• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • El teu sindicat
    • MISSIÓ i VISIÓ
    • COMISSIÓ EXECUTIVA
    • LA NOSTRA REVISTA
    • ÀGORA. Revista Sindical Digital
    • Visió CCOO TV
    • CONFERÈNCIES
      • IX Conferència
      • X CONFERÈNCIA
        • BALANÇ < 2021
        • El Futur > 2020
    • INTRANET
    • AGENDA
    • ANTIGA WEB
      • Accés web
  • ACTIVITAT SINDICAL
    • COMUNICATS
    • LGTBI
    • SALUT LABORAL
      • TELETREBALLA SENSE RISCOS
      • Prevenció de Riscos Laborals
  • AFILIACIÓ
    • Coneix tot el que t’ofereix CCOO de Catalunya
    • Afilia’t a CCOO
    • Descarrega’t el formulari
    • SUBSCRIU-TE al nostre butlletí, ara!
    • APP i e-Carnet
    • Sindicatura de l’afiliació
  • ACTUALITAT
    • ÚLTIMA HORA
    • Notícies
    • Xarxes Socials
  • EL CONVENI DE LA VIDA 🌳
    • LES ARRELS || CONVENI 2017-2020|| 🌱
    • Fulletó resum 2021-2024 🌿
    • El Conveni de la Vida 2021-2024
    • Acord TELETREBALL
    • Resum TELETREBALL
    • Instrucció JUBILA’T
    • Resum JUBILA’T
    • TAULES RETRIBUTIVES 2022 🌟
    • web EL CONVENI DE LA VIDA
    • DÍPTIC RESUM DELS PERMISOS ACONSEGUITS
    • Díptic Resum Permisos EDUCACIÓ
    • PERMISOS: CONVENI DE LA VIDA
    • PERMISOS I LLICÈNCIES 🎫
    • REGULACIÓ PERMISOS I LLICÈNCIES ☔
    • 🗓 Calendari laboral 2023
  • INFO CORONAVIRUS
  • SERVEIS
    • FORMACIÓ
    • VOLS JUBILAR-TE ABANS D’HORA? T’ASSESSOREM!
    • Tinc un problema jurídic
    • Necesito assessorament laboral
    • INFORMACIÓ MÚTUES
    • DESCOMPTES
    • ASSEGURANCES CCOO
  • LEGISLACIÓ
    • DOCUMENTS
    • Protocol LGTBI 2019
    • III PLA D’IGUALTAT
    • Fitxes sindicals
    • TELETREBALL
  • BLOGS
    • LIFESTYLEÒbviament, significa “estil de vida”, persones que mostren les seves actituds, interessos i opinions.
    • METAMORFOSI
    • TEMPS DE LLEURE
  • Contacta amb el teu sindicat

Comissions Obreres

Ajuntament de Barcelona

TwitterYoutubeFacebookLinkedinGoogle +PinterestInstagram
  • Ajuntament
  • Biblioteques
  • Bombers/es
  • Educació
  • Ens dependents
  • Guàrdia Urbana
Home | SECCIÓ SINDICAL | BOMBERS | COMUNICATS SALUT LABORAL

COMUNICATS SALUT LABORAL

Reclamem un servei de suport psicològic especialitzat i experiència

13 octubre, 2022

Reclamem un servei de suports psicològic especialitzat i experiència treballant en les patologies més comuns que podem desenvolupar per la nostra feina, ja que el servei actual (pre-b) és un servei generalista i molt limitat i ha deixat molt a desitjar en els últims casos que ha portat.

Així mateix, demanem una col·laboració més estreta amb el CUESB per les primeres intervencions en “calent” després d’una intervenció en què sigui necessari i també demanen un seguiment i valoració posterior que avui en dia és inexistent, ja que moltes d’aquestes patologies poden desenvolupar-se un temps després.

Hits: 25

Reunió del CSSL celebrada el passat 13 de maig

26 maig, 2021

RESUM DEL CSSL

Benvolguts companys i companyes, us fem un resum de la darrera reunió del CSSL celebrada el passat 13 de maig.

  1. Accidentalitat
    Ens exposen que tenim dues persones de baixa de llarga durada, una per COVID i l’altra per un tema traumàtic i que en general la accidentalitat a l’SPEIS s’ha reduït l’any 2020 i el que portem de 2021.
  2. Vigilància de la salut
    Ens informen que es realitzarà un contracte menor amb una mútua per poder continuar realitzant les revisions anuals del personal. D’aquesta manera tapen el forat de la nefasta gestió que ens ha deixat sense contracte ordinari.
  3. Activació de la megafonia remota
    El departament de telecomunicacions de la gerència ens informa que el sistema actual de megafonia als parcs permet poca parametrització, només es pot actuar sobre el volum. Estan estudiant un pressupost de futur per fer un canvi de la tecnologia actual com a estratègia a llarg termini. Ens plantegen com a solució intermitja fer un estudi i prova pilot per veure quines opcions hi ha de modificació amb el sistema actual per tal de generar una habilitació que millori la percepció sonora.
    Des de CCOO fem dues reclamacions:
    ‐ Estudiar la possibilitat de diferenciar l’activació entre serveis urgents i serveis no urgents
    ‐ Prioritzar una intervenció al parc de l’Eixample per modular el senyal acústic igual que ja s’ha fet a altres parcs
  4. Formació en la prevenció de riscos laborals
    Ens informen del canvi de formació prevista. Queda post‐posada per l’any 2022 la formació forestal; els motius que han motivat aquest canvi són:
    -El moment en el qual s’havien de programar els grups encara estàvem en estat d’alarma i no es coneixia la previsió d’evolució de la pandèmia, la qual cosa feia que la formació no es pogués dur a terme en les condicions òptimes en relació als grups i la temporització
    ‐ És preferible que tots els bombers i bomberes realitzin aquesta formació abans de la campanya forestal
    La formació prevista per la segona meitat d’aquest any serà una formació on‐line sobre prevenció de riscos laborals amb l’objectiu de sensibilitzar tot el col∙lectiu en aquest àmbit.

