NOSTRA interactivament

10 juny, 2022

Per a nosaltres, “La Nostra”, significa inclusió, participació, transversalitat, compartir objectius i reivindicació dels ideals que ens diferencien.

Ja vam passar per tots els centres de treball per lliurar un exemplar en paper totalment gratuït, però la pots descarregar en pdf o visualitzar-la en format interactiu (Flipbook).

Gaudeix d’una bona lectura! Llegir LA NOSTRA

Hits: 69

PERSONES INTERINES: solució justa amb seguretat jurídica

18 maig, 2022

PERSONES INTERINES: solució justa amb seguretat jurídica

A CCOO NO VENEM FUM

Hi ha qui deia que eren paraules buides …

què diran ara que és una realitat?


1387 places a concurs de mèrits.
1276 a oferta publica especial acordada.
La resta a oferta pública ordinària.


Des de CCOO, hem lluitat, lluitem i lluitarem per a donar una solució justa amb seguretat jurídica al problema de l’alta taxa de temporalitat a les administracions públiques.

La negociació de la llei d’estabilització i la signatura del Conveni de l’Ajuntament han construït el marc legal necessari per acabar amb els abusos de temporalitat.  

El dimecres 18 de maig de 2022, la Mesa General de Negociació dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la modificació i ampliació de l’oferta pública de consolidació pactada el passat mes de desembre.

La propera setmana hi haurà reunions específiques per parlar del personal docent i les subrogacions.

Sense aquesta aprovació l’estabilització de TOTA la plantilla municipal no seria possible

L’Administració ha informat que en breu començarà el procés de notificació al personal.

Aquesta notificació contindrà la identificació de la plaça,  a quin procés de consolidació va i l’antiguitat del la persona.

Us avisarem quan comenci el procés. En el cas de que no rebeu cap notificació però considereu que el procés d’estabilització us afecta o l’antiguitat notificada és incorrecta, caldrà que presenteu al·legacions. Si teniu problemes o dubtes us podem ajudar.

Si necessiteu informació o suport en tot aquest procés,

contacteu-nos [email protected]

Però la tasca no s’atura. CCOO ha exigit començar ja a negociar el calendari de processos i les bases de les convocatòries.

Cal donar compliment als compromisos assolits en el Conveni,  a fi de poder aplicar les mesures més beneficioses que facilitin l’estabilització de la plantilla municipal.

SÓM CONSEQÜENTS I COMPLIM EL QUE DIEM

QUE CAP INTERÍ QUEDI ENRERE!!!!!


PERSONES INTERINES:

SOLUCIÓ JUSTA AMB SEGURETAT JURÍDICA


Hits: 915

EL TELETREBALL I EL CESSAMENT PROGRESSIU DE L’ACTIVITAT JA SÓN UNA REALITAT

12 maig, 2022

EL TELETREBALL I

EL CESSAMENT PROGRESSIU DE L’ACTIVITAT

JA SÓN UNA REALITAT

Ahir es va celebrar la Mesa General amb dos punts de l’ordre del dia essencials:

  • Teletreball
  • Cessament Progressiu de l’Activitat

Gràcies al Conveni signat per CCOO i UGT s’ha arribat a un acord sobre la norma de desenvolupament  del Teletreball a l’Ajuntament de Barcelona. CCOO, UGT i CGT han votat a favor i CSIF en contra.

També s’ha acordat els criteris d’aplicació del Cessament Progressiu de l’Activitat,signat per CCOO i UGT.

A continuació us destaquem aspectes importants dels dos acords:

Teletreball

El personal major de 60 anys podrà sol·licitar i gaudir dels 3 dies de teletreball a la setmana. En els llocs de treball d’atenció al públic o que requereixen una prestació presencial, aquesta mesura s’haurà de regular específicament a tot tardar el 15 de setembre.

Hem aconseguit que tot el personal que ha pogut treballar a distància durant la pandèmia pugui fer teletreball. Tot i les reticències inicials de l’Administració s’ha acordat un període transitori que permet continuar amb la situació actual fins a l’1 octubre.

