• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • El teu sindicat
    • MISSIÓ i VISIÓ
    • COMISSIÓ EXECUTIVA
    • ÀGORA. Revista Sindical Digital
    • Visió CCOO TV
    • CONFERÈNCIES
      • IX Conferència
      • X CONFERÈNCIA
        • BALANÇ < 2021
        • El Futur > 2020
    • INTRANET
    • AGENDA
    • ANTIGA WEB
  • ACTIVITAT SINDICAL
    • COMUNICATS
    • LGTBI
    • SALUT LABORAL
      • TELETREBALLA SENSE RISCOS
      • Prevenció de Riscos Laborals
  • AFILIACIÓ
    • Bones raons per afiliar-se a CCOO
    • Coneix tot el que t’ofereix CCOO de Catalunya
    • Afilia’t a CCOO
    • Descarrega’t el formulari
    • SUBSCRIU-TE al nostre butlletí, ara!
    • APP i e-Carnet
    • Sindicatura de l’afiliació
  • ACTUALITAT
    • Notícies
    • Xarxes Socials
  • CONVENI 2017 – 2020
    • NOU CONVENI 2017-2020
    • TAULES RETRIBUTIVES 2020
    • PERMISOS I LLICÈNCIES
    • REGULACIÓ PERMISOS I LLICÈNCIES 2021
    • Calendari laboral 2020
  • INFO CORONAVIRUS
  • SERVEIS
    • Tinc un problema jurídic
    • Necesito assessorament laboral
    • INFORMACIÓ MÚTUES
    • DESCOMPTES
    • TEMPS LLIURE
    • ASSEGURANCES CCOO
  • LEGISLACIÓ
    • DOCUMENTS
    • Protocol LGTBI 2019
    • III PLA D’IGUALTAT
    • Fitxes sindicals

Comissions Obreres

Secció Sindical a l'Ajuntament de Barcelona

Amb tu tenim la força!

TwitterYoutubeFacebookInstagram
  • Ajuntament
  • Biblioteques
  • Bombers/es
  • Educació
  • Ens dependents
  • Guàrdia Urbana
Home | Permisos | INSTRUCCIÓ de regulació dels permisos i llicències.

INSTRUCCIÓ de regulació dels permisos i llicències.

2 setembre, 2019

L’entrada en vigor del nou Acord de condicions de treball comunes dels empleats/des públics de l’Ajuntament de Barcelona per al període 2017-2020, aprovat en la sessió del Consell Municipal de data 20 de juliol de 2018 i en vigor des del 21 de juliol, requereix una nova instrucció de regulació sobre els permisos i les llicències, excepte els permisos de reduccions de jornada que es regularan en una circular específica.

ÀMBIT D’APLICACIÓ

– Aquesta instrucció és d’aplicació al personal que presta serveis a l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l’Acord vigent. – No obstant l’anterior, per al personal de la Guàrdia Urbana, del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament, per al personal adscrit a centres docents i per aquell altre personal que per necessitats del servei sigui necessari, serà regulat mitjançant instrucció interna que tindrà caràcter supletori a aquesta i s’haurà de publicar.

  1. Criteris generals

1.1 Els permisos i les llicències es gaudiran previ avís i necessària justificació.

1.2 El fet causant ha d’estar inclòs en el període del permís, excepte en els permisos en què consti un termini de gaudiment específic.

1.3 En els permisos en què els dies de gaudiment siguin laborables i el fet causant es produeixi en un dia no laborable de l’empleat o empleada, el còmput del permís s’iniciarà el dia immediatament posterior que s’hagi de prestar servei.

1.4 Els dies del permís s’han de gaudir de manera consecutiva, excepte en els permisos en què consti un gaudiment específic.

1.5 Als efectes de permisos, incloent-hi el permís per matrimoni, la referència al o la cònjuge es fa extensiva a tots els supòsits de parelles de fet, amb independència de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, sempre que l’acte causant de la convivència s’acrediti mitjançant document oficial.