Tot i que entenem la necessitat d’adaptació constant a la situació pandèmica posem en dubte la realització d’aquesta formació on‐line que encara no està documentada a nivell de continguts i que, novament, ens manté en una relació de supeditació amb l’ISPC. Fet que aprofitem per tornar a denunciar i a reclamar una major presència de membres del SPCPEIS als òrgans de presa de decisions de l’ISPC, així com ser coneixedors del tipus de conveni de col∙laboració que existeix entre l’Ajuntament de BCN i l’Institut.

  1. Parc de Vallvidrera
    A nivell de la visita de la infraestructura que els delegats de prevenció van fer al parc juntament amb els responsables del DLI, veiem que han posat solució a algunes de les reclamacions que veníem fent els darrers anys (detectors de fum, marques per aparcar, passamà a l’escala, contenidor de paper i cartró al menjador, revisió de la cuina i del gas i prevista la revisió i el manteniment de la xemeneia). Continua sense resoldre el tema del rentaplats, una cinquena nevera i que només hi ha una taquilla contemplada per al personal femení.
    Operativament ens informen que amb data 28 d’abril es va iniciar la pre‐campanya amb recorreguts de prevenció operativa que s’allargaran fins al 27 de maig. Les dates previstes de campanya d’estiu pel Consorci del Parc de Collserola són d’inici el 18 de juny fins a finals del mes d’agost; tot i que el servei quedarà cobert en el format de 7 quinzenes entre finals de maig i principis de setembre amb personal dels parcs de VH‐LL‐SA (que correspondrà a tres guàrdies per cada equip de treball).
    El canvi sorprenent i on mostrem la nostra disconformitat és en el format de la cobertura que passarà a ser de 12h presencials al parc de VA. El B‐211 quedarà ubicat al parc de VA. Les dotacions de personal sortiran del seu parc d’origen a les 8h del matí amb un mike i al vespre tornaran al seu parc per acabar les 24h de guàrdia. El criteri operatiu pel qual han pres la decisió el basen en:
    ‐ VA té un important paper en la òrbita operativa preventiva i de coneixement de l’entorn de Collserola
    ‐ Anàlisi del risc (la vessant amb més risc de foc forestal és la sud‐est i l’arribada a aquesta zona és més ràpida i més accessible des de VH i SA)
    ‐ Revisió dels serveis a la zona de VA‐Tibidabo‐Les Planes dels últims anys
    Des de CCOO entenem que aquesta decisió operativa respon també a la necessitat de donar solucions polítiques i hem mostrat la nostra sorpresa i disconformitat en relació a la modificació de la coberta del parc de VA basat en dos motius principals:
    ‐ Tota la població de BCN té el mateix dret a rebre una assistència amb una isocrona inferior a deu minuts, la qual cosa ens faria pensar en la possibilitat de cobertura de 24h al parc de VA durant tot l’any, no només durant campanya forestal
    ‐ El coneixement de l’entorn es pot efectuar des de qualsevol dels parcs que han de donar cobertura a la massa forestal de Collserola i, per tant, no caldria la cobertura de les 12h de dia
  2. Logística i obres
    Des del DLI ens informen del conjunt d’obres que ja s’estan efectuant o que s’iniciaran en un breu període de temps:
    ‐ CGE té previsió de finalització d’obres al mes de juny; la planificació del trasllat està prevista per després de Sant Joan degut a l’important volum de trucades que s’han de gestionar durant aquella guàrdia
    ‐ Acabades les obres del vestidor femení d’EX que té una capacitat per a 14 bomberes
    ‐ Part del pressupost s’ha hagut d’utilitzar per arreglar una avaria amb la coberta del circuit d’aigua del parc de VH; estan pendents d’iniciar el canvi dels aparells de climatització de tot el parc, començant pel del gimnàs
    ‐ A SA s’ha solucionat l’acumulació d’aigua que generava un gran nombre de mosquits i l’estructura de gimnàs a l’exterior s’ha retardat per un problema de subministrament
    ‐ Estan treballant en una solució per als vestidors femenins de LL i SA
    ‐ L’inici de les obres a la oficina de secció del parc de MJ s’han demorat per diverses raons (canvi de cap de parc, manca de plànols definitius, pressupost i adjudicació de la licitació) tot i que està previst sobre la primera setmana de juliol. Per dur‐les a terme caldrà primer moure l’assecador al magatzem al costat del castellet i la oficina de secció a la primera planta temporalment.
    Operativament es marquen dues prioritats a nivell estratègic:
    ‐ Vestidors femenins abans que acabi aquest 2021 perquè el gènere no sigui un element limitatiu de mobilitat
    ‐ Actuacions al parc de ZF per a desenvolupar el desplegament del GASBB Des de CCOO demanem informació sobre:
    ‐ Obres previstes a LL: ens informen que per manca de pressupost passen a l’any 2023, que es pugui dur a terme una solució parcial tirant el mur i pavimentant; ja que això deixaria un gran espai d’aparcament de vehicles del servei i podria alleujar els problemes d’espai actuals a la majoria de parcs. La resposta per part del DLI és negativa ja que cal un projecte d’obra que ho englobi tot.
    ‐ La intervenció a VH a la planta ‐2 i la torre de pràctiques ja es va realitzar l’estudi geotècnic; tot i que el procés de licitació serà molt llarg estem encara sobre el calendari previst.
    ‐ Reclamem un assecador pel parc de SA; existeix una previsió de reorganització de la sala d’útils i en aquest procés es procedirà a introduir l’assecador

Salut i lluita

Barcelona, 21 de maig de 2021

Documentació relacionada:

2021-05-21-resum-CSSL1Descarga

Hits: 0

LA LLUITA INFINITA DE LES SALES DE GESTIÓ

10 maig, 2021

Ens dirigim novament a tot el col∙lectiu per exposar la penosa situació que viu el nostre Centre de Gestió d’Emergències (CGE) i la mala gestió que fa aquest país amb les sales de gestió d’emergències.