Durant aquest període caldrà:

Abans del 31 de juliol identificarem i pactarem els llocs on es pot teletreballar a la Relació de Llocs de Treball.

Els llocs de treball d’atenció al públic o que requereixen una prestació presencial es regularan de manera específica, atenint-nos a l’existència i disseny de mitjans que permetin l’atenció telemàtica. Per aquests llocs es podrà prorrogar fins al 15 de setembre la identificació a la Relació Llocs de Treball.

Cessament Progressiu de l’Activitat (Jubilació Anticipada)

Hem aconseguit que el personal que té responsabilitats de comandament no perdi poder adquisitiu si entra al cessament progressiu de l’activitat.

Hem aconseguit que els criteris generals establerts al pacte siguin d’aplicació a tots els col·lectius municipals.

Hem exigit que es tingui en compte tota l’antiguitat del personal subrogat i que se’ls hi carreguin els dies que es van acordar de bonificació inicial.

S’ha demanat que el personal que fa atenció al públic i ha de marcar els dies festius a començament de l’any tingui més flexibilitat.

S’ha demanat que ens facin una proposta de regulació del Cessament Progressiu de l’Activitat per al personal d’Educació, que té els seus propis acords.

VOLEM MÉS!

També hem reclamat a l’Ajuntament:

Reunir de manera urgent la Mesa General per tractar l’Oferta Pública d’Estabilització del Personal Interí.

La resolució de l’Oferta Pública de 2019. És vergonyós que hagin sortit abans els resultats de l’última Borsa de Treball que els de l’Oferta Pública.

Un calendari pels acords de conveni pendents de desenvolupar com la mobilitat entre iguals i també per les comissions pendents pactades al conveni (Grup B, Pla de Mobilitat, Districtes etc.)

Hem forçat a l’Administració a adquirir el compromís que el dilluns 16 de maig durant la Mesa General es tancaren els temes de l’Oferta Pública i programaran una reunió per tractar el Grup B, de moment d’Escoles Bressol.

CONTINUEM DESENVOLUPANT
EL CONVENI DE LA VIDA


Arxius relacionats:

02_Text-refos-MG_20220225Baixa
Acord-TELETREBALLBaixa
Instruccio_cesse-progressiu-activitat_MG-11-05-22-Baixa

Hits: 344

XAVI MOLINA NOU REPRESENTANT DE CCOO A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

4 maig, 2022

 

 

XAVI MOLINA NOU REPRESENTANT DE CCOO

A LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

 

Xavi Molina ha sigut escollit com a nou responsable de les Comissions Obreres (CCOO) a la Guàrdia Urbana de Barcelona (GUBCCOO).

El dijous 28 d’abril en el Plenari de persones afiliades de GUB-CCOO, Juan Carlos González ha cessat voluntàriament com a responsable per la seva propera jubilació i Xavi Molina per unanimitat (cap vot en contra, l’abstenció del mateix Xavi i la resta de vots a favor) serà la persona que representarà a GUB-CCOO en les pròximes eleccions sindicals en la primavera del 2023.

Des d’avui mateix Xavi es fa càrrec del timó i representarà a CCOO dins de la Guàrdia Urbana i ho farà tal com va comentar ell mateix, durant el Plenari, des de la responsabilitat, el compromís, amb l’objectiu de mirar pel bé comú i deixar els egocentrismes fora de la Guàrdia Urbana.

Xavi és una persona molt accessible i per aquest motiu vol obrir un diàleg personal amb tots i totes les delegades sindicals de GUBCCOO per a conèixer totes les inquietuds dels i les agents de policia de cadascuna de les Unitats.

Xavi ha incidit en continuar amb els eixos principals que es van aprovar en la X Conferència de la secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona com són:

  • La lluita i defensa de la negociació col·lectiva.
  • Responsabilitat per aconseguir un servei públic de qualitat i adaptat a les necessitats de la ciutadania.
  • Igualtat de totes les persones.
  • La perspectiva de gènere com a eix transversal de la negociació.