S’entén per document oficial l’acta de matrimoni, el certificat de registre de parelles de fet, el llibre de família en què consti el matrimoni o una acta notarial. Alternativament es poden presentar els certificats d’empadronament de la persona interessada i de la parella, de dos anys d’antiguitat mínima, o certificat de convivència vigent (d’un mes a la data del fet causant) del treballador o treballadora, juntament amb una declaració jurada de parella de fet (que s’annexa a aquesta circular), excepte per gaudir del permís per matrimoni que s’ha d’acreditar amb l’acta de matrimoni, el certificat de registre de parelles de fet, el llibre de família en què consti el matrimoni o una acta notarial.

1.6 Així mateix són també d’aplicació els permisos relacionats amb els fills i filles no comuns de noves parelles.

1.7 Es reconeix als efectes de permisos i llicències el vincle d’afinitat als padrastres i madrastres, sense que sigui extensiu a d’altres graus de parentiu vinculats a aquests. A aquest efecte és requisit aportar el certificat de matrimoni o de registre de parelles de fet que acrediti aquest vincle familiar.

1.8 Es prendrà com a referència el domicili de l’empleat o empleada que consta en el sistema informàtic de recursos humans.

1.9 Són familiars de primer grau de consanguinitat o afinitat: cònjuge, mares i pares, fills i filles, sogres i gendres/joves.

1.10 Són familiars fins al segon grau de consanguinitat o afinitat: germans/anes, cunyats/ades, avis/àvies i nets/netes.

1.11 El parentiu s’ha d’acreditar documentalment.

1.12 Només aquells permisos en què es declari expressament detreuen prima d’assistència.

1.13 L’Administració, en cas de dubte, pot requerir documentació complementària i denegar els permisos si hi ha causes motivades.

1.14 Per a períodes de serveis prestats inferiors a l’any, el càlcul dels dies festius previstos en els apartats 14 i 15 d’aquesta circular es farà proporcional de manera conjunta.

  1. Procediment de sol·licitud

Els personal ha de sol·licitar els permisos i les llicències mitjançant el formulari corresponent de l’aplicació Tràmits o aplicació que el substitueixi, o en els models normalitzats que estableixi el departament de recursos humans corresponent en defecte de l’aplicació esmentada o per a aquells col·lectius que no hi tinguin accés.

La sol·licitud s’ha de formalitzar amb una antelació mínima de 10 dies, excepte els dies de permís per assumptes personals regulats a l’apartat 14 i els dies de permís per compensació horària regulats a l’apartat 15 d’aquesta circular, que es podran sol·licitar fins al dia anterior a l’inici del permís.

En el cas d’urgència o quan la naturalesa del permís no permeti sol·licitar-lo amb antelació, s’ha de comunicar al o la cap de la dependència que s’ha produït el fet que dona dret al permís dins de les 24 hores següents. En aquests casos el permís podrà formalitzar-se el mateix dia de la incorporació al lloc de treball.

Hits: 142

Categories: Permisos

Footer

Contacta’ns!

Ens encantaria conèixer-te. Envia’ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona
Av. Francesc Cambó 17, 5a planta B. 08003 Barcelona

Correu electrònic: ccooajtbcn@ccoo.cat
Telefòn: 93-301.88.67

Última Hora

  • Formació gratuïta pel personal de les administracions locals de Catalunya 31 març, 2021
  • PROPOSEM MILLORAR LES MESURES DE PREVENCIÓ DE LA COVID A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA AMB EQUIPS DE RADIACIÓ ULTRAVIOLADA DEL TIPUS C 23 març, 2021
  • María Rosa Tomás, ratificada com secretaria general de la secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona. 23 març, 2021

Agenda

  1. 12è Congrés de CCOO de Catalunya ” la Força dels Treballs “

    21 maig - 23 maig

Veure tots Esdeveniments

Gràcies per visitar-nos!

  • 278.931
  • 110.519

COMISSIONS OBRERES

Secció sindical CCOO a l'Ajuntament de Barcelona, All Rights Reserved

Garantim la teva privacitat
Este sitio web utilitza cookies para mejorar su experiencia. Si continua navegando, consideramos que Acepta - Accepta su uso. Más información

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si continues navegant, considerem que Acepta - Accepta el seu ús. Más información
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.