Com ja vam denunciar en un comunicat el passat 1 de març, el CGE és l’element vital perquè el sistema de treball de l’S(PC)PEIS sigui eficient, si l’emergència es comença a gestionar amb mancances és impossible que aquesta es solucioni de la forma més favorable. Són faves comptades, si no hi ha un bon fonament l’estructura no s’aguanta.

En aquest sentit tornem a denunciar la manca de personal de la sala (on els mínims ja són els màxims), els sistemes de gestió i comunicació ineficaços, l’espai insalubre on continuen ubicats i la manca de projecte per solucionar aquests greus problemes.

Des de l’Agrupació de CCOO exigim a la Direcció del S(PC)PEIS un projecte de futur, amb una nova sala conjunta ubicada en un espai adient (continuem posant sobre la taula la possible ubicació al futur nou parc de bombers de l’Eixample), amb personal suficient íntegrament municipalitzat, sense empreses externes, amb els mitjans i els pressupostos adients per fer front als nous reptes de futur i amb un lideratge fort davant de les emergències de la ciutat (com marca el sistema de Protecció Civil que tant els agrada brandar en actes institucionals).

Aprofitem també per donar suport a la lluita dels Tècnics operadors de la sala de gestió de Bombers de la Generalitat (TEOCS) als quals els volen canviar de forma unilateral les seves condicions laborals. Per desgràcia veiem que aquest mal costum de maltractar als treballadors d’aquestes sales no és exclusiu de Bombers de Barcelona.

A la direcció de L’S(PC)PEIS els volem recordar que som allò que fem, no allò que diem que volem fer. Si no sou capaços de fer coses positives per al cos plegueu i deixeu pas a d’altres amb més capacitat.

Salut i lluita!

Arxius relacionats:

2021-05-07-La-lluita-del-CGEDescarga

Hits: 0

REUNIÓ SEGUIMENT COVID BOMBERS DE BARCELONA

6 maig, 2021

Abans de l’inici de la reunió hem manifestat que veiem molt greu que una avaria de la megafonia remota i del programa que genera l’enrutament i les fitxes dels serveis tardi tants dies en solucionar-se (en portem dos). Aprofitant que parlàvem de la “chicharra” hem recordat la nostra proposta de modificar els volums i el so d’alarma en funció del servei.

COVID:

Hem tornat a demanar mascaretes higièniques de roba del servei, per tal d’estalviar recursos econòmics públics i no generar tants residus. Se’ns denega la petició i se’ns subministraran mascaretes quirúrgiques (una per guàrdia). No estalviarem, generarem residus i no es seguiran les recomanacions referents a la vida útil de les mascaretes quirúrgiques (4hores).

Punts fixes de gel hidroalcohòlic: Se’ns han subministrat punts fixes de gel hidroalcohòlic, denunciem però que la instalꞏlació ha estat a càrrec dels mateixos bombers a diferència de la resta de departaments.

Neteja del parc i vehicles al canvi de torn: Des de CCOO i, segons l’expressat en aquesta reunió, amb els suport de la resta de sindicat emplacem al personal (i així ho hem traslladat a la direcció) a no netejar més el parc ni els vehicles en el canvi de torn (la neteja del material personal Walky i lot va a criteri de cada bomber/a). Aquests són els nostres motius:

‐      Pensem que aquesta tasca ha d’anar a càrrec de l’ajuntament i no dels bombers.

‐      S’ha donat més d’un any perquè es busquin alternatives.

‐      Cap altre departament de l’ajuntament realitza aquesta neteja de les instalꞏlacions.

Pla vacunació Covid: Se’ns presenta un power point explicatiu, però demanem un quadre resum per enviar a tot el personal i per a penjar als parcs, de manera que la informació arribi a tothom.

Segona dosi de la vacuna: La direcció està a l’espera de les directrius del Departament de Salut.

Segons el que ens trasllada la direcció, les persones que hagin passat el virus i que estiguin a l’espera de la vacunació s’hauran d’adreçar a Catsalut per demanar-la, en funció de la resposta s’intentaran buscar fórmules perquè tothom que ho vulgui es pugui vacunar (independentment de l’edat).

PCR retorn al servei: Catsalut ja no realitzarà cap més PCR de retorn, serà un laboratori privat qui ens la farà, i el cost l’assumirà l’ajuntament.

Preguntem com serà la desescalada amb temes relacionats al moviment de personal entre parcs per cobrir mínims i se’ns diu que s’està estudiant i que ja se’ns informarà.

Exposem la necessitat que a partir d’ara, Bombers tingui un magatzem amb material sanitari (sobretot mascaretes i guants) per poder afrontar situacions com la pandèmia sense colꞏlapsar.

Demanem una vegada més que es doti de més recursos (tant personals com materials) la branca sanitària. S’ha exigit un sobre esforç als sanitaris que ha fet evident la falta de recursos de que disposen.

Salut i lluita!

2021-05-05-Reunio-seguimentCOVIDDescarga

Hits: 0

REUNIÓ COMITÉ DE SEGURETAT I SALUT DEL MES DE FEBRER

23 febrer, 2021

REUNIÓ SEGURETAT I SALUT

Benvolguts companys i companyes,

El passat dia 19 vàrem assistir a la reunió del comitè de seguretat i salut, on es va fer seguiment de les peticions fetes fins ara i vàrem traslladar noves problemàtiques i propostes a la direcció.