Xavi Molina s’ha marcat com a objectius principals dins de l’àmbit de la Guàrdia Urbana de Barcelona els següents reptes:

 

  • Relació de Llocs de Treball (RLLT) justa.
  • Segona activitat adaptada a les noves circumstàncies.
  • Procediments que no vulnerin l’acord de condicions.
  • Eliminar l’opacitat en les
  • Nou calendari, el 3×1.

 

Per acabar, Xavi ha agraït la implicació de Juan Carlos González durant aquests anys on CCOO ha sigut el sindicat majoritari a l’Ajuntament de Barcelona i compte amb el seu suport perquè és un referent per a ell.

També ha confirmat que continua comptant amb l’actual l’equip de treball i ha dedicat unes paraules memorables a Jordi Gallart (responsable de comunicació de GUBCCOO) que va ser qui li va encoratjar per a endinsar-se en el món sindical.

 

A GUBCCOO hem començat una ronda per totes les unitats de policia de la Guàrdia Urbana per a explicar com van anar les negociacions del nou conveni (el conveni de la vida), per aclarir tots els dubtes sobre els nous drets i confirmar que s’han consolidat drets i no s’ha perdut cap, prendre nota de les necessitats de la plantilla per reclamar-les en els nous espais de negociació que s’han obert amb la signatura del nou conveni, i presentar el nou responsable de GUBCCOO.

 

Hits: 48

S’INCREMENTA EL FAS EN UN 5,15% GRÀCIES AL NOU CONVENI

4 maig, 2022

El Fons d’Acció Social s’incrementa un 5,15% gràcies a la signatura del nou conveni, el conveni de la vida.

La quantitat destinada com ajuda per a tota la plantilla municipal de Barcelona passa de 350.000 a 368.025 euros, aquest augment correspon als increments del Pressupost General de l’Estat.

Les Comissions Obreres lluita i defensa en cada negociació de conveni ajudes econòmiques per a tota la plantilla d’aquelles necessitats relacionades amb la salut que la Seguretat Social no cobreix. Aprofitem per demanar la vostra implicació i ens envieu les vostres propostes, en funció de les vostres necessitats, de nous conceptes per afegir en els anys vinents.

Els ajuts a subvencionar són els següents:

  1. Ajut per pròtesis oculars
  2. Ajut per pròtesis auditives
  3. Ajut per pròtesis ortopèdiques
  4. Ajut per tractaments odontològics
  5. Ajut per intoleràncies alimentàries
  6. Ajut per Escola Bressol (despeses de l’any 2021)
  7. Ajut per a tractaments de trastorns específics de l’aprenentatge   
  8. Ajut per a tractaments de trastorns de la comunicació
  9. Ajut per a tractaments de trastorns generalitzats del desenvolupament

Les inscripcions s’obriran a partir del 17 de maig, i, per tant, cal preparar tota la documentació relacionada amb les despeses efectuades per aquests conceptes durant l’any 2021.

Calendari previst:

El 16 de maig: publicació en la Gaseta Municipal

Del 17 maig al 16 juny:  Presentació de les sol·licituds

Del 17 juny al 16 setembre: Preparació i publicació dels llistats provisionals d’ajuts admesos i exclosos, i el seu import.

Del 17 setembre a l’1 octubre: Presentació de reclamacions i esmenes.

Del 2 octubre al 2 novembre: Aprovació de les llistes definitives, publicació de la resolució.

En la nòmina mes de novembre: S’Abonarà l’ajuda.

Per a qualsevol consulta, dubte o suggeriment podeu posar-vos en contacte amb la secció sindical de CCOO.

Les Comissions Obreres lluitem

cada dia amb la voluntat de que

el demà serà millor que ahir.

El nostre vídeo per a vosaltres: “TU FAS” també en Spotify

Hits: 354

CELEBREM EL DIA INTERNACIONAL DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL

28 abril, 2022

28 D’ABRIL, CCOO DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

CELEBRA EL DIA INTERNACIONAL DE

LA SEGURETAT  I SALUT  EN EL TREBALL

Garantir la seguretat i salut dels treballadors i treballadores ha estat el gran motor de les Comissions Obreres. CCOO com a sindicat de classe ho porta a l’ADN.