Una vegada més reclamem una reunió monogràfica sobre Covid i sobre la creació d’una unitat Sanitària, ja que en situacions com la que estem vivint derivades de la pandèmia i les vacunacions es fa encara més visible la seva necessitat. Denunciem que la direcció no tingui en compte l’opinió i el suport dels i les nostres sanitàries. Creiem que no estan valorant suficientment l’esforç que fan pel que fa a gestió de les vacunacions, gestió de casos positius, realització de testos serològics i assessorament al personal, en molts casos amb una disponibilitat de 24/7. El fet de no crear la unitat és menystenir‐los i invisibilitzar‐los, d’altra banda, és incongruent afegir la titulació de metge a les places de tècnic mig que es convocaran en breu si no aposten per crear aquesta unitat sanitària.

Pel que fa al seguiment de les obres, es va demanar informació sobre:

‐     Pati de Llevant.

‐     Pati i il∙il·luminació de Sant Andreu

‐     Com i quan es resoldrà la plaga de mosquits de Sant Andreu

‐     La construcció del futur castellet de Vall d’Hebron. (Se’ns informa que començarà en breu).

‐ Es reclama quan s’arreglarà la climatització de VH. La resposta és que començarà el dia 1 de març.

‐ Es torna a reclamar una solució amb la ventilació de VH, en tant que la ventilació forçada no és suficient.

‐ Informar que s’han acabat les obres als vestidors per a bomberes de ZF i de VH, i que finalment, tal i com es va demanar, s’han fet més grans del que estava planificat amb previsió de que entrin més bomberes al cos. També se’ns informa que hi ha projectes d’ampliació dels vestuaris per a bomberes pels parcs d’EX, SA i LL.

‐ Les obres del CGE, ja són a la primera fase i al juny les obres estaran acabades.

Pel que fa a altres peticions:

‐ Es reclama que amb les nostres tauletes, puguem accedir a l’historial clínic dels pacients per tal de millorar el servei i augmentar la nostra seguretat.

‐ S’ha presentat una consulta jurídica per que s’estudiï la instal∙lació de protectors auditius a tots els tancs.

‐ Es demana que en els REX (retorn d’experiències), hi apareguin més l’opinió i visió dels bombers.

‐ Es demana disposar de càmeres als serveis, que ens servirien tant per formació com per augmentar la nostra seguretat.

‐     Seguim a nivell 4 de terrorisme i encara no disposem de material de seguretat per casos on sigui necessari.

‐    Es presenta un informe de Bombers de Madrid sobre la “xixarra” dels parcs i l’afectació a la salut dels i les bomberes. Es demana que la direcció l’estudiï per tal que les alertes puguin ser, per exemple, diferents segons la tipologia de servei, que els volums estiguin estandarditzats, els tons siguin menys agressius, etc.

‐ S’ha sol∙licitat una revisió del protocol de neteja de superfícies, ja que tal i com ha informat l’OMS, no té sentit si no es tracta d’un hospital o d’un espai amb càrrega vírica elevada.

Res més per ara, continuem treballant per ser millors. Salut i lluita.

Documentació relacionada:

2021-02-18-reunio-segureat-i-salut-laboralDescarga

Barcelona, 22 de febrer de 2021

Hits: 0

TOXICITAT I CÀNCER A BOMBERS 4 – EPIs contaminats

4 desembre, 2020

En l’anterior comunicat vam veure com les substàncies i gasos tòxics i cancerígens traspassaven els nostres EPIS i s’acumulaven en certes parts del cos. Però la problemàtica va més enllà, estudis belgues van confirmar que el nostre equip d’intervenció acumula tòxics durant l’incendi i que aquests traspassen fins a la nostra pell i acaben sent absorbits pel nostre cos en serveis “nets”.

Això ens ha de fer reflexionar, i obligarà a canviar molts protocols que tenim actualment i a fer inversions. Primer de tot, per minimitzar el temps en el qual estem amb roba de foc després d’un incendi, això requereix d’un vehicle de logística de suport amb material net per tots els focs d’interior. Segon, la necessitat de posar a rentar els nostres EPIs més sovint i tenir roba de reposició suficient, i tercer, plantejant-nos si per serveis sense risc d’incendi els hem de dur posats o fins i tot dins del camió.

Hits: 3

RESUM COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT LABORAL D’OCTUBRE.

26 octubre, 2020

Posem fil a l’agulla a una reivindicació històrica de CCOO, aviat es provaran els comunicadors intercraneals per valorar la seva compra.

Informació que ens passen des de la direcció de bombers:

  • Finalment renovem vestuari, a base d’insistir hem aconseguit que en breu es reparteixin 3 polos nous de màniga llarga i 3 de màniga curta. En els serveis sempre caldrà portar la jaqueta lleugera o el jaquetó. Es presenta un aplicatiu d’uniformitat que estarà en funcionament a partir de gener.
  • Posem fil a l’agulla a una reivindicació històrica de CCOO, en breu es provaran els comunicadors intercraneals per valorar la seva compra.
  • Els nous vehicles BRP, els de comandament i els de logística arribaran a finals d’any.
  • La nova barca del GRABB està adjudicada, s’intentarà que l’estiu vinent estigui operativa.
  • El J‐25 (vehicle amb ploma) està a l’espera que el port en faci la compra.
  • Vehicle del GRABB, actualització del K3 i K5 i nous monitor per a les ambulàncies aturats per falta de pressupost.
  • Nou concurs per a la renovació dels cascs i materials dels capbussadors.
  • Els cabestrant dels Charlys tornaran a ser d’acer (es durà a terme una formació específica) i l’oxitall s’ubicarà al parc de Llevant.

Propostes de CCOO:

  • Canvi de les radiografies convencionals dels maletins obreportes per unes de mica.
  • Reiterem la necessitat de disposar d’armilles identificadores de cap d’intervenció.
  • Demanem instaurar un check list per a la revisió dels vehicles per part dels conductors.
  • Reclamem material tàctic per fer front als serveis de psiquiàtrics, de violència de gènere o terrorisme (Barcelona continua a nivell 4).
  • Demanem un llistat dels referents dels grups de treball que assessoren a la direcció per poder realitzar propostes de millora.

Des de CCOO entenem que la situació actual complica la inversió de l’ajuntament en segons quins àmbits, no obstant els recordem que som un servei essencial i que hi ha moltes millores històriques que fa massa temps que esperen a fer‐se realitat.

Hits: 0

PREOCUPACIÓ I DISCONFORMITAT AMB PARTS DEL NOU DECRET D’ALCALDIA

27 abril, 2020

 

Sobre la publicació del Decret d’Alcaldia de 24 d’abril de 2020 que parla de les mesures addicionals de prevenció, de protecció i organitzatives en la prestació dels serveis municipals durant el perllongament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

 

 

 

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona, després d’analitzar el Decret volem manifestar que ENS PREOCUPEN i NO ESTEM D’ACORD AMB AQUESTS PUNTS:

 

 

1.- Ens preocupa com es concretaran les mesures, massa obertes i no ofereixen solucions.

2.-Insistim en cuidar les persones dels grups vulnerables, els casos una valoració negativa han de poder ser revisats pels sindicats.

3.- Cal garantir la participació sindical en els processos selectius.

4.- S’ha d’informar als òrgans de representació sindical prèviament a la reincorporació del personal.

5.- Exigim la modificació d’alguns punts de l’annex que parla de mesures de prevenció i protecció.

6.- Reivindiquem millorar les mesures genèriques d’higiene personal i de prevenció general.

7.- Volem més protecció en els espais comuns dels edificis.

 


1.- Ens preocupa com es concretaran les mesures a cada una de les gerències i també en les empreses subcontractades. Hi ha mesures que estan massa obertes a la interpretació o decisions de les gerències, i aquestes no ofereixen solucions a casos específics.

Per exemple, les mesures poc definides de flexibilitat que afecta al personal amb persones al seu càrrec afectades pel tancament de centres educatius o d’atenció a persones a càrrec (article 10) i que, d’altra banda, no preveuen cap solució al personal que realitza un servei essencial.

 

2.- Insistim en cuidar les persones incloses en els grups vulnerables (article 9), i per tant, considerem que tots els casos amb informe mèdic però amb una valoració negativa per part del Servei de Vigilància de la Salut, han de poder ser revisats pels sindicats.

 

3.- Cal garantir la participació sindical en la presa de decisions dels processos selectius de personal (article 14).

 

4.- S’ha d’informar als òrgans de representació sindical dels plans de contingència i els plans de restabliment de serveis prèviament a la reincorporació del personal i en cap cas posteriorment (disposició addicional segona). Cal recordar que la llei ens atorga la capacitat d’informació, consulta, negociació i vigilància. Especialment per les avaluacions de riscos i les mesures preventives que s’adoptin per aquesta incorporació d’efectius i en tot el relatiu a les matèries de negociació de l’article 37.2 del TREBEP. Tot això tampoc s’especifica en aquesta disposició.

 

5.- També exigim la modificació dels següents punts de l’annex on parla de les mesures de prevenció i protecció de les persones usuàries dels serveis i de les persones que hi treballen:

  1. Incloure la formació específica amb relació a risc, mesures i ús correcte d’EPIs. L’annex parla d’informació, però no de formació.
  2. Cal concretar el tipus de mascaretes que s’utilitzarà en funció del nivell de risc o del grau d’exposició (apartat 1).
  3. No estem d’acord en el fet que el personal que fa atenció al públic estàticament es consideri de baix risc, ni tampoc que facin ús de mascaretes en cas d’haver d’abandonar les proteccions col·lectives. Les mateixes autoritats sanitàries no recomanen posar-se i treure’s les mascaretes i els guants contínuament.
  4. No estem d’acord en el fet que el personal de Seguretat i Prevenció en serveis operatius (GUB i SPEIS) es consideri de baix risc ni tampoc siguin considerats de baixa probabilitat.
  5. No estem d’acord en el fet que el personal que fa atenció al públic sense lloc estàtic sigui considerat de baixa probabilitat. D’altra banda, ens sembla poc apropiada la mesura indicada en el cas de trobar-se en una situació de manca de cooperació per part d’una persona simptomàtica, fer ús de guants i mascareta, és una mesura insuficient, no et dóna temps a posar-te la mascareta i els guants en aquests casos, a més les mateixes autoritats sanitàries no recomanen posar-se i treure’s les mascaretes i els guants contínuament.
  6. No estem d’acord amb què el personal que treballa en la Recepció/Manipulació de correu físic sigui considerat de baixa probabilitat.

En l’annex, també s’especifiquen el tipus d’EPIs (punt 9), però cal concretar quin nivell de protecció han de tenir aquestes activitats d’alt risc.

Respecte als vehicles cal indicar com s’hauran d’utilitzar en cas de ser ocupats per més d’una persona treballadora (una per fila de seients i en posició diagonal, no una darrera l’altra).

Sobre les mesures ambientals i organitzatives, seria més adient si el document deixés clar que es faran servir en tots els casos. Per exemple, en la mateixa taula de l’apartat 1 de l’Annex, en la “Baixa probabilitat” de risc, per tasques administratives, inclouen mesures genèriques d’higiene personal, però caldria tenir en compte altres com les mesures ambientals i les organitzatives.