“La salut laboral una prioritat de la nostra acció sindical”

Comissions Obreres amb una dilatada experiència ha demostrat tenir la capacitat de treballar en les estratègies i  accions necessàries per poder aconseguir les millors condicions de treball amb un gran objectiu:

“Garantir la salut i seguretat en el treball”

La COVID

Comissions Obreres ha estat cabdal en garantir la salut i seguretat en el treball amb l’aparició de la COVID-19. L’arribada de la pandèmia ha representat uns canvis laborals importants. Durant tot aquest temps hem hagut d’aprendre a treballar i relacionar-nos d’una altra manera, amb incertesa, i més enllà de la salut física, també amb un gran risc psicosocial.

Els nostres delegats i delegades han estat essencials en el control i seguiment dels plans de contingència, supervisió en l’aplicació  de totes les normes de protecció davant del virus, i sempre a l’alçada de les necessitats per a la millora de les condicions de treball de la plantilla municipal.

Nous reptes: el teletreball

Amb  l’aplicació imminent del Teletreball acordat en el nou conveni “EL CONVENI DE LA VIDA”, s’inicia un nou context laboral sotmès a noves tecnologies  i processos de treball, on la tasca de les Comissions Obreres serà vital en la prevenció, detecció i solució de nous riscos laborals i psicosocials.

“Nous reptes, el teletreball un repte més en l’avaluació de riscos”

Cap a una cultura preventiva real i eficaç

Per CCOO un altre gran objectiu de futur, pel qual treballarem i lluitarem, és el desenvolupament d’una Cultura Preventiva on el conjunt dels treballadors i treballadores prenguin consciència en l’adopció de noves conductes i actituds en la protecció de la salut i de l’entorn.

Per afrontar aquests nous reptes demanem millorar la formació i els recursos de tot el personal municipal amb responsabilitat en matèria de prevenció.

Aquesta cultura preventiva no es pot quedar exclusivament en els aspectes tradicionals de la seguretat i salut, sinó que s’ha de complementar amb la interrelació dels valors de la igualtat i perspectiva de gènere, la sostenibilitat, el medi ambient i la millora i qualitat de gestió, que formen tot un concepte unitari, que no es pot segregar a la nova societat, una SOCIETAT de FUTUR.

Perquè la salut i la seguretat ha estat, és i serà la nostra prioritat a defensar com a un dret fonamental

Hits: 48

  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Interim pages omitted …
  • Go to page 47
  • Go to Next Page »

Footer

Subscriu-te al nostre butlletí!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.

Contacta’ns!

Ens encantaria conèixer-te. Envia’ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona
Av. Francesc Cambó 17, 5a planta B. 08003 Barcelona

Correu electrònic: [email protected]
Telefòn: 93-301.88.67

Última Hora

  • CELEBREM L’APROVACIÓ DEL MANUAL DE VALORACIÓ I L’ENQUESTA DE LA RLT 25 juliol, 2022
  • EL 80% DE LA PLANTILLA MUNICIPAL NO UNIFORMADA DE BARCELONA PODRÀ TELETREBALLAR A PARTIR D’AQUESTA TARDOR 25 juliol, 2022
  • NOVETATS || Oferta Pública Ajuntament de Barcelona 20 juliol, 2022

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

CONTACTE

Av. Francesc Cambó 17, 5a planta
08003 Barcelona
Tel. 93 301 88 67
Fax. 93 301 87 16
[email protected]
ajuntamentbarcelona.ccoo.cat

ON SOM

Agenda

No hi ha esdeveniments programats en aquest moment.

Gràcies per visitar-nos!

  • 431.041
  • 184.100

Sectors secció sindical

  • Ajuntament
  • Guàrdia Urbana
  • Bombers

Subscriu-te al nostre butlletí, ara!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.
Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.