De la lectura del document es dedueix que aquestes mesures s’aplicaran en tots els casos, però no s’especifica, en el sentit, que potser cal modificar la distribució d’equips, mobles d’una oficina, per tal que els llocs de treball de les persones administratives que hi hagi al mateix temps, mantinguin els 2 m de distància com a mínim.

També caldrà ventilar espais, reforçar desinfecció, etc. A més pensem que hi haurien d’haver fulls de control de quan s’han fet les neteges i canvis de filtres perquè els mateixos/es treballadors/es puguin exercir un control.

 

 

6.- Sobre les mesures genèriques d’higiene personal i de prevenció general EXIGIM a l’administració:

 

1.- Ubicar a l’entrada de tots els edificis, i a les zones d’atenció al públic (repartits als taulells) dispensadors amb solucions hidroalcohòliques.

2.- Cal habilitar mecanismes permanents de control d’accés a les entrades dels edificis per controlar principalment:

  1. que totes les persones, tant treballadors i treballadores com la ciutadania en general, tinguin que rentar-se les mans abans d’entrar a qualsevol edifici municipal amb hidrogel, material que, òbviament, facilitarà la pròpia administració.
  2. garantir el compliment estricte de l’aforament màxim calculat per aquesta situació extraordinària.

3.- establir les mesures per organitzar a les persones usuàries que s’hagin de quedar a l’exterior de l’edifici en espera d’accedir-hi quan ho permeti l’aforament. Tot el públic, inclòs el que espera a l’exterior de l’edifici, ha de guardar rigorosament la distància de seguretat de 2 metres.

 

Tornem a insistir, les mateixes autoritats sanitàries desaconsellen treure’s i posar-se els guants, si la tasca ho requereix millor portar els guants posats sempre, per aquest motiu cal canviar el paràgraf que contempla “evitar manipular documentació de les persones usuàries (per exemple que les persones usuàries mostrin DNI però sense tocar-lo …); si és estrictament necessari s’utilitzaran guants”.

 

 

7.- Sobre el punt organització d’espais comuns dels edificis:

Demanem mantenir oberts els offices i les cuines dels diferents edificis amb les mesures de prevenció que siguin necessàries, com distanciament entre comensals. Cal preveure solucions perquè puguin dinar el personal, sobretot els i les que continuen la seva jornada entre torns.

 

 

 

Demanem que es tingui en compte totes les nostres consideracions i es facin les correccions que des de CCOO trobem molt necessàries.

 

 

 

Documentació relacionada: Decret personal 240420

Hits: 5

AGRAÏMENT MESURES COVID‐19

12 abril, 2020

 

Benvolgudes companyes i companys,

Des de l’Agrupació de CCOO de bombers Barcelona volem donar les gràcies a tota la organització
per la resposta mostrada davant la crisi sanitària que afecta a la nostra ciutat.

Som coneixedors que el darrer comunicat publicat, on oferíem tota la nostra capacitat operativa
per pal∙liar la crisi generada per la COVID‐19, no va ser entès de la mateixa manera per tot el
col∙lectiu.

En aquest sentit ens agradaria exposar que aquell document va sorgir de la necessitat,
al parer de l’executiva de l’Agrupació, de ser part activa en la resolució d’aquesta emergència.
Bàsicament ens aterrava tornar veure com la ciutat patia una situació crítica i el Cos de Bombers
de Barcelona en quedava al marge excusant‐nos des dels parcs de garantir al 100% la capacitat
operativa ordinària del nostre servei. Aprofitem l’avinentesa per agrair el suport rebut per part de
la majoria de les entitats que representen o són formades per membres de l’SPEIS.

Dit això, volem fer‐vos saber que ens sentim orgullosos de les tasques realitzades durant aquestes
darreres setmanes, som coneixedors que algunes d’elles han funcionat des de un primer moment
i d’altres s’han hagut de repensar i millorar gràcies a la experiència adquirida i als canvis de
l’entorn.

En aquest sentit volem destacar de forma molt positiva la capacitat d’adaptació de tot el
personal a les constants modificacions de les directrius inicials.

Volem agrair molt sincerament a totes les persones que formen part d’aquesta organització la
capacitat de treball, organització i adaptació que aquesta pandèmia ens ha obligat a mostrar i
desenvolupar. Estem segurs que Bombers de Barcelona, com a organització, en sortirà reforçada
d’aquesta crisis, i tenim molt clar que aquest fet haurà estat possible gràcies a l’esforç de cada un
de vosaltres.

 

Moltes gràcies a tots i totes,

Barcelona, 9 d’abril de 2020

Hits: 0

Policia i bombers han de disposar dels equips de protecció adequats.

2 abril, 2020

 

Compartim amb vosaltres la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació per la confederación sindical de Comisiones Obreras de Madrid.

 

 

Policías, Guardia Civil, bomberos y personal penitenciario deben disponer de los equipos de protección adecuados”

El procedimiento del Ministerio de Sanidad es taxativo a estos efectos. Toda persona trabajadora que en función de las situaciones o tareas en las que no se pueda evitar un contacto estrecho con una persona sintomática está comprendido en el escenario de exposición de riesgo y, por tanto disponer de los equipos de protección individual (EPI) que la evaluación específica del riesgo haya determinado. Pese a ello, CCOO sigue exigiendo que se clarifique esta circunstancia en el procedimiento para evitar interpretaciones interesadas.

01 de abril de 2020

CCOO se ve en la necesidad de salir al paso de una campaña de desinformación que están desarrollando un diario de ámbito nacional y algunos sindicatos corporativos para responsabilizar a nuestra organización de una supuesta desprotección frente al corononavirus  de colectivos tales como Policía, Guardia Civil, Bomberos o personal de Instituciones Penitenciarias.

La campaña está basada en una interpretación errónea del documento “Procedimiento de actuación para los servicios de prevención de riesgos laborales frente a la exposición al SARS-CoV-2”, elaborado por el Ministerio de Sanidad y en el que hemos participado junto a las patronales de los servicios de prevención y diversas sociedades científicas.

En dicho procedimiento figura una tabla en la que se establecen tres escenarios de exposición al riesgo por COVID19 en los que, en función de las situaciones a las que se enfrenten las personas trabajadoras y de la gravedad del riesgo, se corresponden diferentes medidas de protección. El escenario de menor riesgo (baja probabilidad de exposición) no implica la utilización de equipos de protección individual, salvo en situaciones de falta de cooperación de una persona sintomática. En dicho escenario están incluidas las personas trabajadoras sin atención directa al público, o a más de dos metros de distancia, o con medidas de protección colectiva que evitan el contacto. Y a continuación se ponen como ejemplo (indicando que no es una relación exhaustiva) al personal administrativo, técnicos de transporte sanitario con barrera colectiva sin contacto directo con el paciente, conductores de transportes públicos, personal de seguridad, policía y guardias civiles, personal aduanero y bomberos, y personal de salvamento y de Instituciones Penitenciarias.

Sin embargo, la misma tabla sitúa, dentro de los escenarios de mayor riesgo y que exigen mayores medidas de protección a cualquier persona trabajadora, también a las que forman parte de los colectivos antes citados, cuando en el ejercicio de su labor se encuentren en “situaciones en las que no se puede evitar un contacto estrecho en el trabajo con una persona sintomática” (escenario de riesgo) o presten “ayuda a domicilio de contactos asintomáticos” (escenario de bajo riesgo). En ambas situaciones se deberá proveer de EPI en función de la evaluación específica del riesgo.

Por tanto, desde que se publicó la primera versión de este Procedimiento, las y los trabajadores de los servicios aludidos están situados en los escenarios de riesgo de exposición más altos cuando realizan muchas de las tareas que vienen desarrollando en el contexto de la epidemia. Esta situación ha sido expuesta, de manera persistente, por CCOO, ya que entendemos que colectivos como el de los distintos cuerpos de Policía, Guardia Civil, equipos de salvamento, Protección Civil, bomberos y personal de Instituciones Penitenciarias están realizando, de manera generalizada, actividades que les obligan a estar en contacto estrecho con personas con sintomatología y por ello se debiera garantizar una protección eficaz al riesgo claramente contrastado.

Siendo esto una obviedad, las Administraciones de las que dependen los citados colectivos tienen la obligación de proporcionar los medios de protección estipulados en cada caso. Pero esto no ha sido así de manera generalizada porque un gran número de los servicios de prevención encargados de evaluar los riesgos de estos colectivos no han realizado su cometido de forma adecuada, esto es, analizando las tareas que realizan de manera diferenciada y asignándolas a los diferentes escenarios previstos  en el Procedimiento, sino que se ha recurrido de manera burda a la mención expresa en el escenario de baja probabilidad de exposición.

Como algunas de nuestras secciones sindicales nos comunicaron el problema que estaba surgiendo con la interpretación errónea de los Servicios de Prevención, y con la intención de solucionarlo, desde la Confederación Sindical de CCOO reiteramos nuestra propuesta de incorporar una mención expresa de los colectivos participantes en salvamentos en los escenarios de mayor riesgo. El Procedimiento publicado el pasado 24 de marzo en la web del Ministerio tampoco la recogió, por lo que así lo hicimos constar en una nota interna a nuestra estructura con fecha 25 de marzo (se adjunta), en la que indicábamos que continuaríamos reclamando este cambio.

La propuesta fue de nuevo formulada al Ministerio con motivo de las siguientes versiones del Procedimiento, sin que haya sido incluida hasta la fecha. La Federación de Servicios a la Ciudadanía de CCOO, junto al SUP, la AUGC y la AUME, remitieron una carta al presidente del Gobierno en similares términos. Y la última gestión realizada en este sentido ha sido una carta con fecha 31 de marzo remitida por el secretario de Salud Laboral de la Confederación Sindical de CCOO a la directora general de Salud Pública, Calidad e Innovación del Ministerio de Sanidad (se adjunta). Asimismo, desde nuestra organización hemos recomendado a secciones sindicales de CCOO en estos colectivos que reclamaran a las Administraciones de las que dependen y a sus Servicios de Prevención la aplicación correcta del Procedimiento y, en el caso de no hacerlo, que se procediera a presentar denuncia en la Inspección de Trabajo.

Desde CCOO vamos a seguir insistiendo al Ministerio de Sanidad, tal y como venimos haciendo desde el primer momento, para que mejore la redacción de un Procedimiento que es absolutamente imprescindible para garantizar la protección de las trabajadoras y los trabajadores en estos tiempos de epidemia. Esta mejora puede venir por una reubicación de los colectivos citados en los escenarios de exposición más alta, por una eliminación de los ejemplos en escenario de baja probabilidad, o por una explicación detallada de la adscripción de tareas en los diferentes niveles.

Por último, en CCOO somos conscientes que la campaña desatada contra nuestra organización por esta razón viene motivada un 50% por una incompetencia de los responsables de la aplicación del Procedimento a la hora de interpretar correctamente un documento de prevención de riesgos laborales, y otro 50% por un intento de desprestigiar a un sindicato de clase para el que la defensa de la salud de la clase obrera es una de sus prioridades de acción en este contexto de epidemia y a lo largo de su historia.

 

Hits: 11

No esteu sols! Continuem treballant.

22 març, 2020

Continuem treballant

Des de CCOO-GUB volem tranquil·litzar a tots els companys i companyes, NO ESTEU SOLS, estem barallant diàriament perquè se us faciliti el material suficient per a poder sortir a treballar amb seguretat.

S’ha fet evident la falta de previsió per part dels qui dirigeixen les compres d’aquesta Guàrdia Urbana, davant la falta de material, ja fa temps que ens queixem d’això i es va demanar abans que comencés la pandèmia. Per sort, fins ara no s’havia jugat amb la nostra salut, però ara sí, i quan aquest malson finalitzi serà el moment de demanar responsabilitats.

Des de que es va iniciar la crisi sanitària, hem estat sol·licitant màscares, guants i ulleres perquè els i les Agents puguin sortir a treballar amb les màximes mesures de seguretat. Des de Prefectura, al principi no podien donar-se perquè no havia arribat l’estoc encara, però s’havia sol·licitat, i posteriorment ens comuniquen que tot el material està requisat pel Ministeri de Sanitat i és aquest qui el reparteix com vol i no hi ha suficient per a GUB.

Entenem que les primeres persones a tenir aquest material siguin els col·lectius del personal sanitari som conscients que estan en primera línia, ho entenem tots i totes, però si s’hagués tingut la previsió que se li va exigir a Compres, segurament no ens trobaríem en la situació actual.

Sobre els Procediments que van sortint, contínuament enviem les nostres queixes perquè rectifiquin. Treuen un protocol a la plantilla que s’ha de netejar el cotxe per a sortir assegurances a realitzar el servei, i que aquesta neteja s’ha de realitzar amb màscara i guants, on estan les màscares i els guants? algú pot explicar-ho? Si en els protocols els sindicats poguessin aportar abans que sortissin, no es produirien aquestes incoherències.

Des de CCOO creiem que cal prioritzar la salut de tota la plantilla, i més mentre aquesta situació segueixi amb aquesta gravetat. Hem fet diverses propostes sol·licitant canvis de torns en el treball i que puguem disminuir la càrrega vírica durant un temps sense haver de ser al carrer contínuament.

A pesar que per a això haurien de variar-se algunes condicions laborals durant aquesta situació excepcional, estem segurs que des de Prefectura s’estudiaran totes, esperem que alguna la prenguin en consideració i que sigui ràpidament, perquè els i les Agents puguin estar més temps en el seu domicili, sense estar en contacte directe amb el virus, salvaguardant als efectius de Guàrdia Urbana de Barcelona.

A tots els i les companyes de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el màxim suport, la màxima solidaritat, i el màxim agraïment, ens sentim orgullosos de pertànyer a aquest Cos, esteu demostrant la gran professionalitat que teniu en aquests moments tan difícils per a la Ciutat, i la ciutadania també hi és conscient.

Qualsevol inquietud, queixa o problema, sigueu o no persones afiliades a CCOO, podeu dirigir-vos al delegat de la vostra unitat i plantejar-la, ell la farà arribar i serà exposada a la Prefectura.

En aquests moments tothom ha d’estar units i construir, no anem a la destrucció que això ja ho està fent el Covid-19.

 

A VEGADES SE’NS ENNUVOLA LA MENT I NO VEIEM QUE PROFESSIÓ REPRESENTEM EN AQUESTA SOCIETAT,

PERÒ EN LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA

HO TENIM CLAR.

 

Juan Carlos González Álvarez

Responsable de CCOO-GUB 22 de març de 2020

Hits: 1

Les vulnerabilitats del món del treball davant del repte del canvi climàtic.

17 desembre, 2019

 

 

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya han editat, conjuntament, un document adreçat a les persones treballadores i els seus representants, en el context que ens trobem d’emergència climàtica i coincidint amb els debats de la cimera COP25 de Madrid. Es tracta d’una guia que du per títol “El món del treball davant del repte del canvi climàtic. Com s’han d’adaptar
les empreses i les persones treballadores al nou escenari climàtic?”.

L’objectiu de la guia és dotar els treballadors, treballadores i representants sindicals d’una eina entenedora i útil que permeti conscienciar sobre la situació ambiental que estem patint, des del punt de vista global, però també local. El punt de partida és que el canvi climàtic està afectant la gran majoria de sectors productius.

Extracte de l’article de la publicació digital Lluita Digital.

 

La guia es pot descarregar des de la pàgina web del projecte Clinomics.

 


 

Vols rebre informació a la teva bustia de correu?

 

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.

Hits: 1

Footer

Subscriu-te al nostre butlletí!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.

Contacta’ns!

Ens encantaria conèixer-te. Envia’ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona
Av. Francesc Cambó 17, 5a planta B. 08003 Barcelona

Correu electrònic: [email protected]
Telefòn: 93-301.88.67

Última Hora

  • OFERTA PÚBLICA I PROMOCIÓ INTERNA 20 març, 2023
  • ULTIMES NOTÍCIES!!! 17 març, 2023
  • INTERPOSEM CONFLICTE COL·LECTIU PEL RECONEIXEMENT PLE DE L’ANTIGUITAT AL PERSONAL SUBROGAT DE L’IMHAB 15 març, 2023

CCOO

Catalunya

Federació Serveis Ciutadania

Administració Local

FORMACIÓ

Formar·te

Fundació Paco Puerto

CONTACTE

Av. Francesc Cambó 17, 5a planta
08003 Barcelona
Tel. 93 301 88 67
Fax. 93 301 87 16
[email protected]
ajuntamentbarcelona.ccoo.cat

ON SOM

Agenda

No hi ha esdeveniments programats en aquest moment.

Gràcies per visitar-nos!

  • 502.702
  • 209.778

Sectors secció sindical

  • Ajuntament
  • Guàrdia Urbana
  • Bombers

Subscriu-te al nostre butlletí, ara!

Subscriu-te al nostre butlletí i rebràs tota la informació sindical que t'interessa.

Rebràs 1 correu setmanal amb tota l'actualitat sindical.
Política de privacitat Política de cookies

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.